AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #121 Skrevet 15. august 2020 Mange leger her inne😂 Hør på gyn. Det kan være blighted ovum, at fosteranlegg utvikles men ingen foster. Bare et innspill. Jeg er ingen lege. Men har opplevd aborter selv. En gang var det tom fostersekk. Det var virkelig et sjokk... Det kan ha vært tvillinger der. Ta vare på det selv❤️ Anonymkode: 2d117...186 1
Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #122 Skrevet 15. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange leger her inne😂 Hør på gyn. Det kan være blighted ovum, at fosteranlegg utvikles men ingen foster. Bare et innspill. Jeg er ingen lege. Men har opplevd aborter selv. En gang var det tom fostersekk. Det var virkelig et sjokk... Det kan ha vært tvillinger der. Ta vare på det selv❤️ Anonymkode: 2d117...186 Ja, er visst det 😂 ja, til syvende og sist stoler jeg på min gynekolog... ja, du har helt rett, det kan være både det ene og det andre, og det er både kjedelig og sårt... selv er jeg helsepersonell og har litt kunnskap om kroppen og svangerskap, men alltid godt å lufte bekymringer, forvirringer og sorg med andre selv om 🤭 det har nok vært tvillinger en gang, siden det er to plommesekker der, men fullstendig klar over at det mest sannsynlig ikke er noen ting der ☺️ takk for gode ord og fin tilbakemelding ❤️❤️ 1
Neutral90 Skrevet 15. august 2020 #123 Skrevet 15. august 2020 20 minutter siden, Håkkimom skrev: Ja, er visst det 😂 ja, til syvende og sist stoler jeg på min gynekolog... ja, du har helt rett, det kan være både det ene og det andre, og det er både kjedelig og sårt... selv er jeg helsepersonell og har litt kunnskap om kroppen og svangerskap, men alltid godt å lufte bekymringer, forvirringer og sorg med andre selv om 🤭 det har nok vært tvillinger en gang, siden det er to plommesekker der, men fullstendig klar over at det mest sannsynlig ikke er noen ting der ☺️ takk for gode ord og fin tilbakemelding ❤️❤️ Hei, jeg har lest hele tråden og skjønner det er vanskelig ❤️ Jeg har en veldig lang historie bak meg, inkl ivf på andre året. I juli var jeg på ul når jeg var 7+0,fikk beskjed om at jeg var målt 5 dager bak. Ren rutine er å tilby ny ultralyd en uke senere. Da ble det konstantert MA. Det var ikke snakk om ved første ul. En ny ul måtte til bare for å bekrefte utviklingen. Jeg hadde god hcg stigning. Så mitt velmenende råd til deg er; 1. Hcg skal ikke synke, dessverre går ikke dette bra. 2. Gyn ba deg komme inn en gang til for å bekrefte ma. Jeg vet hvor utrolig leit det er. God klem fra meg ❤️ 2
Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #124 Skrevet 15. august 2020 5 minutter siden, Neutral90 skrev: Hei, jeg har lest hele tråden og skjønner det er vanskelig ❤️ Jeg har en veldig lang historie bak meg, inkl ivf på andre året. I juli var jeg på ul når jeg var 7+0,fikk beskjed om at jeg var målt 5 dager bak. Ren rutine er å tilby ny ultralyd en uke senere. Da ble det konstantert MA. Det var ikke snakk om ved første ul. En ny ul måtte til bare for å bekrefte utviklingen. Jeg hadde god hcg stigning. Så mitt velmenende råd til deg er; 1. Hcg skal ikke synke, dessverre går ikke dette bra. 2. Gyn ba deg komme inn en gang til for å bekrefte ma. Jeg vet hvor utrolig leit det er. God klem fra meg ❤️ Hei, så trist å høre hva du har vært gjennom ❤️ forstår at det er rutine å kalle inn til en ul nr 2, men på mandag er det UL nr 4, derfor jeg har stussa ☺️ vet også at HCG ikke skal synke, men igjen, når gynekologen da ikke konstantere noe i går, var da jeg ble litt overraska (tydeligvis han også når han plutselig oppdaget en plommesekk til) takk for fin tilbakemelding, sender deg en god klem ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #125 Skrevet 15. august 2020 4 minutter siden, Håkkimom skrev: Hei, så trist å høre hva du har vært gjennom ❤️ forstår at det er rutine å kalle inn til en ul nr 2, men på mandag er det UL nr 4, derfor jeg har stussa ☺️ vet også at HCG ikke skal synke, men igjen, når gynekologen da ikke konstantere noe i går, var da jeg ble litt overraska (tydeligvis han også når han plutselig oppdaget en plommesekk til) takk for fin tilbakemelding, sender deg en god klem ❤️ Rutine å kalle inn til ultralyd én uke senere. Gynekologen kunne ikke konstatere noe i går, det var gått for kort tid fra første ultralyd. Anonymkode: c74b9...66c
Neutral90 Skrevet 15. august 2020 #126 Skrevet 15. august 2020 (endret) 8 minutter siden, Håkkimom skrev: Hei, så trist å høre hva du har vært gjennom ❤️ forstår at det er rutine å kalle inn til en ul nr 2, men på mandag er det UL nr 4, derfor jeg har stussa ☺️ vet også at HCG ikke skal synke, men igjen, når gynekologen da ikke konstantere noe i går, var da jeg ble litt overraska (tydeligvis han også når han plutselig oppdaget en plommesekk til) takk for fin tilbakemelding, sender deg en god klem ❤️ Ja, det er litt rart. Men det er jo ikke slik at kroppen kan/skal bli gravid med hcg i blodet. Som en ikke utdannet helsepersonell, synser jeg bare her. Men kanskje det har vært tvillinger der du ble gravid i slutten av juni. Utviklingen stoppen ca uke 5/6,men det ble ikke støtt ut. Du har intakte plommesekker, men ikke hjerteslag/de vokser ikke. Kjempe, kjempekjipt, men dessverre, med hcg som går ned så er det få andre scenario enn at dette ikke går bra styrkeklem fra meg. Edit; vedr. første kommentar om det med hcg og ny graviditet. Det ble skrevet med ideen om at du ble gravid i juni, mistet og ble gravid på nytt. Det var ment for å vise et det neppe er aktuelt her. Endret 15. august 2020 av Neutral90
Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #127 Skrevet 15. august 2020 4 minutter siden, Neutral90 skrev: Ja, det er litt rart. Men det er jo ikke slik at kroppen kan/skal bli gravid med hcg i blodet. Som en ikke utdannet helsepersonell, synser jeg bare her. Men kanskje det har vært tvillinger der du ble gravid i slutten av juni. Utviklingen stoppen ca uke 5/6,men det ble ikke støtt ut. Du har intakte plommesekker, men ikke hjerteslag/de vokser ikke. Kjempe, kjempekjipt, men dessverre, med hcg som går ned så er det få andre scenario enn at dette ikke går bra styrkeklem fra meg. Edit; vedr. første kommentar om det med hcg og ny graviditet. Det ble skrevet med ideen om at du ble gravid i juni, mistet og ble gravid på nytt. Det var ment for å vise et det neppe er aktuelt her. Ja, det er merkelig og det er nå bare sånn det er ☺️ Man får ikke gjort noe til eller fra med det, jeg har aldri opplevd noe så merkelig før, men da ble man en erfaring rikere når den tid kommer ☺️ synsing er innafor som ikke utdannet helsepersonell når det er synsing som henger på greip, og ja, jeg er enig med deg, det har vært min tanke hele veien også, jeg tror både jeg og gynekologen fikk sjokk når det brått dukket opp en plommesekk til.... jeg er 100% sikker på at jeg ikke har mista og blitt gravid igjen, da det er umulig når det ikke har foreligget samleie ☺️ ja, det er både trist og kjipt, men jeg er fullt forberedt og synes vel det aller kjipeste er å miste tvillinger, selvfølgelig kjipt å miste bare en også, men tror neppe det kan bli tvillinger igjen når jeg begynner å evt prøve igjen... kroppen bestemmer dette og da var det nok ikke meningen denne gangen ☺️ takk for god styrkeklem, men skulle jeg begynne å blø eller få tabletter, så er jeg så forberedt jeg kan bli så jeg vil nok takle det helt fint ❤️☺️ Sender deg en god klem tilbake ❤️ 2
Nuka Skrevet 15. august 2020 #128 Skrevet 15. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du vet da ikke noe om hvilke situasjoner jeg har vært i? Er veldig spent på om du kan vise til en kilde hvor noen har opplevd det samme som deg. Det vil si: få positiv gravidtestest flere uker før egget har blitt befruktet, synkende hcg og så ender det i vellykket svangerskap. Hadde vært kjekt å lese et slikt mirakel. Anonymkode: 3e9b7...f63 Hadde vært kjekt da også om du leste det jeg skrev her. Skjedde med eldste hos meg så det er faktisk mulig. Jeg hadde dog svak blødning og småsmerter etter 6 uker. Dessverre skjedde det igjen to ganger etterpå bortsett fra at da var det ikke to plommesekker og det gikk galt. Eldste min skulle vært tvilling, men overlevde heldigvis selv. Lang historie kort: etter at lege først fant stigende HCG tidlig i svangerskapet for så å stoppe litt opp, synke noe og deretter stige igjen ila 14 helevetes-dager fikk jeg time hos første jordmor som dreit meg direkte ut og sa jeg ikke hadde peiling, var frekk og nedverdigende og mente jeg slett ikke var 6 uker på vei på grunn av blødningene visstnok var mens.. Hadde da ikke hatt så svak mens og svake menssmerter på 6 år, men jeg visste selv når jeg ble gravid og bestilte time til tidlig ul hos priv. gyn der det viste tegn til to plommesekker, men bare den ene var utviklet videre(da uke 8). Han ble litt skeptisk, men jeg ba han ikke notere noe annet enn at fosteret hadde klart seg osv. Klart det er sjeldent dette skjer og gyn syns det var rart av en grunn da han er rimelig dreven etter mange års praksis, men han hadde faktisk vært borti det før han også. 2
Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #129 Skrevet 15. august 2020 3 minutter siden, Nuka skrev: Hadde vært kjekt da også om du leste det jeg skrev her. Skjedde med eldste hos meg så det er faktisk mulig. Jeg hadde dog svak blødning og småsmerter etter 6 uker. Dessverre skjedde det igjen to ganger etterpå bortsett fra at da var det ikke to plommesekker og det gikk galt. Eldste min skulle vært tvilling, men overlevde heldigvis selv. Lang historie kort: etter at lege først fant stigende HCG tidlig i svangerskapet for så å stoppe litt opp, synke noe og deretter stige igjen ila 14 helevetes-dager fikk jeg time hos første jordmor som dreit meg direkte ut og sa jeg ikke hadde peiling, var frekk og nedverdigende og mente jeg slett ikke var 6 uker på vei på grunn av blødningene visstnok var mens.. Hadde da ikke hatt så svak mens og svake menssmerter på 6 år, men jeg visste selv når jeg ble gravid og bestilte time til tidlig ul hos priv. gyn der det viste tegn til to plommesekker, men bare den ene var utviklet videre(da uke 8). Han ble litt skeptisk, men jeg ba han ikke notere noe annet enn at fosteret hadde klart seg osv. Klart det er sjeldent dette skjer og gyn syns det var rart av en grunn da han er rimelig dreven etter mange års praksis, men han hadde faktisk vært borti det før han også. AMEN!!!! Takk skal du ha 😘 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #130 Skrevet 15. august 2020 16 minutter siden, Nuka skrev: Hadde vært kjekt da også om du leste det jeg skrev her. Skjedde med eldste hos meg så det er faktisk mulig. Jeg hadde dog svak blødning og småsmerter etter 6 uker. Dessverre skjedde det igjen to ganger etterpå bortsett fra at da var det ikke to plommesekker og det gikk galt. Eldste min skulle vært tvilling, men overlevde heldigvis selv. Lang historie kort: etter at lege først fant stigende HCG tidlig i svangerskapet for så å stoppe litt opp, synke noe og deretter stige igjen ila 14 helevetes-dager fikk jeg time hos første jordmor som dreit meg direkte ut og sa jeg ikke hadde peiling, var frekk og nedverdigende og mente jeg slett ikke var 6 uker på vei på grunn av blødningene visstnok var mens.. Hadde da ikke hatt så svak mens og svake menssmerter på 6 år, men jeg visste selv når jeg ble gravid og bestilte time til tidlig ul hos priv. gyn der det viste tegn til to plommesekker, men bare den ene var utviklet videre(da uke 8). Han ble litt skeptisk, men jeg ba han ikke notere noe annet enn at fosteret hadde klart seg osv. Klart det er sjeldent dette skjer og gyn syns det var rart av en grunn da han er rimelig dreven etter mange års praksis, men han hadde faktisk vært borti det før han også. Men da stemte jo antall uker med det du selv trodde, det blir noe helt annet. Her er det et avvik på 4 uker, det er ikke fysisk mulig. Anonymkode: c74b9...66c 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #131 Skrevet 15. august 2020 1 time siden, Nuka skrev: Hadde vært kjekt da også om du leste det jeg skrev her. Skjedde med eldste hos meg så det er faktisk mulig. Jeg hadde dog svak blødning og småsmerter etter 6 uker. Dessverre skjedde det igjen to ganger etterpå bortsett fra at da var det ikke to plommesekker og det gikk galt. Eldste min skulle vært tvilling, men overlevde heldigvis selv. Lang historie kort: etter at lege først fant stigende HCG tidlig i svangerskapet for så å stoppe litt opp, synke noe og deretter stige igjen ila 14 helevetes-dager fikk jeg time hos første jordmor som dreit meg direkte ut og sa jeg ikke hadde peiling, var frekk og nedverdigende og mente jeg slett ikke var 6 uker på vei på grunn av blødningene visstnok var mens.. Hadde da ikke hatt så svak mens og svake menssmerter på 6 år, men jeg visste selv når jeg ble gravid og bestilte time til tidlig ul hos priv. gyn der det viste tegn til to plommesekker, men bare den ene var utviklet videre(da uke 8). Han ble litt skeptisk, men jeg ba han ikke notere noe annet enn at fosteret hadde klart seg osv. Klart det er sjeldent dette skjer og gyn syns det var rart av en grunn da han er rimelig dreven etter mange års praksis, men han hadde faktisk vært borti det før han også. Håper dette skjer med deg og, TS ❤️🙏🏻 Anonymkode: 56a07...cc5
Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #132 Skrevet 15. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper dette skjer med deg og, TS ❤️🙏🏻 Anonymkode: 56a07...cc5 Vet ikke om det er meg du sikter til, for jeg er ikke TS, jeg bare kuppa en tråd 😌 men ja, det hadde vært fint ❤️
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #133 Skrevet 15. august 2020 2 minutter siden, Håkkimom skrev: Vet ikke om det er meg du sikter til, for jeg er ikke TS, jeg bare kuppa en tråd 😌 men ja, det hadde vært fint ❤️ Var deg jeg mente ja, hadde glemt at det ikke var deg som startet tråden ❤️ håper det beste for deg! Anonymkode: 56a07...cc5
Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #134 Skrevet 15. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var deg jeg mente ja, hadde glemt at det ikke var deg som startet tråden ❤️ håper det beste for deg! Anonymkode: 56a07...cc5 Ja, jeg tror jeg leste meg frem til at TS hadde fått positiv tilbakemelding etter forrige UL ☺️ Jeg håper hvert fall jeg husker riktig, så jeg ikke tråkker noen på tæra, var selvfølgelig ikke meningen å kuppe alt 🙊 men tusen tusen tusen takk for gode ord ❤️ Jeg tviler på at jeg er så heldig! håper bare jeg ikke spoila sjansen for tvillinger nå 😌 sender deg en kjempe stor klem ❤️❤️❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #135 Skrevet 17. august 2020 På 15.8.2020 den 22.50, Håkkimom skrev: Ja, jeg tror jeg leste meg frem til at TS hadde fått positiv tilbakemelding etter forrige UL ☺️ Jeg håper hvert fall jeg husker riktig, så jeg ikke tråkker noen på tæra, var selvfølgelig ikke meningen å kuppe alt 🙊 men tusen tusen tusen takk for gode ord ❤️ Jeg tviler på at jeg er så heldig! håper bare jeg ikke spoila sjansen for tvillinger nå 😌 sender deg en kjempe stor klem ❤️❤️❤️ Hvordan gikk det med deg?? Anonymkode: df88d...191
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #136 Skrevet 17. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk det med deg?? Anonymkode: df88d...191 Det lurer jeg og på ❤️ Anonymkode: 56a07...cc5
Momin Skrevet 17. august 2020 #137 Skrevet 17. august 2020 På 15.8.2020 den 3.02, Håkkimom skrev: Hei alle! Nå har jeg lest meg gjennom sidene her, og har endelig funnet en tråd som kanskje samsvarer litt med hva jeg opplever om dagen.... (stakkars den andre tråden som jeg har skrevet på, hvor tema overhode ikke var dette 😅) kanskje kan noen kloke hoder heie meg opp, eller dra meg ned på jorda..... Jeg ringte og bestilte TUL hos privat gynekolog og trodde da jeg ville være rundt 9 uker.... hadde time på mandag, dro, full av forventninger og der sier gynekologen «her er det fostervann, fin blodgjennomstrømning, fostersekk og plommesekk..... men ingenting annet» jeg stivna til og gikk i sjokk.... Ringte på tirsdag til en annen privatpraktiserende gynekolog og fikk time rimelig raskt.... han så det samme, men han sa «hadde du ikke visst hvor langt du var på vei, så hadde jeg sagt 5 uker ut i fra det jeg ser her» samme dag tok jeg HCG prøve.... onsdag fikk jeg svar på HCG: 19739.... torsdag tok jeg ny HCG.... vil legge til, jeg har ikke hatt en dråpe mens, eller smerter eller noe annet.... og føler meg super gravid! Magen kom kjempe fort og alle BH’ne mine er for små... 😂 fredag (altså i dag/går?) fikk jeg svar på HCG den har sunket til 18239... var hos gynekolog igjen i dag... han sukka litt når jeg sa HCG utfallet, men vi skulle sjekke allikevel...... han ser det samme som på mandag, masse fostervann, fostersekk, fin blodgjennomstrømning og plommesekk, men ikke noe foster.... jeg forbereder meg på at det er abort på gang, helt til gynekologen sier «oi! Her er det en plommesekk til» den så ikke han på mandag, og heller ikke den andre gynekologen på tirsdag.... jeg føler meg fremdeles kjempe gravid, men er kjempe redd og bekymra.... er det håp her, eller det HCG synkingen avgjørende og jeg burde innse at blødningen kommer....? Hilsen forvirra, fortvila kommende mamma? 😂 Du har ikke vært gravid med tvillinger da? Siden det er 2 plommesekker og synkende hcg.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #138 Skrevet 17. august 2020 Vil komme med en oppdatering! Var på ny ul fredag 6+6,da så vi foster med hjerte som banker, fostersekk og plommesekk. Anonymkode: 3164c...844 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #139 Skrevet 17. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil komme med en oppdatering! Var på ny ul fredag 6+6,da så vi foster med hjerte som banker, fostersekk og plommesekk. Anonymkode: 3164c...844 Så stas😍❤️ Anonymkode: 56a07...cc5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #140 Skrevet 17. august 2020 På 15.8.2020 den 20.08, AnonymBruker skrev: Du vet da ikke noe om hvilke situasjoner jeg har vært i? Er veldig spent på om du kan vise til en kilde hvor noen har opplevd det samme som deg. Det vil si: få positiv gravidtestest flere uker før egget har blitt befruktet, synkende hcg og så ender det i vellykket svangerskap. Hadde vært kjekt å lese et slikt mirakel. Anonymkode: 3e9b7...f63 Det har skjedd flere ganger at en er gravid med tvillinger, at den ene ikke har klart seg. Hcg synker før den stiger igjen, fordi det da går fra 2 foster til 1. 1 foster kan gjemme seg bak det andre. Dette skjer. Slutt og vær så frekk... Anonymkode: 3164c...844 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå