Gå til innhold

Viruset kan være farligere enn antatt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan låter det for dere som mener at vi som passer oss er hysteriske?

Jeg er medlem på ei svensk gruppe på Facebook, og det er mange som virkelig sliter med ettervirkninger uten å bli trodd - frem til nå.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-vaere-verre-enn-fryktet/72660012

Anonymkode: 0856a...729

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dessverre nok av nolduser som tror covid-19 er en litt hard influensa.. og at den er forsvunnet for godt fra Norge.. ta en titt i nærmeste butikk feks..

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn for å poste det samme. Italienske leger beskriver alvorlige senskader også hos pasienter som bare har vært lett rammet, og beskriver covid-19 som en systemisk infeksjon, dvs som rammer alle kroppens organer. De sier at de først trodde det var som alvorlig influensa, så trodde de det var som alvorlug influensa med veldig alvorlig lungebetennelse, men det de ser er systemisk infeksjon med åreskader i hele kroppen.

Anonymkode: c482c...4a7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier at de ikke er redd for å få det fordi dem kommer ikke til å dø, så kan jo minne om at veldig mange på nettet rapporterer om ''ettereffekte'r'' som man ikke får ved andre vanllige virus som influensa osv....

Hvis du ser for deg at du kanskje orker å leve resten av livet med kronisk utmattelse, be my guest... Men folk tar ikke med at mange kan komme til å få nedsatt livskvalitet for resten av livet etter COVID-19...

 

Nei, tror nok ikke det bare er en influensa...

Anonymkode: b2921...6f9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ung og ikke i risikogruppen, men nettopp dette er grunnen til at jeg ikke vil ha viruset! Jeg regner med at jeg overlever hvis jeg blir syk, men senskadene kan jo være store nok til at livet mitt forkortes med 20-30 år. Med f.eks dårlige lunger blir du ikke gammel. Mange unge tenker kanskje at man er gammel når man er 60, så det har ikke noe å si om man dør da eller om man dør når man er 80-90. De skjønner ikke at det er en enorm forskjell på en 60-åring og en 80-90-åring. En gjennomsnittlig 60-åring er fortsatt i full jobb, driver med hobbyer, har fortsatt en godt bevegelig kropp og har nylig blitt bestemor/far for første gang. Den gjennomsnittlige 60-åringen har fortsatt så mye fint å se frem til! 

Anonymkode: 2b1bb...f23

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ung og ikke i risikogruppen, men nettopp dette er grunnen til at jeg ikke vil ha viruset! Jeg regner med at jeg overlever hvis jeg blir syk, men senskadene kan jo være store nok til at livet mitt forkortes med 20-30 år. Med f.eks dårlige lunger blir du ikke gammel. Mange unge tenker kanskje at man er gammel når man er 60, så det har ikke noe å si om man dør da eller om man dør når man er 80-90. De skjønner ikke at det er en enorm forskjell på en 60-åring og en 80-90-åring. En gjennomsnittlig 60-åring er fortsatt i full jobb, driver med hobbyer, har fortsatt en godt bevegelig kropp og har nylig blitt bestemor/far for første gang. Den gjennomsnittlige 60-åringen har fortsatt så mye fint å se frem til! 

Anonymkode: 2b1bb...f23

Ja. De er veldig unge de som tror at 60-åringer er gamle.

Jeg tror vi bare ser toppen av isfjellet nå ift senskader og komplikasjoner, men det har kommet et jevnt sig av rapporter om akutt nyresvikt, hjerneslag, hjerteinfarkt, nerveskader og hjernebetennelse i tillegg til skader på lungene som du nevner. I tillegg kom det jo tall fra Sverige forleden som tyder på at covid19 genererer 10-20 ganger flere intensivinnleggelser enn influensa. Det er all grunn til å ta dette alvorlig.

Anonymkode: c482c...4a7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stor respekt for covid-19, gjør alt for å ta mine forholdsregler og tar hensyn til andre og meg selv. Noe mer får vi ikke gjort, og tenker at utover det så får vi prøve og la være å tenke så mye på hvor farlig det er. Dette har vært langvarig nå og satt dype spor verden rundt. Orker rett og slett ikke ta til meg mer informasjon nå.

Anonymkode: c6ff6...1cb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allikevel åpner de grensene over alt nå. Det burde vært lockdown i ihvertfall et år. 

Anonymkode: f5c62...a8b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Allikevel åpner de grensene over alt nå. Det burde vært lockdown i ihvertfall et år. 

Anonymkode: f5c62...a8b

Jepp, jeg har ikke reist til utlandet på mange mange år, selvom det er noe jeg har hatt lyst til imange år også, så har jeg bare vant meg til at det ikke er noe jeg ikke kunne gjøre i nærmeste fremtid... lurer på hvorfor dette er så vanskelig med folk som gjerne reiser flere turer hvert år, og likevel ikke er fornøyde når dem ikke kan reise på ett par måneder... mens folk som ikke har reist på turer på flere år, takler det greit... Det betyr ikke at vi ikke har lyst å reise, men vi har ikke hatt samme muligehten.

 

Bare noe jeg tenkte på...

Anonymkode: b2921...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allikevel åpner de grensene over alt nå. Det burde vært lockdown i ihvertfall et år. 

Anonymkode: f5c62...a8b

Dette gjøres etter nøye vurderinger, så vi får stole på at det er rett og heller prøve og se på det som positivt.

Anonymkode: c6ff6...1cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allikevel åpner de grensene over alt nå. Det burde vært lockdown i ihvertfall et år. 

Anonymkode: f5c62...a8b

Økonomi er plutselig blitt viktigere enn liv. Hvorfor var det ikke det i mars?

Anonymkode: 66004...b15

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan låter det for dere som mener at vi som passer oss er hysteriske?

Jeg er medlem på ei svensk gruppe på Facebook, og det er mange som virkelig sliter med ettervirkninger uten å bli trodd - frem til nå.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-vaere-verre-enn-fryktet/72660012

Anonymkode: 0856a...729

Hysteriske? de som mener det er så dumme,at jeg håper ingen lytter til slike idioter! trenger vel ikke være medlem av noen facebookgruppe for å skjønne det????

Anonymkode: 33828...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Økonomi er plutselig blitt viktigere enn liv. Hvorfor var det ikke det i mars?

Anonymkode: 66004...b15

Det var langt høyere smittetall i mars enn det det er nå.

Anonymkode: c6ff6...1cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Økonomi er plutselig blitt viktigere enn liv. Hvorfor var det ikke det i mars?

Anonymkode: 66004...b15

Det lurer jeg på også. Viruset har jo ikke plutselig blitt mindre farlig. 

Anonymkode: f5c62...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjøres etter nøye vurderinger, så vi får stole på at det er rett og heller prøve og se på det som positivt.

Anonymkode: c6ff6...1cb

Mer smitte er ikke positivt. 

Anonymkode: f5c62...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var langt høyere smittetall i mars enn det det er nå.

Anonymkode: c6ff6...1cb

Hva så? Hvorfor risikere å få høye smittetall igjen? Selvfølgelig blusser dette opp igjen ved å åpne for reiser til hele Europa.

Anonymkode: 66004...b15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mer smitte er ikke positivt. 

Anonymkode: f5c62...a8b

Siden det gjøres ut i fra nøye vurderinger, så vil det si at åpninger ikke vil utgjøre stor fare for mer smitte.

Den samme redselen var også da skoler, barnehager og alt annet åpnet gradvis. Det gikk helt fint, og det kommer det helt sikkert til å gjøre nå også.

Anonymkode: c6ff6...1cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan vi aldri få positive ettervirkninger? Mye energi osv? Men nei, kroppen vil bare sove og forfalle -_- 

vi er for mange likevel. Jeg slutter ikke å leve pga det her. Trenger ikke bli 70

Anonymkode: dd61d...89f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes flere tråder om de åpne grensene. Kan dere ta den debatten der heller, så kan denne tråden handle om selve sykdommen?

Anonymkode: c482c...4a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...