Gå til innhold

"Vi gjør drittjobben"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hele denne tråden sier dessverre noe om hvorfor kvinner i helsesektoren tjener mindre enn mange mannsdominerte områder som feks ingeniør. Jeg orker ikke å forklare hvorfor. Noen som er enig og som vil forklare?

Anonymkode: e5282...84f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det er jo yrkesgruppen bussjåfører som på verdensbasis har dødd mest av Covid19, ikke leger og sykepleiere 🙄 

 

Ikke deres feil at de valgte yrket sitt! Sykepleiere skal være så høyt utdannet, men gadd ikke å bruke en halv kalori på å sjekke ut hva slags lønn ulike yrker får🙄 Hvis de ikke liker jobben sin, så kan de bytte! Og hva er galt med NPM? Skal skattebetalerne bli utnyttet av sykepleiernes race til lønnstoppen? Hvis man konkurranseutsetter jobbene, vil flere sykepleiere komme til Norge fra feks Sverige, så blir det slutt på klaging om ikke nok sykepleiere, og hvis utenlandske sykepleierer jobber for mindre, kan man øke grunnbemanningen som gavner de som er på sykehus. 

Her sier man at helefagsarbeidere ikke skal klage over jobben sin, og at det ikke er en "drittjobb", ingen som skal peke ut at sykepleieres lønn her omtales som "luselønn". Da tror jeg det er på tide for mange i helse-Norge å komme seg vekk fra "drittjobber" og "luseslønn".

Anonymkode: 37301...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2020 den 23.53, AnonymBruker skrev:

Vel, av sykepleiere ER det mangel. Sykepleiere gjør ingen drittjobb, de gjør det de er utdannet til + altfor mye annet. 

Når sykepleiere jobber sammen, sutres det ikke over jobben som må gjøres - de bretter opp ermene og gjør den. 

Anonymkode: c1c6d...cb5

Er vel knapt noe yrkesgruppe i dette rike landet som klager og syter mer enn sykepleiere. Til og med i år, når alle andre er enig i at vi må bli med på en felles lønnsmoderasjon, så er det en gruppe som nekter og skal ha mer uansett, og det er sykepleierne. Sånn er det hvert år ellers også. Hvor ofte hører man at vernepleiere,bioingeniører, radiografer og andre yrkesgrupper i helsesektoren med 3-åring bachelorgrad klager?

At sykepleierne har en stressende hverdag er jeg godt klar over. Jeg kjenner flere, og har selv jobbet på sykehus og sett dette fra innsiden.
Men hvorfor har det blitt sånn?

For 15-20 år tilbake stod NSF hardt på for å fjerne hjelpepleierne fra sykehusene. Hovedargumentet var at disse stillingene burde erstattes med flere spl-stillinger for å heve kompetansen, og de ville også at selve hjelpepleierutdanningen skulle erstattes med en helsefagarbeiderutdanning. Sistnevnte utdanning er det få søkere til. Ingen gidder å gå i årevis på skole for å gjøre skylleromsarbeid, slik NSF syntes å tro den gangen. 
 

Etterhvert som de gamle hjelpepleierne gikk av med pensjon har det vært få helsefagarbeidere til å overta disse stillingene i sykehusene og NSF har altså klart det kunststykket å fjerne mesteparten av den yrkesgruppen som skulle avlaste sykepleierne. Det er derfor sykepleierne nå sliter seg fullstendig ut både med matlaging, skylleromsarbeid og oppvask. I tillegg til de fagoppgavene de som sykepleiere skal gjøre. 

Godt jobbet av NSF med å lage ris til egen ræv sier jeg bare. Og profesjonskampen lenge leve! 

Anonymkode: 38abc...bbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rebella81 skrev:

Men forklar martyrholdning?

Det er jo helt på trynet at vi ikke lønnes tilsvarende mannsdominerte yrker med det samme utdannelsesnivået, vel? Hvorfor skal en elektroingeniør med bachelor tjene 100000 mer i året enn en sykepleier med bachelor? Er det virkelig så rart at vi reagerer på det? Greier dere ikke å unne oss lønn tilsvarende ansvar og kompetanse?

Kan man slutte å sammenligne lønn på bakgrunn av kjønn! Kvinner som er elektrikere tjener ikke mindre enn mannlige elektrikere.

Mannsdominerte yrker jobber i PRIVAT sektor, den inntjening og etterspørsel etter dyktige folk avgjør. Vil du ha samme lønn som mannsdominerte yrker, jobb der da! Da vet jo folk hvor lønna er! Rart at man ikke klarer å se 1 + 1, altså = mannsdominertyrker + utdanne seg i mannsdominerte yrker = høyere lønn.

Det er ikke snekkere eller rørleggeres feil, at andre valgte å bli sykepleier i offentlig sektor. Mener man virkelig å si at gutter på 15/16 år klarer å ta bedre yrkesvalg (yrkesfag) enn kvinner som er 19+++ som tar en bachlor også peker en misunnelig finger på mannsdominerte fag? Hvis man ikke vil gjøre den jobben, får man heller ikke lønnen. 

Offentlig sektor er en UTGIFT. Privat sektor er INNTEKT. Lettere å få høyere inntekt, hvis du generer mer inntekt inn, enn du selv koster🙄

Anonymkode: 37301...89a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rebella81 skrev:

Men forklar martyrholdning?

Det er jo helt på trynet at vi ikke lønnes tilsvarende mannsdominerte yrker med det samme utdannelsesnivået, vel? Hvorfor skal en elektroingeniør med bachelor tjene 100000 mer i året enn en sykepleier med bachelor? Er det virkelig så rart at vi reagerer på det? Greier dere ikke å unne oss lønn tilsvarende ansvar og kompetanse?

Fordi en elektroingeniør stort sett jobber i det privat sektor. Er dessverre slik at offentlig sektor betaler en mye lavere lønn. Blir som å sammenligne en jurist ansatt i staten kontra privatpraktiserende jurist. Man får heller tenke på noen av de godene man tross alt har... Slik som sikker jobb. 

Anonymkode: 61344...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel knapt noe yrkesgruppe i dette rike landet som klager og syter mer enn sykepleiere. Til og med i år, når alle andre er enig i at vi må bli med på en felles lønnsmoderasjon, så er det en gruppe som nekter og skal ha mer uansett, og det er sykepleierne. Sånn er det hvert år ellers også. Hvor ofte hører man at vernepleiere,bioingeniører, radiografer og andre yrkesgrupper i helsesektoren med 3-åring bachelorgrad klager?

At sykepleierne har en stressende hverdag er jeg godt klar over. Jeg kjenner flere, og har selv jobbet på sykehus og sett dette fra innsiden.
Men hvorfor har det blitt sånn?

For 15-20 år tilbake stod NSF hardt på for å fjerne hjelpepleierne fra sykehusene. Hovedargumentet var at disse stillingene burde erstattes med flere spl-stillinger for å heve kompetansen, og de ville også at selve hjelpepleierutdanningen skulle erstattes med en helsefagarbeiderutdanning. Sistnevnte utdanning er det få søkere til. Ingen gidder å gå i årevis på skole for å gjøre skylleromsarbeid, slik NSF syntes å tro den gangen. 
 

Etterhvert som de gamle hjelpepleierne gikk av med pensjon har det vært få helsefagarbeidere til å overta disse stillingene i sykehusene og NSF har altså klart det kunststykket å fjerne mesteparten av den yrkesgruppen som skulle avlaste sykepleierne. Det er derfor sykepleierne nå sliter seg fullstendig ut både med matlaging, skylleromsarbeid og oppvask. I tillegg til de fagoppgavene de som sykepleiere skal gjøre. 

Godt jobbet av NSF med å lage ris til egen ræv sier jeg bare. Og profesjonskampen lenge leve! 

Anonymkode: 38abc...bbd

:pinar::klappe:

Anonymkode: 37301...89a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.8.2020 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet på to avdelinger der vi kun er sykepleiere, ingen hjelpepleiere/helsefagarbeidere, og det du omtaler som drittjobb ble gjort hver dag uten noe klaging. Stell, pleie og å ivareta grunnleggende behov er det hjelpepleier/helsefagarbeider består av, det er også en viktig del av sykepleieutdannelsen, og jeg syns det er utrolig sært når noen utdanner seg til det samtidig som de omtaler det som en "drittjobbben".

Nemlig, og det å slippe det evinnelige "vi må ta like mange stell/matinger før du setter det på å kontoret" var til å bli sprø av. Heldigvis ingenting av det når alle er sykepleiere og bytter på oppgavene. 

Anonymkode: ccf65...ecb

Da jeg jobbet som sykepleier, jobbet jeg på sykehjem. Jeg måtte ta stell, matlaging, medisiner, visitter, pårørendesamtaler mm. Jeg gjor altså det samme som hjelpepleiere + rene sykepleieroppgaver. For ikke å snakke om helger hvor jeg var eneste sykepleier som da hadde ansvar for alle sykepleiefaglige oppgaver for 80(!) pasienter i tillegg til stell. Det var en umulig oppgave da jeg hele tiden måtte løpe frem og tilbake for å veilede/hjelpe hjelpepleiere som lurte på ting. 
Det finnes mange dyktige hjelpepleiere der ute, ingen tvil om det. Men kanskje det er på tide å avskaffe hjelpepleierutdannelsen å heller kun ha sykepleiere.. Jeg tror det hadde ført til en lettere arbeidshverdag for mange, i tillegg til en mer helhetlig oppfølging for pasientene.

Anonymkode: 76ecf...32a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsskaffe yrkesfag? Kommer aldri til å skje. Det satses på yrkesfag nå, både med fagskoler/spesialisering - og også snart muligheter for yrkesfaglig bachelor for de som velger helsefag. Sykepleie er ikke verdens navle, det finnes mange veier til rom; eller god og forsvarlig pasientbehandling - som det også heter seg. 

Anonymkode: 8966b...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres virkelig ikke bra ut. Da jeg jobbet i hjemmebaserte hadde vi heldigvis gode rutiner, slik at ingen gikk rundt besøkte i urin og avføring. (De mest krevende srellene var vi to på).

Tror mye ligger i rutiner og arbeidsmiljø her. Kanskje klarer dere å snu litt situasjonen selv?

Anonymkode: 2c020...59b

Det er ikke uvanlig at særlig ved dype sår på setet, i lysken ol. at avføring og urin kommer opp til såret (typisk iløpet av natta) og gjennomvæter bandasjene. Det er det jeg mente :) Jeg tar fint den typen sårstell alene om forholdene ligger til rette for det, men får selvsagt hjelp av en helsefagarbeider til løft, holding og lignende om det er nødvendig. Rutinene og arbeidsmiljøet er bra, jeg trives! Selv om det er noen råtne epler blant oss ansatte innimellom. 

Anonymkode: 9b409...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel knapt noe yrkesgruppe i dette rike landet som klager og syter mer enn sykepleiere. Til og med i år, når alle andre er enig i at vi må bli med på en felles lønnsmoderasjon, så er det en gruppe som nekter og skal ha mer uansett, og det er sykepleierne. Sånn er det hvert år ellers også. Hvor ofte hører man at vernepleiere,bioingeniører, radiografer og andre yrkesgrupper i helsesektoren med 3-åring bachelorgrad klager?

At sykepleierne har en stressende hverdag er jeg godt klar over. Jeg kjenner flere, og har selv jobbet på sykehus og sett dette fra innsiden.
Men hvorfor har det blitt sånn?

For 15-20 år tilbake stod NSF hardt på for å fjerne hjelpepleierne fra sykehusene. Hovedargumentet var at disse stillingene burde erstattes med flere spl-stillinger for å heve kompetansen, og de ville også at selve hjelpepleierutdanningen skulle erstattes med en helsefagarbeiderutdanning. Sistnevnte utdanning er det få søkere til. Ingen gidder å gå i årevis på skole for å gjøre skylleromsarbeid, slik NSF syntes å tro den gangen. 
 

Etterhvert som de gamle hjelpepleierne gikk av med pensjon har det vært få helsefagarbeidere til å overta disse stillingene i sykehusene og NSF har altså klart det kunststykket å fjerne mesteparten av den yrkesgruppen som skulle avlaste sykepleierne. Det er derfor sykepleierne nå sliter seg fullstendig ut både med matlaging, skylleromsarbeid og oppvask. I tillegg til de fagoppgavene de som sykepleiere skal gjøre. 

Godt jobbet av NSF med å lage ris til egen ræv sier jeg bare. Og profesjonskampen lenge leve! 

Anonymkode: 38abc...bbd

Å fremheve eget arbeid er ikke det samme som å klage. Grunnen til at du ikke hører noe fra radiografer og bioingeniører er at det utdannes alt for mange ifht antall stillinger, de er heldig om de i det hele tatt får relevant jobb. 

Jeg er så driitlei av å høre om at sykepleiere presset ut hjelpepleierne, for det er ikke sannheten. Eller det er naturligvis hjelpepleiernes sannhet, men den har ganske mange andre sider. De siste 20 årene er helsevesenet blitt utrolig mye mer spesialisert. Det er kommet behandling som er standard nå som ikke var mulig for 20 år siden (tenk f.eks på utviklingen innen behandling av hjerneslag), og som krever mer spesialisert kompetanse hos de som jobber på sykehus. Ofte kreves den kompetansen innen felt hjelpepleierne ikke har som medikamenter eller overvåkning. Da sier det seg selv at når det er økt behov for personell som kan håndtere medisiner, så kan man ikke ansette personell som ikke er utdannet til det. Det er en av hovedårsakene til at hjelpepleiestillinger er omgjort til sykepleiestillinger, og sykehusene hadde ikke gått rundt uten. For 20 år siden var pasientene innlagt mye lenger enn i dag, det var behov for mer stell og pleie over tid, og da trengte man flere til å ta den oppgaven. Ukentlig dusj med hårrulling var ganske vanlig da jeg begynte i helsevesenet på 90-tallet, nå ligger de færreste å lenge at det er aktuelt å ha plan for ukesdusjing eller at man ruller hår. Kompetansen som trengs for å få en avdeling til å gå rundt må være styrende for hvem som ansettes, ikke følelser fra hjepepleierne om at de blir presset ut og ikke får nok stillinger. Jeg har jobbet med mange dyktige hjelpepleiere opp gjennom, men det hjelper meg lite når de oppgavene jeg egentlig trenger avlastning til må gjøres av en sykepleier. 

Det er også ganske spesielt å bevitne at denne konflikten ( som er mye eldre enn de 15-20 årene du snakker om) nøres og næres så voldsomt oppunder av hjelpepleierne med Fagforbundet i spissen. Hvis hjelpepleiere/helsefagarbeidere har en viktig oppgave i dagens helsevesen, så må de selv og fagforeningen deres klare å fortelle hva de faktisk gjør og kan bidra med, UTEN å rakke ned på sykepleierne i samme setning. Det sliter de med siden lederen Mette Nord er hjelpepleier og dermed har et horn i siden til sykepleierne/NSF fra sin jobb tidlig på 80-tallet. Og det er egentlig dette ts kommenterer i sitt hovedinnlegg. Hvorfor er det så viktig å gå inn på NSF sine fbsider og kritisere/kommentere? (det kritiseres jo til og med at nsf ikke forhandler for hjelplepleierne...) Hvorfor ikke bruke stemmen sin til å snakke om hva de gjør, kan og bidrar med, og hvilken lønn de da fortjener gjennom eget fagforbund?

Jeg har som sagt jobbe med masse flinke hjelpepleier opp gjennom, og jeg mener absolutt at helsefagarbeidere trengs i helsevesenet. Men personlig er jeg utrolig glad for at jeg valgte å begynne på en avdeling uten hjelpepleiere for mange år siden, fordi da slipper jeg å høre dette "dere tror dere er noe- sitter bare på vaktrommet med kaffe -steller ikke nok" gnålet som var en gjenganger der jeg jobbe før det. Og selv om vi ikke hadde hjelpepleiere så ble pasientene stelt, maten servert, kjøkkenet ryddet, lageret påfylt, søppel rømt, og skyllerommet både ryddet og vasket på daglig basis. 

Anonymkode: ccf65...ecb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avsskaffe yrkesfag? Kommer aldri til å skje. Det satses på yrkesfag nå, både med fagskoler/spesialisering - og også snart muligheter for yrkesfaglig bachelor for de som velger helsefag. Sykepleie er ikke verdens navle, det finnes mange veier til rom; eller god og forsvarlig pasientbehandling - som det også heter seg. 

Anonymkode: 8966b...ac4

Ja, det synes jeg faktisk. Det er bedre å ha 20 ansatte som kan gjøre alle oppgaver, enn 2 ansatte som kan gjøre alle oppgaver og 18 som kan gjøre noen oppgaver. Ved sykdom/fravær har man da også langt færre å spille på enn dersom alle var sykepleiere.

Sykepleier kan utføre alle hjelpepleierenes oppgaver, men ikke omvendt. Ser ikke en enste grunn til å ha hjelpepleiere, bortsett fra lavere lønnskostnader. 

Anonymkode: 76ecf...32a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det synes jeg faktisk. Det er bedre å ha 20 ansatte som kan gjøre alle oppgaver, enn 2 ansatte som kan gjøre alle oppgaver og 18 som kan gjøre noen oppgaver. Ved sykdom/fravær har man da også langt færre å spille på enn dersom alle var sykepleiere.

Sykepleier kan utføre alle hjelpepleierenes oppgaver, men ikke omvendt. Ser ikke en enste grunn til å ha hjelpepleiere, bortsett fra lavere lønnskostnader. 

Anonymkode: 76ecf...32a

Jeg er uenig med deg. Det er ikke nødvendig at alle ansatte innen helse har høyskoleutdanning, men det er nødvendig å bemanne rett så man får rett kompetanse på rett plass. Dvs at det på en sykehjemsavdeling må være nok helsefagarbeidere til å kunne ivarta stell, mat og mobilisering, helst sånn at de kan være to når det trengs, og så må det være nok sykepleiere til at de kan gjøre sine spesifikke oppgaver og samtidig bidra der det ellers trengs i avdelingen. I et bofellesskap han en kombinasjon av helsefagarbeidere sammen med vernepleiere og sykepleiere utgjøre en fin personalgruppe, så lengde de særbehovene vernepleier eller sykepleier må ivareta bli tatt hensyn til. Alle oppgaver krever ikke høyskoleutdannelse, jeg ser poenget ditt innen sykehus, men helsevesenet består av mye mer enn det. 

Anonymkode: ccf65...ecb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det synes jeg faktisk. Det er bedre å ha 20 ansatte som kan gjøre alle oppgaver, enn 2 ansatte som kan gjøre alle oppgaver og 18 som kan gjøre noen oppgaver. Ved sykdom/fravær har man da også langt færre å spille på enn dersom alle var sykepleiere.

Sykepleier kan utføre alle hjelpepleierenes oppgaver, men ikke omvendt. Ser ikke en enste grunn til å ha hjelpepleiere, bortsett fra lavere lønnskostnader. 

Anonymkode: 76ecf...32a

Med den logikken trengs ikke sykepleiere på sykehus, for det er bedre med 20 lege-ansatte som kan gjøre alle oppgaver, enn 2 ansatte som kan gjøre alle oppgaver og 18 som kan gjøre noen oppgaver.

Leger "kan utføre alle" sykepleie-"oppgaver, men ikke omvendt. Ser ikke en enste grunn til å ha hjelpepleiere, bortsett fra lavere lønnskostnader."

Anonymkode: 37301...89a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med den logikken trengs ikke sykepleiere på sykehus, for det er bedre med 20 lege-ansatte som kan gjøre alle oppgaver, enn 2 ansatte som kan gjøre alle oppgaver og 18 som kan gjøre noen oppgaver.

Leger kan utføre alle sykepleie-oppgaver, men ikke omvendt. Ser ikke en eneste grunn til å ha sykepleiere*, bortsett fra lavere lønnskostnader."

Anonymkode: 37301...89a

rettelse*

Anonymkode: 37301...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med den logikken trengs ikke sykepleiere på sykehus, for det er bedre med 20 lege-ansatte som kan gjøre alle oppgaver, enn 2 ansatte som kan gjøre alle oppgaver og 18 som kan gjøre noen oppgaver.

Leger "kan utføre alle" sykepleie-"oppgaver, men ikke omvendt. Ser ikke en enste grunn til å ha hjelpepleiere, bortsett fra lavere lønnskostnader."

Anonymkode: 37301...89a

Nei, leger kan ikke det - tro det eller ei. Forbausende at dere vet så lite om det dere uttaler dere om. 

Sykepleiere tror heller ikke at de er lege light - men det er svært mange hjelpepleiere som tror de er sykepleier light. 

 

Anonymkode: c1c6d...cb5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, leger kan ikke det - tro det eller ei. Forbausende at dere vet så lite om det dere uttaler dere om. 

Sykepleiere tror heller ikke at de er lege light - men det er svært mange hjelpepleiere som tror de er sykepleier light. 

 

Anonymkode: c1c6d...cb5

 

De kan jo bare ta noen kurs på høyskolen. De er jo tross alt villige til å ta mer enn en bachelor, og syter ikke, og det ene og det andre. Enten er det lønn, eller så magler dere folk, eller så magler dere kompetanse. Hjelpes, høres ut som slummen av et arbeidslivet. Rart ikke flere vil jobbe der...

Hvorfor tror du folk er lei av sykepleiere? Fordi de skal klage høyest og hardest hvert eneste år. Man går lei av å høre på den samme gamle visa i ny innpakning. Sykepleiere er for arbeidslivet det gutten som ropte ulv er for Øsops fabel. 

Anonymkode: 37301...89a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Buldre skrev:

Hæ?

Hæ, skriver du. Jeg spurte deg om gode pensjonsordninger og jobbsikkerhet er kun for sykepleierne? Er det kun sykepleiere ansatt i kommunen som har dette, med andre ord?

For vi prøver vel ikke å kneble en viktig debatt med å hentyde til at sykepleiere i kommunen har dårligere betalt enn de i staten, men siden vi er så heldige at vi har god jobbsikkerhet og pensjonsordninger så skal vi ikke få......uttale oss? Vi synker ikke så lavt, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med den logikken trengs ikke sykepleiere på sykehus, for det er bedre med 20 lege-ansatte som kan gjøre alle oppgaver, enn 2 ansatte som kan gjøre alle oppgaver og 18 som kan gjøre noen oppgaver.

Leger "kan utføre alle" sykepleie-"oppgaver, men ikke omvendt. Ser ikke en enste grunn til å ha hjelpepleiere, bortsett fra lavere lønnskostnader."

Anonymkode: 37301...89a

Men nå er det ikke nok leger til å ta stell, medisinering etc., å ikke tror jeg du hadde fått en lege til å gjøre det heller. I tillegg er det en del oppgaver som sykepleiere utfører langt oftere enn leger og dermed er flinkere til.

 

Anonymkode: 76ecf...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel knapt noe yrkesgruppe i dette rike landet som klager og syter mer enn sykepleiere. Til og med i år, når alle andre er enig i at vi må bli med på en felles lønnsmoderasjon, så er det en gruppe som nekter og skal ha mer uansett, og det er sykepleierne.

Anonymkode: 38abc...bbd


At det kun er sykepleierne som ønsker lønnsvekst stemmer jo overhode ikke, det er bare noe media prøver å vinkle det til av en grunn. Nå startet lønnsforhandlingene i industrien, og det ble brudd etter 2 timer da arbeidstakersiden ikke går med på null-oppgjør! Brudd etter 2 timer! Rimelig tydelig tegn på at det gjelder langt i fra kun sykepleierne!

Anonymkode: 63fe9...7bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rebella81 skrev:

Hæ, skriver du. Jeg spurte deg om gode pensjonsordninger og jobbsikkerhet er kun for sykepleierne? Er det kun sykepleiere ansatt i kommunen som har dette, med andre ord?

For vi prøver vel ikke å kneble en viktig debatt med å hentyde til at sykepleiere i kommunen har dårligere betalt enn de i staten, men siden vi er så heldige at vi har god jobbsikkerhet og pensjonsordninger så skal vi ikke få......uttale oss? Vi synker ikke så lavt, vel?

Du manglet et ord i spørsmålet ditt, slik at jeg ikke så hva du spurte om.

Nei, det er ikke kun for syjepleierne, og ingen har heller hevdet det kun er for sykepleierne. Så hvor vil du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...