Gå til innhold

Finnes det i det hele tatt noe positivt å si om Hitler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jøssenavn.

Og alt dette har du lest på Vigrids nettsider?

Anonymkode: 6d613...747

nei, det innlegget var en link fra wikipedia og et par google-søk (var litt usikker på nøyaktige antallet). hersketeknikker burde en flink debattant som deg greie å unngå.

Anonymkode: 09020...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når 95%+ av befolkningen er hvit og heteroseksuell så er det vel ganske greit vel? Tror neppe du finner moderne politikere som har større støtte sånn sett. Se andre lignende svaret over.

Anonymkode: 09020...a00

Innbiller du deg at 95% av den tyske befolkningen hadde det greit??? Hvor i all verden får du det fra?

Anonymkode: 4a435...9f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare en person som gjør det i denne tråden.

Anonymkode: 66a29...3c7

👍

Anonymkode: d4371...53c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Innbiller du deg at 95% av den tyske befolkningen hadde det greit??? Hvor i all verden får du det fra?

Anonymkode: 4a435...9f8

les andre innleggene mine som handler om ofre minoritet for å skjerme majoritet o.l. Hvis en politikker skal blant annet(klar over at mer skjer) appellere til gruppene samfunnet består av for å bli valgt, vil det vel være naturlig for en politikker i 1930-tallets tyskland å appellere til heterofile og hvite ettersom det er det grovt sett 95% av samfunnet består av. Har ikke sagt noe om hvor mange som hadde det "greit" og jeg vet ikke hva "hadde det greit" nøyaktig i denne konteksten betyr uansett.

Anonymkode: 09020...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Kan hende jeg glemte å sitere noen som sa omtrent det samme nå, det beklager jeg.

Holocaust var ikke ønskelig fra hitler sin side heller fra https://en.wikipedia.org/wiki/Haavara_Agreement kan en se at det var et ønske om å gjennomføre folkeforflyttelsen på andre måter. Dette var midt i en krig og ting blir går gjerne for seg litt hektisk da både tid og ressurser er begrenset. Men da han begynte å tape krigen og ble stilt mot veggen valgte han å gå "all out" dermed ble tallene så høye. Det forandrer ikke at han kan ha gjennomført positive ting før det skjedde. Vi kan alle tenke 2 tanker samtidig.

For poenget mitt om minoritet vil jeg si; 565000 jøder og 78.5 millioner tyskere bodde i tyskland før krigen startet. Det var det jeg mente med å ofre en liten majoritet for majoritetens beste. ingen hadde planlagt å ta liv av så mange på et tidligere tidspunkt

Anonymkode: 09020...a00

Det hjelper ikke hva som var planlagt eller ei. Sannheten er at millioner døde og ble torturert på så grusomt vis at vi ikke engang kan forestille oss det. Den sannheten kommer man ikke unna, og derfor forblir Hitler kun en morder i mine øyne. En svært ond mann som ødela og traumatiserte millioner, kanskje milliarder, av mennesker.

 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes alle dere som gjør narr av meg burde tenke over hvordan deres handlinger ville vært mot jøder i 1930-tallets tyskland. Her er jeg å argumenterer for et upopulært minoritets-standpunkt, jeg har ikke oppfordret til noe som helst og jeg har bare forklart mulige begrunnelser slik jeg ser det for at verden ble som den ble, likevel blir jeg utskjelt.

Hvis dette var i 1930-tallets tyskland hadde dere vært de første til å kalle meg et skittent jødesvin fordi jeg bryter med majoritetssynet.

Anonymkode: 09020...a00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holocaust var ikke ønskelig fra hitler sin side heller fra https://en.wikipedia.org/wiki/Haavara_Agreement kan en se at det var et ønske om å gjennomføre folkeforflyttelsen på andre måter. Dette var midt i en krig og ting blir går gjerne for seg litt hektisk da både tid og ressurser er begrenset. Men da han begynte å tape krigen og ble stilt mot veggen valgte han å gå "all out" dermed ble tallene så høye. Det forandrer ikke at han kan ha gjennomført positive ting før det skjedde. Vi kan alle tenke 2 tanker samtidig.

For poenget mitt om minoritet vil jeg si; 565000 jøder og 78.5 millioner tyskere bodde i tyskland før krigen startet. Det var det jeg mente med å ofre en liten majoritet for majoritetens beste. ingen hadde planlagt å ta liv av så mange på et tidligere tidspunkt

Anonymkode: 09020...a00

Bare for å videre underbygge det du sier nå med historiske fakta, som virker å være uinteressante for de fleste her....

https://en.wikipedia.org/wiki/Évian_Conference

Sitat

Adolf Hitler responded to the news of the conference by saying essentially that if the other nations would agree to take the Jews, he would help them leave:

I can only hope and expect that the other world, which has such deep sympathy for these criminals [Jews], will at least be generous enough to convert this sympathy into practical aid. We, on our part, are ready to put all these criminals at the disposal of these countries, for all I care, even on luxury ships.[3]

The conference was ultimately doomed, as aside from the Dominican Republic, delegations from the 32 participating nations failed to come to any agreement about accepting the Jewish refugees fleeing the Third Reich. The conference thus inadvertently proved to be a useful propaganda tool for the Nazis.[4]

Jaja, man kan kritisere språkbruk og slikt, men poenget er at Hitler bare ville ha jødene ut av Tyskland, men ingen land ville ta imot dem. UK stakk kjepper i hjulene for Havaara-avtalen, der Tyskland gjorde det de kunne (med støtte fra sionistene/jødene) for å hjelpe jøder til Israel.

82544074960100640360no.jpg 

Her er en minnemynt de hadde om dette samarbeidet. Den hele og fulle historien bak dette er for lang til at jeg orker å gjengi den nå, men det er en interessant del av historien som få kjenner til.

Det er ikke til å legge skjul på at Hitler ville at Tyskland skulle være for tyske folkeslag og at en "nasjon" først og fremst betegner et folkeslag. På denne måten ligner Hitlers Tyskland mye på slik Israel er i dag, hvor man må bevise at man har jødisk blod og DNA for å få bosette seg. Det skal være en JØDISK stat for jøder, ikke for alle andre.

Ironisk nok er Israel det landet som minner mest om Tyskland når det gjelder raserenhet og rasetenkning, så får folk gjøre seg opp tanker selv om hvorfor det er slik. For eksempel er det bare jøder som har lov til å gifte seg i Israel, og da kun med andre jøder.

De har mer eller mindre adoptert hele rasetenkningen fra Hitler, eller kanskje det gikk begge veier?

Anonymkode: c4758...82d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes alle dere som gjør narr av meg burde tenke over hvordan deres handlinger ville vært mot jøder i 1930-tallets tyskland. Her er jeg å argumenterer for et upopulært minoritets-standpunkt, jeg har ikke oppfordret til noe som helst og jeg har bare forklart mulige begrunnelser slik jeg ser det for at verden ble som den ble, likevel blir jeg utskjelt.

Hvis dette var i 1930-tallets tyskland hadde dere vært de første til å kalle meg et skittent jødesvin fordi jeg bryter med majoritetssynet.

Anonymkode: 09020...a00

Hva vet du om jeg er jøde eller ikke? 

Du har ikke en fjerneste anelse om hva jeg ville gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en veldig bra tråd, fordi den viser at verdens ondeste mann – vertfall slik vi lærer det i skolen basert på seiersherrene – også utrettet mye godt for størsteparten av sitt folk. Det finnes flere sider ved mannen. Mangen av punktene her er veldig lærerik.

Det var flere enn én mann som stod for det vonde, samtidig som det var flere som skal ha cred for det gode. Det var nok mange innad i partiet som overbeviste ham til å gjøre mye på både godt og vondt. Verken vestmaktene (kolonikrigene) eller kommunistene (vinterkrigen, Sibir...) var noe særlig bedre, men de vant verdenskrigene og kan således forfatte Hitler slik de ønsker. 

Anonymkode: 49c49...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen i dag som kan vite hva man ville ha gjort på 1930 tallet, siden hvordan vi tenker i 2020 er helt annerledes enn hvordan vi ville tenkt på 1930 tallet.

fordelen vi har i dag i 2020 er vi vet hvordan det endte, det viste ikke folk på 1930 tallet. 

Anonymkode: 66a29...3c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rant skrev:

Hva vet du om jeg er jøde eller ikke? 

Du har ikke en fjerneste anelse om hva jeg ville gjort. 

Tar en sjans basert på at det finnes ganske få jøder i norge at du ikke er jøde, men nei naturligvis kjenner jeg ikke deg personlig.  Strengt talt tror jeg ikke du vet selv hva du hadde gjort hvis du var oppvokst i tidlig 1900-tallet i tyskland, men basert på fiendtligheten mot minoritetstandpunktet og uvilligheten til å diskutere her så er det mulig å gjøre en antagelse.

Anonymkode: 09020...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Det hjelper ikke hva som var planlagt eller ei. Sannheten er at millioner døde og ble torturert på så grusomt vis at vi ikke engang kan forestille oss det. Den sannheten kommer man ikke unna, og derfor forblir Hitler kun en morder i mine øyne. En svært ond mann som ødela og traumatiserte millioner, kanskje milliarder, av mennesker.

 

 

Jo han var det. Tror svært få vil motsi at han ble en ille mann. Men om du bare ser deg blind på denne ene ting: Holocaust, hvordan skal du klare se i fremtiden hvordan det kan bli som det ble ? 
 

Det er viktig å vite hva som skjedde. At Hitler ble valgt og støtte fordi...

ingen despot står opp en dag og vil brenne spedbarn og folk følger ham i horder.

Så veien dit er viktig å vite noe om. derfor er det viktig å forstå det Hitler gjorde som fikk folk til å følge ham. For om du tenker alle som fulgte ham var ond fra starten, og , om de fleste tenker det, har vi ett stort problem. 

Og jødene ? Ingen ville ha jødene da krigen startet. Det var innafor å hetse jøder For heldig mange. Er så lett å bare vaske hendene med Hitler å si han var en gal mann med jøde-ocd og alt var hans skyld

Og ett Tyskland i krig er det vel ikke så vanskelig heller å se for seg på det tidspunkt, med eller uten Hitler.

En lærer ikke noe for fremtiden med å sette seg ned å si Hitler var en jævel og ferdig med det

 

 

Anonymkode: d4371...53c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo han var det. Tror svært få vil motsi at han ble en ille mann. Men om du bare ser deg blind på denne ene ting: Holocaust, hvordan skal du klare se i fremtiden hvordan det kan bli som det ble ? 
 

Det er viktig å vite hva som skjedde. At Hitler ble valgt og støtte fordi...

ingen despot står opp en dag og vil brenne spedbarn og folk følger ham i horder.

Så veien dit er viktig å vite noe om. derfor er det viktig å forstå det Hitler gjorde som fikk folk til å følge ham. For om du tenker alle som fulgte ham var ond fra starten, og , om de fleste tenker det, har vi ett stort problem. 

Og jødene ? Ingen ville ha jødene da krigen startet. Det var innafor å hetse jøder For heldig mange. Er så lett å bare vaske hendene med Hitler å si han var en gal mann med jøde-ocd og alt var hans skyld

Og ett Tyskland i krig er det vel ikke så vanskelig heller å se for seg på det tidspunkt, med eller uten Hitler.

En lærer ikke noe for fremtiden med å sette seg ned å si Hitler var en jævel og ferdig med det

 

 

Anonymkode: d4371...53c

Hitler var psykopat, og man begynner ikke å skulle forklare en psykopats handlinger med noe annet enn at han var ond.

 

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innbiller du deg at 95% av den tyske befolkningen hadde det greit??? Hvor i all verden får du det fra?

Anonymkode: 4a435...9f8

Hvorfor skulle de ikke ha det greit? Altså, hvor får du det fra at de hadde det så ille der? De opplevde en økonomisk fremgang verden sjelden har sett maken til, bedre levekår for de fleste, moderne statlig inngripen (typ norsk sosialdemokrati) mens de fortsatt hadde barnearbeid i UK etc.

Jeg tror virkelig ikke du har skjønt selve idéen bak nasjonalsosialismen, som var å bruke statlig makt og "omfordeling" til å gi bedre muligheter til de fleste. Det meste handlet nettopp om å øke livskvaliteten til folk. Ja, selvsagt er det alltid unntak, men du maler et bilde av et fryktelig regime, når realiteten var en helt annen. Hvorfor tror du at de måtte bruke så mye tid etter krigen på "denazification" hvis alle hadde det så fælt?

Jeg skjønner at det er vanskelig å "tenke nytt" etter å kun ha hørt negative ting hele livet, men filosofien og tankegangen bak er faktisk ganske lett å forstå. Samhold gjennom "Blut und Boden". Du kan være uenig i at dette er riktig måte å styre et samfunn på, men Tyskland hadde 30% arbeidsledighet og skyhøy selvmordsrate da Hitler tok over og prøvde å skape et samfunn som var knyttet sammen av "blod" og "jord", altså nasjonalitet. Reformene gjorde at de aller fleste fikk det bedre. Det ble bygget hus til familier, gitt bedre betingelser til arbeidere, programmer for å styrke samhold og bekjempe klassetenking og så videre. Ja, det var også tanker om tysk storhet og rasetenkning, men dette var ikke noe unikt i verden på den tiden, og var nok for de fleste mer en kilde til stolthet enn noe annet.

Anonymkode: c4758...82d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Hitler var psykopat, og man begynner ikke å skulle forklare en psykopats handlinger med noe annet enn at han var ond.

 

 

Hitler hadde jo masse empati og arbeidsvilje for sitt folk, så å kalle han psykopat og redusere det til noe svart/hvitt er litt tullete syntes jeg. Hvorfor er du mer ikke åpen for nyanser?

Anonymkode: 09020...a00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde jo en del bra under krigen mtp infrastruktur i norge, blant annet for f.eks jernbane og anlegging av flyplasser. Så kan man jo si det man vil om hvem det var som bygde dem.

Anonymkode: 037a8...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uten å støtte Hitler på noen som helst måte, så tenker jeg det må være greit å si at han var en særdeles smart mann og han utrettet ting i sin tid som leder som vi i dag drar nytte av, f.eks jernbanen. Han var også en dyktig maler, og han hadde, uansett hvordan man i dag ser på ting, det tyske folk sitt beste i tankene da andre verdenskrig fikk sin start. Han ville gjenreise Tyskland etter første verdenskrig, og en stund så klarte han også det. Hadde fremgangsmåten hans vært annerledes, hadde han antakelig stått som en av Tysklands beste ledere. Det kan man ikke komme bort fra. 

Anonymkode: 249b0...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøssenavn.

Og alt dette har du lest på Vigrids nettsider?

Anonymkode: 6d613...747

Kan dere gi F i ad hominem? Vedkommende linker til Wikipedia, dette er historie enten dere liker det eller ikke.

Siden det skorter så ille på kunnskapene er det eneste dere (med noen hederlige unntak) kommer med av "kritikk" ting som "Her er en som er med i Vigrid ja..."

Det finnes faktisk veldig mange bøker om dette. Det holder å være litt belest. Les litt i stedet for å komme med slike dumme svar.

51kfLc6MNiL._SY445_QL70_ML2_.jpg

Edwin Black er jødisk.

https://www.amazon.com/Transfer-Agreement-25th-Anniversary-Dramatic-Palestine-ebook/dp/B00AGJZGPE#ace-g1821396653

Anonymkode: c4758...82d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hitler hadde jo masse empati og arbeidsvilje for sitt folk, så å kalle han psykopat og redusere det til noe svart/hvitt er litt tullete syntes jeg. Hvorfor er du mer ikke åpen for nyanser?

Anonymkode: 09020...a00

Hitler hadde masse empati? :bond:

Hadde han hatt empati, så hadde han ikke stått bak flere millioner drap, konsentrasjonsleirer, utrydding av syke mennesker og umenneskelig tortur. 

 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Hitler var psykopat, og man begynner ikke å skulle forklare en psykopats handlinger med noe annet enn at han var ond.

 

 

Så greit da. Da er det bare å la være for folk å velge onde folk og det vi aldri ble krig igjen. takk for tipset.

Anonymkode: 442b1...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...