Gå til innhold

Viruset kan være farligere enn antatt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan vi aldri få positive ettervirkninger? Mye energi osv? Men nei, kroppen vil bare sove og forfalle -_- 

vi er for mange likevel. Jeg slutter ikke å leve pga det her. Trenger ikke bli 70

Anonymkode: dd61d...89f

What...

 

Det er unge mennesker som får ettervirkninger også....

Anonymkode: b2921...6f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden det gjøres ut i fra nøye vurderinger, så vil det si at åpninger ikke vil utgjøre stor fare for mer smitte.

Den samme redselen var også da skoler, barnehager og alt annet åpnet gradvis. Det gikk helt fint, og det kommer det helt sikkert til å gjøre nå også.

Anonymkode: c6ff6...1cb

Det gikk helt fint fordi viruset var så kraftig slått tilbake at det ikke var noe smitte å spre. Det kan fort se helt annerledes ut ved neste korsvei.

Anonymkode: c482c...4a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så? Hvorfor risikere å få høye smittetall igjen? Selvfølgelig blusser dette opp igjen ved å åpne for reiser til hele Europa.

Anonymkode: 66004...b15

Velger å stole på de som har greie på det.

Anonymkode: c6ff6...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

What...

 

Det er unge mennesker som får ettervirkninger også....

Anonymkode: b2921...6f9

Hvor mange mennesker er vi i verden? Er vi overbefolket? Gjør det noe om naturen luker litt bort?

Dette er naturens måte å si ifra på om at vi er for mange.

Anonymkode: 66004...b15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mange mennesker er vi i verden? Er vi overbefolket? Gjør det noe om naturen luker litt bort?

Dette er naturens måte å si ifra på om at vi er for mange.

Anonymkode: 66004...b15

Hvordan er virus naturen sin måte å si at vi er for mange? Jeg er ikke uenig at verden er overbefolket, men det er vel heller ikke slik at virus kan tenke logisk? ''oi, her må vi rydde opp litt ja.''

 

Anonymkode: b2921...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke åpnet opp samfunnet hvis viruset er farlig!

Anonymkode: b2382...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du fortelle meg hva facebook gruppen heter? Jeg vil også gjerne bli medlem der og holde meg oppdatert. 

Anonymkode: 64874...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer smitte er ikke positivt. 

Anonymkode: f5c62...a8b

jo, mer smitte - hurtigere vei til flokk-immunitet!

vi vet ikke hvor mange år tar vaksine-forskning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Energidronning skrev:

jo, mer smitte - hurtigere vei til flokk-immunitet!

vi vet ikke hvor mange år tar vaksine-forskning. 

Morsomt at du skriver det samtidig som Moderna rapporterer om store fremskritt i testfasen av vaksine i USA. Hvis du kunne bli smittet uten å skape en smittekjede så værsågod, men jeg ønsker ikke denne dritten i kroppen! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle meg hva facebook gruppen heter? Jeg vil også gjerne bli medlem der og holde meg oppdatert. 

Anonymkode: 64874...e34

COVID-19, Vi som är drabbade

Anonymkode: 0856a...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt at viruset ikke er farlig. Men det finnes farligere ting enn covid-19 for dem som ikke er i risikogruppe, og også for dem som er det.

Bilkjøring er forbundet med stor risiko. Jo mer man kjører, desto større risiko er det. Jeg kjører mye fordi jeg har en del reisevei fra jobb, butikk og barnas aktiviteter. Vi bruker vanligvis bil på ferie også. 

Mange av matvarer i dag er kreftfremkallende. Likevel er de færreste så bevisst at de sjekker hver eneste matvare for tilsetningsstoffer og setter seg inn i hva årsakene til kreft er. Folk drikker alkohol, røyker og snuser. Det er visst ikke så farlig med kreft.

Mange i Norge er farlig overvektige, men har ingen planer om å gå ned i vekt. Overvekt gir en rekke farlige sykdommer og for tidlig død. Folk driter i det.

Mange stresser for mye og sover for lite. Dette kan være farlig og potensielt dødelig.

Mange går rundt med uoppdagede sykdommer slik som lavt stoffskifte og andre sykdommer som folk tror er harmløse, men som folk kan dø av.

Og sist men ikke minst, det døde 14 personer av drukning i juni, flere av dem barn og ungdom. Likevel er svømmeopplæring i skolene en vits, og mange tenåringer er overhode ikke svømmedyktige. Likevel drar de alene på stranda og i basseng. Foreldre bryr seg ikke om sikkerhet, eller så hadde de sendt barna sine på svømmekurs slik at de kunne berge seg selv.

I alle tider var sykdom, ulykker og død som følge av det en del av livets syklus. Folk dør i arbeidsulykker, drukner, blir spist av kreft, får hjerneslag, hjerteinfarkt osv. Norge tenker ofte liv og helse som kost/nytte-tenking - det er satt pris på hvert menneskes liv, og det er overhode ikke sikkert at man får nødvendig behandling eller behandling i det hele tatt, hvis det er for dyrt. Folk dør i helsekø fordi det ikke er nok spesialister, og man må vente i flere år på å få time. Retningslinjer med makstid på kreftundersøkelser brytes hele tiden.

Men så skjedde noe i 2020. Plutselig skal vi redde ALLE, INGEN skal dø i det hele tatt, uansett om man er 30 eller 105 år gammel. Dør man av covid-19, så er det store oppslag, kondolanser, folk gråter i kommentarfeltet på Facebook selv om de ikke hadde fjerneste anelse om hvem den døde var da han eller hun levde. Hvis et ungt menneske tar sitt eget liv, et barn dør av kreft osv, er det ingen respons. De er ikke like mye verdt som koronapasienter.

Det samme kunne man se i deler av landet der man nesten ikke hadde smitte, men der samtlige behandlinger, legetimer osv ble avlyst i påvente av koronapasienter. Folk fikk ikke nødvendig helsehjelp, psykologisk hjelp, hjelp mot store smerter hos fysioterapeut, tannlegehjelp, barn fikk ikke sårt tiltrengt oppfølging med lærevansker, selvmordstanker og sosiale vansker. For nå gjelder KUN de som har koronaviruset. Alle andre driter vi i.

Så nei, jeg er ikke redd for å bli syk eller skadet av viruset. Jeg kan bli syk i morgen av helt andre ting. Jeg kan få uhelbredelig kreft, jeg kan få hjerneslag, hjertet mitt kan stoppe. Jeg kan bli påkjørt i fotgjengerfelt, bli forgiftet av noe, falle fra en høyde, få stivkrampe i såret. Jeg kan også dø av helt uforklarlige årsaker, slik noen mennesker dør hvert år. Sykdom og død er en del av livet, og har alltid vært ansett som naturlig. Helt til nå.

Anonymkode: 0595d...073

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Morsomt at du skriver det samtidig som Moderna rapporterer om store fremskritt i testfasen av vaksine i USA. Hvis du kunne bli smittet uten å skape en smittekjede så værsågod, men jeg ønsker ikke denne dritten i kroppen! 

USA har jo rapportert at de tar hele vaksinen selv. Så den amerikanske vaksinen vil jo ikke gjøre noen nytte for nordmenn.

Anonymkode: 0595d...073

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er virus naturen sin måte å si at vi er for mange? Jeg er ikke uenig at verden er overbefolket, men det er vel heller ikke slik at virus kan tenke logisk? ''oi, her må vi rydde opp litt ja.''

 

Anonymkode: b2921...6f9

Veldig logisk. Virus har oppstått flere ganger med den konsekvens at jordens befolkning ble kraftig redusert, folk begynte å tenke på nye måter osv. Det er en kjensgjerning av hvis man har kaniner og lar dem formere seg ukontrollert, begynner de å bli syke og dø, av en eller annen grunn. 

Anonymkode: 0595d...073

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

What...

 

Det er unge mennesker som får ettervirkninger også....

Anonymkode: b2921...6f9

Ja, folk får også ettervirkninger av overvekt, røyking, asosial livsstil, kreft og annet.

Anonymkode: 0595d...073

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Energidronning skrev:

jo, mer smitte - hurtigere vei til flokk-immunitet!

vi vet ikke hvor mange år tar vaksine-forskning. 

Siste nytt er at immuniteten varer to måneder, så den flokkimmuniteten kan vi se langt etter

Anonymkode: c482c...4a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Siste nytt er at immuniteten varer to måneder, så den flokkimmuniteten kan vi se langt etter

Anonymkode: c482c...4a7

Ingen langvarig immunitet = Ingen vaksine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, folk får også ettervirkninger av overvekt, røyking, asosial livsstil, kreft og annet.

Anonymkode: 0595d...073

Whataboutism er utrolig uinteressant. Kan vi snakke om trådens tema, som er covid-19, og ikke titusen andre ting som finnes?! Du kan ta de andre tingene i en egen tråd!!

Anonymkode: c482c...4a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krantz95 skrev:

Ingen langvarig immunitet = Ingen vaksine?

Vet ikke. Vaksinen får vel også kort virkning.

Anonymkode: c482c...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siste nytt er at immuniteten varer to måneder, så den flokkimmuniteten kan vi se langt etter

Anonymkode: c482c...4a7

Dette kan ikke stemme. Jeg ble smittet i mars, og testet positivt på antistoffer i starten av juli. 

Anonymkode: 113c5...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig overskrift. Hvordan kan et virus som er hauset opp som om det skulle utrydde homo sapiens være «farligere enn antatt»

Anonymkode: 113c5...385

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...