Gå til innhold

"Vi gjør drittjobben"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppfordrer alle sykepleiere som er organisert i Fagforbundet om å melde seg ut, og melde seg inn i NSF. 

Anonymkode: c1c6d...cb5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at det er mye dårlig arbeidsfordeling og uklare roller på sykehjem. Helsefagarbeidere må utføre stell, dele ut medisiner, ta blodtrykk, sette insulin og  blodfortynnende, oppdatere tiltaksplaner, skifte sår etc. I tillegg så skal det bestilles varer og mat.Rydde kjøkken, ta skyllerom og gå med med tøy. Søppel skal ut. Kunne ønske meg en hverdag hvor jeg slapp alle de arbeidsoppgavene som ikke var pasientrelatert. Hvorfor skal søppel og masse jobb på kjøkkenet være min oppgave? På sykehusene har de portører og kjøkkenasatte. Er nok mye frustrasjon hos helsefagarbeidere over mange arbeidsoppgaver som bli skjøvet over fra andre arbeidsgrupper. Når det er sagt mener jeg ikke at det er sykepleierne som burde ta de oppgavene heller. Vi er for dårlig bemannet på sykehjem!

Anonymkode: 61344...3a8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppfordrer alle sykepleiere som er organisert i Fagforbundet om å melde seg ut, og melde seg inn i NSF. 

Anonymkode: c1c6d...cb5

Enig. Etter lederen i fagforbundet uttalte seg ang corona situasjon bør alle sykepleiere bytte. 

Anonymkode: 1375e...6b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har et yrke og en utdannelse med en litt mer uklar profesjon, så er det mildt sagt spesielt å bevitne denne diskusjonen, ordbruken, retorikken og de ulike skyttergravene i, om og mellom de ulike yrkesgruppene i helsevesenet. "Vi har 3-årig utdanning og kompetansen vår må brukes på riktige oppgaver", sier en del sykepleierne. Javel. Jeg forstår jo det med ressurser og å forvalte disse på en riktig måte, men hvis noen tror at det er vanlig å kun utføre oppgaver man må ha satt bein på en høgskole/et universitet for å utføre på andre arbeidsplasser, så er det jo latterlig feil. Og ikke hadde vi kommet unna med å være litt heva over disse arbeidsoppgavene heller. I dagens arbeidsliv så kreves det av oss alle, at vi gjør enkelte "drittoppgaver" som del av en større helhet for å få arbeidshverdagen til å henge sammen, samme hvor mye bachelor, master eller andre arbeidsoppgaver vi har. 

I det hele tatt så syns jeg ofte at diskusjonen mangler perspektiv, på både politiske elementer, offentlig forvaltning generelt, ledelse, styringsdokumenter, hva som kjennetegner arbeidslivet generelt, hva som fremmer og hemmer vellykka tverrfaglig samarbeid, og alt mulig annet. Ganske paradoksalt, da svært mye av det som kjennetegner arbeidslivet for disse, er veldig generelt. Og  i stedet for å være opptatt av hvordan de ulike yrkesgruppene (i samarbeid med de mange andre yrkesgruppene de direkte og indirekte er 100% avhengige av for å gjøre jobben sin!) kan fungere sammen, i et samfunn og arbeidsliv hvor tverrfaglighet og samarbeid mellom ulike instanser/ekspertområder er viktigere enn noen gang, så er det liksom kun de mye mindre og spesifikke problemstillingene man hører om. 

Og det er jo bra at NSF er tydelige, og at folk har yrkesidentitet og yrkesstolthet. Og jeg forstår også at det ikke er NSF sitt mandat å snakke andre grupper fram.  For all del. Men sett utenfra, så er det deler av dette som fortoner seg ganske spesielt og ikke så rent lite prega av å være i ei kunstig boble. Og dessuten, rent faglig og personlig, så savner jeg  mer påfyll og diskusjon om hvordan sykepleiere kan inngå i tverrfaglige samarbeid med andre med annen høyere utdanning på arbeidsområder hvor flere er involvert. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker at det er mye dårlig arbeidsfordeling og uklare roller på sykehjem. Helsefagarbeidere må utføre stell, dele ut medisiner, ta blodtrykk, sette insulin og  blodfortynnende, oppdatere tiltaksplaner, skifte sår etc. I tillegg så skal det bestilles varer og mat.Rydde kjøkken, ta skyllerom og gå med med tøy. Søppel skal ut. Kunne ønske meg en hverdag hvor jeg slapp alle de arbeidsoppgavene som ikke var pasientrelatert. Hvorfor skal søppel og masse jobb på kjøkkenet være min oppgave? På sykehusene har de portører og kjøkkenasatte. Er nok mye frustrasjon hos helsefagarbeidere over mange arbeidsoppgaver som bli skjøvet over fra andre arbeidsgrupper. Når det er sagt mener jeg ikke at det er sykepleierne som burde ta de oppgavene heller. Vi er for dårlig bemannet på sykehjem!

Anonymkode: 61344...3a8

Dette er bare ren skjær arroganse.... Bare fordi du har et fagbrev er du liksom "for god til" å ta ut søpla og ta oppvasken?

Newsflash: Folk med Siv.ing tar også oppvasken på kontoret, folk med mastergrad støvsuger, folk med bachelor vasker dass, og folk med doktorgrad bærer ut søpla. Det kalles samarbeid. Man kan ikke bare gjøre det man selv synes er gøy. Det er tross alt en jobb vi snakker om, ikke en fritidsklubb. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mye sjalusi ute å går, men når det er sagt så trenger man ikke å bli høy på pæra fordi man har klart å gjennomføre noen kurs på en høyskole. De aller fleste ville ikke hatt noe problem med å gjennomføre en psykepleierutdanning.

Anonymkode: 112e3...441

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Knirke skrev:

Dette er bare ren skjær arroganse.... Bare fordi du har et fagbrev er du liksom "for god til" å ta ut søpla og ta oppvasken?

Newsflash: Folk med Siv.ing tar også oppvasken på kontoret, folk med mastergrad støvsuger, folk med bachelor vasker dass, og folk med doktorgrad bærer ut søpla. Det kalles samarbeid. Man kan ikke bare gjøre det man selv synes er gøy. Det er tross alt en jobb vi snakker om, ikke en fritidsklubb. 

Det var jo ikke det hun skrev..!. Nå må folk lære seg å lese og ikke kalle folk late av eget velbefinnende

Anonymkode: beed2...aa2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Knirke said:

Dette er bare ren skjær arroganse.... Bare fordi du har et fagbrev er du liksom "for god til" å ta ut søpla og ta oppvasken?

Newsflash: Folk med Siv.ing tar også oppvasken på kontoret, folk med mastergrad støvsuger, folk med bachelor vasker dass, og folk med doktorgrad bærer ut søpla. Det kalles samarbeid. Man kan ikke bare gjøre det man selv synes er gøy. Det er tross alt en jobb vi snakker om, ikke en fritidsklubb. 

Sant.   Selv har jeg bachelorgrad og det har alle jeg jobber med også.  I de fleste jobber så er jo det den mest effektive måten å gjøre ting på.

Den minst effektive måten å gjøre ting på er når enkelte medarbeidere føler seg for viktige til å gjøre mer enn kjerneoppgavene deres. 

 

Anonymkode: 1e86f...f8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Knirke skrev:

Dette er bare ren skjær arroganse.... Bare fordi du har et fagbrev er du liksom "for god til" å ta ut søpla og ta oppvasken?

Newsflash: Folk med Siv.ing tar også oppvasken på kontoret, folk med mastergrad støvsuger, folk med bachelor vasker dass, og folk med doktorgrad bærer ut søpla. Det kalles samarbeid. Man kan ikke bare gjøre det man selv synes er gøy. Det er tross alt en jobb vi snakker om, ikke en fritidsklubb. 

Jobber du på kontor og kontorpersonalet vasker dass på kontoret? 

Anonymkode: 944c9...c30

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber du på kontor og kontorpersonalet vasker dass på kontoret? 

Anonymkode: 944c9...c30

Uansett. Jeg jobber på sykehus og vi må vaske rommene mellom pasienter, etc. Synes det hadde vært bedre om vi hadde renholder tilgjengelig som kunne gjøre det. De er jo tross alt mange av dem utdannet innen renhold, og kunne vel ikke vært så vanskelig å hatt en tilgjengelig. Samme gjelder hvis det er søl og sånt. Vi har jo ikke vaskeutstyr heller så da står jeg og vasker badet for diaré med håndtørkeservietter og styrer på i en evighet, mens pasientrelatert arbeid blir forsinket. Måtte virkelig vært mer effektivt hvis man kunne ringe renhold? Handler jo ikke om at man nekter å skifte bosspose eller tørke opp en kaffeskvett, men at det er til tider store arbeidsoppgaver med «diverse annet» som stjeler tid fra den egentlige jobben. 
 

Det er i alle fall bedre enn når jeg var på sykehjem, der pleiepersonalet tok alt av renhold på pasientrom for de hadde ikke råd til renholdere, så alle sto opptatt og vasket gulv og alt mulig mens pasientene satt alene på stuen 😂

Anonymkode: 944c9...c30

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Knirke skrev:

Dette er bare ren skjær arroganse.... Bare fordi du har et fagbrev er du liksom "for god til" å ta ut søpla og ta oppvasken?

Newsflash: Folk med Siv.ing tar også oppvasken på kontoret, folk med mastergrad støvsuger, folk med bachelor vasker dass, og folk med doktorgrad bærer ut søpla. Det kalles samarbeid. Man kan ikke bare gjøre det man selv synes er gøy. Det er tross alt en jobb vi snakker om, ikke en fritidsklubb. 

Det handler om at man får for mange andre pålagte arbeidsoppgaver. Det går på bekostning av veldig syke, pleietrengende mennesker.Har ikke noe med å gjøre det man synes er gøy eller dårlige samarbeidsevner... Jeg jobber faktisk med mennesker og det er en belastning å løpe mellom pasientrom og føle en har alt for liten tid. Det du beskriver er å rydde opp etter seg selv på sitt eget kontor... Det er vel en selvfølge.

Anonymkode: 61344...3a8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnnaW skrev:

Ja holdt ut i 10år, med hjelp av sykemelding og egenmelding...er ufør nå og det er luksus i forhold. Savner ikke jobben..

Da forstår jeg ikke hvorfor du valgte å bli hjelpepleier. Litt ansvar for eget liv må kunne forventes.

Anonymkode: e5282...84f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor jeg jobber gjør sykepleiere/vernepleiere og oss helsearbeidere det samme når det gjelder stell , hygiene, mat og  ADL trening. Vi er en veldig sammensveiset gjeng som deler på oppgaver og hjelper hverandre. Når det gjelder medisiner og oppfølging av spesialisthelsetjeneste er det mange oppgaver vi helsefagarbeidere ikke kan ta. Så det er faktisk mer jobb for vernepleiere våre 

Anonymkode: 4395c...da0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da forstår jeg ikke hvorfor du valgte å bli hjelpepleier. Litt ansvar for eget liv må kunne forventes.

Anonymkode: e5282...84f

Jeg er sykepleier, har jobbet meg opp til høyeste lønnstrinn før jeg ble ufør delvis pga slem sjef, fibromyalgi og en da uoppdaget asperger som fikk sterkere symptomer i voksen alder. Ville egentlig studere kunst, men gav etter for hva foreldrene mine ville. Nå er jeg ufør og jobber i en annen lettere og koslig jobb 2 dager i uka og stortrives 🤗 men ikke tenkt å påta meg noe mer ansvar enn det😅

Skal begynne studere kunst på deltid, bare sønnen blir litt større. Begynt å trene kampsport igjen da jeg ikke jobber kvelder lenge. Fått tilbakemelding om at jeg har vært flink og holdt ut lenge av både nav og behandlere, er ikke mange aspergere som står i ordinært arbeid over lang tid og spesielt ikke i omsorgsyrket.

Hadde jeg fått diagnosen før kunne jeg sikkert fått bedre veiledning til yrkesvalg eller blitt ufør før...😑

Men jeg har det helt topp nå ihvertfall 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om at man får for mange andre pålagte arbeidsoppgaver. Det går på bekostning av veldig syke, pleietrengende mennesker.Har ikke noe med å gjøre det man synes er gøy eller dårlige samarbeidsevner... Jeg jobber faktisk med mennesker og det er en belastning å løpe mellom pasientrom og føle en har alt for liten tid. Det du beskriver er å rydde opp etter seg selv på sitt eget kontor... Det er vel en selvfølge.

Anonymkode: 61344...3a8

Det å få altfor mange andre, pålagte oppgaver er helt vanlig i arbeidslivet. Uansett yrke eller utdanningsnivå. Jeg synes det er ganske spesielt å se denne evige kjeklingen mellom helsefagarbeidere og sykepleiere. Jeg har jobbet i hjemmesykepleien selv, og der var det heldigvis ikke noen slike nykker, fra hverken ufaglærte, helsefagarbeidere eller sykepleiere. Alle var med og dro lasset sammen, uten klaging. Arbeidshverdagen blir mye bedre da, for alle! 

Anonymkode: 26611...c32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å få altfor mange andre, pålagte oppgaver er helt vanlig i arbeidslivet. Uansett yrke eller utdanningsnivå. Jeg synes det er ganske spesielt å se denne evige kjeklingen mellom helsefagarbeidere og sykepleiere. Jeg har jobbet i hjemmesykepleien selv, og der var det heldigvis ikke noen slike nykker, fra hverken ufaglærte, helsefagarbeidere eller sykepleiere. Alle var med og dro lasset sammen, uten klaging. Arbeidshverdagen blir mye bedre da, for alle! 

Anonymkode: 26611...c32

Det er jeg helt uenigi! Du mener man bare skal akseptere at ledelsen pålegger helsearbeidere flere og flere arbeidsoppgaver uten å heve grunnbemanningen? Det er klart, hvis alle er som deg og stilletiende aksepterer alt hva blårussen foretar seg, blir det helt uutholdelig på alle sykehjem. Noen må faktisk heve stemmen på vegne av pasientene....og vi som skal ha arbeidsdagene våre der. 

Anonymkode: 61344...3a8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg tenker at du skal være forsiktig med å generalisere, - og henge ut hele yrkesgruppen. Mange er ikke slik! Og Norge er helt avhengig av helsefagarbeidere - det er ventet en stor mangel. Og hva skal man gjøre da? Skal sykepleierne ta «drittjobben» alene? 

Anonymkode: 8966b...ac4

Jeg har jobbet på to avdelinger der vi kun er sykepleiere, ingen hjelpepleiere/helsefagarbeidere, og det du omtaler som drittjobb ble gjort hver dag uten noe klaging. Stell, pleie og å ivareta grunnleggende behov er det hjelpepleier/helsefagarbeider består av, det er også en viktig del av sykepleieutdannelsen, og jeg syns det er utrolig sært når noen utdanner seg til det samtidig som de omtaler det som en "drittjobbben".

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, av sykepleiere ER det mangel. Sykepleiere gjør ingen drittjobb, de gjør det de er utdannet til + altfor mye annet. 

Når sykepleiere jobber sammen, sutres det ikke over jobben som må gjøres - de bretter opp ermene og gjør den. 

Anonymkode: c1c6d...cb5

Nemlig, og det å slippe det evinnelige "vi må ta like mange stell/matinger før du setter det på å kontoret" var til å bli sprø av. Heldigvis ingenting av det når alle er sykepleiere og bytter på oppgavene. 

Anonymkode: ccf65...ecb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Søgni skrev:

Når man har et yrke og en utdannelse med en litt mer uklar profesjon, så er det mildt sagt spesielt å bevitne denne diskusjonen, ordbruken, retorikken og de ulike skyttergravene i, om og mellom de ulike yrkesgruppene i helsevesenet. "Vi har 3-årig utdanning og kompetansen vår må brukes på riktige oppgaver", sier en del sykepleierne. Javel. Jeg forstår jo det med ressurser og å forvalte disse på en riktig måte, men hvis noen tror at det er vanlig å kun utføre oppgaver man må ha satt bein på en høgskole/et universitet for å utføre på andre arbeidsplasser, så er det jo latterlig feil. Og ikke hadde vi kommet unna med å være litt heva over disse arbeidsoppgavene heller. I dagens arbeidsliv så kreves det av oss alle, at vi gjør enkelte "drittoppgaver" som del av en større helhet for å få arbeidshverdagen til å henge sammen, samme hvor mye bachelor, master eller andre arbeidsoppgaver vi har. 

I det hele tatt så syns jeg ofte at diskusjonen mangler perspektiv, på både politiske elementer, offentlig forvaltning generelt, ledelse, styringsdokumenter, hva som kjennetegner arbeidslivet generelt, hva som fremmer og hemmer vellykka tverrfaglig samarbeid, og alt mulig annet. Ganske paradoksalt, da svært mye av det som kjennetegner arbeidslivet for disse, er veldig generelt. Og  i stedet for å være opptatt av hvordan de ulike yrkesgruppene (i samarbeid med de mange andre yrkesgruppene de direkte og indirekte er 100% avhengige av for å gjøre jobben sin!) kan fungere sammen, i et samfunn og arbeidsliv hvor tverrfaglighet og samarbeid mellom ulike instanser/ekspertområder er viktigere enn noen gang, så er det liksom kun de mye mindre og spesifikke problemstillingene man hører om. 

Og det er jo bra at NSF er tydelige, og at folk har yrkesidentitet og yrkesstolthet. Og jeg forstår også at det ikke er NSF sitt mandat å snakke andre grupper fram.  For all del. Men sett utenfra, så er det deler av dette som fortoner seg ganske spesielt og ikke så rent lite prega av å være i ei kunstig boble. Og dessuten, rent faglig og personlig, så savner jeg  mer påfyll og diskusjon om hvordan sykepleiere kan inngå i tverrfaglige samarbeid med andre med annen høyere utdanning på arbeidsområder hvor flere er involvert. 

Jeg ser hvor du vil hen, men samtidig tror jeg det handler mye om innsikt og forståelse. Innsikt i hva de ulike faggruppene gjør, og forståelse av hva som må gjøre i totalen for at det skal gå rundt. Det er nemlig ganske spesielt å følge med på fb sidene til NSF/Sykepleien og merke se hvor mange hjelpepleiere som henger der bare for å slenge med kjeften. Hver gang det legges ut noe ang lønn så kommer det et rush med kommentarer ale "men hva med oss hjelpepleiere da", "hvorfor skal ikke vi få bedre lønn", "vi vil også være med i lønnskampen" ect, og i steden for å ta dette med egen fagforening så klager de til NSF som faktisk kun organiserer sykepleiere. NSF fronter hva deres medlemmer trengs til og har av kompetanse uten å rakke ned på andre i helsevesenet, men Fagforbundet rakker ned på sykepleierne for å fremheve egne medlemmer, og det er en veldig spesiell strategi. Hvis medlemmene dine gjør en viktig jobb bør du kunne omtale og fremheve den uten å rakke ned på andre. Dessverre er det sånn at en gang på 80-tallet så følte hjelpepleierne seg overkjørt av sykepleierne, og dette kakler de om enda. ved enhver anledning. Derfor blir det slik at hver gang sykepleierne snakker så kommer alt det "hva med oss da" oppgulpet fra hjelpepleierne,  og det er jækla slitsomt å forholde seg til i det lange løp.

Det er nemlig mange hjelpepleiere som tror sykepleien kun er høyskoleversjonen av deres egen utdanning, noe som er veldig langt fra sannheten. Jeg kjenner mange som har blitt flau over det og måtte spise i seg egne ord og holdninger når de tok sykepleien etter mange år som hjelpepleier. Men den holdningen gjør det vanskelig i hverdagen, fordi det ikke finnes forståelse for at selv om to yrkesgrupper med en del likt innhold i utdanningen jobber sammen, så er de ikke kompetent til å gjøre samme jobben. Det er veldig spesielt å oppleve hjelpepleiere som er så rigide på at ikke sykepleiere skal "snike seg unna drittjobbene" at de forlanger samme antall stell pr ansatt uansett fagbakgrunn, selv om sykepleiere har ørten andre oppgaver i tillegg. På en avdeling jeg jobbet førte dette til enormt gjennomtrekk av sykepleiere, fordi vi i tillegg til å gjøre like mye som del enkelte hjelpepleier også skulle lage til/kontrollere/levere ut medisiner, gi iv antibiotika, følge gulcose-insulininfusjoner og TPN, sjekke dren, kateterisere menn (hj.spl kunne ta kvinner), gjøre sårstell, bytte venekanyler, stelle sentrale venekateter, gå legevisitt, sjekke/bestille blodprøver, koordinere avtaler med fysio/ergo/logoped/sosionom, ha kommunikasjon med hjemmesykepleien, informere pårørende og ordne søknader til hjelpemiddelsentralen bl.a. Sier seg selv at det ikke er mulig å rekke over alt når man må gjøre det samme som hj.pleierne i tillegg, og det er heller ikke å sitte på ræven med kaffekoppen som mange beskylder en for. Det er her det med å bruke kompetansen på rett plass kommer inn, for hvorfor i alle verden skal jeg bruke tiden på å levere ut matbrett når jeg heller kunne brukt den på ting hvem som helst ikke kan gjøre? Det er svært mange slike eksempler, det er det NSF mener med å bruke kompetansen der den trengs.

Når det gjelder tverrfaglig samarbeid så lurer jeg på om det er noe spesielt du har i tankene? Da jeg jobbet på post inkluderte det daglige tverrfaglige samarbeidet lege, sykepleier, hjelpepleier, fysioterapeut, ergoterapeut, logoped, sosionom, prest, radiolog, bioingeniør, renholder og portør, og med jevne mellomrom psykolog, ambulanse, politi, tolketjenesten, teknikere, og offentlige instanser som nav, ploms, hjelpemiddelsentralen og helsestasjon. Nå er jeg spesialsykepleier på en avdeling der yrkesgruppene i totalen nok er færre (vi har bl.a ingen hjelpepleiere, og ingenting er omtalt som en drittjobb), men foruten samarbeid med interne ressurser har vi også omfattende samarbeid med leverandører av ulikt medisinsk utstyr og forbruksmateriell, der leverandører og utviklere tilpasser utstyr til oss eller tar ønsker med videre i prosessen. Det er gjerne folk som er utdannet innen rent tekniske yrker som elektro, it eller ingeinør. Så jeg lurer veldig på hvilket tverrfaglig samarbeid du tenker på?

Anonymkode: ccf65...ecb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke til å komme bort i fra; dere sykepleiere er utrolig selvsentrerte! Dere ser kun hva dere gjør - ikke andre yrkesgruppers «usynlige» arbeid! Dere er utrolig nedlatende ovenfor andre yrkesgrupper, være seg vernepleiere, hjelpepleiere etc. Hva vil dere oppnå med dette? Er ikke etikk og holdninger en del av sykepleierutdanningen? 

Og hva skal dere gjøre da, når dere har snakket ned hjelpepleiere, assistenter osv. Skal dere sitte på sykehjemmet alene? Dere er utrolig korttenkt. Men vinner ingen lønnskamp med å tråkke på andre!

 

Anonymkode: 8966b...ac4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke til å komme bort i fra; dere sykepleiere er utrolig selvsentrerte! Dere ser kun hva dere gjør - ikke andre yrkesgruppers «usynlige» arbeid! Dere er utrolig nedlatende ovenfor andre yrkesgrupper, være seg vernepleiere, hjelpepleiere etc. Hva vil dere oppnå med dette? Er ikke etikk og holdninger en del av sykepleierutdanningen? 

Og hva skal dere gjøre da, når dere har snakket ned hjelpepleiere, assistenter osv. Skal dere sitte på sykehjemmet alene? Dere er utrolig korttenkt. Men vinner ingen lønnskamp med å tråkke på andre!

 

Anonymkode: 8966b...ac4

Sant sant. Man skulle tro at alt i landet var lagt ned, og de eneste menneskene som var på jobb under korona var sykepleiere. Hvem klappet for butikkansatte, lastebilsjåfører, politi, renholdere, lærere, og andre som hadde hjemmekontor? INGEN. Klager disse gruppene, NEI. 

Folk har gått konkurs!!! Folk har mistet jobben sin, også står de der på jobb med full lønn, og mulighet for overtid (enda mer lønn), mens andre vrir seg i søvnet, og lurer på om de må selge skjorta på ryggen for å få mat på bordet.

Kjære vene sier nå jeg, liker du ikke jobben din så bytt!!! Men alle andre skattebetalare skal ikke sponse mer til en yrkesgruppe fordi de ikke skjønte at de må jobbe med sykdom (all!! sykdom). 

Vil man bli rik, ikke jobb for det offentlige. Eller stem blått å privatiser hele helsevesenet så kan de selge tjenestene sine til høyest bud. 

De er ikke så essensielle som de tror. De kan lett byttes ut med utenlandsk arbeidskraft gjennom bemanningsbyrå. 

Anonymkode: 37301...89a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...