Gå til innhold

Viruset kan være farligere enn antatt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke det mer logisk at folk som ikke har noe immunsystem skal isolere seg? Det er ikke riktig at 90 % av befolkningen som viruset ikke er farlig for, skal isolere seg for å redde de 10 % som viruset er farlig for. Det blir det samme som vi holdt avstand og slet oss i hjel hjemme med hjemmeundervisning, jobb og barnehageunger for å redde de eldre, samtidig som de eldre flokket seg på cafe, klemte hverandre og hadde masse sosial kontakt. Hvorfor skal man redde noen som ikke vil reddes? Eller skal de fleste av oss isoleres for at noen få skal kunne leve som før?

Anonymkode: 0595d...073

Hvis alle tar litt hensyn hver så trenger ingen å isolere seg. 

Anonymkode: 6c7dc...dcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egoister som holder samfunnet i gang mener du? Det er ikke alle som kan ha hjemmekontor til evig tid, folk må ut og jobbe både i Norge og utenlands (for de som jobber der) for å tjene penger til statskassa, slik at det bla. er penger igjen til helsevesenet. Uten det så vil du kunne slite med å få mange gode år til. 

Anonymkode: 684bd...c11

De forstår det bare ikke. De forstår ikke at uten hjelp fra utlandet med høsting, har vi ingen mat. Bøndene har vært mange ganger i media og sagt at de må ofre hele avlingen hvis ingen hjelp kommer. De forstår ikke at det er for få mennesker i helsevesenet, slik at man er avhengig av vikarer fra naboland, blant annet Sverige. Tror nok at pipa hadde fått annen lyd hvis vedkommende ble liggende i en uke med beinbrudd fordi det ikke er nok ansatte i helsevesenet å oppdrive for å hjelpe henne, da grensene er stengt.

Anonymkode: 0595d...073

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis alle tar litt hensyn hver så trenger ingen å isolere seg. 

Anonymkode: 6c7dc...dcb

Men de i risikogruppe er ofte de som ikke tar hensyn. De tror at siden alle de andre er hjemme, kan de bare gjøre sånn som de alltid har gjort.

Anonymkode: 0595d...073

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men de i risikogruppe er ofte de som ikke tar hensyn. De tror at siden alle de andre er hjemme, kan de bare gjøre sånn som de alltid har gjort.

Anonymkode: 0595d...073

Den jeg siterte ga uttrykk for å ikke ville løfte en finger, bare leve helt som normalt og la det stå til. Det syns jeg ikke er greit, hverken for de i risikogruppe eller de som ikke er der. 

Hvis alle gjør så godt de kan så går dette bra for flest mulig. Hvis noen ikke gidder så ødelegger de for alle. 

Anonymkode: 6c7dc...dcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vaksine forskere påstår og bruker en rekke av uskyldninger at "viruset er farlig", "det er vanskelig med immunitet" for å forklare alvorlige egne mangler av kompetanse, dårlig prestasjon, hvorfor de lyktes ikke ennå, og for å få mer resurser, bedre betalt. 

har lite respekt for disse "forskere" som etter månedvis av "jobb", fortsatt tør å kommer med tomme hender, uten resultat...

folk i middelalderen når svartedøden kom mistet antakeligvis tålmodigheten tidligere og banket opp (kakskje til og med drepte?)  disse udugelige leger som klarte ikke å utføre jobbene sine på ordentlig måte og behandle pasientene sine! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den jeg siterte ga uttrykk for å ikke ville løfte en finger, bare leve helt som normalt og la det stå til. Det syns jeg ikke er greit, hverken for de i risikogruppe eller de som ikke er der. 

Hvis alle gjør så godt de kan så går dette bra for flest mulig. Hvis noen ikke gidder så ødelegger de for alle. 

Anonymkode: 6c7dc...dcb

Hva som er normalt er jo forskjellig fra person til person. For oss har det alltid vært normalt å vente på tur i køen og vaske hendene ofte. Derfor lever vi som normalt også nå. At andre er griser som maser og trykker seg inn på ukjente på butikker, kan ikke jeg noe for.

Anonymkode: 0595d...073

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva som er normalt er jo forskjellig fra person til person. For oss har det alltid vært normalt å vente på tur i køen og vaske hendene ofte. Derfor lever vi som normalt også nå. At andre er griser som maser og trykker seg inn på ukjente på butikker, kan ikke jeg noe for.

Anonymkode: 0595d...073

Hvorfor blander du deg i en diskusjon som ikke angår deg? 

Anonymkode: 6c7dc...dcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Energidronning skrev:

vaksine forskere påstår og bruker en rekke av uskyldninger at "viruset er farlig", "det er vanskelig med immunitet" for å forklare alvorlige egne mangler av kompetanse, dårlig prestasjon, hvorfor de lyktes ikke ennå, og for å få mer resurser, bedre betalt. 

har lite respekt for disse "forskere" som etter månedvis av "jobb", fortsatt tør å kommer med tomme hender, uten resultat...

folk i middelalderen når svartedøden kom mistet antakeligvis tålmodigheten tidligere og banket opp (kakskje til og med drepte?)  disse udugelige leger som klarte ikke å utføre jobbene sine på ordentlig måte og behandle pasientene sine! 

 

 

Har fått samme inntrykk. Folk flest leter etter unnskyldninger ut over seg selv for å rettferdiggjøre deres nederlag. De er "generasjon prestasjon", og det er flaut å si at man har feilet. Uoppdragne unger? Neida, bare ADHD. Unger som har litt problemer med læring, litt sene og må jobbe mer enn andre? Dysleksi. Overvektig? Sikkert noe med helsa som gjør at man ikke går ned. Når man finner seg en unnskyldning, så setter man seg ned og bruker den som "hvilepute".

En annen ting er som en kjent person har sagt at "hvis man leser medisinsk leksikon fra a til å, vil man tro at man har alle sykdommer nevnt i den". Det er slik at mange mennesker liker å gå rundt og føle etter om ikke de har vondt et sted, om det er noe å klage på, om de er litt snufsete osv. Det er mange færre syke enn dem som føler seg syke.

Anonymkode: 0595d...073

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blander du deg i en diskusjon som ikke angår deg? 

Anonymkode: 6c7dc...dcb

Fordi det er normalt for alle de fleste mennesker å vaske hender og ha intimgrense. Jeg skriver for øvrig i den diskusjonen jeg ønsker.

Anonymkode: 0595d...073

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du blir smittet så får jeg bare leve med at jeg kanskje møter på smittefarlige deg på butikken. Kanskje du dreper meg med smitten din. 

Takk for at du tenker på deg selv. ❤️

Anonymkode: 6c7dc...dcb

Hvis du har så lavt immunforsvar antar jeg du tar tilstrekkelige forhåndsregler. På butikken kan du jo komme i kontakt med alt mulig av virus og bakterier. 

 

Og ser du senere i tråden beskylder meg for å bare tenke på meg selv; 

Jeg følger absolutt alle retningslinjer. Det har jeg gjort hele veien. Og det gjør jeg også nå når jeg skal på europa-ferie. 

Hvorfor skal vi ha selvpålagte krav som er strengere enn myndighetenes krav? 

 

Anonymkode: 848ab...168

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har så lavt immunforsvar antar jeg du tar tilstrekkelige forhåndsregler. På butikken kan du jo komme i kontakt med alt mulig av virus og bakterier. 

 

Og ser du senere i tråden beskylder meg for å bare tenke på meg selv; 

Jeg følger absolutt alle retningslinjer. Det har jeg gjort hele veien. Og det gjør jeg også nå når jeg skal på europa-ferie. 

Hvorfor skal vi ha selvpålagte krav som er strengere enn myndighetenes krav? 

 

Anonymkode: 848ab...168

Det er mer logisk at de i risikogruppe har selvpålagte krav som er strengere. De kan ikke kreve at alle andre skal leve etter deres regler til enhver tid.

Anonymkode: 0595d...073

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis alle tar litt hensyn hver så trenger ingen å isolere seg. 

Anonymkode: 6c7dc...dcb

Får si som noen andre har sagt her i tråden. De aller fleste viser hensyn når det gjelder dette viruset. Er vel også de færreste som er ute i folkemengder med symptomer nå. Friske folk må nesten få lov til å leve også.

Anonymkode: c6ff6...1cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har så lavt immunforsvar antar jeg du tar tilstrekkelige forhåndsregler. På butikken kan du jo komme i kontakt med alt mulig av virus og bakterier. 

 

Og ser du senere i tråden beskylder meg for å bare tenke på meg selv; 

Jeg følger absolutt alle retningslinjer. Det har jeg gjort hele veien. Og det gjør jeg også nå når jeg skal på europa-ferie. 

Hvorfor skal vi ha selvpålagte krav som er strengere enn myndighetenes krav? 

 

Anonymkode: 848ab...168

At det er lov å reise er ikke det samme som at det er en god idé. Det skjønner du hvis du prøver. 

Anonymkode: 6c7dc...dcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At det er lov å reise er ikke det samme som at det er en god idé. Det skjønner du hvis du prøver. 

Anonymkode: 6c7dc...dcb

Men det er mye som ikke er en god ide. Skal man kun gjøre det som er en god ide hele tiden? Bare spise kjernesunn mat, ikke utsette seg for noe som helst fare, gifte seg av fornuft etter nøye beregninger? Du kan da virkelig ikke kjefte på folk som gjør noe som er LOVLIG, bare fordi du ikke synes det er en god ide.

Anonymkode: 0595d...073

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er mye som ikke er en god ide. Skal man kun gjøre det som er en god ide hele tiden? Bare spise kjernesunn mat, ikke utsette seg for noe som helst fare, gifte seg av fornuft etter nøye beregninger? Du kan da virkelig ikke kjefte på folk som gjør noe som er LOVLIG, bare fordi du ikke synes det er en god ide.

Anonymkode: 0595d...073

Så når det ikke er forbudt så er det bare å kjøre på. 

Skjønner. 

Er du ofte utro? Så vidt meg bekjent er ikke det forbudt heller. 

Jeg regner med at du ikke er utro. Det er moral som stopper deg. 

Hvorfor stopper ikke moralen din deg fra å potensielt sette andre mennesker i fare? For å potensielt belaste helsevesenet vårt med noen som kunne vært unngått? 

God tur. 

Anonymkode: 6c7dc...dcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det er lov å reise er ikke det samme som at det er en god idé. Det skjønner du hvis du prøver. 

Anonymkode: 6c7dc...dcb

Jeg har allerede reist på to turer, Helsinki, og Jylland. Nå er det Sør-Europa som venter etter at de åpnet opp i dag. Selvfølgelig et land som ikke krever munnbind, og der det meste er åpent. 

Så langt har det vært en veldig god idé. Variasjon, god mat, godt vær og nye impulser. 

Jeg har selvfølgelig stor medfølelse med deg, det må være tøft og veldig begrensende å være i risikogruppen. Men jeg synes det er en veldig egoistisk tankegang at 90% av befolkningen må isolere seg i egen stue for å beskytte et mindretall. 

Anonymkode: 848ab...168

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men jeg synes det er en veldig egoistisk tankegang at 90% av befolkningen må isolere seg i egen stue for å beskytte et mindretall. 

Det er det ingen som har sagt. 

Anonymkode: 6c7dc...dcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er det ingen som har sagt. 

Anonymkode: 6c7dc...dcb

Men hva er dine regler for hva jeg kan gjøre, og ikke gjøre? 

Køer i Lofoten og Tusenfryd sammen med resten av Norges befolkning er ok? Men ikke at jeg setter meg i egen bil, kjører til en nesten folketom flyplass, flyr på et fly der hygienetiltakene er strenge, setter meg i leiebil, og nyter noen dager med sol og varme, samtidig som jeg støtter lokale hoteller og spisesteder? 

Anonymkode: 848ab...168

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hva er dine regler for hva jeg kan gjøre, og ikke gjøre? 

Køer i Lofoten og Tusenfryd sammen med resten av Norges befolkning er ok? Men ikke at jeg setter meg i egen bil, kjører til en nesten folketom flyplass, flyr på et fly der hygienetiltakene er strenge, setter meg i leiebil, og nyter noen dager med sol og varme, samtidig som jeg støtter lokale hoteller og spisesteder? 

Anonymkode: 848ab...168

Rart hvordan det alltid er de flinkeste unntakstilfellene som skriver her, når majoriteten reiser på sydentur til steder der det er tett med folk og flyplassene er fulle. 

Anonymkode: 6c7dc...dcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rart hvordan det alltid er de flinkeste unntakstilfellene som skriver her, når majoriteten reiser på sydentur til steder der det er tett med folk og flyplassene er fulle. 

Anonymkode: 6c7dc...dcb

Men hva er reglene dine for hva jeg kan gjøre og ikke? 

Jeg er forresten ikke et unntakstilfelle. Nesten alle jeg kjenner reiser på sommerferie. Ingen på klassisk sydentur, riktignok. 

Anonymkode: 848ab...168

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...