Gå til innhold

Samboer og nabodama har så god kjemi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer vel litt an på hvor mange barn man har da, og hvor gamle de er?

I denne tråden er det snakk om små barn.

Anonymkode: 729b6...5b1

Poenget er at vedkommende mener man ikke bør ha kjæreste om en er sosial med andre iforbindelse med bl.a. jobbfester. Jeg vet ikke om et eneste arbeidssted som har hyppigere fester enn f.eks. lønningspils. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Poenget er at vedkommende mener man ikke bør ha kjæreste om en er sosial med andre iforbindelse med bl.a. jobbfester. Jeg vet ikke om et eneste arbeidssted som har hyppigere fester enn f.eks. lønningspils. 

Nei.

Poenget er at det blir helt feil å snakke om parforhold uten barn når det i denne tråden er helt tydelig og udiskutabelt snakk om par med små barn. 

Anonymkode: 729b6...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei.

Poenget er at det blir helt feil å snakke om parforhold uten barn når det i denne tråden er helt tydelig og udiskutabelt snakk om par med små barn. 

Anonymkode: 729b6...5b1

Og selv par med barn må få være sosial med andre en gang i måneden uten at dette skal brukes som argument for at en ikke bør ha kjæreste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Og selv par med barn må få være sosial med andre en gang i måneden uten at dette skal brukes som argument for at en ikke bør ha kjæreste. 

Her er det ikke snakk om å være sosial med andre en gang i måneden, det er snakk om et «vennskap» mellom to nokså nybakte foreldre som glitrer i øynene når de ser hverandre.

Tråden blir deretter invadert av mennesker som snakker om helt andre ting enn det problemstillingen er.

Synes du da at man bør lytte til rådene, når de som gir råd, ikke greier å holde seg til selve saken?

Anonymkode: 729b6...5b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnløse venner og søsken er ikke gratis barnevakt for barnefamilier som har tatt på seg for mye. Folk tar seg bra mye til rette altså! Hadde aldri godtatt å sove på en hems slik. Hvor er selvrespekten til deg og din samboer? Hvor er ryggraden? Kjemp for dere selv. 

Anonymkode: 44d33...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnløse venner og søsken er ikke gratis barnevakt for barnefamilier som har tatt på seg for mye. Folk tar seg bra mye til rette altså! Hadde aldri godtatt å sove på en hems slik. Hvor er selvrespekten til deg og din samboer? Hvor er ryggraden? Kjemp for dere selv. 

Anonymkode: 44d33...21d

OOPS FEIL TRÅD

Anonymkode: 44d33...21d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Her er det ikke snakk om å være sosial med andre en gang i måneden, det er snakk om et «vennskap» mellom to nokså nybakte foreldre som glitrer i øynene når de ser hverandre.

Tråden blir deretter invadert av mennesker som snakker om helt andre ting enn det problemstillingen er.

Synes du da at man bør lytte til rådene, når de som gir råd, ikke greier å holde seg til selve saken?

Anonymkode: 729b6...5b1

Dette har skjedd mye i dag, AB`er som kupper tråder og oppfører seg helt snodig med svart hvit tolkning og ekstreme tilfeller og eksempler som blir presentert som normen... 

Anonymkode: 854cd...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Her er det ikke snakk om å være sosial med andre en gang i måneden, det er snakk om et «vennskap» mellom to nokså nybakte foreldre som glitrer i øynene når de ser hverandre.

Tråden blir deretter invadert av mennesker som snakker om helt andre ting enn det problemstillingen er.

Synes du da at man bør lytte til rådene, når de som gir råd, ikke greier å holde seg til selve saken?

Anonymkode: 729b6...5b1

Jeg tenker man må komme med innvendinger mot råd og meninger som virker riv ruskende galt.

Ellers framstår jo det som noe mange stiller seg bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Jeg tenker man må komme med innvendinger mot råd og meninger som virker riv ruskende galt.

Ellers framstår jo det som noe mange stiller seg bak. 

Selvfølgelig stiller mange seg bak. En god del her inne er voksne, har erfaring med (sam)livet, og vet hva som fungerer eller ikke. 

At de som ikke har det, synes at det de sier, høres riv ruskende galt ut, kan jo ha en sammenheng med nettopp dette: at de mangler erfaring. 

Anonymkode: 729b6...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig stiller mange seg bak. En god del her inne er voksne, har erfaring med (sam)livet, og vet hva som fungerer eller ikke. 

At de som ikke har det, synes at det de sier, høres riv ruskende galt ut, kan jo ha en sammenheng med nettopp dette: at de mangler erfaring. 

Anonymkode: 729b6...5b1

Er det mange som stiller seg bak at en ikke bør ha kjæreste om en er på én sosial event uten dem i måneden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbiller meg at å be partner om å tilbringe mindre tid med noen gjør det til forbuden frukt. Og i hvertfall hvis den andre personen fortsetter på samme måte . Men må si det var storartet av mannen til ts å bruke mindre tid med henne, på eget initiativ. Det lover bra egentlig

Anonymkode: 0ff6b...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Katten.2.0 skrev:

Er det mange som stiller seg bak at en ikke bør ha kjæreste om en er på én sosial event uten dem i måneden? 

Nei, for sikkert fjerde gang; mange som klarer å lese at saken ikke handler om det du skriver om, i det hele tatt. Den handler om noe helt annet. 

Anonymkode: 729b6...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skeptisk til sånt. De to gangene venninner av eksen har «glitret» i øynene og ønsket å henge med han som «kompis» har han innrømmet i lang tid etterpå at de var interessert i og hadde prøvd seg på han, noe han ikke tørte å si før pga felles vennegjeng og han var redd jeg skulle skape drama 🙄 og selv var jeg god venn med naboen og hang en del med han da jeg var singel, ung og dum. Kona var skeptisk men lot det gå, sannheten var at vi lå med hverandre flere ganger. Ikke noe jeg er stolt av eller gjort den dag i dag. Skjønner godt folk blir skeptiske jeg, litt naive de som er helt trygge. 

Anonymkode: ab4fa...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt skeptisk til sånt. De to gangene venninner av eksen har «glitret» i øynene og ønsket å henge med han som «kompis» har han innrømmet i lang tid etterpå at de var interessert i og hadde prøvd seg på han, noe han ikke tørte å si før pga felles vennegjeng og han var redd jeg skulle skape drama 🙄 og selv var jeg god venn med naboen og hang en del med han da jeg var singel, ung og dum. Kona var skeptisk men lot det gå, sannheten var at vi lå med hverandre flere ganger. Ikke noe jeg er stolt av eller gjort den dag i dag. Skjønner godt folk blir skeptiske jeg, litt naive de som er helt trygge. 

Anonymkode: ab4fa...b48

Jeg også.. . Har hatt sex med naboen 2 ganger. Han giftet seg i fjor. 

Anonymkode: 62534...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/14/2020 at 9:13 PM, AnonymBruker said:

Det har jeg vel ikke sagt, at de runker til det ene og andre. 
Jeg er genuint glad, positiv og blid. Har du et problem med det?
Jeg er trent, tar vare på meg selv, trenger ikke en mann for berkeftelse, da hadde jeg skaffet meg det for lengst. Har ikke vært fysisk med en eneste en av de, er er kamerater. 

Jeg er enda bedre venninne med konen enn jeg er venner med han. 

Jeg har mange slike vennepar, kan gå på pub med mannen og se fotball feks, eller han ber om skyss til fest, en annen gang er det han som kjører meg og konen på fest eller noe annet. 

Skjønner ikke hvorfor alt skal sykeliggjøres eller gjøres om til noe seksuelt. 

Jeg er på quizlag med kamerater som er gift også. Hvorfor er dette så ille?

 

Anonymkode: 854cd...c5f

Var vel strengt tatt du som seksualiserte det ved å si at de sikkert runket etter deg, da. 

Anonymkode: 7a362...10d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at man kan ha skikkelig god kjemi med noen av det motsatte kjønn, uten at det er en seksuell tiltrekning der.

Jeg har sånn kjemi med en kompis av samboeren min, kan le så jeg gråter når han er innom oss på en kaffe og vi blir ofte sittende og prate engasjert på fest. Min samboer tuller om dette av og til, at jeg har så god kjemi med "Håkon", men faktum er at det ikke er noen trussel overhodet. "Håkon" er ikke en type jeg hadde falt for romantisk/seksuelt, det er mer som en morsom bror eller lignende, adskilt ved fødselen. Noen som ligner meg selv i tankemåte og humor, men uten den erotiske dimensjonen. 

Samboeren min derimot kan gjøre meg mo i knærne bare han kommer inn i et rom. Det er faktisk det litt mystiske ved ham, at jeg ikke alltid kan fullføre hans setninger, som gjør at jeg er så på knærne - forskjeller tiltrekker også :) 

Anonymkode: 5f2aa...297

Det var godt beskrevet - kjemi uten tiltrekning finnes absolutt. Jeg tror ikke det egentlig er der man er uenige i tråden, men hva gjør man når kjemi av en eller annen sort oppstår? Problemet er at det kan virke som det er tiltrekning mellom TS mann og nabodama, og da er det pokkers naturlig å bli sjalu og ta det opp med sin partner at dette sliter hun med. Så er det opp til mannen å fortelle hva slags kjemi det er snakk om og spørre hvordan han kan gjøre sin kjære trygg. Jeg har en treningskompis jeg hang med og snakket mye om en periode, og da hadde jeg vett og respekt nok for kjæresten til å fortelle hva jeg synes om denne vennen, hva slags relasjon vi har, spørre om han vil treffe han og om han føler seg truet osv. Så forbanna enkelt er det å være en god kjæreste og samtidig kunne ha venner av motsatt kjønn. Det der med at man skal tåle alt mulig og bite ting i seg og skaffe seg selvtillit er bare tullprat. Er man åpne, viser respekt, setter partner foran venner, forklarer og spør hvordan den andre har det, så blir det så mye tillit at sjalusi fordunster uten at noen føler seg kontrollert eller fanga eller noe. Det er kjærlighet. ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...