Gå til innhold

Nærmest en incel her. Skjønner ikke hvorfor jeg får null bra matches på tinder ol.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner det ikke.. selv om jeg har slitt med dårlig selvbilde gjennom hele livet, så blir jeg fortalt at jeg ser bra ut. Jeg er i god form, er oppegående, tjener bra penger, er spandabel, og er opptatt av at de jeg er med har det bra.

95% av matchene jeg får på tinder er bunnen av det samfunnet har å by på av single jenter. Da snakker vi alt fra asiatiske turister her for noen dager, jenter som ser døde ut i øynene, jenter som ser ut som de ikke prøver engang, osv.

Jeg anser meg selv ikke som kresen, men jeg er oppvokst blant skoleflinke, oppegående jenter, som er ambisiøse og jobber hardt og tar vare på seg selv, og det er det der standarden min ligger.

Matcher jeg med noen som jeg faktisk synes er pen så er det 95% sannsynlighet for at de ghoster meg etter vi har prata og jeg prøver å få til en faktisk date -- og det er av de få som i det heletatt svarer.

Er så desperat, og blir så lei meg. Og så har jeg jo lest statistikken og tallene om hvor vanskelig det er for gjennomsnittlige menn på dating apps (og i virkeligheten). Det er ikke rart jeg blir bitter og sint på samfunnet. Jeg tror at å være en ensom gutt/mann er noe jenter aldri helt vil klare å sette seg inn i.

Anonymkode: a53ad...2fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, tinder er bare en useriøs tulleapp for folk som kun bare er ut etter sex. Nei, er bedre å dra ut i virkeligheten og gå noen turer og se etter noen gode kvinner ute og ikke på nettet pluss at nettet kan være veldig skummelt. Nei slett heller tinder du og prøv heller lykken på den mer gamle måten

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten et must å være tilgjengelig på Tinder etc, bare du tåler å ikke få napp. De fleste menn på Tinder sliter med å få napp. Er ikke nødvendigvis noe galt med deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt. Ikke noe rart at du kan bli frustrert over situasjonen. 

Husk dog at kjærlighetslivet ikke er lett for de aller fleste- å finne noen man passer med er utfordrende, og det å ha tilgang på masse sex gjør en ikke nødvendigvis lykkelig. Mange jenter har mange problemer jeg tror vi menn ikke kan sette oss inn i også. Uansetter det så klart veldig kjipt hvis man ikke føler man har noen muligheter, så du har mye å tjene på å løse situasjonen- jeg sier ikke noe på det. 

Anonymkode: e087e...6a0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke tinder funker for deg så prøver du noe annet. Hjelper ikke å tenke at kvinner er slemme fordi de bruker appen på måten den er ment for å bli brukt. 

Anonymkode: d560d...58e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hatt tinder, men har merket at det finnes to typer mennesker. De som ser bra ut på bilder men ikke ser bra ut irl, og de som ikke ser ut på bilder men ser smashing ut irl.

Mulig du hører til den siste gruppa, og da er du megaheldig!

Anonymkode: ed234...78f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner det ikke.. selv om jeg har slitt med dårlig selvbilde gjennom hele livet, så blir jeg fortalt at jeg ser bra ut. Jeg er i god form, er oppegående, tjener bra penger, er spandabel, og er opptatt av at de jeg er med har det bra.

95% av matchene jeg får på tinder er bunnen av det samfunnet har å by på av single jenter. Da snakker vi alt fra asiatiske turister her for noen dager, jenter som ser døde ut i øynene, jenter som ser ut som de ikke prøver engang, osv.

Jeg anser meg selv ikke som kresen, men jeg er oppvokst blant skoleflinke, oppegående jenter, som er ambisiøse og jobber hardt og tar vare på seg selv, og det er det der standarden min ligger.

Matcher jeg med noen som jeg faktisk synes er pen så er det 95% sannsynlighet for at de ghoster meg etter vi har prata og jeg prøver å få til en faktisk date -- og det er av de få som i det heletatt svarer.

Er så desperat, og blir så lei meg. Og så har jeg jo lest statistikken og tallene om hvor vanskelig det er for gjennomsnittlige menn på dating apps (og i virkeligheten). Det er ikke rart jeg blir bitter og sint på samfunnet. Jeg tror at å være en ensom gutt/mann er noe jenter aldri helt vil klare å sette seg inn i.

Anonymkode: a53ad...2fc

Du ser ikke selv hva som er galt her? Du sikter på de pene jentene, da skal du være rimelig attraktiv selv om du skal lykkes selv for sex, og for et forhold? Du må ha en personlighet som er rimelig god og sikker for å klare å dra pene jenter. Utfra det du skriver så virker det som du sikter for høyt, har for høye krav og da er dette du syter over selvvalgt lidelse!

Få hodet ut av ræven og bli en mann! Det er første bud. Endre litt på personligheten din angående hvem du kan passe sammen med, og gi det en sjanse! Glem de peneste jentene du klarer ikke å dra disse helt åpenbart, selv ikke for sex. Da har du ikke det attraktive utseende du selv tror du har heller. For da hadde noen knullet deg bare for dette.

Kvinnesynet ditt angående de som du tror ligger under deg på skalaen? Boss, dette må du endre på. Juster hvor attraktiv du faktisk er, og treff kvinner rundt deg som du kanskje ikke ville tenkt at var noe for deg,  Mange kan overraske stort.

Anonymkode: 05f5f...e30

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal gå inn i deg selv litt og jobbe med utstrålingen din. Hvis de du matcher med er på bunnen av rangstigen så er det vel en grunn til det. Som kvinne matcher jeg sjelden med menn jeg faktisk finner attraktive, og når jeg først gjør det så er det bare en ons, noe som er totalt utelukket for min del. Dette er fordi jeg ikke er tynn og veldig attraktiv, jeg skjønner det liksom. Så jeg jobber både med å justere forventingene mine, men også forbedre meg selv. 

Anonymkode: 2be46...803

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke tinder funker for deg så prøver du noe annet. Hjelper ikke å tenke at kvinner er slemme fordi de bruker appen på måten den er ment for å bli brukt. 

Anonymkode: d560d...58e

Ha ha ha har datet noen måneder på en datingside for noen år siden, det tok meg noen måneder å få et par dater. Gikk faktisk veldig bra synes jeg. Så traff jeg en dame irl, skal jeg på datingsider igjen? Vil henge der noen måneder. Fungerer det ikke er det bare å prøve noe annet som du sier :)  Er det ikke fisk der jeg fisker, sitter jeg ikke å båten i flere dager og pilker. Da skifter jeg plass :) 

Anonymkode: 05f5f...e30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke får treff på pene jenter og personligheten din ikke holder mål når du først får treff bør du justere dine krav og forventninger.

Det sies at når jenter ikke får seg kjæreste skylder de på seg selv. Når menn ikke får seg kjæreste skylder de på alle andre.

Det er en viss sannhet i det. 

Anonymkode: 13d1f...92c

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være svært attraktiv som mann for at det skal være meningsfullt å bruke tinder. Dette er da noe alle vet?

Ikke verre enn at du prøver andre steder.

Anonymkode: 858c6...034

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke får treff på pene jenter og personligheten din ikke holder mål når du først får treff bør du justere dine krav og forventninger.

Det sies at når jenter ikke får seg kjæreste skylder de på seg selv. Når menn ikke får seg kjæreste skylder de på alle andre.

Det er en viss sannhet i det. 

Anonymkode: 13d1f...92c

 Her har du et godt poeng

Det kan være en idè og se etter egne feil før man påpeker andres.

 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men gå nå ut i det virkelige livet, da mann! Dropp disse syke appene, det ødelegger jo bare folk.

Anonymkode: 41b36...ad3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det nytter ikke å spørre kvinner her om råd om slikt, de har ingen anelse om hvordan det er å være mann på tinder og andre datingsider. Statistikken og forskning taler for seg selv, i snitt så sviper menn ja på ca 60 prosent av kvinner mens kvinner bare sveiper til høyre på ca 10% av menn. Da er det ikke rart det blir vanskelig!

Og det stemmer heller ikke at kvinner bare bruker tinder for sex, de aller aller fleste kvinner der skriver at de er ute etter noe seriøst eller ikke ONS. Problemer er de bare blir ekstremt selektive pgr av alle mulighetene de har. Mer komplisert er det ikke,. Ikke bry deg om tullet kvinner sier her inne, de vet ikke helt hva de prater om eller så bare ønsker de ikke å innse fakta.

Selv så har jeg ok suksess på tinde, pgr av gode bilder, men har derimot dårlig suksess på dates. Så mulig jeg hører til den gruppen hvor jeg ser mye bedre ut på bilder en i virkeligheten. Men kvinner sier jo at de ikke bryr seg så mye om utseende, men det er også egentlig bare piss preik, til en viss grad så klart. Personlighet og væremåte er jo så klart minst like viktig i lengden.

Du kan jo sikkert allerede se her at mange av svarene fra kvinner er litt følelsesladet og ikke  nødvendigvis helt logiske med gode argumenter? Så igjen, spør aldri kvinner om råd her inne om slikt. Heller en mann som har suksess på tinder. Men i bunn og grunn så handler alt om å ha gode bilder og hvis du  har vært litt uheldig med utseendet(som jeg får inntrykk av at du ikke er), så må du jobbe mye hardere for å få til en date. 

En normal og attraktiv kvinne kan i bunn og grunn bare "knipse" inne på tinder, så har hun x antall menn der inne som ønsker å treffe henne. En kvinne kan få sex omtrent når hun vill. Så kvinner kan ALDRI forstår utfordringene mange menn har, pgr av dette. Og på grunn av at de tenker annerledes og har ett annet behov en oss, til en viss grad.

Lykke til.

Anonymkode: 560ce...de6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvordan profilen din egentlig ser ut, TS? Jeg har vært en del på Tinder, og omtrent 80% av profilene til menn ser jo rett og slett ikke ut (hvordan kvinnenes ser ut aner jeg ikke). Du har mennene som nesten bare har bilder av båten eller bilen sin (sikker for å flaunte alle pengene sine - lite attraktivt), de med ett til to bilder av seg selv i dårlig kvalitet og/eller med teite ansiktsuttrykk, eller de som ikke har et eneste bilde av seg selv der de faktisk smiler. Bar overkropp, passiv-aggressive bioer om hvor forferdelige kvinner er eller hvordan man kan drite i å matche dersom man ikke engang svarer på meldinger. Menn som bare har bilder med solbriller, bilder av halve ansiktet sitt, flere bilder med bar overkropp...Vet nesten ikke hvor jeg skal slutte her - de fleste profilene er bare rimelig fæle. Og når de først matcher så skriver de gjerne bare "hei :)". (Finnes alltid noe mer spennende å skrive for å få i gang en samtale!). 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som jeg forstår så er det helt vanlig at menn sliter med å matche på tinder, så dette er helt vanlig. Det spørs jo også hvilke type bilder du legger ut. Festbilder, bar overkropp, selfie hvor man ser seriøs ut... Det synes jeg ikke er attraktivt i det hele tatt. Fyren kan være guddommelig kjekk, men legger han ut bilde i baris, så får jeg avsmak. Jeg selv går ikke etter de kjekkeste mennene. Det jeg synes er interessant er menn som ser trivelig ut på bilder, de som smiler og ikke prøver så hardt å se bra ut. Da spiller det ingenting for meg om de har litt mage, tynt hår eller hva annet 'feil' de skulle ha. Menn blir også kjekkere jo bedre personlighet de har. Om verdens kjekkeste fyr ikke har særlig utstråling og ikke deler mine verdier, så orker jeg ikke. Jeg tror jeg snakker for mange kvinner når jeg sier at joda, utseende teller jo selvfølgelig når man ser etter en potensiell partner. MEN, det viktigste er jo personlighet, utstråling og gode verdier. En gjennomsnittlig kjekk mann kan bli fantastisk kjekk om han har en bra personlighet, og en kjempekjekt fyr kan bli både stygg og ekkel om han ikke har den rette personligheten. 

Det jeg ofte ser fra menn er at når de klager over at de ikke finner noen, så fokuserer de alltid på eget utseende. "Jeg er jo kjekk og veltrent, hvorfor skal dette være så vanskelig?", også legger de skylden på kvinner og samfunnet. Jeg tror du bør justere forventningene dine. Hva er det du vil ha i en dame? Og hva tror du en potensiell partner vil finne attraktivt med deg? (deg som person, ikke ditt utseende). Se litt på deg selv. Har du fin utstråling? Har du gode verdier og holdninger? Snakker du nedsettende om jenter som 'er under din standard'? 

Anonymkode: 0d05e...37c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bioen kan avsløre mye om en person, om du skryter for mye av deg selv, så sier det en del om hvem du er. 

Anonymkode: d560d...58e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sveiper du til høyre på folk du ikke er interessert i? Veldig rart, synes jeg. Det gjør jeg aldri. Synes du har en merkelig innstilling til kvinner når du ikke er selektiv. Men hva forventer jeg egentlig, menn putter utstyret i støvsugeren...

Anonymkode: d7f9e...3cc

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
18 hours ago, AnonymBruker said:

95% av matchene jeg får på tinder er bunnen av det samfunnet har å by på av single jenter. Da snakker vi alt fra asiatiske turister her for noen dager, jenter som ser døde ut i øynene, jenter som ser ut som de ikke prøver engang, osv.

Jeg anser meg selv ikke som kresen, men jeg er oppvokst blant skoleflinke, oppegående jenter, som er ambisiøse og jobber hardt og tar vare på seg selv, og det er det der standarden min ligger.

Anonymkode: a53ad...2fc

Hvis du som normal mann skal få tinder til å virke, må du bruke en del tid på profilen din, og spesielt bildene. Det er mange som anbefaler profesjonell fotograf (så gale er det for normale menn, kvinner kommer unna med selfies osv), men man kan klare seg dersom man har et greit kamera, og dersom man bare legger ned litt innsats i få tatt gode bilder. Videre må du bruke boosts. Hvis ikke blir du mest sannsynligvis ikke eksponert for damene på appen pga av tinderalgoritmen. Når tinder hadde rimelige priser brukte jeg boosts, og liksene rant inn, ble også likt av attraktive damer.

I motsetning til enkelte av damene i denne tråden, så synes jeg standarden du har satt for damene du vil bruke tid på er helt rimelig. Husk at damene i gjennomsnitt sveiper vekk 90-95% av profilene de ser gjennom. De har virkelig ingenting de skulle sagt når det kommer til standarder. Alt som skal til for at en gruppe kvinner sveiper vekk en mann er 1 cm for kort høyde eksempelvis.

18 hours ago, AnonymBruker said:

Er så desperat, og blir så lei meg. Og så har jeg jo lest statistikken og tallene om hvor vanskelig det er for gjennomsnittlige menn på dating apps (og i virkeligheten). Det er ikke rart jeg blir bitter og sint på samfunnet. Jeg tror at å være en ensom gutt/mann er noe jenter aldri helt vil klare å sette seg inn i.

Anonymkode: a53ad...2fc

Hvis du leser forskningartiklene fra Ntnu for eksempel, så sier forfatterne at normale menn bare kan sleppe appen. Jeg mener at menn kan få tinder til å virke dersom man legger ned mye innsats i bildene man tar, men jeg synes ikke prisen tinder tar for at man skal kunne være relevant på appen er rimelig. Business konseptet deres er pill råtten, og de er i grunn bare svært heldig med markedsandelene de per dags dato besitter. Kommer det noe bedre på banen kommer menn til å bytte app.

Siden nettdating, og datingapper er dårlige arenaer for menn, er det bedre å rette fokuset mot sosiale arenaer. Det er mye lettere å møte damer om man bare får fingen ut, og tar initiativ. Vanskelig nå i coronatider, men du kommer uansett ikke unna at dersom du skal lykkes, må du ha sett med sosiale ferdigheter på plass. Dette gjelder også på tinder fordi når man først når gjennom nåløyet, og får en date, så må man kunne presentere seg selv, og være attraktiv nok til at damen vil se deg igjen. Du sier at du sliter med dårlig selvbilde, og problemene dine stammer nok fra nettopp det. Skal du ha sjanse på attraktive damer, må du ta initiativ, holde en oppgående samtale samt vite hvordan du tar en relasjon fra A til Å.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...