Gå til innhold

Om 30 år er alle barn «mixed» i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øh??? Er vel mer harry å være sammen med feks en muslim fra Pakistan enn en norsk/europeisk mann ja. Utdanningsnivå kan spille en rolle, men menn fra vestlige land samt øst-Asia (Japan, Korea, Kina) er nok de smarteste iq-messing sett. Og høy iq er sexy 😊

Anonymkode: f23b9...fde

Så folk fra Europa eller andre vestlige land er ikke «utlendinger»? Spesiell definisjon av begrepet, må jeg si.

Anonymkode: 63ed5...d94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så folk fra Europa eller andre vestlige land er ikke «utlendinger»? Spesiell definisjon av begrepet, må jeg si.

Anonymkode: 63ed5...d94

Det er vel du som påstår det, ser ikke andre som skriver det.

Anonymkode: f23b9...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Polakker er da ikke «nordiske», men av slavisk opphav?

Anonymkode: 63ed5...d94

Jeg mente de med nordisk utseende. Og polakker er hardtarbeidende og flinke folk imotsetning til 90% av somalere. 

Anonymkode: 1eeca...9ee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ei norsk jente som kjenner mange utlendinger. En kompis sa at «gi det 30 år, så vet man ikke hvem som er norske og hvem som er utlendinger i Norge.» Liksom at utlendinger og norske kommer til å blande seg og fremtidens barn blir halv-halv. Og slik kommer de til å «overta.» Jeg er 22 år, foretrekker utenlandske menn selv, og merker at veldig mange jenter på min alder gjør det samme. De sier at norske menn er kjedelige, ikke er mannlige nok, osv. Hvis man ser seg litt rundt ser man veldig mange norske jenter som går rundt med en utenlandsk gutt, spesielt i Oslo.

Hva tenker dere om dette? Har noen lagt merke til denne tendensen? Ønsker ingen krasse innslag eller innblanding av kultur/religion her, bare ren og pen diskusjon.

Anonymkode: 1baec...2d0

Det er ingen som "overtar"! Vi blir blandet og det er en fin ting, så rasisme utgår! Meeen, kjenner jeg menneskeheten rett så finner vi grunner til å dele oss opp og mislike "de andre"...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel du som påstår det, ser ikke andre som skriver det.

Anonymkode: f23b9...fde

Du skrev at det var regnet som «harry» å være sammen med en utlending, men så virker det som at du ikke synes det er «harry» å være sammen med europeere.

Anonymkode: 63ed5...d94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer på dette med ''norske menn er kjedelige'' hva menes konkret egentlig?

 

 

Anonymkode: 16449...329

De er vel ikke misogynistiske nok kanskje.

Anonymkode: 1ac84...4a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ei norsk jente som kjenner mange utlendinger. En kompis sa at «gi det 30 år, så vet man ikke hvem som er norske og hvem som er utlendinger i Norge.» Liksom at utlendinger og norske kommer til å blande seg og fremtidens barn blir halv-halv. Og slik kommer de til å «overta.» Jeg er 22 år, foretrekker utenlandske menn selv, og merker at veldig mange jenter på min alder gjør det samme. De sier at norske menn er kjedelige, ikke er mannlige nok, osv. Hvis man ser seg litt rundt ser man veldig mange norske jenter som går rundt med en utenlandsk gutt, spesielt i Oslo.

Hva tenker dere om dette? Har noen lagt merke til denne tendensen? Ønsker ingen krasse innslag eller innblanding av kultur/religion her, bare ren og pen diskusjon.

Anonymkode: 1baec...2d0

Tenker at det vil gjelde kun i Oslo, på samme måte som det visstnok gjaldt kun i Bergen en gang da et skip forliste. 

Anonymkode: a8864...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev at det var regnet som «harry» å være sammen med en utlending, men så virker det som at du ikke synes det er «harry» å være sammen med europeere.

Anonymkode: 63ed5...d94

Det er selvsagt større forskjell på en europeisk mann og en ikke-vestlig mann. Ofte har jeg inntrykk av at de som har problemer med å få seg norsk eller europeisk kjæreste, tar til takke med en ikke-vestlig mann. Derav harry-stempelet sånne forhold ofte får.

Anonymkode: f23b9...fde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det tror jeg faktisk. Folket blir finere også

Anonymkode: 1baec...2d0

For en rasistisk ting å si. "Mørke blir penere bare de får noen hvite trekk. Mørk hud er pen så lenge trekkene ellers er hvite" 

Anonymkode: f063a...6fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en rasistisk ting å si. "Mørke blir penere bare de får noen hvite trekk. Mørk hud er pen så lenge trekkene ellers er hvite" 

Anonymkode: f063a...6fb

Ja, og like rasistisk å si at «hvite har godt av å bli blandet ut så huden blir finere/mørkere og «sunnere»

Anonymkode: f23b9...fde

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente de med nordisk utseende. Og polakker er hardtarbeidende og flinke folk imotsetning til 90% av somalere. 

Anonymkode: 1eeca...9ee

Altså her MÅ jeg bare slenge inn en kommentar 🙄

Når jeg leser dine kommentarer får jeg virkelig ikke følelsen av at du kjenner så mange somailere... Og at du kan påstå at 90% av somaliere ikke er hardtarbeidende og flinke folk faller på sin egen urimelighet. Samme egentlig at du argumenterer med å skrive at polakker (som i generelt) er hardtarbeidende og flinke folk... Du overforenkler og generaliserer,så påstandene dine stemmer rett og slett ikke. 

Jeg er forresten selv partner med en mørkhudet mann. Jeg er hverken bimbo eller smånarkoman, og det er mange av oss. Haha 😆 og Hallo 🤦‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og like rasistisk å si at «hvite har godt av å bli blandet ut så huden blir finere/mørkere og «sunnere»

Anonymkode: f23b9...fde

Ja selvfølgelig. Det er forkastelig!

Anonymkode: f063a...6fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om 30 år kan det ha skjedd mye i verden, så for alt vi vet har vi utenomjordiske innvandrere/innflyvere blant oss. Kanskje er store deler av verden ødelagt av forurensing, naturkatastrofer, atomulykker, solstorm, meteornedslag, osv osv. Eller kanskje skjer det ingenting.
Da jeg var liten på 80-tallet var vi brennsikre på at i år 2000 kom menneskene til å gå rundt i sølvfargede klær, spise all mat i form av piller/kapsler, ha egne roboter i huset og flyvebiler. Nå er vi i år 2020 og lite av dette har skjedd. Det var vel et lite blaff med metalliske klær på slutten av 90-tallet og noen lever omtrent på pulver og piller, men ellers er vel robotstøvsugere og gressklippere det nærmeste vi kommer egne roboter i de tusen hjem. Flyvebiler er vel bare såvidt begynt å spekuleres på og testes ut, men vi har nok et langt stykke igjen der. Tviler sterkt på at flyskam og miljøhensyn er noen god kombo med flyvebiler.

Hva som skjer om 30 år vet vi ikke. Kanskje er det mer miks av mennesker, men kanskje er man mindre opptatt av hvor man "egentlig er fra" og dermed ikke bryr seg. Vi er allerede en miks av ulike nasjonaliteter, selv de hviteste nordmenn, så noen stor endring tror jeg ikke det blir. Uansett er vi vel bare glad til om vi fremdeles er i livet og har unngått verdenskrig, miljøkrise og verdens undergang (menneskene utrydder seg selv på en eller annen måte).

Anonymkode: 15b88...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis er ikke hele Norge bebodd av rap fikserte norrske jenter som vil ha en mørk "rapper" som kjæreste. De fleste finner en med samme entisitet som seg selv.

Anonymkode: 87593...60f

Herregud for en forutinntatt holdning. Overrasker meg ikke i grunn mtp alt mannen min og jeg opplever når vi er ute. Fulle nordmenn spør konsekvent om han enten er rapper eller basketballspiller og blir forundret når han spør om vedkommende er langrennsløper og lurer på hvorfor han tror det. Interessant hvordan du får det til å handle om en slags fetisj, for i dine øyne kan det ikke være noen andre grunner til at mann er sammen med en svart mann eller?

Anonymkode: 4d35a...330

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for en forutinntatt holdning. Overrasker meg ikke i grunn mtp alt mannen min og jeg opplever når vi er ute. Fulle nordmenn spør konsekvent om han enten er rapper eller basketballspiller og blir forundret når han spør om vedkommende er langrennsløper og lurer på hvorfor han tror det. Interessant hvordan du får det til å handle om en slags fetisj, for i dine øyne kan det ikke være noen andre grunner til at mann er sammen med en svart mann eller?

Anonymkode: 4d35a...330

Må vere slitsomt å møte på slike holdningar. Har dei fulle folka sett for mykje på Kardashians kanskje 🙄

Anonymkode: ccad9...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må vere slitsomt å møte på slike holdningar. Har dei fulle folka sett for mykje på Kardashians kanskje 🙄

Anonymkode: ccad9...b4e

Til tider slitsomt ja, spesielt med de som insisterer på å kjøpe kokain eller marihuana av han og avfeier han totalt når han, veldig brydd, sier han hverken bruker eller selger narkotika. De som blir forundret og eller snurt når han spør om de er langrennsløpere, er mer underholdene. De kan ikke skjønne hvorfor han bare går ut ifra det og slenger gjerne på en «ikke alle nordmenn er proffe skiløperene»  mens de selv føler det er helt naturlig å gå ut ifra at han er rapper eller basketballspiller. Det interessante er vel at de virker overhodet ikke til å se selvmotsigelsen.

Anonymkode: 4d35a...330

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ei norsk jente som kjenner mange utlendinger. En kompis sa at «gi det 30 år, så vet man ikke hvem som er norske og hvem som er utlendinger i Norge.» Liksom at utlendinger og norske kommer til å blande seg og fremtidens barn blir halv-halv. Og slik kommer de til å «overta.» Jeg er 22 år, foretrekker utenlandske menn selv, og merker at veldig mange jenter på min alder gjør det samme. De sier at norske menn er kjedelige, ikke er mannlige nok, osv. Hvis man ser seg litt rundt ser man veldig mange norske jenter som går rundt med en utenlandsk gutt, spesielt i Oslo.

Hva tenker dere om dette? Har noen lagt merke til denne tendensen? Ønsker ingen krasse innslag eller innblanding av kultur/religion her, bare ren og pen diskusjon.

Anonymkode: 1baec...2d0

Norge = 5,4 million 

Hele verden = 7,8 milliard

Forresten er ditt konsept om hvem er norsk og hvem er "utenlandsk" ganske utdatert. Da klassifisere du folk som er født i norge, oppvøkst i norge og har norsk identitet og statsborgeskap som "utenlandsk gutter" - og der der er ektremist holdning inpakket. 

Om du er opptatt av de som er per i dag født i norge skulle ikke "blande seg" med resten av verden, er blir det veldig vanskelige for deg framover. Men mulig at du er en av det som tenker på en endelige løsning og bruker KG som markedsplass til dinetankegang.

Anonymkode: c78e2...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for en forutinntatt holdning. Overrasker meg ikke i grunn mtp alt mannen min og jeg opplever når vi er ute. Fulle nordmenn spør konsekvent om han enten er rapper eller basketballspiller og blir forundret når han spør om vedkommende er langrennsløper og lurer på hvorfor han tror det. Interessant hvordan du får det til å handle om en slags fetisj, for i dine øyne kan det ikke være noen andre grunner til at mann er sammen med en svart mann eller?

Anonymkode: 4d35a...330

Poenget er at det har blitt kult å være sammen med en som er mørk i huden, både for damer og menn. Det avr det ikke for 20 år siden. Det kan vi takke rappere og Kim for.

Anonymkode: 87593...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen om at innvandring alltid har skjedd i den skala vi har sett siden 1970 tallet til Norge er fullstendig feil. Siden 1975 har fødselstallet vært under 2.1 (det som trengs for at en befolkning skal vokse), og samtidig har folketallet vokst fra 4 millioner i 1975 til 5.43 millioner i 2020. Det sier seg selv at det er fordi at det har kommet haugevis av innvandrere til landet. Mer enn noen gang før i historien, så denne utviklingen er unik. Før i tiden bodde ikke alle i byer og jeg har særdeles vanskelig for å tro at store mengder folk tok seg bryet og vandre fra f.eks alpene for å bosette seg tilfeldigvis i gudbrandsdalen eller en annen plass, var jo ingen insentiver for det før i tiden. Med et snev av kritisk tenking ser en at ideen om "innvandring har alltid skjedd, dette er ikke uvanllig" ikke henger på greip. Jeg fornekter ikke at det var en sjømann her og der fra utlandet som bosatte seg i havnebyene våre, men dette var en veldig liten andel av Norges befolkning forøvrig.

Angående poenget om at blanede barn er så voldsomt pene og derfor må vi ha flere av dem er også tullete. Det er fordi mange ser bare blanede barn i reklamer o.l og disse barnene er jo i reklamene nettopp fordi dem er pene og blir ikke noe representativt utvalg. Dessuten hvorfor skal hvilke barn vi har være motivasjon om hvordan lage finest mulig unger? Det er jo en særdeles underlig prioritering.

At det er så voldsomt sunt å få barn med folk fra andre kontinenter er heller ikke sikkert. Medisinsk sett er det en del problemer som kan oppstå, f.eks laktoseintoleranse, blod-overføringer kan være problematisk og mer. Alt dette slipper en ved å finne en partner som ikke har så voldsomt stor genetisk avstand (selvsagt er innavl dumt og jeg argumenterer ikke for det på noe som helst måte).

https://www.nytimes.com/2019/05/14/well/live/blood-type-race-racial.html

Dessuten finnes det litteratur som hinter til at et mer homogent samfunn er ønskelig for å bevare tillitt mellom medborgerene i samfunnet https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_D._Putnam#Diversity_and_trust_within_communities

Så vidt jeg er kjent, er det tilnærmet ingenting hvite etniske nordmenn tjener på innvandringen. Vi har hjulpet noen folk fra krig og lignende, men det er med en betydelige større kostnad enn det hadde ved å hjelpe dem i nærområdene. Jeg har et åpent sinn og håper jeg har feil mtp hvilken retning ting går, men det er nå slik jeg ser verden.

Anonymkode: 89a05...534

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ei norsk jente som kjenner mange utlendinger. En kompis sa at «gi det 30 år, så vet man ikke hvem som er norske og hvem som er utlendinger i Norge.» Liksom at utlendinger og norske kommer til å blande seg og fremtidens barn blir halv-halv. Og slik kommer de til å «overta.» Jeg er 22 år, foretrekker utenlandske menn selv, og merker at veldig mange jenter på min alder gjør det samme. De sier at norske menn er kjedelige, ikke er mannlige nok, osv. Hvis man ser seg litt rundt ser man veldig mange norske jenter som går rundt med en utenlandsk gutt, spesielt i Oslo.

Hva tenker dere om dette? Har noen lagt merke til denne tendensen? Ønsker ingen krasse innslag eller innblanding av kultur/religion her, bare ren og pen diskusjon.

Anonymkode: 1baec...2d0

Dette her er det ingen feil i, å ha par med ulik etnisitet.

Men når det er sagt, så ser du kun dette gjennom «oslo øyne».

For det er ikke like vanlig i andre steder av landet. Såpass at «alle» som får vite at min venninne med indisk utseende (født i noege), antar at det er et tradisjonelt hinduistisk bryllup med en indisk mann foreldrene har valgt 😐 Mens mannen hennes er en så etnisk norsk man som det går ann å finne.

Det er enda veldig uvanlig, og jeg tror det må mer en 30 år til før det som du skriver skjer.

Det vil bli mer vanlig, men det vil nok ta litt tid. Bare hele «blacklivesmatter» greiene beviser at verden enda ikke er klar for å se mennesker for hvem de er og ikke hudfargen og etnisitet. 

Anonymkode: d1cb7...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...