Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #81 Skrevet 15. august 2020 33 minutter siden, Nuka skrev: Jeg ville holdt en finger på at du er kortere på vei enn du tror, altså 5 og ikke 9 uker 🙂 Så bra! masse lykke til 🙂🌺 Helt sikker på at jeg ikke er 9 uker nå ja 😂 var mer tanken på HCG, om det da er dømt til å gå dårlig, eller er det innafor å klamre seg fast i no halmstrå? 🤭 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #82 Skrevet 15. august 2020 3 timer siden, Håkkimom skrev: Hei alle! Nå har jeg lest meg gjennom sidene her, og har endelig funnet en tråd som kanskje samsvarer litt med hva jeg opplever om dagen.... (stakkars den andre tråden som jeg har skrevet på, hvor tema overhode ikke var dette 😅) kanskje kan noen kloke hoder heie meg opp, eller dra meg ned på jorda..... Jeg ringte og bestilte TUL hos privat gynekolog og trodde da jeg ville være rundt 9 uker.... hadde time på mandag, dro, full av forventninger og der sier gynekologen «her er det fostervann, fin blodgjennomstrømning, fostersekk og plommesekk..... men ingenting annet» jeg stivna til og gikk i sjokk.... Ringte på tirsdag til en annen privatpraktiserende gynekolog og fikk time rimelig raskt.... han så det samme, men han sa «hadde du ikke visst hvor langt du var på vei, så hadde jeg sagt 5 uker ut i fra det jeg ser her» samme dag tok jeg HCG prøve.... onsdag fikk jeg svar på HCG: 19739.... torsdag tok jeg ny HCG.... vil legge til, jeg har ikke hatt en dråpe mens, eller smerter eller noe annet.... og føler meg super gravid! Magen kom kjempe fort og alle BH’ne mine er for små... 😂 fredag (altså i dag/går?) fikk jeg svar på HCG den har sunket til 18239... var hos gynekolog igjen i dag... han sukka litt når jeg sa HCG utfallet, men vi skulle sjekke allikevel...... han ser det samme som på mandag, masse fostervann, fostersekk, fin blodgjennomstrømning og plommesekk, men ikke noe foster.... jeg forbereder meg på at det er abort på gang, helt til gynekologen sier «oi! Her er det en plommesekk til» den så ikke han på mandag, og heller ikke den andre gynekologen på tirsdag.... jeg føler meg fremdeles kjempe gravid, men er kjempe redd og bekymra.... er det håp her, eller det HCG synkingen avgjørende og jeg burde innse at blødningen kommer....? Hilsen forvirra, fortvila kommende mamma? 😂 MA, ikke liv laga så lenge hcg synker. Anonymkode: c74b9...66c 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #83 Skrevet 15. august 2020 4 timer siden, Håkkimom skrev: Helt sikker på at jeg ikke er 9 uker nå ja 😂 var mer tanken på HCG, om det da er dømt til å gå dårlig, eller er det innafor å klamre seg fast i no halmstrå? 🤭 Når det synker er det dessverre et dårlig tegn ja. Ville forberedt meg på det. Anonymkode: 63a7e...2f1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #84 Skrevet 15. august 2020 5 timer siden, Håkkimom skrev: Hei alle! Nå har jeg lest meg gjennom sidene her, og har endelig funnet en tråd som kanskje samsvarer litt med hva jeg opplever om dagen.... (stakkars den andre tråden som jeg har skrevet på, hvor tema overhode ikke var dette 😅) kanskje kan noen kloke hoder heie meg opp, eller dra meg ned på jorda..... Jeg ringte og bestilte TUL hos privat gynekolog og trodde da jeg ville være rundt 9 uker.... hadde time på mandag, dro, full av forventninger og der sier gynekologen «her er det fostervann, fin blodgjennomstrømning, fostersekk og plommesekk..... men ingenting annet» jeg stivna til og gikk i sjokk.... Ringte på tirsdag til en annen privatpraktiserende gynekolog og fikk time rimelig raskt.... han så det samme, men han sa «hadde du ikke visst hvor langt du var på vei, så hadde jeg sagt 5 uker ut i fra det jeg ser her» samme dag tok jeg HCG prøve.... onsdag fikk jeg svar på HCG: 19739.... torsdag tok jeg ny HCG.... vil legge til, jeg har ikke hatt en dråpe mens, eller smerter eller noe annet.... og føler meg super gravid! Magen kom kjempe fort og alle BH’ne mine er for små... 😂 fredag (altså i dag/går?) fikk jeg svar på HCG den har sunket til 18239... var hos gynekolog igjen i dag... han sukka litt når jeg sa HCG utfallet, men vi skulle sjekke allikevel...... han ser det samme som på mandag, masse fostervann, fostersekk, fin blodgjennomstrømning og plommesekk, men ikke noe foster.... jeg forbereder meg på at det er abort på gang, helt til gynekologen sier «oi! Her er det en plommesekk til» den så ikke han på mandag, og heller ikke den andre gynekologen på tirsdag.... jeg føler meg fremdeles kjempe gravid, men er kjempe redd og bekymra.... er det håp her, eller det HCG synkingen avgjørende og jeg burde innse at blødningen kommer....? Hilsen forvirra, fortvila kommende mamma? 😂 Dette går nok ikke veien dessverre, uavhengig om du er i uke 5 (fallende HCG) eller uke 9 (ikke synlig foster). Når skal du på ny UL - kontroll? 5 timer siden, Nuka skrev: Jeg ville holdt en finger på at du er kortere på vei enn du tror, altså 5 og ikke 9 uker 🙂 Så bra! masse lykke til 🙂🌺 Hvis hun var 5 uker på vei er det fortsatt en kommende abort all den tid HCG synker. Anonymkode: 502a1...f1d 2
Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #85 Skrevet 15. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: MA, ikke liv laga så lenge hcg synker. Anonymkode: c74b9...66c Åh..... 😌 takk for svar ❤️
Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #86 Skrevet 15. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når det synker er det dessverre et dårlig tegn ja. Ville forberedt meg på det. Anonymkode: 63a7e...2f1 Ja, er veldig forberedt på at det er tomt... Men klamret meg fast til et lite håp i går når gynekologen plutselig ikke ga opp når han fant en plommesekk til
Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #87 Skrevet 15. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette går nok ikke veien dessverre, uavhengig om du er i uke 5 (fallende HCG) eller uke 9 (ikke synlig foster). Når skal du på ny UL - kontroll? Hvis hun var 5 uker på vei er det fortsatt en kommende abort all den tid HCG synker. Anonymkode: 502a1...f1d Er ingen tvil om at jeg ikke er 9 uker på vei ☺️ Det innså jeg fort 😅... regner med å måle HCG igjen på mandag.... så blir spennende å se om det har sunket mer
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #88 Skrevet 15. august 2020 Når HCG synker tyder det på at dette ikke går bra. Syntes det er helt forferdelig at gynekologen sender deg av sted med så mye usikkerhet. Anonymkode: 60ed2...582 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #89 Skrevet 15. august 2020 28 minutter siden, Håkkimom skrev: Er ingen tvil om at jeg ikke er 9 uker på vei ☺️ Det innså jeg fort 😅... regner med å måle HCG igjen på mandag.... så blir spennende å se om det har sunket mer Når testet du positivt da? Er jo ganske drøy forskjell på 5 og 9 uker.. Anonymkode: 63a7e...2f1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #90 Skrevet 15. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når HCG synker tyder det på at dette ikke går bra. Syntes det er helt forferdelig at gynekologen sender deg av sted med så mye usikkerhet. Anonymkode: 60ed2...582 Enig, her er det dessverre ingen mulighet for at det vil gå bra. Og hvis du er 5 uker på vei, ville du fått positiv test for 1-2 uker siden, regner med du fikk positiv test mye tidligere iom at du trodde du var 9 uker? Anonymkode: c74b9...66c 1
Nuka Skrevet 15. august 2020 #91 Skrevet 15. august 2020 7 timer siden, Håkkimom skrev: Helt sikker på at jeg ikke er 9 uker nå ja 😂 var mer tanken på HCG, om det da er dømt til å gå dårlig, eller er det innafor å klamre seg fast i no halmstrå? 🤭 Mener å huske jeg fikk beskjed om at hcg-nivå hos meg steg for så å synke bittelitt ganske tidlig i svangerskapet, men litt usikker på om det er vanlig 😅
Nuka Skrevet 15. august 2020 #92 Skrevet 15. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette går nok ikke veien dessverre, uavhengig om du er i uke 5 (fallende HCG) eller uke 9 (ikke synlig foster). Når skal du på ny UL - kontroll? Hvis hun var 5 uker på vei er det fortsatt en kommende abort all den tid HCG synker. Anonymkode: 502a1...f1d Mye faktorer som spiller inn her, men ja det er en stor sannsynlighet for at dette ikke blir noe av dessverre. Mandag(?) er ny måling og siden nivået nå har sunket med 1000 og om det da fortsetter å synke er det ingen tvil, men hvis det er to plommesekker kan den ene også ha innvirkning dersom den ikke har blitt noe av om HCG nå stabiliserer seg og stiger. Før minste hadde jeg samme forløpet og der gikk det ikke bra, mens med eldste var det samme og da var det på grunn av at det i starten var to og en ikke klarte seg. Som sagt, iom at du skal på ny måling vil det vise endelig da hva som skjer 🌺 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #93 Skrevet 15. august 2020 27 minutter siden, Nuka skrev: Mener å huske jeg fikk beskjed om at hcg-nivå hos meg steg for så å synke bittelitt ganske tidlig i svangerskapet, men litt usikker på om det er vanlig 😅 Om hun hadde vært i uke 9 ville fosteret vært godt synlig på ultralyd. Er hun i uke 5 så skal ikke HCG-nivået synke. Det kan vel synke litt også legge seg stabilt etter uke 10 ellernoe. Anonymkode: 63a7e...2f1 1
Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #94 Skrevet 15. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når HCG synker tyder det på at dette ikke går bra. Syntes det er helt forferdelig at gynekologen sender deg av sted med så mye usikkerhet. Anonymkode: 60ed2...582 Åhhh.... jeg holdt litt fast ved at det kanskje kunne være håp allikevel 😭
Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #95 Skrevet 15. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når testet du positivt da? Er jo ganske drøy forskjell på 5 og 9 uker.. Anonymkode: 63a7e...2f1 Det her er veldig rart skjønner du.... jeg fikk svak positiv test 6 juli på kveldsurin, svak positiv på morgen urin den 7 juli.... testa igjen 15 juli med CB digital og den viste 2-3, testa igjen etter første gyn time 10 august som viste 3+.... her kan ingen svare meg, på hvorfor jeg testa positivt så tidlig men utviklingen tilsier 5 uker... og når da det plutselig dukka opp en plommesekk til....
Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #96 Skrevet 15. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig, her er det dessverre ingen mulighet for at det vil gå bra. Og hvis du er 5 uker på vei, ville du fått positiv test for 1-2 uker siden, regner med du fikk positiv test mye tidligere iom at du trodde du var 9 uker? Anonymkode: c74b9...66c Ja, fått litt forskjellig... derfor jeg er så forvirra....
Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #97 Skrevet 15. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig, her er det dessverre ingen mulighet for at det vil gå bra. Og hvis du er 5 uker på vei, ville du fått positiv test for 1-2 uker siden, regner med du fikk positiv test mye tidligere iom at du trodde du var 9 uker? Anonymkode: c74b9...66c Ååååh, nedtur å vite at det ikke er noen mulighet... synes bare det er rart at symptomene ikke avtar og ingen blødning 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #98 Skrevet 15. august 2020 24 minutter siden, Håkkimom skrev: Ååååh, nedtur å vite at det ikke er noen mulighet... synes bare det er rart at symptomene ikke avtar og ingen blødning Det er dessverre helt vanlig ved MA. Men blødningen vil komme til slutt, hvis ikke vil du få tabletter for å støte det ut. Anonymkode: c74b9...66c 3
Håkkimom Skrevet 15. august 2020 #99 Skrevet 15. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dessverre helt vanlig ved MA. Men blødningen vil komme til slutt, hvis ikke vil du få tabletter for å støte det ut. Anonymkode: c74b9...66c Men synes det er litt rart at gynekologen da forskyver det, han er jo ikke 100% sikker på at det ikke er liv der....
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #100 Skrevet 15. august 2020 1 time siden, Håkkimom skrev: Men synes det er litt rart at gynekologen da forskyver det, han er jo ikke 100% sikker på at det ikke er liv der.... Det er helt vanlig, de skal være 100% sikker på at det ikke er liv. Ny ultralyd vil vise med sikkerhet om hjertet har begynt å slå. Det betyr ikke at de regner med det, men det er standard prosedyre. Du vet jo selv at du ikke kan være 5 uker, fordi du fikk positiv gravidtestest tidlig i juli. Anonymkode: c74b9...66c 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå