Gå til innhold

Invitert til lunsj. Lunsjen besto av brødskiver og billig-pålegg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det er forskjell på det billligste kneipbrøder på rema vs nybakt brød, brød fra godtbrød etc.

Anonymkode: f1483...011

Næ-hei. Det er enten svart eller hvitt. Enten er det kneip eller så står gaffelen fast i syltetøysflekken på gulvet. Ingen nyanser her takk!

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
36 minutter siden, SoWhat? skrev:

Folk støvsuger vel og tørker vekk søl når det trengs?? Det er ikke noe enten eller det da.

Å lage den enkleste nudelsuppen tar bare ca 10 minutter. Da har du kokt kål og skjært kjøttboller i fire, eller skinkebiter. Det er flere supper Det er superlett å lage på ganske kort tid. Serveres med scones som du kan fryse. Tar ikke lang tid å lage ferske heller. Garantert at det vil smake! Har du spekeskinke, så er det knallgodt på scones med ost i deigen. Det er bare å bruke et lite snev av fantasi. 

Jeg vil verken ha nudelsuppe eller scones til lunsj. 

Heller varme rundstykker og godt pålegg.

Anonymkode: 0a6c9...656

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
17 minutter siden, SoWhat? skrev:

La være å be på mat. Du har virkelig ikke tid. Og så blir det sikkert sure miner for at du må fokusere på ungen også. Du bør heller be på ost, kjeks og vin på kveldstid. 

Jammen, ost, kjeks og vin er jo ikke noe man får på Rema hvor som helst i landet vet du. Det er jo også pakket i plast og må danderes ...! 

(Jeg har i mange år tydd til ost og kjeks - ta med vin selv - til slike kvelder - dette fordi det er kjempeenkelt. Men selv ikke i slike enkle settinger står druene i plastkurven de ble kjøpt i, klementinene i plastposen de ble veid i og osten i orginalforpakning. Så jeg er redd at selv dette er for mye arbeid for "dagens ungdom" (en betegnelse de har fortjent når de snakker om oss gæmliser av en annen generasjon)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil verken ha nudelsuppe eller scones til lunsj. 

Heller varme rundstykker og godt pålegg.

Anonymkode: 0a6c9...656

Ja, du MÅ ikke spise scones eller nudelsuppe ! Det var bare et veldig enkelt forslag til varm rett. Glemte forresten å si at det må være chili oppi.

Har ny tråd nå med enkle lunsjretter. Det tar ofte bare minutter å lage 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jammen, ost, kjeks og vin er jo ikke noe man får på Rema hvor som helst i landet vet du. Det er jo også pakket i plast og må danderes ...! 

(Jeg har i mange år tydd til ost og kjeks - ta med vin selv - til slike kvelder - dette fordi det er kjempeenkelt. Men selv ikke i slike enkle settinger står druene i plastkurven de ble kjøpt i, klementinene i plastposen de ble veid i og osten i orginalforpakning. Så jeg er redd at selv dette er for mye arbeid for "dagens ungdom" (en betegnelse de har fortjent når de snakker om oss gæmliser av en annen generasjon)).

Uff.... ☺️:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, burgut skrev:

Jeg tror bare du legger for mye i det. Du liker mye dill og dall,at man skal legge ned mye tid og innsats,og du ser på dette som omtanke. Det er kanskje slik du viser omtanke for andre. Ved å gjøre litt ekstra ut av det og tenker at det skaper en god stemning. Det er kanskje sånn for deg,men det er ikke sånn for alle. Jeg føler meg ikke mer verdsatt om venninnen min har vasket huset og styrt lenge på kjøkkenet med et eller annet enn om hun ikke har ryddet og bare har satt fram det hun hadde i kjøleskapet. Jeg føler meg verdsatt fordi hun ville invitere meg på lunch,og stemningen skaper vi uansett hva som blir servert. Jeg har ikke behov for noe ekstra for å føle omtanke fra henne. Så jeg tror kanskje at du bare legger mer i det enn venninnen din som inviterte til lunch. Hun hadde sikkert ikke peiling på hvilke stardarder du forventet. Og som du leser utifra kommentarene her,ser det ut som at majoriteten ikke hadde reagert om de hadde fått servert det du fikk serverte hos din venninne.

Omtanke er å vise at du har gjort en viss innsats for besøket. Ikke perfekt, ikke dill-dall. Her er det leker og kaos til tider. 

Men å slenge en pakke med kokt skinke og et kneipbrød på benken, det skjer ikke. Like lite som at gjester skal slippe et surt handkle og bremsespor i do på gjestebadet. 

Jeg er forresten ikke TS. Bare en som mener at gjester fortjener to-tre knepp opp fra minimumsinnsats. Og at det egentlig krever veldig lite. Men at det virker som om "meg og jeg" "dårlig tid" "dårlig råd" er viktigere enn denne omsorgen ovenfor gjester. 

Anonymkode: dce67...e2e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omtanke er å vise at du har gjort en viss innsats for besøket. Ikke perfekt, ikke dill-dall. Her er det leker og kaos til tider. 

Men å slenge en pakke med kokt skinke og et kneipbrød på benken, det skjer ikke. Like lite som at gjester skal slippe et surt handkle og bremsespor i do på gjestebadet. 

Jeg er forresten ikke TS. Bare en som mener at gjester fortjener to-tre knepp opp fra minimumsinnsats. Og at det egentlig krever veldig lite. Men at det virker som om "meg og jeg" "dårlig tid" "dårlig råd" er viktigere enn denne omsorgen ovenfor gjester. 

Jeg kan si det så enkelt at dersom venninnen min hadde ringt på døren nå, så hadde jeg satt frem oppskjært brød (måtte blitt rundstykker, halvstekt fra frysen akkurat i dag), de tre påleggene jeg har i skapet sammen med salat og agurk på en fjøl, dekket på med en tallerken til hver og spurt hva hun ville ha å drikke. Jeg hadde tatt osten ut av plastposen, servert syltetøy og leverposteien i fra emballasjen, vasket agurken og salaten før de havnet på fjølen. Jeg kunne også dratt på med kokt egg - etter å ha spurt om hun ville ha det.

Jeg forstår at man kan bli provosert av tittelen på tråden og oppfølgingen i TS sitt innlegg der "butikk kjøpt" blir fremstilt som dødssynd. Men det er så utrolig svart/hvitt her i tråden - og det å presentere ting pent er likestilt med luksusmat. Det blir feil for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke dere som diskuterer pålegg på fat vs. pålegg i pakning starte deres egen tråd? Vi har skjønt at dere er uenige nå, og det er ikke noe interessant å vite hva dere syns. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, Blondie65 skrev:

Pleier det å knase under sokkene til hverdags og gaffelen står fast i syltetøysflekker på jevn basis? Altså, jeg bare lurer, for de fleste av oss pleier å ha det normalt rent rundt oss uten at det er nødvendig med total nedvask fordi om noen skal komme på besøk.

(Ja, jeg liker også at gjestene mine kommer til nyvasket hus, men det er ikke akkurat sånn at jeg ikke rekker både å vaske og å dandere pålegg samme uken ... lissom).

Vet du hva? Det er helt vanlig hos småbarnsforeldre.. de fleste vennene mine er i den fasen, og ja: smuler og søl er faktisk i heimen omtrent til enhver tid...

Anonymkode: b4aae...acc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikksyltetøy? Ja, du er snobbete. Med mindre det var en spesiell anledning, feiring av noe eller lignende, da ville jeg også sett for meg litt mer. Men så er jeg da typen som elsker for eksempel spontan grilling med engangsgrill, pølse i brød og en øl i fjæresteinene. Utrolig slitsomt hvis man ikke kan invitere til et enkelt måltid, men må handle inn masse mat og styre i timevis i forveien. Sitter dessuten alltid igjen med alt for mye mat etter sånne besøk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva? Det er helt vanlig hos småbarnsforeldre.. de fleste vennene mine er i den fasen, og ja: smuler og søl er faktisk i heimen omtrent til enhver tid...

Nå har jeg en del nevøer og nieser. Jeg har venninner med barn. Når ungene søler noe, så tørkes det opp der og da. Det er vanlig at leker og litt rot ligger rundt, men ikke syltetøyflekker og andre matflekker og masse smuler! Jez da! 

Denne tråden er både rar, morsom og merkelig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Scoop skrev:

Butikksyltetøy? Ja, du er snobbete. Med mindre det var en spesiell anledning, feiring av noe eller lignende, da ville jeg også sett for meg litt mer. Men så er jeg da typen som elsker for eksempel spontan grilling med engangsgrill, pølse i brød og en øl i fjæresteinene. Utrolig slitsomt hvis man ikke kan invitere til et enkelt måltid, men må handle inn masse mat og styre i timevis i forveien. Sitter dessuten alltid igjen med alt for mye mat etter sånne besøk.

Ingen som trenger å styre i timesvis! Hvorfor dramatiserer dere så veldig. En varm lunsj er lagd på ti, femten minutter! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Ingen som trenger å styre i timesvis! Hvorfor dramatiserer dere så veldig. En varm lunsj er lagd på ti, femten minutter! 

Javel? Eggerøre da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de og du hadde fått gjort mer om telefonen ble lagt bort på dagtid? Du har jo tid til å følge med her. Jeg hadde prioritert støvsuging og vaske matrester. Tror mobiltlf er en årsak til at slike ting ikke bare blir gjort. For tiden du bruker her, kunne du lagd en bra lunsj! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt merkelig å servere sine fine venninner brødskiver med syltetøy og skinke og ost ja! Men jeg ville laget meg et ost- og skinkesmørbrød og lånt mikroen og tatt på masse ketchup!

Anonymkode: 498ec...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Scoop skrev:

Eggerøre eller omelett. Div. supper baguetter hvor en tar ut litt innmat og legger i skinke eller annet og Gratinere i ovnen.

Ostesmørbrød. Mye en lager på femten minutter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
12 minutter siden, Scoop skrev:

Ting jeg lager på 10-20 minutter:

- Asparges med røkelaks og hollandaise, med brød til

- Ovnsbakt fritatta (gitt at jeg har rester av kokte poteter)

- En hvilken som helst pastasalat

- Eggerøre med spekemat eller røkelaks, og diverse agurk/paprika/tomater 

- Potet- og purreløkssuppe, løksuppe, tomatsuppe med kokt egg, blomkålsuppe. (må kutte bitene veldig små, kjører med stavmikser til slutt).  (Men - hadde foretrukket å gi alle disse litt mer koketid, men de lager jo seg selv mens man snakker med besøket)

- En enkel sashimisalat (gitt at jeg har salmalaks). 

- Porcherte egg på toast med avocado 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble du lei deg? 

Du ser jo i tråden at folk har ulike preferanser på hva som er innenfor å servere når det inviteres på lunsj. Og det må jo være helt greit, tenker jeg😊 Ingenting å bli lei seg for.

Anonymkode: 80f86...62c

Pga jeg tror det er meg som er den veninnen som inviterte på en så kjip lunsj.... 

Anonymkode: 49c99...b79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor enorme mengder søl kan det oppstå ved hvert måltid slik at det er en uoverkommelig oppgave å fjerne det i samme slengen som man rydder av bordet? 

Nå er det riktignok 12-21 år siden jeg og mine venninner hadde småbarn. Har aldri fått med meg at dette var et så stort problem som det skisseres her. Og ja, vi var alle i full jobb.

Anonymkode: 1b955...e7e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ting jeg lager på 10-20 minutter:

- Asparges med røkelaks og hollandaise, med brød til

- Ovnsbakt fritatta (gitt at jeg har rester av kokte poteter)

- En hvilken som helst pastasalat

- Eggerøre med spekemat eller røkelaks, og diverse agurk/paprika/tomater 

- Potet- og purreløkssuppe, løksuppe, tomatsuppe med kokt egg, blomkålsuppe. (må kutte bitene veldig små, kjører med stavmikser til slutt).  (Men - hadde foretrukket å gi alle disse litt mer koketid, men de lager jo seg selv mens man snakker med besøket)

- En enkel sashimisalat (gitt at jeg har salmalaks). 

- Porcherte egg på toast med avocado 

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga jeg tror det er meg som er den veninnen som inviterte på en så kjip lunsj.... 

Anonymkode: 49c99...b79

Lunsjen din (om det skulle være din lunsj TS sutrer over) høres veldig mye bedre ut enn forslagene i sitatboksen over. Brødmat med pålegg er godt! 

Anonymkode: 3494c...44e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...