Gå til innhold

Sommerhytta 2020.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Spoiler

Vært mye synsin i helgen pga Mikkel hadde delt bilde av stua med varmepumpe. Men idag kom det enkelt svar på det, alle hyttene fikk det montert idag.

Jeg må innrømme jeg er litt spent på hvordan EA og ØL tenker å løse denne ukens oppg. De to parene har faktisk vanskeligste oppg syns jeg, nettopp fordi de soverommene er så ekstremt små. 

Og kortveggen er ikke 2m, så da får man jo ikke bare lagt enkelt seng. Da kunne man jo feks enkelt lagd køyeseng.

Jeg er jaggu ekstremt usikker på hvordan jeg ville løst den oppg med det rommet seøv, nettopp fordi det er så ekstremt lite.

Anonymkode: 12e6f...fbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker på hvordan J og J skal klare seg i finaleuken om de ikke vinner denne uken. Ser ikke for meg at de skal klare å ta minst 4 hammere i finaleuken. 

Anonymkode: ff0f7...8ea

• Liker 1
Skrevet

Gleder meg til siste uke på sommerhytta, blir spennende å se hvem som vinner. Synes alle deltakerene er sympatiske og unner alle å vinne, men holder en knapp på EA. 

Synes fjorårets deltakere var bedre på styling. Litt sånn halvveis i år. Håper far og sønn får «møblert» bokhylla de lagde i forrige episode. Med masse bøker og litt grønne planter vil den bidra til å gjøre oppholdsrommet koseligere. Var overrasket over at de ikke hadde gjort det i ukesfinalen, men interiør er tydeligvis ikke deres greie. Likte også både sofaen og teppet til EA, fyller de på med noen kurvstoler og litt matchende gardiner tror jeg det blir lunt. Hadde gledet meg til å se oppholdsrommet til JJ, baderommet deres var jo så lekkert. Men den selvlagde sofaen så bare rotete ut, det samme med gardinene. Stilen til ØL er ikke helt min smak, likte den første grønnfargen de hadde.

Klar for finaleuke! 

Anonymkode: 570a2...b04

• Liker 5
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gleder meg til siste uke på sommerhytta, blir spennende å se hvem som vinner. Synes alle deltakerene er sympatiske og unner alle å vinne, men holder en knapp på EA. 

Synes fjorårets deltakere var bedre på styling. Litt sånn halvveis i år. Håper far og sønn får «møblert» bokhylla de lagde i forrige episode. Med masse bøker og litt grønne planter vil den bidra til å gjøre oppholdsrommet koseligere. Var overrasket over at de ikke hadde gjort det i ukesfinalen, men interiør er tydeligvis ikke deres greie. Likte også både sofaen og teppet til EA, fyller de på med noen kurvstoler og litt matchende gardiner tror jeg det blir lunt. Hadde gledet meg til å se oppholdsrommet til JJ, baderommet deres var jo så lekkert. Men den selvlagde sofaen så bare rotete ut, det samme med gardinene. Stilen til ØL er ikke helt min smak, likte den første grønnfargen de hadde.

Klar for finaleuke! 

Deltakerne har et budsjett å forholde seg til, og har ikke lov til å ha med ting hjemmefra (unntaket er denne uka). Derfor har ikke M&C prioritere flere tusen kroner på å fylle hyllene med massevis av bøker og planter, forståelig nok. Men mye mulig at de velger å ta det med hjemmefra denne uka, da kan det bli veldig fint😊

Likte også grønnfargen til Ø&L, og de fine panelveggene på hovedsoverommet! Syns nesten det var en synd da Ø grunnet over. Men det kan jo bli enda finere det de velger å gjøre til slutt, hvem vet.

Anonymkode: 16b9f...391

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klar for finaleuke! 

Det teppet til AE var ikke mye fint. Passa ikke inn. Enig med at de (eller Ezra) sin stil er veldig kjedelig og lite personlig. Arver får jo ikke lov til å bidra akkurat. 

Anonymkode: 960ca...e3f

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Likte også grønnfargen til Ø&L, og de fine panelveggene på hovedsoverommet! Syns nesten det var en synd da Ø grunnet over. Men det kan jo bli enda finere det de velger å gjøre til slutt, hvem vet.

Ja er spent på resultatet av denne malingen. Jeg for min del elsket panelveggene slik dem var med trestruktur. Synes det var fint! Men sant skal sies at disse panelveggene matcher egentlig ikke stilen i hytta etter at dem slo om stilen forrige uke. Så det kan hende hovedsoverommet nå blir en bedre match med resten av hytta. 

Jeg for min del savner at flere har mer trepanel hvor trestrukturen er synlig med en eller annen beiset tone. Men så har jeg låst meg på at det er en hytte, ikke et sommerhus. Skal man ha trepanel så må man gjerne ha det som en rød tråd i delvis eller helvis hele hytta. Som påpekt allerede, det har ikke Ø&L lengre, så sådan skjønner jeg valget om å male. Det blir nok bra!

Anonymkode: 601c3...6fb

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det teppet til AE var ikke mye fint. Passa ikke inn. Enig med at de (eller Ezra) sin stil er veldig kjedelig og lite personlig. Arver får jo ikke lov til å bidra akkurat. 

Ja, smaken er forskjellig! Var på Fagmøbler i går og kjøpte meg det samme teppet, for jeg syntes det var sååå lekkert 😃  Ser ut til at AE vil få inn litt mer farger i stua nå, det blir sikkert fint! 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, smaken er forskjellig! Var på Fagmøbler i går og kjøpte meg det samme teppet, for jeg syntes det var sååå lekkert 😃  Ser ut til at AE vil få inn litt mer farger i stua nå, det blir sikkert fint! 

Ordla meg litt feil, teppet var ikke fint slik de hadde stylet det. Hadde nok passet bedre med annet interiør. Håper du får det bedre til hos deg enn det de gjorde 😉

• Liker 4
Skrevet
På 11.10.2020 den 13.28, AnonymBruker skrev:

Dette året synes jeg faktisk at 3 av 4 hytter er så dårlig jobbmessig utført at jeg hadde ikke betalt en krone for det.

Vil tro at det blir som den gang de måtte gjøre om igjen en hytte fordi den var for stygg til å legges ut for salg.

Kun Esra og Arber sin som er fin og salgbar. Men, de får jo tyn for at den er kjedelig.....

Anonymkode: ce335...04d

Uenig. C&M sin hytte er absolutt salgbar. De har det beste snekkerarbeidet som er gjort. Interiøret handler om preferanser, og det går an å endre før salg. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor sier så mange at MC har så fantastisk snekkerarbeid?

Altså forrige uke stakk det spikere tvers igjennom sofaen liksom😂 Det oser ikke akkurat bra snekkerarbeid av det.

Og som Lars sier til de hele tiden, finishen på snekkerarbeidet dems er IKKE bra nok.

Så skjønner ikke helt hvorfor aller sier det er så bra 🤔

De er kjappe ja.

De har erfaring ja

Men at det er så jævlig mye bedre enn de andre? Nei ikke nå lenger. Kanskje første 2-3ukene. 

• Liker 14
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uenig. C&M sin hytte er absolutt salgbar. De har det beste snekkerarbeidet som er gjort. Interiøret handler om preferanser, og det går an å endre før salg. 

Hyttemessig er nok alle salgbar til god pris. Men M&C har tatt noen valg jeg tror blir omgjort før salg, med mindre dem vinner. F.eks det steingulvet gjennom hele hytta. Jeg tror også at kjøkkenet blir omgjort, og halvert. Den spiser jo opp utsikt og halve stuen. Dermed snakker jeg om mer enn interiør. Mener også at deres utekjøkken som har blitt plassert slik at det tar all utsikt fra terrassen blir revet. Terrassen er jo blitt et atrium pga kjøkkenet og disse blomsterkassene. Rart med tanke på den flotte utsikten dem har, og som er verdt mer enn utekjøkkenet. 

Gleder meg til å se hyttene på finn.no! :) 

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sier så mange at MC har så fantastisk snekkerarbeid?

Altså forrige uke stakk det spikere tvers igjennom sofaen liksom😂 Det oser ikke akkurat bra snekkerarbeid av det.

Og som Lars sier til de hele tiden, finishen på snekkerarbeidet dems er IKKE bra nok.

Så skjønner ikke helt hvorfor aller sier det er så bra 🤔

De er kjappe ja.

De har erfaring ja

Men at det er så jævlig mye bedre enn de andre? Nei ikke nå lenger. Kanskje første 2-3ukene. 

Kanskje fordi den faglærte snekkeren også mener det. Har skryter av deres jobb. En spiker gjennom sofaen kan skje de beste, om man ikke er faglært snekker. Uhell kan skje. I tillegg har alle mye stress disse ukene. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi den faglærte snekkeren også mener det. Har skryter av deres jobb. En spiker gjennom sofaen kan skje de beste, om man ikke er faglært snekker. Uhell kan skje. I tillegg har alle mye stress disse ukene. 

Lars sier jo de mangler finishen på snekkerarbeidet sitt hver eneste uke.

Så nei, er ikke så himla fantastisk arbeid som det virker som mange mener.

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lars sier jo de mangler finishen på snekkerarbeidet sitt hver eneste uke.

Så nei, er ikke så himla fantastisk arbeid som det virker som mange mener.

Klart han sier det. Noe konstruktiv kritikk må man vel kunne forvente. Det betyr ikke at helheten er dårlig utført. De får mye skryt. 

• Liker 3
Skrevet

Grønt lag har «ødelagt» det fine soverommet 🥺 jeg vet at de endrer det til noe de vil ha. Men jeg virkelig elsket den grønnfargen sammen med den grå fargen på panelet 🥺 Men de om det, de får gå for hva de liker.

Synn i Gult lag. De virkelig likte den sofaen og dommerene bare hater den 🥺 jeg synes den var kul, så behagelig ut. Noe jeg hadde forventet å finne på ei hytte. Men nei de får ikke utfolde helt sin egen stil. Samme med soverommet nå. Jeg som gjest ville likt en 120 seng, selv om «hele rommet» da blir seng, men vi får se hva de finner på.

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Deltakerne har et budsjett å forholde seg til, og har ikke lov til å ha med ting hjemmefra (unntaket er denne uka). 

Dette kan umulig stemme, for JJ har, som jeg har nevnt tidligere, flere møbler i og utenfor hytta, som de umulig kan ha kjøpt på budsjettet de har hatt fra uke til uke på Sommerhytta. Merkelig at ingen av dommerne har påpekt det, og jeg blir provosert av at de har fått lov til å holde på sånn hele sesongen. 

Anonymkode: 469e2...dbd

• Liker 7
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordam EA og ØL skal få til å innrede de ekstremt små soverommene. 

Jeg satt å funderte på hvordan jeg ville gjort det, men har virkelig ikke kommet med noen løsning.

Bortsett fra samme som EA som var å lage 120seng. Mem det var visst ikke lurt.

Så hvordan lage helst to sengeplasser der inne da? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bortsett fra samme som EA som var å lage 120seng. Mem det var visst ikke lurt.

E&A mener det var lurt. Jeg mener det er lurt. Er tross alt et gjesterom. 120 seng kan det sove 2 i. 

Dommerne virker å bli særere og særere. Hva deltagerne ønsker og hva som er praktisk ser dem bort ifra. Dommerne har en mal på hvordan alt skal se ut i år. Alt utover det får trekk og kritikk. Det ødelegger programmet. 

• Liker 21
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

E&A mener det var lurt. Jeg mener det er lurt. Er tross alt et gjesterom. 120 seng kan det sove 2 i. 

Dommerne virker å bli særere og særere. Hva deltagerne ønsker og hva som er praktisk ser dem bort ifra. Dommerne har en mal på hvordan alt skal se ut i år. Alt utover det får trekk og kritikk. Det ødelegger programmet. 

Dette! Jeg er helt enig med deg! I år virker det ikke som det er rom for egen stil. Det er Aina som bestemmer hva som er innafor... Finn har ingenting han skulle ha sagt, siden det er så lite fokus på uterom i år. Lars er vel den eneste som er tilnærmet objektiv... Det må være utrolig demotiverende når man ikke får noe kred for innredning, bare kritikk... Synes dette gjelder alle lagene, egentlig. 

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, Vampyrina skrev:

Dette! Jeg er helt enig med deg! I år virker det ikke som det er rom for egen stil. Det er Aina som bestemmer hva som er innafor... Finn har ingenting han skulle ha sagt, siden det er så lite fokus på uterom i år. Lars er vel den eneste som er tilnærmet objektiv... Det må være utrolig demotiverende når man ikke får noe kred for innredning, bare kritikk... Synes dette gjelder alle lagene, egentlig. 

Enig med dere begge. 

Syns dommerne glemmer at disse deltagerne skal lage sin hytte, ikke ainas

Anonymkode: 7b2c1...898

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...