Gå til innhold

Nærmest en incel her. Skjønner ikke hvorfor jeg får null bra matches på tinder ol.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 8/1/2020 at 2:47 AM, AnonymBruker said:

Jeg skjønner det ikke.. selv om jeg har slitt med dårlig selvbilde gjennom hele livet, så blir jeg fortalt at jeg ser bra ut. Jeg er i god form, er oppegående, tjener bra penger, er spandabel, og er opptatt av at de jeg er med har det bra.

95% av matchene jeg får på tinder er bunnen av det samfunnet har å by på av single jenter. Da snakker vi alt fra asiatiske turister her for noen dager, jenter som ser døde ut i øynene, jenter som ser ut som de ikke prøver engang, osv.

Jeg anser meg selv ikke som kresen, men jeg er oppvokst blant skoleflinke, oppegående jenter, som er ambisiøse og jobber hardt og tar vare på seg selv, og det er det der standarden min ligger.

Matcher jeg med noen som jeg faktisk synes er pen så er det 95% sannsynlighet for at de ghoster meg etter vi har prata og jeg prøver å få til en faktisk date -- og det er av de få som i det heletatt svarer.

Er så desperat, og blir så lei meg. Og så har jeg jo lest statistikken og tallene om hvor vanskelig det er for gjennomsnittlige menn på dating apps (og i virkeligheten). Det er ikke rart jeg blir bitter og sint på samfunnet. Jeg tror at å være en ensom gutt/mann er noe jenter aldri helt vil klare å sette seg inn i.

Anonymkode: a53ad...2fc

Det er trist at du føler deg ensom. Likevel tror jeg de tilfeller av ghosting du opplever kan være fordi du har skremt en potensiell partner med kvinnesynet ditt? 

Jeg unmatche og blokkerer om jeg opplever at en potensiell date har slike holdninger om andre mennesker, at de er bitre på andre mennesker fordi de ikke har mye sex, eller ellers mener andre må leve opp til deres standard og levere. Jeg TØR faktisk ikke involvere meg med slikt tankesett. 

 

Anonymkode: 316c4...359

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor går du for de peneste jentene? Du vet at de som er midt på treet har de beste personlighetene sant? Gud gir ikke med begge hender🤪.

På den andre siden så virker ikke din personlighet som noe å rope hurra for🤪

Anonymkode: 82bb0...291

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud å mye idiotiske konklusjoner her inne, mangler dere totalt logikk eller??

1. Dere kan ikke overse forsking og satsetikk, det sier det meste. Spiller ingen rolle hva dere tror. Tro kan dere gjør i kirka

2.tviler på at bitterheten til TS skinner igjennom når han prøver å ha en  hyggelig samtale med en kvinne på tinder. For ett idiotisk argument og ett jeg ofte ser her inne. Sier litt om hvordan kvinner her tenker

3. Opprett dere en falsk profil som en normal mann, med normalt utseende. Så ser dere hva vi snakker om. Vi kan ta diskusjon videre etter det!

Og veldig mange kvinner på tinder er ekstremt tafatte og lite flinke til å holde en samtale gående og jo, det fordi at de har mange muligheter. De snakker etter all sannsynlighet med 10  karer samtidig. Hvis dere ikke forstår det, da har dere problemer, rett og slett. Nytter ikke  å diskutere med "barn", for de vet ikke bedre vettu...

Jeg er vell en av de "heldige" på tinder, siden jeg har i snitt hatt 1 date annenhver uke via tinder, siden tidlig våres. Men fy faen jeg må jobbe for det innimellom. Men heldigvis finnes det noen hyggelig og pratsomme kvinner der inne også, så er håp.

Anonymkode: 560ce...de6

Den påståtte suksessen din samsvarer særdeles dårlig med hva du ellers skriver.

Anonymkode: 90c6d...a12

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/1/2020 at 2:47 AM, AnonymBruker said:

jeg har slitt med dårlig selvbilde gjennom hele livet

Anonymkode: a53ad...2fc

Hvor mye plager dette deg i dag? Er du fornøyd med livet ditt? Har du gode venner og givende hobbyer? 

Mange tror at det å få seg kjæreste fikser ens personlige problemer. Men det vil ikke hjelpe i det lange løp. Jobb med deg selv, så vil nok mye annet falle på plass automatisk!

Anonymkode: cfbcf...0f4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tjaaaa, jeg er mann, og har den samme opplevelsen bare med motsatt fortegn. Mange av damene virker tafatte, uinteresserte og lite flinke til å holde en samtale gående. Føler det er jeg som må dra samtalen, mens de i beste fall svarer med enstavelsesord. Kan det være fordi det er DE som snakker med 10 forskjellige menn samtidig ? ;)

For å bli litt seriøs: Tror det er denne tinder-kulturen som gjør begge kjønn sånn. Stadig på sveip etter noe nytt og bedre. Stadig mange (for mange?) samtaler gående.

 

Anonymkode: 8a939...7dd

Jeg har ingen grunn til å betvile at damer også er tafatte, og ikke klarer å holde en samtale gående. Men jeg tror ikke grunnen er at de snakker med flere på en gang. Vi kvinner klarer ihvertfall å multitaske såpass at vi kan ha samtaler med flere menn samtidig. Hvis samtalen ikke automatisk glir av seg selv så krever det en innsats, og det tror jeg mange ikke gidder. 

Det er nok ikke bare tinder som gjør at folk hele tiden leter etter noen litt bedre, det gjelder nok uansett hvilken plattform man er på. Det er klart at de innledende samtalene gjerne er de mest spennende, og så går luften litt ut av en, og da blir det til at man leter etter nytt ferskt blod. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Msnoway skrev:

Det kan jeg være enig i, men vet ikke om de som bruker andre dating sider som sukker etc har så mer lykke med det. Jeg tenker at det er menneskene som er håpløse, og ikke løsningene.

Haha ike uenig 😂

Anonymkode: ffdb9...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.8.2020 den 15.35, Minesveiper skrev:

Hvis du er interessert, så kan du sjekke ut denne artikkelen.

https://www.nettavisen.no/livsstil/derfor-lykkes-du-ikke-pa-tinder---spesielt-hvis-du-er-mann/3423997017.html

Noen poeng fra artikkelen:

"En studie av 3600 Tinder-brukere viste at menn høyresveiper (altså trykker «liker») på 61,9 prosent av damene på Tinder, mens damene bare høyresveiper 4,5 prosent av mennene."

"Vi ser tydelig på Tinder-tallene at det bare er noen få menn som blir valgt. Nylig delte jeg forskning hvor rådet var følgende: Hvis du ikke tilhører de fineste fem prosentene av menn, så ikke bruk tiden din på Tinder."

I noen artikler kan man lese at matchraten til menn er under 1%. En av forklaringene damene her inne kommer med, er at menn legger for lite innsats i profilene sine. Jeg er med på det at mange menn har dårlige profiler, men at 95% av mennene som ikke er aktuelle blir valgt vekk fordi ingen av dem klarer å ta greie bilder har jeg ingen tro på. Spør du meg, er dette et resultat av tinderalgoritmen samt kvinners biologi. På nettdatingsider er det ikke like gale som på tinder fordi nettdatingsidene ikke opererer med en algoritme som hindrer normale menn i å bli eksponert for det motsatte kjønn. Normale menn får mer oppmerksomhet der.

Sånn generelt så er jeg ikke enig med deg i at sosiale arenaer er et dårlig sted å være for å møte damer. Som jeg påpekte i mitt forrige innlegg, så er det vanskelig nå pga av corona, men i en normal verden så er det lettere på sosiale arenaer for gjennomsnittsmannen enn hva det er på tinder. Der blir ikke han sveipet vekk slik om 90-95% av mennene blir på tinder. Du må heller ikke dra på byn eller barer for å møte damer. Man kan gå på fester, møte damer gjennom venner, være med på aktiviteter, og arrangementer. Er man en rolig kar som meg er det mer ideelt da jeg helst vil unngå å møte "partygirls" på byn. Jeg kan ikke forstå hvordan man kan råde gjennomsnittsmannen til å benytte seg av datingapper når mennene mer eller mindre ikke får noe oppmerksomhet på disse appene. Forskningen som er gjort er ganske nedslående. Er du en kjekk mann, er appene verdt å bruke helt klart.

En annen ting som er viktig å poengtere er at menn som sliter med damer faktisk trenger å jobbe med sosiale ferdigheter. Derfor er sosiale arenaer et bra sted å være siden man får muligheten til å presentere seg selv der gitt at du tar initiativ. 

Ja, jo, du har gode poenger. Jeg tror igjen at jeg er preget av at Tinder og nettdating har fungert veldig godt for meg. Den erfaringen er lett å dra videre som et slags bevis til andre, men jeg leser samtidig statistikken. Det er bekymringsverdig. Jeg kan personlig ikke se for meg å åpne Tinder og ikke få 10-12 matcher minimum på en liten sveiperunde. Når det da finnes menn som ikke har 10-12 matcher totalt blir man jo litt bekymret på deres vegne. Jeg må ta meg i nakken her noen ganger. Det er en rar følelse når alles største frykt, 'ingen liker meg', er en annens virkelighet. 

Til syvende og sist er disse tingene et uttrykk for tiden vi lever i. Kvinner har ingen forståelse for at det er tiltakende vanskelig å være mann i tiden. Fortellingen har vært lenge at kvinner opplever nær total motgang i livet og burde moralsk sett være gjenstand for selv statlige tiltak (med kjønnskvoteringer, m.m). Det er behov for feminisme/likhet og rettferdighet. Urett skal slås ned på. Samtidig er det noe med å vaske babyen ut med badevannet. Det er ingen storstilt rettferdighet i å lage en verden så skrudd at 20-30% av alle unge menn forblir enslige og ensomme. Det er simpelthen dårlig ressursutnyttelse på samfunnsnivå. Det er politisk tradisjon i Norge å lage lure anordninger som tar hensyn til både prinsipper og virkning. Ja, det er rettferdig å gi kvinner økte rettigheter, særlig i et historisk lys. Men hvor enn deilig det er å kjenne på prinsipiell rettferdighet kan det ha lite for seg dersom det utrerte hypergamiet blir resultatet. Der mengder av høyt utdannede kvinner søker høyere utdannede menn med mer økonomisk og sosial makt enn dem selv. Jeg vet at mange protesterer på denne fortellingen med anekdotiske utsagn som "jeg har mastergrad og giftet meg med en snekker", men dette blir nettopp anekdotisk. I virkeligheten har vi forskning og tall som viser en helt krystallklar tendens: Kvinner velger mektigere partnere enn seg selv. Det er realitetene. Med økt likhet blir altså resultatet at menn synker i verdi - spesifikt på kjønnsmarkedet og i kvinnenes øyne. Mannen som før var god nok er ikke lengre god nok i 2020. I andre politiske sammenhenger ville man erkjente denne typen ubalanser og forsøkt å motvirke med tiltak som er både prinsipielle nok og effektive nok til å være positive nok for alle de involverte. Sosialdemokratiets skjøre balanse, kan en si.

I dagens feminiserte samfunn er talen klar: Gutta må bare ta seg sammen. Slutte å ha baris-bilder og kanskje legge mer energi i sine profiler. (Noe aner meg at dette er å stikke hodet i sanden for de reelle problemstillingene og heller fokusere blankt på ganske overfladiske symptomer). Jeg tror problemene stikker dypere enn at Tinder-profilene ikke er lekre nok altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne dele matchene mine med deg. Jeg har drøssevis av matcher med helt ufattelig deilige jenter liggende urørt, soleklare 10ere på skalaen. Smarte, pene, velutdannete, veltrente, ... Og så gjør jeg ingenting med det. Vet ikke hvor jeg skal begynne, så de blir bare liggende der, som et museum der jeg samler på nydelige jenter. Blir nesten deprimert av å se hvor mange vakre jenter jeg «har sjans på», uten at jeg benytter mulighetene og gjør noe med det. Hadde det gått an å donere matcher til andre, så hadde du fått dem.

Hilsen deprimert mann som har flere gode matcher enn jeg kan forstå selv

Anonymkode: 9a265...c2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske jeg kunne dele matchene mine med deg. Jeg har drøssevis av matcher med helt ufattelig deilige jenter liggende urørt, soleklare 10ere på skalaen. Smarte, pene, velutdannete, veltrente, ... Og så gjør jeg ingenting med det. Vet ikke hvor jeg skal begynne, så de blir bare liggende der, som et museum der jeg samler på nydelige jenter. Blir nesten deprimert av å se hvor mange vakre jenter jeg «har sjans på», uten at jeg benytter mulighetene og gjør noe med det. Hadde det gått an å donere matcher til andre, så hadde du fått dem.

Hilsen deprimert mann som har flere gode matcher enn jeg kan forstå selv

Anonymkode: 9a265...c2e

Som om de hadde blitt værende når de ble kjent med deg og så alt du mangler... Det høres mer ut som et arkiv av damer du egentlig ikke kan få - du heller.

Anonymkode: e1ff5...c2d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som om de hadde blitt værende når de ble kjent med deg og så alt du mangler... Det høres mer ut som et arkiv av damer du egentlig ikke kan få - du heller.

Merkelig måte å reagere på. «Alt du mangler» og «damer du ikke kan få». Harde ord til en du ikke vet noe om. Hvorfor den tonen?

For et par år siden benyttet jeg nemlig muligheten. Jeg har utseendet til å få matchen, og personligheten til å ta det til sengs. Ble sammen med et par av dem også, før jeg avsluttet det. Men mentaliteten min har endret seg. Jeg har ikke lenger lyst til å bare ligge med masse pene jenter, og å ukritisk veksle mellom flere jenter samtidig. Jeg kan bare forklare det slik at jeg nok har havnet i den typiske Tinder-limboen, der man ikke vil binde seg til én når det finnes så mange andre gode matcher der ute. Problemet er at nå vil jeg faktisk binde meg. Så dermed tar jeg ikke steget med én jente, i frykt for å velge feil. Jeg vet jo av erfaring at når jeg går inn for å «kapre» en match, så får jeg det til. Problemet nå er bare at jeg, i motsetning til tidligere, ikke har lyst til å gå inn og kapre ei jente kun fordi hun er 10er-pen. Jeg vil faktisk spare meg til «the one» nå. Og resultatet blir da at jeg ikke gjør noe framstøt mot noen i det hele tatt, og alle blir liggende urørte. 

Og det er frustrerende.

Da kunne heller trådstarter fått dem. Enten han er en seriøs kar som er litt mer initiativrik enn meg, eller om han er en fuckboy som bare vil høvle over masse 10-ere. Han skulle gjerne fått noen av matchene mine uansett. 

Anonymkode: 9a265...c2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig måte å reagere på. «Alt du mangler» og «damer du ikke kan få». Harde ord til en du ikke vet noe om. Hvorfor den tonen?

For et par år siden benyttet jeg nemlig muligheten. Jeg har utseendet til å få matchen, og personligheten til å ta det til sengs. Ble sammen med et par av dem også, før jeg avsluttet det. Men mentaliteten min har endret seg. Jeg har ikke lenger lyst til å bare ligge med masse pene jenter, og å ukritisk veksle mellom flere jenter samtidig. Jeg kan bare forklare det slik at jeg nok har havnet i den typiske Tinder-limboen, der man ikke vil binde seg til én når det finnes så mange andre gode matcher der ute. Problemet er at nå vil jeg faktisk binde meg. Så dermed tar jeg ikke steget med én jente, i frykt for å velge feil. Jeg vet jo av erfaring at når jeg går inn for å «kapre» en match, så får jeg det til. Problemet nå er bare at jeg, i motsetning til tidligere, ikke har lyst til å gå inn og kapre ei jente kun fordi hun er 10er-pen. Jeg vil faktisk spare meg til «the one» nå. Og resultatet blir da at jeg ikke gjør noe framstøt mot noen i det hele tatt, og alle blir liggende urørte. 

Og det er frustrerende.

Da kunne heller trådstarter fått dem. Enten han er en seriøs kar som er litt mer initiativrik enn meg, eller om han er en fuckboy som bare vil høvle over masse 10-ere. Han skulle gjerne fått noen av matchene mine uansett. 

Anonymkode: 9a265...c2e

Kvalmt.

Anonymkode: e1ff5...c2d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Merkelig måte å reagere på. «Alt du mangler» og «damer du ikke kan få». Harde ord til en du ikke vet noe om. Hvorfor den tonen?

For et par år siden benyttet jeg nemlig muligheten. Jeg har utseendet til å få matchen, og personligheten til å ta det til sengs. Ble sammen med et par av dem også, før jeg avsluttet det. Men mentaliteten min har endret seg. Jeg har ikke lenger lyst til å bare ligge med masse pene jenter, og å ukritisk veksle mellom flere jenter samtidig. Jeg kan bare forklare det slik at jeg nok har havnet i den typiske Tinder-limboen, der man ikke vil binde seg til én når det finnes så mange andre gode matcher der ute. Problemet er at nå vil jeg faktisk binde meg. Så dermed tar jeg ikke steget med én jente, i frykt for å velge feil. Jeg vet jo av erfaring at når jeg går inn for å «kapre» en match, så får jeg det til. Problemet nå er bare at jeg, i motsetning til tidligere, ikke har lyst til å gå inn og kapre ei jente kun fordi hun er 10er-pen. Jeg vil faktisk spare meg til «the one» nå. Og resultatet blir da at jeg ikke gjør noe framstøt mot noen i det hele tatt, og alle blir liggende urørte. 

Og det er frustrerende.

Da kunne heller trådstarter fått dem. Enten han er en seriøs kar som er litt mer initiativrik enn meg, eller om han er en fuckboy som bare vil høvle over masse 10-ere. Han skulle gjerne fått noen av matchene mine uansett. 

Anonymkode: 9a265...c2e

Damene har blitt dumpet av karer som deg før, og tåler det ikke. Derav reaksjonen. 

Anonymkode: bf470...d5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvalmt.

Hvorfor det?

Anonymkode: 9a265...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Damene har blitt dumpet av karer som deg før, og tåler det ikke. Derav reaksjonen. 

Det var min første tanke også. Det er en underliggende bitterhet og forsmåddhet i innlegget som skinner veldig kraftig gjennom. Men jeg tenkte det var redelig å heller spørre og la henne svare selv, i stedet for å hoppe til konklusjoner. 

Da vil jeg bare si at jeg er ingen drittsekk. Alle de uforpliktende liggene var helt gjensidige, og jeg har vært åpen og ærlig hele veien. Jentene var stort sett alltid av samme oppfatning: dette er en midlertidig og uforpliktende greie. Selvfølgelig er det alltid noen som vil få følelser og dermed bli såret når det ikke blir gjengjeldt, men i det store og hele så har all den «tilfeldige» sexen vært helt uproblematisk. Og at forholdene tok slutt er jo også helt naturlig. Tusenvis på tusenvis av forhold tar slutt i Norge hvert eneste år, det er bare sånn som skjer. Den som gjør det slutt er ikke automatisk en drittsekk bare fordi man avslutter et forhold. Men det er naturligvis synd at de blir så såret. Men ingen drittsekkoppførsel, verken med de uforpliktende sextreffene, eller i forholdene, der jeg var en god, trofast og oppofrende kjæreste. 

Kort sagt, jeg har oppført meg pent og pyntelig hele veien. Jeg har aldri vært noen drittsekk, og jeg kommer aldri til å bli det. Jeg har, av en eller annen merkelig grunn, draget på damer, men det har jeg aldri misbrukt. Tvert i mot kommer jeg hit, ydmyk og sårbar, og forteller at jeg har problemer med å knytte meg til disse vakre, nydelige damene. Og så får jeg et bittert innlegg i fleisen, som bare tråkker på meg og gnir inn «ting jeg mangler» og at jeg «aldri kunne fått» disse damene. Det er det jeg synes er så merkelig å gjøre. Tråkke på en som selv har lagt seg flat. Utvilsomt noen som har opplevd drittsekker, og forveksler meg med en av disse, og fornedrer seg til et lavt nivå i håp om å kunne ta igjen – selv om det bare går ut over en uskyldig mann hun aldri har møtt eller vet noe om.

Men jeg lurer fremdeles på hvorfor det jeg har skrevet er kvalmt? 

Kvalmt å ha sex før ekteskapet?
Kvalmt å avslutte et forhold man ikke er lykkelig i?
Kvalmt å ha draget på damer men ikke utnytte det?

Hva er det egentlig som er så kvalmt?

Anonymkode: 9a265...c2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er desperat, det er det som er feilen. Ingen vil ha en som er desperat.

Jenter får mange likes på tinder. Jeg har tinder plus og kan se alle som har likt meg. Har over 10 000 likes som venter på å bli likt tilbake. Med så stort utvalg kan jenter velge blant øverste hylle, og ikke engang alle på øverste hylle får match tilbake. Det blir rett og slett for mange!

Derfor sier det seg selv at det er vanskelig for gutter å få napp... og spesielt om man er desperat i tillegg. Det lyser ganske lang vei om man er det. Jeg personlig sveiper f eks forbi sånne som skriver i bioen at de er ute etter et seriøst forhold. Synes det virker desperat og blir nesten litt redd. Legger merke til at de samme personene gjerne er sjenerte og har dårlig selvtillit (ja man ser det på bildene). Er redd du må ta til takke med de jentene som matcher med deg..

Hva slags bilder har du? Hva har du skrevet om deg selv i bioen? Mitt tips er å fremstå som et sterkt individ og bare la bildene tale for seg selv. Pass på at du er stelt på håret, har fine klær og slikt på bildene, og at bildene er tatt i en naturlig sammenheng og ikke noe dårlig kvalitet foran speilet eller med en chipspose i hånda liksom.

Anonymkode: 80b97...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de mennene jeg har møtt så er det ihvertfall ingen som har sittet og klaget på kvinneguiden..... noe slikt ville vært fullstendig turn off.

Anonymkode: 80b97...161

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper
On 8/4/2020 at 3:24 PM, DHG said:

Ja, jo, du har gode poenger. Jeg tror igjen at jeg er preget av at Tinder og nettdating har fungert veldig godt for meg. Den erfaringen er lett å dra videre som et slags bevis til andre, men jeg leser samtidig statistikken. Det er bekymringsverdig. Jeg kan personlig ikke se for meg å åpne Tinder og ikke få 10-12 matcher minimum på en liten sveiperunde. Når det da finnes menn som ikke har 10-12 matcher totalt blir man jo litt bekymret på deres vegne. Jeg må ta meg i nakken her noen ganger. Det er en rar følelse når alles største frykt, 'ingen liker meg', er en annens virkelighet. 

Jeg tror det var verst for de mennene som brukte tinder i en periode hvor man ikke viste om tinderalgoritmen. Nå vet man jo at en av grunnene til at menn ikke får matcher er fordi at det er en algoritme på plass som reduserer eksponeringen til mennene basert på en initiell rangering av profilene deres. Menn med profiler som blir gitt en dårlig rating, havner i mindre grad opp i sveipekøen til damene på appen. 

Det begynner på en måte å bli allmennkunnskap at tinder fungerer dårlig for menn generelt. Det er skrevet utallige artikler i norske og utenlandske aviser, og det er gjort flere statistiske undersøkelser. Jeg er ikke så bekymret for mennene som benytter seg av appen i dag. Det som irriterer meg er at kvinner påstår at menn bare syter selv etter at bevis for at det faktisk ikke er tilfelle blir fremlagt. Kan ikke gjøre så mye annet enn å riste på hode av det. 

On 8/4/2020 at 3:24 PM, DHG said:

Til syvende og sist er disse tingene et uttrykk for tiden vi lever i. Kvinner har ingen forståelse for at det er tiltakende vanskelig å være mann i tiden. 

Jeg tror egentlig ikke man kan forvente det av dem heller. De har sine problemer de er opptatt med. Det jeg har et problem med er at enkelte kvinner prøver å kue menn som ikke har det godt med seg selv når de gir uttrykk for dette. De er med på å skape en kultur hvor menn heller velger å ikke være ærlige med kvinner fordi kostnaden med å være ærlig er/blir for stor. 

On 8/4/2020 at 3:24 PM, DHG said:

Samtidig er det noe med å vaske babyen ut med badevannet. Det er ingen storstilt rettferdighet i å lage en verden så skrudd at 20-30% av alle unge menn forblir enslige og ensomme. Det er simpelthen dårlig ressursutnyttelse på samfunnsnivå. Det er politisk tradisjon i Norge å lage lure anordninger som tar hensyn til både prinsipper og virkning. Ja, det er rettferdig å gi kvinner økte rettigheter, særlig i et historisk lys. Men hvor enn deilig det er å kjenne på prinsipiell rettferdighet kan det ha lite for seg dersom det utrerte hypergamiet blir resultatet. 

Så vidt jeg vet har aldri menneske hatt en tidsperiode hvor alle menn har fått seg dame, og barn. Dersom hypergami ligger i menneskets natur, og da kvinnens, vil det alltid være menn som faller utenfor. Jeg tror ikke det er noe som kan endres nødvendigvis, men menn kan få "oppskriften" og informasjonen som trengs for å klatre seg oppover slik at alle i teorien har muligheten til å karre seg opp attraktivitetsstigen.

On 8/4/2020 at 3:24 PM, DHG said:

Der mengder av høyt utdannede kvinner søker høyere utdannede menn med mer økonomisk og sosial makt enn dem selv. Jeg vet at mange protesterer på denne fortellingen med anekdotiske utsagn som "jeg har mastergrad og giftet meg med en snekker", men dette blir nettopp anekdotisk. I virkeligheten har vi forskning og tall som viser en helt krystallklar tendens: Kvinner velger mektigere partnere enn seg selv. Det er realitetene. Med økt likhet blir altså resultatet at menn synker i verdi - spesifikt på kjønnsmarkedet og i kvinnenes øyne. Mannen som før var god nok er ikke lengre god nok i 2020. I andre politiske sammenhenger ville man erkjente denne typen ubalanser og forsøkt å motvirke med tiltak som er både prinsipielle nok og effektive nok til å være positive nok for alle de involverte. Sosialdemokratiets skjøre balanse, kan en si.

Det jeg har lest er at kvinner i alle fall er mer opptatt av sosioøkonomisk status enn hva mann er. Ser du vekk i fra kjendisstatus, så mener jeg at utseende er en viktigere faktor en status sånn generelt når det kommer til å forklare menn sin attraktivitet. Det blir en annen diskusjon :fnise:

On 8/4/2020 at 3:24 PM, DHG said:

Det er realitetene. Med økt likhet blir altså resultatet at menn synker i verdi - spesifikt på kjønnsmarkedet og i kvinnenes øyne. Mannen som før var god nok er ikke lengre god nok i 2020. I andre politiske sammenhenger ville man erkjente denne typen ubalanser og forsøkt å motvirke med tiltak som er både prinsipielle nok og effektive nok til å være positive nok for alle de involverte. Sosialdemokratiets skjøre balanse, kan en si.

Det å være en forsørger har bare ikke samme verdi når kvinner kan forsørge seg selv. Da må mennene bringe mer på banen. Jeg er ikke så pessimistisk med tanke på det moderne samfunn som enkelte andre menn er. Jeg mener at vi som menn helt klart har muligheten til å kunne jobbe med egen attraktivitet. Det er først og fremst mennene som havner på nav som sliter hvis man skal dra inn dette med sosioøkonomisk status. 

On 8/4/2020 at 3:24 PM, DHG said:

I dagens feminiserte samfunn er talen klar: Gutta må bare ta seg sammen. Slutte å ha baris-bilder og kanskje legge mer energi i sine profiler. (Noe aner meg at dette er å stikke hodet i sanden for de reelle problemstillingene og heller fokusere blankt på ganske overfladiske symptomer). Jeg tror problemene stikker dypere enn at Tinder-profilene ikke er lekre nok altså.

Det jeg skulle ønske jeg fikk når jeg var ung gutt, var korrekt informasjon om hvordan verden faktisk fungerte. Spesielt når det kom til det å møte damer. Heller det enn å bli fortalt livsløgner. Når jeg var yngre, og det gjelder forsåvidt i dag også, så var det/er det slik at det er mye info på nettet og ellers om hvordan menn kan bli mer attraktive, men man må lete gjennom en suppe av mye tull. Jeg synes det er veldig rart at det ikke finnes gode seriøse aktører som selger solide, og gjennomtenkte informasjonsprodukter for menn på disse områdene. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om ikke kvinner merker den nedverdigende holdningen du har til mennesker? Helt hårreisende hvordan du ordlegger deg om kvinnene du matcher med. 

Anonymkode: 58c19...1b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet dette her inne før, men det passet bra i denne tråden også, så jeg gjentar det.
Dette er en selvopplevd historie fra virkeligheten som er godt beskrivende etter min mening.

3 jenter møtte 3 gutter på byen.

Iselin, Anne og Ingeborg var 3 ulike jenter.  Iselin var veldig pen, utadvendt, og sjarmerende, mens Anne og Ingeborg var jenter med normalt utseende, litt tilbaketrukkede, men smilende og imøtekommende.

De møtte Isak, Aslak og Kristoffer, og alle tre guttene falt umiddelbart for Iselins flotte fremtoning.

Iselin og Isak "klikket" umiddelbart, og ble veldig opptatte av hverandre, og Aslak og Kristoffer ble sittende og skule bort på de to.

Anne og Ingeborg prøvde å få i gang en samtale med Aslak og Kristoffer, men de to guttene var mer opptatte av Iselin og Isak til å ta notis av de to jentene som prøvde å få deres oppmerksomhet.
De to guttene var mer opptatte av den de ikke kunne få, enn de to som faktisk var interesserte i å bi kjent med dem rett foran nesa deres.
De gikk derfra med holdningen "ingen jenter vil ha oss, alle vil ha Isak". 


Jeg er ikke overrasket om Aslak og Kristoffer er "bitre incels" som klager over at ingen jenter vil ha dem i dag. 
De ville ikke klart å se jenter som var interesserte i dem om de så hadde hoppet opp og bitt dem i kneet.

 

Anonymkode: 5611c...a3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Og dermed blir det selvfølgelig fritt frem for mannfolk å oppdage nylig ledige kvinner i deres områder.

Hvordan er statistikken din på dette? 

Det er en super ide til en litt morsom dokumentar 😁

Anonymkode: 9b088...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...