Gå til innhold

Nærmest en incel her. Skjønner ikke hvorfor jeg får null bra matches på tinder ol.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg handler det om kjemi, og det får jeg ikke gjort meg opp en mening om ved å se bilder av en mann på en fjelltopp..

Hva skjedde med å tørre å bli kjent med noen i virkeligheten? Enten i forbindelse med felles interesser, eller i andre sammenhenger? 

Jeg synes egentlig synd på Tinder gjengen. Det har skjedd noe de siste årene som har fjernet litt av utviklingen med det å bli kjent med noen IRL. Lære om andre, utvikle egenskaper hos seg selv, og finne tonen. Nå er det sveip ditt og datt, og en gjeng med folk som har urealistiske forventninger til både seg selv og andre.

 

Anonymkode: 00f90...f47

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg handler det om kjemi, og det får jeg ikke gjort meg opp en mening om ved å se bilder av en mann på en fjelltopp..

Hva skjedde med å tørre å bli kjent med noen i virkeligheten? Enten i forbindelse med felles interesser, eller i andre sammenhenger? 

Jeg synes egentlig synd på Tinder gjengen. Det har skjedd noe de siste årene som har fjernet litt av utviklingen med det å bli kjent med noen IRL. Lære om andre, utvikle egenskaper hos seg selv, og finne tonen. Nå er det sveip ditt og datt, og en gjeng med folk som har urealistiske forventninger til både seg selv og andre.

 

Anonymkode: 00f90...f47

Jeg er helt enig i at dating IRL er mye bedre, men at forventningene mine er vridd tror jeg neppe, jeg bare tar det ikke så forferdelig seriøst. Jeg føler at de som gjør det har misforstått litt. 

Anonymkode: d560d...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opprett dere en falsk profil som en normal mann, med normalt utseende. Så ser dere hva vi snakker om. Vi kan ta diskusjon videre etter det!

Jeg har sett på en kompis sveipe i timesvis på en hyttetur. Veldig mye søte jenter, men han var uinteressert i alle som hadde 2 kg for mye, smilte litt feil etc etc. Mens han likte oversminkede jenter jeg aldri har sett han virke interessert i i virkeligheten.

Jeg tror både menn og kvinner får påvirket smaken sin av tinder, fordi attraktivitet på bilder og i virkeligheten ikke alltid. Han ville sagt det samme som mange her, at han aldri matchet med de søte jentene og sleit med å finne noen. Men mange han valgte bort er jenter jeg ville  tro han kunne synes var søte.

Så normale menn har sjans på normale damer, men alle som er ute etter noe seriøst sikter litt for lett på de mest populære, det er jo naturlig. Hvem går for det normale når man kan jakte drømmedama/drømmemannen. Og det blir en ond sirkel der de aller fleste føler seg lite attraktive 

Anonymkode: 1ad39...468

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett på en kompis sveipe i timesvis på en hyttetur. Veldig mye søte jenter, men han var uinteressert i alle som hadde 2 kg for mye, smilte litt feil etc etc. Mens han likte oversminkede jenter jeg aldri har sett han virke interessert i i virkeligheten.

Jeg tror både menn og kvinner får påvirket smaken sin av tinder, fordi attraktivitet på bilder og i virkeligheten ikke alltid. Han ville sagt det samme som mange her, at han aldri matchet med de søte jentene og sleit med å finne noen. Men mange han valgte bort er jenter jeg ville  tro han kunne synes var søte.

Så normale menn har sjans på normale damer, men alle som er ute etter noe seriøst sikter litt for lett på de mest populære, det er jo naturlig. Hvem går for det normale når man kan jakte drømmedama/drømmemannen. Og det blir en ond sirkel der de aller fleste føler seg lite attraktive 

Anonymkode: 1ad39...468

Tror mange menn er helt blinde for at mange har masse sminke på bilder. Så møter de dem i virkeligheten og klager over nettopp dette! 😂 like gøy hver gang.. 

Anonymkode: d560d...58e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det gjør det ikke akkurat lett for jenter at gutta sveiper vilt til høyre på jenter de egentlig ikke liker, vi ender jo opp med å bruke tid på masse halvinteresserte eller uinteresserte menn. 
 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde med å tørre å bli kjent med noen i virkeligheten? Enten i forbindelse med felles interesser, eller i andre sammenhenger? 

Det er ett fåtall mennesker som har så mye omgang med andre mennesker at dette gir bedre muligheter enn å treffe noen via dating apper. Å bruke datingapper er ikke likestilt med å ikke tørre å bli kjent med noen i virkeligheten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud å mye idiotiske konklusjoner her inne, mangler dere totalt logikk eller??

1. Dere kan ikke overse forsking og satsetikk, det sier det meste. Spiller ingen rolle hva dere tror. Tro kan dere gjør i kirka

Jaha, men hva med det vi damer faktisk opplever som ikke stemmer med forskning og statistikk ? Spiller det heller ingen rolle hva vi opplever ?

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og veldig mange kvinner på tinder er ekstremt tafatte og lite flinke til å holde en samtale gående og jo, det fordi at de har mange muligheter. De snakker etter all sannsynlighet med 10  karer samtidig. Hvis dere ikke forstår det, da har dere problemer, rett og slett. Nytter ikke  å diskutere med "barn", for de vet ikke bedre vettu...

Vel, min opplevelse er at menn er ekstremt tafatte og lite flinke til å holde en samtale gående. Du kan kanskje svare på hvorfor det, er vel neppe fordi de snakker med 10 damer samtidig eller ?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente og får nesten heller ingen matches på hverken happn eller tinder. ser relativt grei ut, har profil, flere bilder, osv. på happn er er det bare sånne særinger som sender meg "hei" osv, altså slike som sender flere på rad og ser litt intense ut. Ingen av de jeg ønsker å matche med, får jeg napp på.

Hvis det er til noen trøst, så kan jeg fortelle at jeg sveiper unna gutter som ser/er

- for unge/ser for unge ut

- det samme men for gammel

- ikke har alder i profil

- bare har bilder av seg på toppturer og kajakkbilder og jaktbilder. orker ikke noe lars monsen greier

- alt for trent (orker ikke bodyshaming, sånn proteinshakeguru osv)

- bare ett dårlig, lavpixelbilde fra 2001.

- kvinnefiendtlig dritt i profil (back to the kitchen humor, "le reddit", maga-support osv)

- ser for bra ut for meg.

Japp, hvis du ser bra ut så orker jeg ikke stort sett. Har ganske lavt selvbilde og orker ikke med en fyr som er ti gang hottere enn meg selv.

Men disse appene er jo også helt håpløse i seg selv.

Anonymkode: ffdb9...e3b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men disse appene er jo også helt håpløse i seg selv.

Hvorfor synes du det ? Hvis man får matcher (ser at du ikke får så mange) så er det vel menneskene som har matchet som er årsaken til at det ikke blir noe ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Miah skrev:

Kan jeg spørre hvordan profilen din egentlig ser ut, TS? Jeg har vært en del på Tinder, og omtrent 80% av profilene til menn ser jo rett og slett ikke ut (hvordan kvinnenes ser ut aner jeg ikke). Du har mennene som nesten bare har bilder av båten eller bilen sin (sikker for å flaunte alle pengene sine - lite attraktivt), de med ett til to bilder av seg selv i dårlig kvalitet og/eller med teite ansiktsuttrykk, eller de som ikke har et eneste bilde av seg selv der de faktisk smiler. Bar overkropp, passiv-aggressive bioer om hvor forferdelige kvinner er eller hvordan man kan drite i å matche dersom man ikke engang svarer på meldinger. Menn som bare har bilder med solbriller, bilder av halve ansiktet sitt, flere bilder med bar overkropp...Vet nesten ikke hvor jeg skal slutte her - de fleste profilene er bare rimelig fæle. Og når de først matcher så skriver de gjerne bare "hei :)". (Finnes alltid noe mer spennende å skrive for å få i gang en samtale!). 

 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, feil konklusjon. De er ekstremt selektive nettopp fordi de leter etter en partner, en som kanskje skal oppdra barnet deres. Da må mannen vise til noe mer enn bare utseende. 

Det er helt feil at kvinner er selektive fordi de har så mange valg. Nettavisen siterer en studie slik: "En studie av 3600 Tinder-brukere viste at menn høyresveiper (altså trykker «liker») på 61,9 prosent av damene på Tinder, mens damene bare høyresveiper 4,5 prosent av mennene."

Dvs at en kvinne, hvis hun sveiper 100 om dagen, finner 4-5 menn attraktive. Ikke alle disse igjen sveiper høyre på henne. Så kanskje hun får 2-3 matcher om dagen (hvis hun sveiper 100, men det er jo...eh, mange). 

Er det "så mye valg", egentlig? 

De fleste kvinner er på Tinder for å finne en kjæreste, og er ikke ute etter ONS, det sier du jo selv også. Det er jo begrenset hvor mange en kvinne orker og har kapasitet til å skrive med, avtale dater med etc, hvis hun er ute etter noe seriøst. For det koster emosjonell kapasitet å involvere seg i kontakt med så veldig mange på en gang. 

Gjør dere selv en tjeneste (menn) og slutt å spill offer på Tinder. Det er så j... usjarmerende og tro meg, det lyser lang vei! Nesten før du har trykka på en eneste bokstavtast. Fokuser heller på å være en bra utgave av deg selv, spill på at damer som er på let etter noe seriøst ønsker å se mer av deg (dvs finn folk i virkeligheten, eller møt en tindermatch raskt) og at det som er nesten universelt sjarmerende er utstråling av høy og sunn selvfølelse samt at du er pålitelig. 

Anonymkode: afe72...5ef

👏👏👏👏 to kjempegode svar.

Anonymkode: ffdb9...e3b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Msnoway skrev:

Hvorfor synes du det ? Hvis man får matcher (ser at du ikke får så mange) så er det vel menneskene som har matchet som er årsaken til at det ikke blir noe ut av det. 

Håpløse i den grad at man sitter og sorterer hverandre som i en elloskatalog bare.

Anonymkode: ffdb9...e3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man ut som grisen må man søke grisen. Det er så enkelt som det. 

Anonymkode: 95d89...a6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håpløse i den grad at man sitter og sorterer hverandre som i en elloskatalog bare.

Anonymkode: ffdb9...e3b

Det kan jeg være enig i, men vet ikke om de som bruker andre dating sider som sukker etc har så mer lykke med det. Jeg tenker at det er menneskene som er håpløse, og ikke løsningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Msnoway skrev:

Jaha, men hva med det vi damer faktisk opplever som ikke stemmer med forskning og statistikk ? Spiller det heller ingen rolle hva vi opplever ?

Vel, min opplevelse er at menn er ekstremt tafatte og lite flinke til å holde en samtale gående. Du kan kanskje svare på hvorfor det, er vel neppe fordi de snakker med 10 damer samtidig eller ?

Tjaaaa, jeg er mann, og har den samme opplevelsen bare med motsatt fortegn. Mange av damene virker tafatte, uinteresserte og lite flinke til å holde en samtale gående. Føler det er jeg som må dra samtalen, mens de i beste fall svarer med enstavelsesord. Kan det være fordi det er DE som snakker med 10 forskjellige menn samtidig ? ;)

For å bli litt seriøs: Tror det er denne tinder-kulturen som gjør begge kjønn sånn. Stadig på sveip etter noe nytt og bedre. Stadig mange (for mange?) samtaler gående.

 

Anonymkode: 8a939...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
11 hours ago, DHG said:

Jeg begynner å skjønne at jeg er en av de mannfolka som Tinder virkelig har fungert for, selv om jeg hadde en håpløs profil og la 0,- kroner i appen. Samtidig har jeg kjent på ensomhet. Det er en utrolig vond følelse. Jeg har faktisk medfølelse med alle som er ensomme og alene, enten de er menn av ulikt kaliber og karakter eller kvinner, eller eldre for den saks skyld. Jeg sender ut en liten klem til alle og enhver som har det tungt og tøft.

Når det gjelder konkrete tiltak synes jeg Minesveiper som alltid har gode poenger. Han har nesten gjort vitenskap av Tinder virker det som. Jeg tror ikke man bør lytte et halvt sekund til de brukerne som mener at det gjelder å komme seg ut av Tinder og over på sosiale arenaer. (Særlig i disse koronatider er det direkte uansvarlig). De fleste bruker datingapper i dag, og jeg føler meg rimelig sikker på at langt over brorparten av alle som blir kjærester i 2020 faktisk har truffet hverandre via internett. Så vanlig har det altså blitt. Skal du ha større suksess med å tråle barer eller melde deg på kakebakekurs? Give me a break. Det er helt virkelighetsfjernt.

Hvis du er interessert, så kan du sjekke ut denne artikkelen.

https://www.nettavisen.no/livsstil/derfor-lykkes-du-ikke-pa-tinder---spesielt-hvis-du-er-mann/3423997017.html

Noen poeng fra artikkelen:

"En studie av 3600 Tinder-brukere viste at menn høyresveiper (altså trykker «liker») på 61,9 prosent av damene på Tinder, mens damene bare høyresveiper 4,5 prosent av mennene."

"Vi ser tydelig på Tinder-tallene at det bare er noen få menn som blir valgt. Nylig delte jeg forskning hvor rådet var følgende: Hvis du ikke tilhører de fineste fem prosentene av menn, så ikke bruk tiden din på Tinder."

I noen artikler kan man lese at matchraten til menn er under 1%. En av forklaringene damene her inne kommer med, er at menn legger for lite innsats i profilene sine. Jeg er med på det at mange menn har dårlige profiler, men at 95% av mennene som ikke er aktuelle blir valgt vekk fordi ingen av dem klarer å ta greie bilder har jeg ingen tro på. Spør du meg, er dette et resultat av tinderalgoritmen samt kvinners biologi. På nettdatingsider er det ikke like gale som på tinder fordi nettdatingsidene ikke opererer med en algoritme som hindrer normale menn i å bli eksponert for det motsatte kjønn. Normale menn får mer oppmerksomhet der.

Sånn generelt så er jeg ikke enig med deg i at sosiale arenaer er et dårlig sted å være for å møte damer. Som jeg påpekte i mitt forrige innlegg, så er det vanskelig nå pga av corona, men i en normal verden så er det lettere på sosiale arenaer for gjennomsnittsmannen enn hva det er på tinder. Der blir ikke han sveipet vekk slik om 90-95% av mennene blir på tinder. Du må heller ikke dra på byn eller barer for å møte damer. Man kan gå på fester, møte damer gjennom venner, være med på aktiviteter, og arrangementer. Er man en rolig kar som meg er det mer ideelt da jeg helst vil unngå å møte "partygirls" på byn. Jeg kan ikke forstå hvordan man kan råde gjennomsnittsmannen til å benytte seg av datingapper når mennene mer eller mindre ikke får noe oppmerksomhet på disse appene. Forskningen som er gjort er ganske nedslående. Er du en kjekk mann, er appene verdt å bruke helt klart.

En annen ting som er viktig å poengtere er at menn som sliter med damer faktisk trenger å jobbe med sosiale ferdigheter. Derfor er sosiale arenaer et bra sted å være siden man får muligheten til å presentere seg selv der gitt at du tar initiativ. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de jeg endte opp med å treffe lengst på tinder hadde jeg aldri sveipa til høyre om han ikke hadde klart å catfishe med hovedbildet sitt. I ettertid er jo jeg blitt mer nøye på gode bilder, så det kan slå begge veier😅 Skjønner meg ikke på de som legger ut lavpixel bilder, med solbriller fra en rølpefest, eller halve ansiktet klint oppi skjermen...de er ikke så seriøse tenker jeg da. 

Anonymkode: d10cb...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.8.2020 den 2.47, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner det ikke.. selv om jeg har slitt med dårlig selvbilde gjennom hele livet, så blir jeg fortalt at jeg ser bra ut. Jeg er i god form, er oppegående, tjener bra penger, er spandabel, og er opptatt av at de jeg er med har det bra.

95% av matchene jeg får på tinder er bunnen av det samfunnet har å by på av single jenter. Da snakker vi alt fra asiatiske turister her for noen dager, jenter som ser døde ut i øynene, jenter som ser ut som de ikke prøver engang, osv.

Jeg anser meg selv ikke som kresen, men jeg er oppvokst blant skoleflinke, oppegående jenter, som er ambisiøse og jobber hardt og tar vare på seg selv, og det er det der standarden min ligger.

Matcher jeg med noen som jeg faktisk synes er pen så er det 95% sannsynlighet for at de ghoster meg etter vi har prata og jeg prøver å få til en faktisk date -- og det er av de få som i det heletatt svarer.

Er så desperat, og blir så lei meg. Og så har jeg jo lest statistikken og tallene om hvor vanskelig det er for gjennomsnittlige menn på dating apps (og i virkeligheten). Det er ikke rart jeg blir bitter og sint på samfunnet. Jeg tror at å være en ensom gutt/mann er noe jenter aldri helt vil klare å sette seg inn i.

Anonymkode: a53ad...2fc

Hvorfor sveiper du de du mener er «bunnslammet» blant kvinner til høyre?

Men ellers, kan du gi noen eksempler, hva skriver du til de du anser for å være attraktive?

Anonymkode: 90c6d...a12

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2020 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Men kvinner sier jo at de ikke bryr seg så mye om utseende, men det er også egentlig bare piss preik

Tinder er en utseende-app. Såklart kvinner som er på Tinder bryr seg om utseendet på Tinder, å tro noe annet er jo bare naivt. På samme måte som gutta på Tinder bryr seg om utseendet til jenter.

Anonymkode: e1ca8...e8b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2020 den 9.12, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt tinder, men har merket at det finnes to typer mennesker. De som ser bra ut på bilder men ikke ser bra ut irl, og de som ikke ser ut på bilder men ser smashing ut irl.

Mulig du hører til den siste gruppa, og da er du megaheldig!

Anonymkode: ed234...78f

For noe vås. De fleste som er mindre pene er heller ikke pene på bilder. Og de fleste som er pene er også pene på bilder.

Det er selvsagt mulig at det blir motsatt, som du nevner, men det er på ingen måte hovedregelen. Så dette var skivebom fra din side.

Anonymkode: 90c6d...a12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får litt mye tyn her, men jeg forstår frustrasjonen din. Selv om jeg er kvinne.

Mange som reagerte på at du skrev at du bare får matcher fra bunnskrapet av kvinner. Vel - jeg fikk se Tinderen til min kompis, og ja - jeg er enig i at det er MYE(!!) rart på Tinder. Det var alt fra manne-kvinner, falske profiler, kødde-profiler til kvinner med kraftig overvekt/fedme til kvinner som tydelig har et slags syndrom (selvfølgelig skal også disse få prøve seg på kjærligheten - men de passer nok ikke alle).

Som kvinne har jeg ikke turt å skaffe meg Tinder enda. Jeg har det inntrykket av at Tinder er for dem som ønsker ONS. Det er absolutt ikke noe for meg. Jeg ønsker meg en ordentlig, respektfull, trofast mann som er ute etter noe seriøst. Er alt for redd for at hvis jeg logger meg inn på Tinder så kommer jeg til å miste troa på kjærligheten for alltid....
Har også inntrykk av at det er mange kvinner som skaffer seg Tinder bare for å få bekreftelser/selvtillits-boost. De har ikke lyst til å bruke appen for å bli kjent med andre menn.

Hvis du ønsker deg noe mer seriøst, så logg deg inn på Sukker i stedet. Var der en liten stund for noen år tilbake og syntes det var helt greit. Mange seriøse menn der, slik jeg husker det.
 

Anonymkode: 824d8...533

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...