AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #61 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På fertilitetsklinikken så fikk jeg ikke tidlig ultralyd før uke 7, fordi at nettopp dette kan skje hvis man får UL for tidlig, at man ikke ser noe spesielt. Jeg klarte ikke å vente helt til uke 7 med å se men de var veldig bestemte på at det kunne bare gjøre meg bekymret hvis de ikke skulle finne noe.. men uke 7 var en sikkerhet fordi da begynte hjerte å slå at testene dine stiger er jo veldig positiv! Du får jo snart svar på om HCG nivået har doblet seg om bare litt, ettersom jeg regner med du skal ta en blodprøve til? Lykke til! Håper den sitter 🤞🏻 Anonymkode: 4427d...58f Skal tilbake onsdag.. Håper alt er ok og at det bare er tidlig. Leste om ul i de forskjellige ukene og før uke 5 var det vanlig og se kun tykkere slimhinne og noe i eggstokkene etter egget. Håper alt er bra og at vi får en baby. At jeg er litt kortere enn jeg tror. Anonymkode: 3164c...844 1
Gjest Hummel34 Skrevet 3. august 2020 #62 Skrevet 3. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men var det altså ingenting? Ingen tegn på graviditet? For var jo ingen fostersekk synlig hos meg heller. Kun tykke slimhinner og det tror jeg var positivt. Anonymkode: 3164c...844 Nei, når jeg kom dit sa de at de trodde det var noe som var dødt og som kroppen hadde avvist selv - da de ikke så noe, men at jeg tester positivt på HCG. De ante jo ikke hvor langt jeg var- og de ikke så noe. Men siden de ville kontrollerer med blodprøve så de da at det var noe om var så lite at de ikke så det første gangen. Ubeskrivelig den følelsen når de ringte å sa at verdien på HCG steg i takt med forventningene. Så blodprøve er mer sikkert enn ul i de første 6 ukene
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #63 Skrevet 4. august 2020 Jeg hadde prøvd å ha litt is i magen, hvis jeg var deg, og ventet med en ny ultralyd. Tar du den på onsdag er det ikke sikkert du får se stort da heller vent et par uker før neste ultralyd, så måler du heller kun HCG-stigningen denne gangen. På onsdag er det ikke sikkert hjertet har begynt å slå engang, hvis du er kortere på vei enn du tror. Anonymkode: e2356...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #64 Skrevet 4. august 2020 Ts her Jeg har idag snakket med en klinikk og de ble irriterte over behandlingen igår, samt at de ga meg ultralyd. Timen imorgen er avbestilt etter råd fra de, og jeg er henvist til sykehus for nye blodprøver imorgen tidlig. Vil få svar allerede samme dag om det stiger eller ikke, og de vil utifra prøvesvarene fortelle meg når jeg evt kan komme til ultralyd. Jeg ber på mine knær om at jeg har regnet helt feil, at det var for tidlig å se noe. At jeg er gravid og at dette går bra! Ikke noe lett der her.. Jeg tør ikke håpe for mye, men det får meg gjennom denne dagen. De sa og at klinikken jeg var på igår kun ville tjene penger på meg og at to av de som jobbet der har litt dårlig rykte.. Anonymkode: 3164c...844 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #65 Skrevet 4. august 2020 Lykke til TS! Har vært gravid fire ganger selv og fire ultralyder i uke 5+5/6 og har sett fostersekk alle ganger, og plommesekk og foster i tillegg de gangene (2) det har gått bra. Anonymkode: 08cd0...f90
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #66 Skrevet 4. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lykke til TS! Har vært gravid fire ganger selv og fire ultralyder i uke 5+5/6 og har sett fostersekk alle ganger, og plommesekk og foster i tillegg de gangene (2) det har gått bra. Anonymkode: 08cd0...f90 Så ikke noe fosteranlegg, altså ikke noe fostersekk.. Men tykke slimhinner. Vet jeg er 5+3 idag. Håper det var for tidlig bare og at mye kan utvikle seg på noen dager. Anonymkode: 3164c...844
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #67 Skrevet 4. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her Jeg har idag snakket med en klinikk og de ble irriterte over behandlingen igår, samt at de ga meg ultralyd. Timen imorgen er avbestilt etter råd fra de, og jeg er henvist til sykehus for nye blodprøver imorgen tidlig. Vil få svar allerede samme dag om det stiger eller ikke, og de vil utifra prøvesvarene fortelle meg når jeg evt kan komme til ultralyd. Jeg ber på mine knær om at jeg har regnet helt feil, at det var for tidlig å se noe. At jeg er gravid og at dette går bra! Ikke noe lett der her.. Jeg tør ikke håpe for mye, men det får meg gjennom denne dagen. De sa og at klinikken jeg var på igår kun ville tjene penger på meg og at to av de som jobbet der har litt dårlig rykte.. Anonymkode: 3164c...844 Masse lykke til❤️ Forstår at dette er viktig for deg, så håper virkelig du er gravid fremdeles 🙏🏻 Gi oss gjerne oppdatering etter HCG-målingen Anonymkode: 56a07...cc5 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #68 Skrevet 5. august 2020 På 4.8.2020 den 11.54, AnonymBruker skrev: Masse lykke til❤️ Forstår at dette er viktig for deg, så håper virkelig du er gravid fremdeles 🙏🏻 Gi oss gjerne oppdatering etter HCG-målingen Anonymkode: 56a07...cc5 Mandag : hcg 1700, onsdag hcg : 2637 Ikke dobla seg men steget.. Dobling skulle vært 3400, men jeg plotta inn med timeantall på babymed.com og ser normalt ut? Første prøve ble tatt rundt 15.00 mandag og idag rundt 09.30 om morgenen. Håper det er fordi prøva mandag ble tatt sent og den idag tidlig. De sa med de nivåene skal man kunne se noe på ultralyd, og siden hun ikke så noe sist så må de undersøke nå, de skulle se nøye etter. Finner de ikke noe i livmor så må de se om det er utenfor.. Men hørt om flere med samme situasjon som meg der det har gått bra men er helt nervevrak nå .. Er fornøyd bare vi ser en liten svart prikk som kan antyde en fostersekk i livmoren imorgen. Jeg skjønner ingenting, for noe må det være der.. Skal på en annen klinikk imorgen før det åpnet 07.45 og det skal sjekkes opp nøye.. Håper vi ser at det er noe der. Disse dagene har vært vanskelige. Anonymkode: 3164c...844
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #69 Skrevet 5. august 2020 Google og forumer er noe jeg kan holde fast ved nå, altså andres erfaringer. Har lest om dette før og at det kan gå bra. Men føles altså så håpløst nå Anonymkode: 3164c...844
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #70 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mandag : hcg 1700, onsdag hcg : 2637 Ikke dobla seg men steget.. Dobling skulle vært 3400, men jeg plotta inn med timeantall på babymed.com og ser normalt ut? Første prøve ble tatt rundt 15.00 mandag og idag rundt 09.30 om morgenen. Håper det er fordi prøva mandag ble tatt sent og den idag tidlig. De sa med de nivåene skal man kunne se noe på ultralyd, og siden hun ikke så noe sist så må de undersøke nå, de skulle se nøye etter. Finner de ikke noe i livmor så må de se om det er utenfor.. Men hørt om flere med samme situasjon som meg der det har gått bra men er helt nervevrak nå .. Er fornøyd bare vi ser en liten svart prikk som kan antyde en fostersekk i livmoren imorgen. Jeg skjønner ingenting, for noe må det være der.. Skal på en annen klinikk imorgen før det åpnet 07.45 og det skal sjekkes opp nøye.. Håper vi ser at det er noe der. Disse dagene har vært vanskelige. Anonymkode: 3164c...844 Så godt å høre at det er stigning. Ville kanskje tatt enda en måling om 2 dager igjen? Det gjorde de med meg Håper du klarer å hvile mest mulig. Du får ikke gjort noe særlig fra eller til. Oppdater oss gjerne etter ultralyden i morgen! lykke til! Anonymkode: 56a07...cc5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #71 Skrevet 5. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så godt å høre at det er stigning. Ville kanskje tatt enda en måling om 2 dager igjen? Det gjorde de med meg Håper du klarer å hvile mest mulig. Du får ikke gjort noe særlig fra eller til. Oppdater oss gjerne etter ultralyden i morgen! lykke til! Anonymkode: 56a07...cc5 Ja jeg blir nok fulgt opp godt nå oppdaterer, forhåpentligvis kan jeg si noe bra. Men nå tør jeg ikke håpe så mye Anonymkode: 3164c...844
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #72 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja jeg blir nok fulgt opp godt nå oppdaterer, forhåpentligvis kan jeg si noe bra. Men nå tør jeg ikke håpe så mye Anonymkode: 3164c...844 Håper på gode nyheter i morgen! Skal følge med her 😃💖 Anonymkode: 56a07...cc5
Kommerikkepånoebra Skrevet 5. august 2020 #73 Skrevet 5. august 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Google og forumer er noe jeg kan holde fast ved nå, altså andres erfaringer. Har lest om dette før og at det kan gå bra. Men føles altså så håpløst nå Anonymkode: 3164c...844 Min så slik ut og jeg var sikker på det ikke gikk veien. Resultatet blir 12 uker på lørdag😉 masse lykke til! 🙏
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #74 Skrevet 5. august 2020 4 minutter siden, Kommerikkepånoebra skrev: Min så slik ut og jeg var sikker på det ikke gikk veien. Resultatet blir 12 uker på lørdag😉 masse lykke til! 🙏 Tusen takk. ❤️ Men er ekstra redd grunnet brun utflod samt ingenting annet enn tjukke slimhinner på ul. Men satser på mye har skjedd på noen dager! Anonymkode: 3164c...844
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #75 Skrevet 5. august 2020 Progesteronnivå mandag var forresten på 44. Det er vel bra? Anonymkode: 3164c...844
Kommerikkepånoebra Skrevet 5. august 2020 #76 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk. ❤️ Men er ekstra redd grunnet brun utflod samt ingenting annet enn tjukke slimhinner på ul. Men satser på mye har skjedd på noen dager! Anonymkode: 3164c...844 Jeg skulle skrevet litt mer, gikk litt fort. Grunnen til at jeg tok disse prøvene var fordi jeg blødde. Som ved normal mens. Så alt tydet på at det gikk galt. Jeg har også hatt et svangerskap hvor jeg hadde brun utflod. Da fikk jeg dessverre påvist MA i uke 8. Så har en god og en dårlig erfaring omkring blødninger i svangerskapet. Håper på det beste for din del, forstår at dette er veldig ønsket❤️
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #77 Skrevet 6. august 2020 5+5 Lykke! Gynekologen jeg var hos i dag fant fostersekk. Alt var normalt. Om en uke kunne vi forvente å se hjerte og foster. Dette hadde jeg ikke trodd nå! Mye utvikling på 3 dager og fin hcg stigning. Anonymkode: 3164c...844 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #78 Skrevet 6. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: 5+5 Lykke! Gynekologen jeg var hos i dag fant fostersekk. Alt var normalt. Om en uke kunne vi forvente å se hjerte og foster. Dette hadde jeg ikke trodd nå! Mye utvikling på 3 dager og fin hcg stigning. Anonymkode: 3164c...844 Så godt å høre!! Da kan du slappe av! Anonymkode: 56a07...cc5
Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #79 Skrevet 15. august 2020 Hei alle! Nå har jeg lest meg gjennom sidene her, og har endelig funnet en tråd som kanskje samsvarer litt med hva jeg opplever om dagen.... (stakkars den andre tråden som jeg har skrevet på, hvor tema overhode ikke var dette 😅) kanskje kan noen kloke hoder heie meg opp, eller dra meg ned på jorda..... Jeg ringte og bestilte TUL hos privat gynekolog og trodde da jeg ville være rundt 9 uker.... hadde time på mandag, dro, full av forventninger og der sier gynekologen «her er det fostervann, fin blodgjennomstrømning, fostersekk og plommesekk..... men ingenting annet» jeg stivna til og gikk i sjokk.... Ringte på tirsdag til en annen privatpraktiserende gynekolog og fikk time rimelig raskt.... han så det samme, men han sa «hadde du ikke visst hvor langt du var på vei, så hadde jeg sagt 5 uker ut i fra det jeg ser her» samme dag tok jeg HCG prøve.... onsdag fikk jeg svar på HCG: 19739.... torsdag tok jeg ny HCG.... vil legge til, jeg har ikke hatt en dråpe mens, eller smerter eller noe annet.... og føler meg super gravid! Magen kom kjempe fort og alle BH’ne mine er for små... 😂 fredag (altså i dag/går?) fikk jeg svar på HCG den har sunket til 18239... var hos gynekolog igjen i dag... han sukka litt når jeg sa HCG utfallet, men vi skulle sjekke allikevel...... han ser det samme som på mandag, masse fostervann, fostersekk, fin blodgjennomstrømning og plommesekk, men ikke noe foster.... jeg forbereder meg på at det er abort på gang, helt til gynekologen sier «oi! Her er det en plommesekk til» den så ikke han på mandag, og heller ikke den andre gynekologen på tirsdag.... jeg føler meg fremdeles kjempe gravid, men er kjempe redd og bekymra.... er det håp her, eller det HCG synkingen avgjørende og jeg burde innse at blødningen kommer....? Hilsen forvirra, fortvila kommende mamma? 😂
Nuka Skrevet 15. august 2020 #80 Skrevet 15. august 2020 14 minutter siden, Håkkimom skrev: Hei alle! Nå har jeg lest meg gjennom sidene her, og har endelig funnet en tråd som kanskje samsvarer litt med hva jeg opplever om dagen.... (stakkars den andre tråden som jeg har skrevet på, hvor tema overhode ikke var dette 😅) kanskje kan noen kloke hoder heie meg opp, eller dra meg ned på jorda..... Jeg ringte og bestilte TUL hos privat gynekolog og trodde da jeg ville være rundt 9 uker.... hadde time på mandag, dro, full av forventninger og der sier gynekologen «her er det fostervann, fin blodgjennomstrømning, fostersekk og plommesekk..... men ingenting annet» jeg stivna til og gikk i sjokk.... Ringte på tirsdag til en annen privatpraktiserende gynekolog og fikk time rimelig raskt.... han så det samme, men han sa «hadde du ikke visst hvor langt du var på vei, så hadde jeg sagt 5 uker ut i fra det jeg ser her» samme dag tok jeg HCG prøve.... onsdag fikk jeg svar på HCG: 19739.... torsdag tok jeg ny HCG.... vil legge til, jeg har ikke hatt en dråpe mens, eller smerter eller noe annet.... og føler meg super gravid! Magen kom kjempe fort og alle BH’ne mine er for små... 😂 fredag (altså i dag/går?) fikk jeg svar på HCG den har sunket til 18239... var hos gynekolog igjen i dag... han sukka litt når jeg sa HCG utfallet, men vi skulle sjekke allikevel...... han ser det samme som på mandag, masse fostervann, fostersekk, fin blodgjennomstrømning og plommesekk, men ikke noe foster.... jeg forbereder meg på at det er abort på gang, helt til gynekologen sier «oi! Her er det en plommesekk til» den så ikke han på mandag, og heller ikke den andre gynekologen på tirsdag.... jeg føler meg fremdeles kjempe gravid, men er kjempe redd og bekymra.... er det håp her, eller det HCG synkingen avgjørende og jeg burde innse at blødningen kommer....? Hilsen forvirra, fortvila kommende mamma? 😂 Jeg ville holdt en finger på at du er kortere på vei enn du tror, altså 5 og ikke 9 uker 🙂 På 6.8.2020 den 8.55, AnonymBruker skrev: 5+5 Lykke! Gynekologen jeg var hos i dag fant fostersekk. Alt var normalt. Om en uke kunne vi forvente å se hjerte og foster. Dette hadde jeg ikke trodd nå! Mye utvikling på 3 dager og fin hcg stigning. Anonymkode: 3164c...844 Så bra! masse lykke til 🙂🌺
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå