Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️

Love90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åååå, gratulerer SÅ mye kjære deg! Fantastiske nyheter å lese - så glad på dine vegne! Masse lykke til i tiden fremover🤞🏻❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle gratulasjoner og gode meldinger🥰 

4+2

pleier alltid å bli en del oppdatering de første ukene enn utover etterhvert. De første ukene er liksom så skjøre og veldig godt å lufte ting her da. 

Siden igår kveld har jeg hatt litt smerter nederst i magen, sånne stråle smerter. Tror jeg hadde litt av det i starten sist også, så tror det er livmoren som strekker seg å jobber på.

Sånn ellers så er jeg mer heldig foreløpig enn sist, fra positiv test sist så fungerte ikke magen min i det hele tatt i alle de ukene jeg var gravid. Rent på do hele tiden og ble kraftig dehydrert. Er ikke så ille denne gangen, men inatt så har jeg hatt litt av de samme tendensene, mye på do og litt utkjørt idag. Heldigvis roligere i magen siden idag tidlig. Men jeg krysser alt jeg har for at det ikke blir lik ille som sist, for da hadde jeg ikke noe liv da det sto på fordi jeg rakk ikke annet enn å gå på do å være helt utkjørt, så kjenner jeg er litt redd for at det blir sånn igjen😪 så krysser fingrene 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Har en kronisk sykdom i magen for de som ikke vet så er derfor den reagerer på graviditet.

Sånn ellers så er jeg fortsatt mye mer sulten,’sånn sulten jeg bare har når jeg er gravid, på en spesiell måte, med en litt kvalme i på en måte, av symptomer utenom den med magen så blir jeg bare glad for å kjenne fordi da vet jeg at ting er som det skal🥰

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke er like ille denne gangen. Krysser fingrene for at det blir litt bedre ❤️ Trygt å merke at symptomene sniker seg på 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+3 

kjenner jeg har mye hormoner som tuller og går med meg om dagen. Jeg er mye plaget med magen om natten, går på do hver 2-3 time på natten nå… ikke så ille på dagtid heldigvis, men verre i magen enn det jeg er til vanlig.
Igår og idag har jeg ikke hvert helt meg selv. Mye deppa av en eller annen grunn, for alt! Mye pga magen også er jeg mye redd for hvordan ting går denne gangen, så har sorgen over det allerede på en måte, over hvis det går galt. Vet ikke! Er bare helt annerledes enn sist, denne gangen er jeg lei meg for alt og kjenner jeg griner både av ting jeg blir fort rørt av som er fine ting og de skumle tankene om hvis jeg må igjennom det samme igjen som sist. Føler meg ikke som meg selv fortiden. Sånn ellers idag så har jeg hatt litt vondter nederst i magen som jeg har vært litt redd for, håper og tror det er livmoren som stadig vokser nå og strekker seg❤️ Håper ting i hodet mitt roer seg snart og at magen blir bedre om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ikke noe lett ut! ❤️ 

Det er mange tanker og bekymringer nå.

Håper det påvirkes av hormonendringer og økt progrestoron. Selv synes jeg mange av symptomene var verst IKM uka, også mye mer depressiv da (har alltid vært mørk av progestoronen fra El til ikm). når nivåene kom på et visst nivå i uke 5 kom jeg liksom over ei kneik! 😊 Håper det er sånn for deg også 🤞 

Endret av stAre
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du er bekymret etter den opplevelsen du hadde sist. Heldigvis er sannsynligheten stor for at alt går bra denne gangen ❤️ Så kjedelig å høre at du er dårlig i magen. Hvor lenge varte det i svangerskapet med jenta di? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+5 

i to netter nå så har magen vært litt bedre igjen, heldigvis! Og jeg har fått sovet mye bedre noe som også går mye på humøret mitt! For to dager siden så hadde jeg netter der jeg løpte på do hele tiden, så tydelig at det går utover humøret og motivasjonen, for motivasjonen for å gå gravid daler ned når jeg tror at «sånn blir det hver natt i 9 mnd» sist så var det sånn hver natt i 10 uker, så trodde jo det var begynnelsen på det samme, men nå er jeg bedre og håper det fortsetter sånn🤞🏻🤞🏻

Synes svangerskapet her som sagt er MYE mer annerledes, å du som leser tenker jo da at det er for tidlig å kunne kjenne SÅ mye enda, men jo sist så hadde jeg kvalme på denne tiden også😳 og myyye smerter i sidene pga livmoren som vaks, og mye kviser og magen der jeg ikke kunne gå utom døren før jeg måtte på do igjen! Mens jeg foruten litt dårligere i magen, men ikke sånn som sist, kjenner ingenting annet nå🤷‍♀️ Så da blir man jo usikker da på om ting er som det skal der inne, så måtte svi av en clear blue digital og et par babyplan tester som kom i posten igår😂 visste jo at jeg får 2-3 på digital enda, var mest for å kunne åpne den å sammenligne med den jeg fikk 2-3 på sist, for å se at den er litt sterkere inni🤪 så var det fint å kunne få en sterk strek på babyplan testen for siste gang nå🤩

Når det kommer til at det er helt annerledes dennne gang enn sist, lurer på om det er en myte det med kjønn? Kanskje var det en jente sist som med første da jeg også hadde helt likt med alle plagene helt fra uke 4? Mens nå gutt?🤔 rart at kjønn skal avgjøre hvordan svangerskapet er, men hvem vet?🤷‍♀️ Er det gutt så blir jeg overbevist 😂

Så har jeg tenkt å bestille meg en legetime til over vinterferien da er jeg i uke 6! Mest for å få bestilt ultralyd timene fremover. Fosterdiagnostikk fra uke 12-13 vet jeg jo at jeg får med tette ultralyder der pga risiko svangerskap, så har jeg tenkt å få maset meg til en ultralyd på sykehuset etter min historikk med MA forrige gang, der fosteret ble målt til uke 9+2. så har tenkt å ha ultralyd i uke 9+3 eller et par dager mer. Håper jeg får det, hvis ikke må jeg kjøre langt, for jeg drar ikke på den private som er den eneste i nærheten av meg, der de oppdaget MAen sist, blir bare en dårlig følelse på en gjentagelse av å komme dit igjen, etter de oppdaget den der sist! Skal ha 3D der i uke 28 tenkte jeg om jeg kommer så langt, så jeg får et fint minne der ifra, men klarer ikke TUL der nå.  

her er de fantastiske testene 🤩 

De inni digitalen som viste 2-3 begge 

øverste er fra 4+1, så den idag 4+5 

jeg vurderer å teste til jeg får 3+ denne gangen, tenker å ta den 5+3😄

101BBD5C-AC7A-4BBD-9881-B11338224830.jpeg

9F7B6A29-06C4-47CB-A46B-EEE851EA9FC1.jpeg

D662725C-63FE-4ED0-AA9F-50CED237C136.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (55 minutter siden):

Virkelig noen flotte tester! 🤩

Ja! Så foreløpig så ser jo ting bra ut🥰 men vet jo selv med erfaring at å plusse testene helt ikke trenger å bety at ting går bra videre! Men en betryggende måte å se det på når jeg ikke kjenner symptomer som sist 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine tester!

Trist du er så dårlig i magen, men jeg håper det er positivt at du begynner å bli litt bedre og at det kjennes anderledes ut denne gangen. 

Så får vi bare krysse fingrene for at du slipper å krangle på hvor mye og når du skal få undersøkelser 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (39 minutter siden):

Så fine tester!

Trist du er så dårlig i magen, men jeg håper det er positivt at du begynner å bli litt bedre og at det kjennes anderledes ut denne gangen. 

Så får vi bare krysse fingrene for at du slipper å krangle på hvor mye og når du skal få undersøkelser 🤞

Ja, får håpe det er positivt🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser noen la ut bilder på sosiale medier der det er 4.5 år mellom de søskene! Blir jo det samme aldersforskjellen her også om det her går veien, kjente jeg med en gang kjente på hvor redd jeg ble for at det ikke blir her da jeg så bilde av de to, kjente en frykt inni meg på å miste akkurat det samme forskjellen i alder 🥺 tenker på hvis det skjer igjen og vi minst bruker like lang tid på å bli gravide igjen, så begynner alderforskjellen å bli veldig mye større enn det kan bli nå! Kjenner frykten inni meg! Men må bare klamre meg fast til at dette går bra! Lå og tenkte inatt, på hvor nervøs jeg kommer til å være irundt uke 8-9 🥺 gruver meg så mye til de ukene der, kommer nesten til å holde pusten til jeg har kommet over til uke 10-11 🙈 jeg håper såå inderlig at det var noe feil med fosteret og ren uflax sist, og ikke noe galt som bare gjentar seg på den tiden. Mange tanker som svirrer og mye blir lagt inn her! Er virkelig ikke for pyser det å gå gravid og hvertfall ikke første ukene, er egentlig tortur sånn rent psykisk! Og kanskje enda verre når man har mistet tidligere? Tenk det er tross alt det største man ønsker seg man er redd for ikke skal gå! Ønsker mer enn å vinne millioner i lotto, så er ikke rart det er tortur psykisk det her, og ikke rart hvor stor nedturen er om det ikke går!

Ville også skrive at jeg har vært små kvalm ifra ettermiddag, noe jeg synes er veldig positivt! Alt er velkommen av symptomer her foruten mange tømminger av magen for da er det nesten ikke levelig. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testene ser veldig bra ut! Fint å kjenne på symptomer som kvalme og lignende. Det gir en liten bekreftelse. Forstår godt at du bekymrer deg og at det blir krevende å gå gjennom de neste ukene. Når det er sagt, er sannsynligheten stor for at det går fint, særlig siden du har et barn fra før ❤️ Vi må satse på at MA var et engangstilfelle. Forstår godt at du ikke vil ha for stor aldersforskjell, men jeg er selv seks år eldre enn min bror og vi har et nært forhold. Jeg syntes det var så stas da han ble født og kunne i mye større grad involvere meg i han. Har stor tro på at et søsken er på vei til den lille jenta di ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (10 minutter siden):

Testene ser veldig bra ut! Fint å kjenne på symptomer som kvalme og lignende. Det gir en liten bekreftelse. Forstår godt at du bekymrer deg og at det blir krevende å gå gjennom de neste ukene. Når det er sagt, er sannsynligheten stor for at det går fint, særlig siden du har et barn fra før ❤️ Vi må satse på at MA var et engangstilfelle. Forstår godt at du ikke vil ha for stor aldersforskjell, men jeg er selv seks år eldre enn min bror og vi har et nært forhold. Jeg syntes det var så stas da han ble født og kunne i mye større grad involvere meg i han. Har stor tro på at et søsken er på vei til den lille jenta di ❤️

Tusen takk for beroligende ord gode du❤️ Håper det var engangstilfelle, forskjellen etter sist graviditet er at jeg hadde keisersnitt med jenta mi, så håper ikke noe har tatt skade der inne pga den, tenker da iforhold til morkaken osv, da jeg mistet sist er rundt den tiden morkaken tar over mer 🙄 men når jeg leser på nettet så står det ikke noe om sånne komplikasjoner eneste som står er at man har større sannsynlighet for å miste i senere svangerskap etter keisersnitt, står ikke hvorfor. Så har tenkt tanken om at det kunne være årsaken sist.

Så fint å høre positive ting om den aldersforskjellen, er fint å ha i bakhode❤️ Hører så mye forskjellig. Har en venninne som har et søsken som e 6 år yngre og de har ikke vært søsken på den måten og hatt så mye med hverandre å gjøre før i voksen alder. Jeg tror det har noe med personligheter å gjøre også da, om man blir sammensveist som barn osv, og hvor mye foreldrene engasjerer de sammen🥰 selv har jeg en lillebror som er 4.5 år yngere enn meg, og vi var og er mye nærmere enn min storebror som er 2 år eldre! Så tror defintivt det handler om kjemi og personligheter! Takk for at du minner meg på det❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+6

mye mensmurringer som kommer og går frem ellers ikke kjent noe mer kvalme eller noe annet symptomer. Håper det er positivt med murringer og ikke noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...