Gå til innhold

Om 30 år er alle barn «mixed» i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei norsk jente som kjenner mange utlendinger. En kompis sa at «gi det 30 år, så vet man ikke hvem som er norske og hvem som er utlendinger i Norge.» Liksom at utlendinger og norske kommer til å blande seg og fremtidens barn blir halv-halv. Og slik kommer de til å «overta.» Jeg er 22 år, foretrekker utenlandske menn selv, og merker at veldig mange jenter på min alder gjør det samme. De sier at norske menn er kjedelige, ikke er mannlige nok, osv. Hvis man ser seg litt rundt ser man veldig mange norske jenter som går rundt med en utenlandsk gutt, spesielt i Oslo.

Hva tenker dere om dette? Har noen lagt merke til denne tendensen? Ønsker ingen krasse innslag eller innblanding av kultur/religion her, bare ren og pen diskusjon.

Anonymkode: 1baec...2d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ikke vite hvem som er utenlandske nå heller, ikke at jeg ser hvorfor det skulle være et problem. En jeg kjenner som er blanding, er veldig intelligent og pen, så kanskje blanding av gener er positivt for folket 😂

Anonymkode: 89d84...05e

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke vite hvem som er utenlandske nå heller, ikke at jeg ser hvorfor det skulle være et problem. En jeg kjenner som er blanding, er veldig intelligent og pen, så kanskje blanding av gener er positivt for folket 😂

Anonymkode: 89d84...05e

Ja, det tror jeg faktisk. Folket blir finere også

Anonymkode: 1baec...2d0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke i Oslo, og har ikke sett noe tendens til det her?

De som har utenlandsk make er gjerne de som har bodd en del i utlandet og møtt noen på den måten.

Men dette gjelder vel stort sett hele verden, og ikke unikt for Norge?

 

Brazil er jo også et eksempel

Anonymkode: 16449...329

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor selv i Oslo, og ser absolutt ingen tendens til det her. En venninne har mørk kjæreste som er adoptert...

Bor dog på Grefsen. Kanskje annerledes på østkanten 

Anonymkode: 14f2c...ada

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det tror jeg faktisk. Folket blir finere også

Anonymkode: 1baec...2d0

Hmm, kommer da nordmenn til å miste evnen til å tolerere laktose?

I Nord-Europa så har man mange som tåler laktose, (ikke alltid såklart) mens i mange deler av verden er mange laktoseintolarante)  Dette er jo stort sett genetisk..

Anonymkode: 16449...329

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor på Østlandet, men ikke i Oslo. Jeg har ikke sett mye til dette, og har ingen venner eller bekjente som er sammen med noen av en annen opprinnelse. 

Anonymkode: 71f42...ef9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

''While 65% or more of the total human population are lactose intolerant, in some human populations lactase activity commonly persists into adulthood. Lactose tolerance is exceptionally widespread in Northern European countries such as Sweden and Finland, with tolerance levels of 74% and 82%, respectively''

Anonymkode: 16449...329

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hmm, kommer da nordmenn til å miste evnen til å tolerere laktose?

I Nord-Europa så har man mange som tåler laktose, (ikke alltid såklart) mens i mange deler av verden er mange laktoseintolarante)  Dette er jo stort sett genetisk..

Anonymkode: 16449...329

Mitt søskenbarn som er norskt har barn med en fra Filippinene, ungene der er laktoseintoleranse. Legen hadde sagt at det var svært vanlig ved mixede barn. 

Anonymkode: 9a46c...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mitt søskenbarn som er norskt har barn med en fra Filippinene, ungene der er laktoseintoleranse. Legen hadde sagt at det var svært vanlig ved mixede barn. 

Anonymkode: 9a46c...67a

Yogurt går vel bra for de med laktoseintoleranse? og ost?

Anonymkode: 16449...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke motivasjonen din for å ta opp dette. Ingen vet hva som skjer om 30 år, men det virker ikke som om det er et problem for deg uansett hvis det kameraten din mistenker faktisk inntreffer?

Anonymkode: 97cba...87a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om dette? Har noen lagt merke til denne tendensen? 

Anonymkode: 1baec...2d0

Jeg har ikke sett noe som helst til denne tendensen, og tenker at dette må være en spesiell interesse for en spesiell type jenter i spesielle deler av Oslo.

Anonymkode: 9cf8e...2bf

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke motivasjonen din for å ta opp dette. Ingen vet hva som skjer om 30 år, men det virker ikke som om det er et problem for deg uansett hvis det kameraten din mistenker faktisk inntreffer?

Anonymkode: 97cba...87a

Sant det... Den veien verden tar nå ser alt mer og mer dystopisk ut med klimaendringer osv. Ikke sikkert jorda er her engang.

Anonymkode: 16449...329

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på dette med ''norske menn er kjedelige'' hva menes konkret egentlig?

 

 

Anonymkode: 16449...329

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser overhodet ikke problemet i så fall, og hva mener du med «overta»? 🤔😂

Vi blander oss med med hverandre på alle måter, ingen som skal overta noe som helst, vi blir bare mer like hverandre 🤷🏼‍♀️
 

Anonymkode: 78062...feb

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke i Oslo og ser ingen tendenser til dette fenomenet. Her bor faktisk knapt en eneste utlending, og de få utlendingene som bor her er polakker eller lithuaere. 

Anonymkode: 09d77...467

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poppelopp

Sålenge hvite folk får færre barn enn de mørke så vil de hvite "dø" ut etterhvert. Ikke bare i Norge dette skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...