MonicaM Skrevet 18. november 2020 #281 Skrevet 18. november 2020 15 minutter siden, T-Rex skrev: Jeg tror kanskje vi ser en endring på dette, siden navnene likevel verserer i sosiale medier - og da er det straks landsdekkende informasjon, og ikke bare noe de i nærmiljøet vet om, slik det var før i tiden. Godt mulig det 2
MonaMaria20 Skrevet 18. november 2020 #282 Skrevet 18. november 2020 21 minutter siden, MonicaM skrev: Kanskje mediene vil skåne henne pga hennes psykiske helse, selv om hun visstnok var tilregnelig i gjerningsøyeblikket. Ja, mulig det. Men sjubarnsmoren var også på sykehus for å sjekke om hun var tilregnelig. Det var hun. Og hun fikk enda flere diagnoser enn moren her. Står offentlig at hun har fire ulike diagnoser, med moren her står det at hun har en: at hun har vært dypt deprimert. Synes da at det er rart hvis media skåner moren her og ikke sjubarnsmoren. Vil tro det må være veldig belastende for hennes sju barn at hun er offentliggjort med fullt navn og flere bilder. 6
MonicaM Skrevet 18. november 2020 #283 Skrevet 18. november 2020 Akkurat nå, MonaMaria20 skrev: Ja, mulig det. Men sjubarnsmoren var også på sykehus for å sjekke om hun var tilregnelig. Det var hun. Og hun fikk enda flere diagnoser enn moren her. Står offentlig at hun har fire ulike diagnoser, med moren her står det at hun har en: at hun har vært dypt deprimert. Synes da at det er rart hvis media skåner moren her og ikke sjubarnsmoren. Vil tro det må være veldig belastende for hennes sju barn at hun er offentliggjort med fullt navn og flere bilder. Enig med deg. Har aldri skjønt hvorfor enkelte mennesker skånes fra å offentliggjøres mens andre nærmest blottlegges i det de får en sak på seg. 8
Gjest Tinkabell Skrevet 18. november 2020 #284 Skrevet 18. november 2020 39 minutter siden, MonicaM skrev: Enig med deg. Har aldri skjønt hvorfor enkelte mennesker skånes fra å offentliggjøres mens andre nærmest blottlegges i det de får en sak på seg. Ta feks Valdressaken, moren til jenta som døde av anoreksi. Moren sitt navn ble vel raskt offentliggjort mener jeg å huske.
Sommerfugl_49 Skrevet 18. november 2020 #285 Skrevet 18. november 2020 36 minutter siden, Tinkabell skrev: Ta feks Valdressaken, moren til jenta som døde av anoreksi. Moren sitt navn ble vel raskt offentliggjort mener jeg å huske. Da moren ble tiltalt stilte hun opp på intervju med både NRK og TV 2. Der snakket hun og ble filmet. Ikke så ofte jeg har sett at folk stiller opp på intervju når de er tiltalt for noe så alvorlig. Men er jo mulig hun uansett ville ha blitt offentliggjort med navn. 13
Pipaluk Skrevet 18. november 2020 #286 Skrevet 18. november 2020 (endret) Apropos offentliggjøring. Det er en seriesvindler som går Maria Madelen Larsen i høg gang, uten å få navnet sitt på trykk. Hun har ødelagt så mye for folk, svindlet MS-syke mennesker, gitt seg ut for å være lege osv. Hun har aldri fått navn og bilde trykk. Hvorfor ikke`? Hensyn til familien som selvfølgelig vil føle dette belastende? Hvorfor ble den drapsdømte faren i kapp-saken offentliggjort? Hva var greia der? Helt horrible handlinger, men livet til barna har også en stor verdi. Det er de som må endre navn for å gå videre i livet. I Brevik-saken så ble eks politimannen offentliggjort, da han hadde en samfunnskritisk oppgave leste jeg. Der tok de ikke hensyn til de mindreårige barna. Men tiltalte som blir offentligjort kan også bruke det taktisk. En tiltalt valgte bare å stille til intervju med medier som ikke brukte navnet hans. Så mediene tar en sjanse med å offentliggjøre navn. Endret 18. november 2020 av Pipaluk 2
miss summers Skrevet 19. november 2020 #287 Skrevet 19. november 2020 12 timer siden, Pipaluk skrev: Apropos offentliggjøring. Det er en seriesvindler som går Maria Madelen Larsen i høg gang, uten å få navnet sitt på trykk. Hun har ødelagt så mye for folk, svindlet MS-syke mennesker, gitt seg ut for å være lege osv. Hun har aldri fått navn og bilde trykk. Hvorfor ikke`? Hensyn til familien som selvfølgelig vil føle dette belastende? Hvorfor ble den drapsdømte faren i kapp-saken offentliggjort? Hva var greia der? Helt horrible handlinger, men livet til barna har også en stor verdi. Det er de som må endre navn for å gå videre i livet. I Brevik-saken så ble eks politimannen offentliggjort, da han hadde en samfunnskritisk oppgave leste jeg. Der tok de ikke hensyn til de mindreårige barna. Men tiltalte som blir offentligjort kan også bruke det taktisk. En tiltalt valgte bare å stille til intervju med medier som ikke brukte navnet hans. Så mediene tar en sjanse med å offentliggjøre navn. Han på Kapp ble identifisert etter at han fikk dommen. Jeg lurer på om det er avgjørende; dom eller siktelse. For sistnevnte så er man vel uskyldig frem til det foreligger dom? 5
BloodyMaryFairy Skrevet 19. november 2020 #288 Skrevet 19. november 2020 (endret) Jeg vet ikke hvilke regler som gjelder, men inntrykket mitt er at navn blir offentliggjort oftest etter at vedkommende er dømt. Det har vel sammenheng med at det ikke er lov å ta bilder av siktede på vei inn/ut av retten underveis i rettssaken. I og med at hun nå har tilstått de faktiske forholdene, blir det vel tilståelsesdom slik jeg forstår rettssystemet. Det gjenstår da kun straffeutmåling. Endret 19. november 2020 av BloodyMaryFairy
Labyrint Skrevet 19. november 2020 #289 Skrevet 19. november 2020 4 timer siden, BloodyMaryFairy skrev: I og med at hun nå har tilstått de faktiske forholdene, blir det vel tilståelsesdom slik jeg forstår rettssystemet. Det gjenstår da kun straffeutmåling Tilståelsedom blir vel bare brukt i mindre alvorlige saker tror jeg. Vil tro dette går som en vanlig rettssak. 2
Nana Skrevet 19. november 2020 #290 Skrevet 19. november 2020 5 timer siden, BloodyMaryFairy skrev: Jeg vet ikke hvilke regler som gjelder, men inntrykket mitt er at navn blir offentliggjort oftest etter at vedkommende er dømt. Det har vel sammenheng med at det ikke er lov å ta bilder av siktede på vei inn/ut av retten underveis i rettssaken. I og med at hun nå har tilstått de faktiske forholdene, blir det vel tilståelsesdom slik jeg forstår rettssystemet. Det gjenstår da kun straffeutmåling. Hun kan ha tilstått uten å ha erkjent straffskyld, da blir det i så fall vanlig rettssak. 2
Sommerfugl_49 Skrevet 19. november 2020 #291 Skrevet 19. november 2020 5 timer siden, BloodyMaryFairy skrev: Jeg vet ikke hvilke regler som gjelder, men inntrykket mitt er at navn blir offentliggjort oftest etter at vedkommende er dømt. Det har vel sammenheng med at det ikke er lov å ta bilder av siktede på vei inn/ut av retten underveis i rettssaken. I og med at hun nå har tilstått de faktiske forholdene, blir det vel tilståelsesdom slik jeg forstår rettssystemet. Det gjenstår da kun straffeutmåling. Faren som drepte sønnen på Toten ringte selv til politiet og sa hva han hadde gjort med sønnen. Han fikk en vanlig rettsak selv om han hadde tilstått og erkjent straffskyld. Vil tro at moren også vil få en vanlig rettsak. Kan liksom ikke skjønne hvis han får det, men ikke henne. Vet også om en mindre alvorlig sak der en person tilstod, men nektet staffskyld. Her mente dommeren at det ikke var noe tilståelsesdom pga. han nektet straffskyld. Vi vet vel ikke noe om moren erkjenner straffskyld? 1
Rotemor Skrevet 19. november 2020 #292 Skrevet 19. november 2020 1 time siden, Labyrint skrev: Tilståelsedom blir vel bare brukt i mindre alvorlige saker tror jeg. Vil tro dette går som en vanlig rettssak. Tilstå kan man gjøre i alle saker. Det forenkler prosessene noe. 1
Gjest Albbas Skrevet 9. april 2021 #293 Skrevet 9. april 2021 https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/eKqxPl/naar-det-verst-tenkelige-skjer-faar-noen-foreldre-uante-krefter Her omtales blant annet stiftelsen som faren til guttene har startet. ♥️
_popcorn_ Skrevet 9. april 2021 #294 Skrevet 9. april 2021 Ryddet for spekulasjon og innlegg med kun lenke. _popcorn_, mod
Rotemor Skrevet 9. april 2021 #295 Skrevet 9. april 2021 Albbas skrev (4 timer siden): https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/eKqxPl/naar-det-verst-tenkelige-skjer-faar-noen-foreldre-uante-krefter Her omtales blant annet stiftelsen som faren til guttene har startet. ♥️ Jeg har ikke Aftenposten, men hva går stiftelsen ut på?
Labyrint Skrevet 9. april 2021 #296 Skrevet 9. april 2021 (endret) Rotemor skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke Aftenposten, men hva går stiftelsen ut på? De har vel både fb side og nettside. Heter bare Erkeengler om jeg husker riktig. Edit pga skrivefeil... Endret 9. april 2021 av Labyrint
Gjest Albbas Skrevet 9. april 2021 #297 Skrevet 9. april 2021 2 hours ago, Rotemor said: Jeg har ikke Aftenposten, men hva går stiftelsen ut på Quote Formålet er å tilrettelegge for – og bidra til – at barn og unge i Lørenskog og Rælingen kommune får delta i lek og fritidsaktiviteter. Dette inkluderer alt fra å bygge lekeplasser og idrettsanlegg, til å støtte og finansiere medlemsavgift til diverse fritidsaktiviteter for barn fra lavtlønnede familier. Stiftelsen ønsker på sikt å gjennomføre prosjekter i hele landet, men det er naturlig å fokusere på Lørenskog og Rælingen i starten gitt barnas tilhørighet til disse to kommunene. https://erkeengler.no/
Rotemor Skrevet 9. april 2021 #298 Skrevet 9. april 2021 Albbas skrev (44 minutter siden): https://erkeengler.no/ Så flott!! Tusen takk😊
Marihønepøne Skrevet 10. april 2021 #299 Skrevet 10. april 2021 (endret) Tinkabell skrev (På 18.11.2020 den 18.50): Ta feks Valdressaken, moren til jenta som døde av anoreksi. Moren sitt navn ble vel raskt offentliggjort mener jeg å huske. Hun offentliggjorde det selv. Viktig å være i sentrum av oppmerksomheten, må vites. Dessverre var både rettsvesen og presse gode på å danse etter hennes pipe slik at hun kunne styre showet som hun ville hele veien. Forøvrig døde ikke jenta av anoreksi. Hun døde av grov mishandling. Endret 10. april 2021 av Marihønepøne 33
MalloryK Skrevet 29. mai 2021 #300 Skrevet 29. mai 2021 https://www.nrk.no/osloogviken/lorenskog-drapene_-mor-ma-mote-i-retten-tiltalt-for-drap-pa-sine-to-sma-barn-1.15512797 Lørenskog-drapene: Moren som er tiltalt, føler stor selvforakt Mandag må en kvinne i 30-årene møte i Romerike og Glåmdal tingrett tiltalt for dobbeltdrap på barna sine. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå