Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at en gyn ikke ville tatt meg inn og det var hun som nevnte ul, ikke hadde gjort det om hun mente det ku ne være helt bortkastet... 

Anonymkode: 3164c...844

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva godt har du fått ut av å skrive her til meg? Syntes du at det du skrev var hyggelig? 

Vis meg gjerne hvor jeg har vært frekk mot deg, for det har jeg da altså ikke. Ikke fortell noen at de er frekke når de ikke er det, det er frekt. 

Jeg skrev blandt annet at da jeg tok i uke 6+0, så jeg både foster og plomme. 

Anonymkode: 6eee8...fda

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vis meg gjerne hvor jeg har vært frekk mot deg, for det har jeg da altså ikke. Ikke fortell noen at de er frekke når de ikke er det, det er frekt. 

Jeg skrev blandt annet at da jeg tok i uke 6+0, så jeg både foster og plomme. 

Hva om DU hadde vært en uke kortere på vei enn du trodde da, og dermed var 5 uker. Kunne like gjerne ha skjedd deg. 

Anonymkode: 56a07...cc5

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kenelz skrev:

Om du skrev dette: Synes du ikke at det var frekt? 🤦🏼‍♀️ 

Se på Anonymkoden, så ser du at jeg kun skrev den øverste. Hva var frekt med den meldingen? Hun ble jo langt mindre beteygget? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at en gyn ikke ville tatt meg inn og det var hun som nevnte ul, ikke hadde gjort det om hun mente det ku ne være helt bortkastet... 

Hun er ikke seriøs og vil tjene penger på din usikkerhet. Har selv vært der, blødninger og urolig. Klinikken "nektet" meg å komme før jeg var over 6 uker, nettopp fordi det ville ført med seg unødvendig uro. 

Anonymkode: 3e9b7...f63

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva om DU hadde vært en uke kortere på vei enn du trodde da, og dermed var 5 uker. Kunne like gjerne ha skjedd deg. 

Nei, for jeg ble gravid på prevensjon, og viste dermed ikke hvor langt jeg var på veg. 

Ved graviditet nr 2 derimot, ventet jeg til uke 12 med ultralyd, nettopp fordi jeg ikke ville sette meg selv i den posisjonen du er, bli med utrygg og usikker. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du er stresset, men jeg er redd du må vente et par uker før du kan stadfeste noe sikkert. Dessverre. Tror jeg ville prøvd å fokusere på noe annet selv om jeg også skjønner at man søker trygghet ved å ta nye graviditetstester.

Anonymkode: 778ee...e0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, for jeg ble gravid på prevensjon, og viste dermed ikke hvor langt jeg var på veg. 

Ved graviditet nr 2 derimot, ventet jeg til uke 12 med ultralyd, nettopp fordi jeg ikke ville sette meg selv i den posisjonen du er, bli med utrygg og usikker. 

Hvis du ikke visste hvor langt du var på vei, så kunne det like gjerne være du som tydeligvis er helt på trynet og går på ultralyd i uke 5. Men du hadde flaks og var i uke 6. Hun var uheldig er kanskje kortere på vei. Skjerp deg, du gjør ikke situasjonen noe enklere for henne iallefall. Hva med å være litt vennlig?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke visste hvor langt du var på vei, så kunne det like gjerne være du som tydeligvis er helt på trynet og går på ultralyd i uke 5. Men du hadde flaks og var i uke 6. Hun var uheldig er kanskje kortere på vei. Skjerp deg, du gjør ikke situasjonen noe enklere for henne iallefall. Hva med å være litt vennlig?

Slutt med personangrep, det er ikke greit. 

Og jeg er lei av at dere tilegner meg forskjellige ting som ikke stemmer, så det kan dere fint la være med. 

Jeg har sagt min mening, som TS faktisk må tåle når hun legger ting ut på et forum. Jeg har ikke vært frekk, sagt noen ting er på trynet, jeg har kun sagt at hun burde ha ventet, da hun ikke er langt på veg, og som da igjen er veldig vanlig at den gravide blir mer usikker enn det hun i første omgang var.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men skjønner ikke at jeg kan være noe kortere enn minst 5+1. Hadde positiv eggløsningstester 10 og 11 juli. Positiv graviditetstest alt 20 juli, ikm 26 juli.. 

AnonymBruker
Skrevet

Men skjønner ikke at jeg kan være noe kortere enn minst 5+1. Hadde positiv eggløsningstester 10 og 11 juli. Positiv graviditetstest alt 20 juli, ikm 26 juli.. 

Lurt å forbedre seg på at det kanskje ikke ble noe denne gangen. Men håper at du får se at alt er fint på onsdag da :) Jeg har blødd endel friskt blod i mange uker, og foreløpig ser alt fint ut hos meg iallefall. Håper det gjelder deg og. Prøv å hvile, ikke stresse og få tiden til å gå med film og serier feks, også får du vite mer snart :) ❤️

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Se på Anonymkoden, så ser du at jeg kun skrev den øverste. Hva var frekt med den meldingen? Hun ble jo langt mindre beteygget? 

Såg ikke på koden, men om du ikke ser hva som var frekk med meldingen så er det ikke så mye jeg får gjort med. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men hva skal de gjøre med blødninger i uke 5 tenkte du? Det er jo helt unyttig. 

Anonymkode: 7437d...979

Les på nytt igjen. 

Om du fortsatt ikke forstår det: Er ikke mye man får gjort med, men det visste ikke ts om. Vis empati for de som er ny på dette. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg forbereder meg på at dette kanskje ikke går veien. Men syntes det er rart. Det ble ikke lett noe særlig, kjapt inn og ut med ul-apparatet. Testen ble sterkere i løpet av dagen og jeg har tydelige symptomer. Skjønner ikke at det ikke kunne vært noe der?.. 

AnonymBruker
Skrevet

Den brune utfloden har stoppet. Hadde foster bare forsvunnet så hadde jeg 1. Sett det på ul at det stoppet utvikle seg 2. Blødd... Håper det bare er for tidlig å se loe, at jeg på magisk vis er kortere. Hadde jeg latt være å ringe lege idag og heller sett om den brune utfloden ga seg hadde jeg vært mye roligere nå. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må legge til at det hele gikk fort for seg. Var innvendig ultralyd og hun stakk den inn, sa "nei her er det ingenting. Ser ikke noe fosteranlegg". "sveipa" litt rundt, og da hun ville ta blodprøve. Ikke nøye ultralyd. Tok vel max et minutt alt sammen. Tykkere slimhinner er vel godt tegn da? Og sterke tester hjemme.. 

En vaginal UL så tidlig ER rask og gjøres lett på et par minutter; nettopp fordi man bare skal konstatere om det er fosteranlegg eller ei, evt. måle slimhinnetykkelse. Det tar jo svært kort tid for en rutinert gynekolog, har ingenting med å være «nøye» eller ikke. 

Jeg er enig i at det er rart at hun ikke så fosteranlegg, men igjen er det jo svært tidlig og mye kan ha skjedd på et par dager!

Anonymkode: 502a1...f1d

Gjest Hummel34
Skrevet

Husker ikke hvilke dag i uke 5 jeg var. Men jeg oppdaget jeg var gravid - da jeg tok test  pga ømme bryster og kvalm. Siden jeg ikke viste hvor langt jeg var - pga svært uregelmessig mens, bestilte lege ul. Dro på ul og fikk beskjed om at her er det ikke noe. Men for sikkerhets skyld skulle jeg ta HCG blodprøve med noen dagers mellomrom for å se hva som røret seg der, siden jeg hadde positiv test. Var på 16 000 og ett par dager etter var den økt til det dobbelte. Fikk da beskjed om at jeg mest sannsynlig var i uke fem. Kom tilbake etter to uker og da så vi et bankende hjerte: så vil tro du var for tidlig ute. Her er det ikke mange dagene som utgjør forskjeller. 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Hummel34 skrev:

Husker ikke hvilke dag i uke 5 jeg var. Men jeg oppdaget jeg var gravid - da jeg tok test  pga ømme bryster og kvalm. Siden jeg ikke viste hvor langt jeg var - pga svært uregelmessig mens, bestilte lege ul. Dro på ul og fikk beskjed om at her er det ikke noe. Men for sikkerhets skyld skulle jeg ta HCG blodprøve med noen dagers mellomrom for å se hva som røret seg der, siden jeg hadde positiv test. Var på 16 000 og ett par dager etter var den økt til det dobbelte. Fikk da beskjed om at jeg mest sannsynlig var i uke fem. Kom tilbake etter to uker og da så vi et bankende hjerte: så vil tro du var for tidlig ute. Her er det ikke mange dagene som utgjør forskjeller. 

Jeg håper at du har rett! Takk for svar.:)

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Hummel34 skrev:

Men var det altså ingenting? Ingen tegn på graviditet? For var jo ingen fostersekk synlig hos meg heller. Kun tykke slimhinner og det tror jeg var positivt.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men var det altså ingenting? Ingen tegn på graviditet? For var jo ingen fostersekk synlig hos meg heller. Kun tykke slimhinner og det tror jeg var positivt.

På fertilitetsklinikken så fikk jeg ikke tidlig ultralyd før uke 7, fordi at nettopp dette kan skje hvis man får UL for tidlig, at man ikke ser noe spesielt. Jeg klarte ikke å vente helt til uke 7 med å se men de var veldig bestemte på at det kunne bare gjøre meg bekymret hvis de ikke skulle finne noe.. men uke 7 var en sikkerhet fordi da begynte hjerte å slå :) 

at testene dine stiger er jo veldig positiv! Du får jo snart svar på om HCG nivået har doblet seg om bare litt, ettersom jeg regner med du skal ta en blodprøve til? Lykke til! Håper den sitter 🤞🏻

Anonymkode: 4427d...58f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...