Gå til innhold

Samboer og nabodama har så god kjemi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si at du har lagt merke til at han nå unngår henne litt mer, og at det ikke var hensikten.

Anonymkode: 803ac...ef8

Hvorfor ikke?

Fortjener ikke denne mannen å ha en kone som virkelig bryr seg om han?

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skal jeg prøve. Hva tror du om å gjøre det med en ertete tone? Erte han litt med at han har fått seg en ny flørt, reservekjæreste osv.?

Anonymkode: 130a6...25a

Jeg er enig med det som AB ef8 skriver om å ufarliggjøre følelser. 

Men jeg er ikke enig i at det beste er å fremstå som man er upåvirket eller at han kun tiltrekker seg damer som er langt under deg i verdi, slik at du bare ler av det.

«Så søtt, har du fått deg en liten reservekjæreste? Null problem for meg, for jeg er jo såå mye bedre enn både deg og henne, at jeg vet hvem du kommer hjem til, på slutten av dagen!»

Det å forholde seg cool, er en effektiv måte å tiltrekke seg mennesker. Men det skaper ingen egentlig tilknytning. Det forteller oftest bare at man ikke har så stor respekt, enten for seg selv eller for partneren. 

Det er min innvending. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg er vennlig med henne og liker henne, men føler ikke at jeg får den store responsen. Det klikker liksom ikke mellom oss. 

 

Dette skal jeg prøve. Hva tror du om å gjøre det med en ertete tone? Erte han litt med at han har fått seg en ny flørt, reservekjæreste osv.?

Anonymkode: 130a6...25a

For å være helt ærlig så har jeg lite tro på å ta opp ting som plager en gjennom humor, det ender som regel opp med å bli veldig passiv aggressivt. Om du i tillegg har feiltolket følelsene hans, at han liker henne, men ikke noe mer, kan det bli veldig irriterende. Ville heller tatt det opp på en nøytral måte, og vært tydelig på at du ikke prøver å «ta» ham på noe. Etter det kan man selvfølgelig tulle litt med det av og til om han innrømmer å være litt uskyldig betatt.

Anonymkode: 803ac...ef8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å være helt ærlig så har jeg lite tro på å ta opp ting som plager en gjennom humor, det ender som regel opp med å bli veldig passiv aggressivt. Om du i tillegg har feiltolket følelsene hans, at han liker henne, men ikke noe mer, kan det bli veldig irriterende. Ville heller tatt det opp på en nøytral måte, og vært tydelig på at du ikke prøver å «ta» ham på noe. 

Anonymkode: 803ac...ef8

Enig!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde aldri jeg skulle bli hun irrasjonelt sjalu dama med utroskapsparanoia. Jeg vet at typen min elsker meg og kan ikke forestille meg at han gjør noe vondt mot meg. Men etter at vi og et par i blokka fikk barn nesten samtidig som etterhvert starta i samme barnehage samtidig har han fått veldig godt kontakt med denne moren. Jeg ser at de har så god kjemi! Ler mye av hverandre, ser på hverandre med gnistrende øyne, holdt på å si at de fullfører hverandres setninger, men det er kanskje å dra det litt langt. Hadde riktignok ikke overrasket meg. Hjelper ikke at hun er dødspen og min rake motsetning heller (brunette, jeg er blond, formfull, jeg er slank...)

Ja, jeg har snakket med han om det og han har forsikret meg om at han ikke føler noe for henne, men jeg har vegret meg mot å be han ha mindre kontakt med henne. Men selv om jeg ikke har bedt om det, har jeg lagt merke til at han unngår henne litt mer. Likevel, når de først er sammen ser jeg fortsatt de samme tegnene.

Hva skal jeg gjøre? Nytter ikke å være så sjalu!!

Anonymkode: 130a6...25a

Pust med magen. Du eier ikke mannen din, og kan ikke bestemme hans følelser eller tiltrekning.

 

Om de vil kan de være utrolig når som helst. Da ville de ikke vært så åpne med sin kjemi. Det er faktisk et godt tegn at du ser dette.

 

Legg opp til mye sex hjemme.

Anonymkode: dad13...2e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

For å være helt ærlig så har jeg lite tro på å ta opp ting som plager en gjennom humor, det ender som regel opp med å bli veldig passiv aggressivt. Om du i tillegg har feiltolket følelsene hans, at han liker henne, men ikke noe mer, kan det bli veldig irriterende. Ville heller tatt det opp på en nøytral måte, og vært tydelig på at du ikke prøver å «ta» ham på noe. Etter det kan man selvfølgelig tulle litt med det av og til om han innrømmer å være litt uskyldig betatt.

Anonymkode: 803ac...ef8

Ok, gir mening!

Anonymkode: 130a6...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pust med magen. Du eier ikke mannen din, og kan ikke bestemme hans følelser eller tiltrekning.

Om de vil kan de være utrolig når som helst. Da ville de ikke vært så åpne med sin kjemi. Det er faktisk et godt tegn at du ser dette.

Legg opp til mye sex hjemme.

Anonymkode: dad13...2e5

Wow...

1. Jo, man eier faktisk kjæresten sin. Gidder man ikke det, fortjener man ingen kjæreste. 

2. Utro folk er teite. Utrolige folk, derimot..

3. Å skulle legge opp til mye sex, når agendaen er å beholde en mann, og ikke fordi sex er noe man liker, er å være en dørmatte. Ikke bare risikerer man å ødelegge forholdet, man risikerer å ødelegge seg selv.

To av disse innvendingene er alvorlig ment. Jeg lar det være opp til den som vil, å finne ut hvilke :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke be om mindre kontakt med henne? Det er like viktig at han tar hensyn til deg som du gjør til han. 

Anonymkode: 25f96...8d0

Veldig trist å ødelegge et fint vennskap på grunn av spekulasjoner, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde aldri jeg skulle bli hun irrasjonelt sjalu dama med utroskapsparanoia. Jeg vet at typen min elsker meg og kan ikke forestille meg at han gjør noe vondt mot meg. Men etter at vi og et par i blokka fikk barn nesten samtidig som etterhvert starta i samme barnehage samtidig har han fått veldig godt kontakt med denne moren. Jeg ser at de har så god kjemi! Ler mye av hverandre, ser på hverandre med gnistrende øyne, holdt på å si at de fullfører hverandres setninger, men det er kanskje å dra det litt langt. Hadde riktignok ikke overrasket meg. Hjelper ikke at hun er dødspen og min rake motsetning heller (brunette, jeg er blond, formfull, jeg er slank...)

Ja, jeg har snakket med han om det og han har forsikret meg om at han ikke føler noe for henne, men jeg har vegret meg mot å be han ha mindre kontakt med henne. Men selv om jeg ikke har bedt om det, har jeg lagt merke til at han unngår henne litt mer. Likevel, når de først er sammen ser jeg fortsatt de samme tegnene.

Hva skal jeg gjøre? Nytter ikke å være så sjalu!!

Anonymkode: 130a6...25a

Ta saken i egne hender, hvis det er mannen din som tar med og henter ungen deres til å fra bhg, kan du begynne å gjøre det litt oftere enn han. Se om hun nabo dama skal prøve å komme i kontakt med deg, på samme måte som hun gjør med mannen din. Hold litt øye med henne fra avstand, det at hun er brunette og penere osv har ingenting å si. Det er ikke alltid utseende mannfolk går etter, kan hende oppførselen hennes fanger oppmerksomhet. Det er ikke engang sikkert at mannen din er keen på å snakke med henne, kanskje det er hu som starter samtalene og leker seg kul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LillEve skrev:

Veldig trist å ødelegge et fint vennskap på grunn av spekulasjoner, da.

Sånne vennskap med annet kjønn som oppstår ETTER at man er etablert i et forhold, der den nye vennen ekskluderer din partner, lover ikke noe bra. Jeg hadde samme type nabo som plutselig ble bestekompisen med min eksmann da vi enda var gift og jeg gikk gravid. Eksmannen var da arbeidsledig, mens jeg jobbet 8-16 hver dag. Hver jævla morgen stakk han til denne kjerringa på kaffe og ble der i flere timer. Det samme skjedde på kveldstid - han stakk plutselig dit på kaffe.

Da jeg konfronterte henne, så sa hun at de har ikke noe sex, blant annet fordi hun alltid har barn i hus. Vel, det dreit jeg i og sa til henne at det er respektløst å stjele mannens tid med meg og familien hver eneste dag. Det er heller ikke greit å tilbringe hele dagen med ham mens jeg er på jobb, og aldri invitere oss begge på kaffe, bare ham. Utestengelse er aldri noe vakkert.

Jeg vet den dag i dag ikke om han var utro med henne, men han var utro med en annen dame noen måneder senere (flere måneders forhold, rett etter fødselen). Så han var troende til sånt.

Anonymkode: 34cee...9b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LillEve skrev:

Veldig trist å ødelegge et fint vennskap på grunn av spekulasjoner, da.

Et fint vennskap??? 😂

Anonymkode: 729b6...5b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, miSs. skrev:

Ta saken i egne hender, hvis det er mannen din som tar med og henter ungen deres til å fra bhg, kan du begynne å gjøre det litt oftere enn han. Se om hun nabo dama skal prøve å komme i kontakt med deg, på samme måte som hun gjør med mannen din. Hold litt øye med henne fra avstand, det at hun er brunette og penere osv har ingenting å si. Det er ikke alltid utseende mannfolk går etter, kan hende oppførselen hennes fanger oppmerksomhet. Det er ikke engang sikkert at mannen din er keen på å snakke med henne, kanskje det er hu som starter samtalene og leker seg kul. 

Ikke alltid det er oppførselen heller. Elskerinna til eksmannen var frekk, brautende og mye mindre flatterende enn meg, men han valgte å ligge med henne en periode. Han forklarte at hun var bare noe annet og nytt enn meg. Det var eneste grunn.

Anonymkode: 34cee...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alltid det er oppførselen heller. Elskerinna til eksmannen var frekk, brautende og mye mindre flatterende enn meg, men han valgte å ligge med henne en periode. Han forklarte at hun var bare noe annet og nytt enn meg. Det var eneste grunn.

Anonymkode: 34cee...9b2

Ja, det er mange syke mannfolk som vil ha seg med noen andre kun for variasjon også. Men gjør mannen til ts det samme, og hun finner ut av det.. Blir vel han også en eksmann sikkert. Det er alltid en risiko å være i et forhold/gift har jeg finni ut. Det som skal skje det skjer uansett hvor mye man stresser, men man kan prøve å ta saken i egne hender først når man har fått en dårlig magefølelse. Så for man ta det derifra... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne vennskap med annet kjønn som oppstår ETTER at man er etablert i et forhold, der den nye vennen ekskluderer din partner, lover ikke noe bra. Jeg hadde samme type nabo som plutselig ble bestekompisen med min eksmann da vi enda var gift og jeg gikk gravid. Eksmannen var da arbeidsledig, mens jeg jobbet 8-16 hver dag. Hver jævla morgen stakk han til denne kjerringa på kaffe og ble der i flere timer. Det samme skjedde på kveldstid - han stakk plutselig dit på kaffe.

Da jeg konfronterte henne, så sa hun at de har ikke noe sex, blant annet fordi hun alltid har barn i hus. Vel, det dreit jeg i og sa til henne at det er respektløst å stjele mannens tid med meg og familien hver eneste dag. Det er heller ikke greit å tilbringe hele dagen med ham mens jeg er på jobb, og aldri invitere oss begge på kaffe, bare ham. Utestengelse er aldri noe vakkert.

Jeg vet den dag i dag ikke om han var utro med henne, men han var utro med en annen dame noen måneder senere (flere måneders forhold, rett etter fødselen). Så han var troende til sånt.

Anonymkode: 34cee...9b2

Du konfronterte en mor som gikk alene hele dagen, som hadde funnet en god venn i mannen din, istedenfor å holde saken til mannen din? Jeg hadde vært så glad om samboeren min hadde hatt en venn han dro til den perioden han var arbeidsledig, det er så dårlig for psyken å bare sitte inne hele dagen lang. Skjønner det er kjipt for deg å miste tid med han på kveldstid, men syns du burde holdt det til han? Du burde enten invitert deg selv med til henne, eller forklart mannen din at du ikke vil bli prioritert vekk på kvelden når dere endelig har tid sammen.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et fint vennskap??? 😂

Anonymkode: 729b6...5b1

Det som beskrives i hovedinnlegget høres ut som et varmt og koselig vennskap for meg, ja. Det er ikke alle man klikker like bra med, og det kan man heller ikke velge. Det aller beste er jo om TS kan jobbe med seg selv og overbevise seg om at det ikke er noe som skjer mellom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, LillEve skrev:

Du konfronterte en mor som gikk alene hele dagen, som hadde funnet en god venn i mannen din, istedenfor å holde saken til mannen din? Jeg hadde vært så glad om samboeren min hadde hatt en venn han dro til den perioden han var arbeidsledig, det er så dårlig for psyken å bare sitte inne hele dagen lang. Skjønner det er kjipt for deg å miste tid med han på kveldstid, men syns du burde holdt det til han? Du burde enten invitert deg selv med til henne, eller forklart mannen din at du ikke vil bli prioritert vekk på kvelden når dere endelig har tid sammen.

Det som beskrives i hovedinnlegget høres ut som et varmt og koselig vennskap for meg, ja. Det er ikke alle man klikker like bra med, og det kan man heller ikke velge. Det aller beste er jo om TS kan jobbe med seg selv og overbevise seg om at det ikke er noe som skjer mellom dem.

Hvorfor leker folk seg naive her... Er det slik at de må ta mannen sin med ei annen i senga før det ringer noen bjeller? Hvorfor ikke bare vise med engang at du også eksisterer og vil bli regna med. Noen skriver også at man ikke eier partneren sin, jo man eier faktisk partneren sin, når man velger å få barn sammen, ta opp lån for å kjøpe hus, bil osv sammen. For da er det plutselig ikke så lett å bare gå fra hverandre heller. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, miSs. skrev:

Hvorfor leker folk seg naive her... Er det slik at de må ta mannen sin med ei annen i senga før det ringer noen bjeller? Hvorfor ikke bare vise med engang at du også eksisterer og vil bli regna med. Noen skriver også at man ikke eier partneren sin, jo man eier faktisk partneren sin, når man velger å få barn sammen, ta opp lån for å kjøpe hus, bil osv sammen. For da er det plutselig ikke så lett å bare gå fra hverandre heller. 

Det står jo ingen ting i HI at de gjør ting uten henne? De har bare en veldig god kjemi sammen. Og nei. Min samboeren eier ikke meg, og jeg eier ikke han. Vi har fri vilje til å ha de vennene vi vil og gjøre det vi vil, innenfor grenser vi har funnet sammen. Skal man aldri kunne være sammen med mennesker av det motsatte kjønn, fordi om man kommer kjempegodt overens? Det hadde blitt vanskelig i min jobb der jeg nesten bare har mannlige kollegaer som jeg er kjempeglad i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LillEve skrev:

Det aller beste er jo om TS kan jobbe med seg selv og overbevise seg om at det ikke er noe som skjer mellom dem.

Hilsen samlivseksperten?

Det vennskapet som det står om i HI, er en dame og en mann, fra hver sin familie, som ser på hverandre med gnistrende blikk. Å tro at det er et fint vennskap, er så naivt, at det er skjødesløst.

Stakkars unger som har foreldre som ikke fanger opp slike faremomenter, sier jeg bare. Det er jo som å si at siden ungene ikke liker mat, så er det jo bare fin-fint at de er så glad i sukkertøy!

Anonymkode: 729b6...5b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, LillEve skrev:

Det står jo ingen ting i HI at de gjør ting uten henne? De har bare en veldig god kjemi sammen. Og nei. Min samboeren eier ikke meg, og jeg eier ikke han. Vi har fri vilje til å ha de vennene vi vil og gjøre det vi vil, innenfor grenser vi har funnet sammen. Skal man aldri kunne være sammen med mennesker av det motsatte kjønn, fordi om man kommer kjempegodt overens? Det hadde blitt vanskelig i min jobb der jeg nesten bare har mannlige kollegaer som jeg er kjempeglad i.

Skjønner du ikke at det sårer henne at mannen har så god kontakt med denne nabo dama? Ordet eie har blitt brukt i en sammenheng der hvor folk utenfor ditt forhold/ekteskap ikke skal være viktigere enn følelsene til din partner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LillEve skrev:

Det står jo ingen ting i HI at de gjør ting uten henne? De har bare en veldig god kjemi sammen. Og nei. Min samboeren eier ikke meg, og jeg eier ikke han. Vi har fri vilje til å ha de vennene vi vil og gjøre det vi vil, innenfor grenser vi har funnet sammen. Skal man aldri kunne være sammen med mennesker av det motsatte kjønn, fordi om man kommer kjempegodt overens? Det hadde blitt vanskelig i min jobb der jeg nesten bare har mannlige kollegaer som jeg er kjempeglad i.

Jeg forstår ikke helt agendaen din.

Selv om du ikke bryr deg om å investere i forholdet ditt, så må du likevel regne med at vi andre ønsker å investere i våre? 

Dette er et forum for samliv og kjærlighetsrelasjoner, ikke et forum for diverse relasjoner man kan ha som et alternativ; naboer, kollegaer, etc.

Anonymkode: 729b6...5b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, LillEve skrev:

Du konfronterte en mor som gikk alene hele dagen, som hadde funnet en god venn i mannen din, istedenfor å holde saken til mannen din? Jeg hadde vært så glad om samboeren min hadde hatt en venn han dro til den perioden han var arbeidsledig, det er så dårlig for psyken å bare sitte inne hele dagen lang. Skjønner det er kjipt for deg å miste tid med han på kveldstid, men syns du burde holdt det til han? Du burde enten invitert deg selv med til henne, eller forklart mannen din at du ikke vil bli prioritert vekk på kvelden når dere endelig har tid sammen.

Det som beskrives i hovedinnlegget høres ut som et varmt og koselig vennskap for meg, ja. Det er ikke alle man klikker like bra med, og det kan man heller ikke velge. Det aller beste er jo om TS kan jobbe med seg selv og overbevise seg om at det ikke er noe som skjer mellom dem.

Har prøvd å ta det med mannen først, uten effekt. Hun gikk heller ikke alene hele dagen - dama har drøss med venninner, og hadde også kjæreste. Man trenger da virkelig ikke å ha andre voksne i hus 24/7. 

Jeg er ikke frekk nok til å presse meg til steder der jeg verken er ønsket eller invitert. Dama sendte private meldinger på Messenger til mannen og kom på besøk med en gang hun så at jeg kjørte av gårde på morgenen. Overså meg totalt.

Når det gjelder elskerinna hans, som han fikk noen få måneder etter dette med nabodama, så lekte hun perlevenninner med meg til å begynne med, så ble det mer og mer utestengning og omfattende kontakt med eksmannen min. Hele tiden hadde de kontakt, han var hele tiden på besøk der, de lo, spøkte, og så havnet til sengs til slutt. Han holdt på å forlate meg og sitt nyfødte barn for henne.

Greia er at man møter fristelser og blir betatt selv om man er i et forhold. Men redelige mennesker inkluderer partneren i vennskap med det motsatte kjønn, og trekker seg unna hvis de får følelser for andre. Man dyrker ikke kontakten hver eneste dag med en person man er betatt av, og utelukker partneren fra kontakten.

Anonymkode: 34cee...9b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LillEve skrev:

Det står jo ingen ting i HI at de gjør ting uten henne? De har bare en veldig god kjemi sammen. Og nei. Min samboeren eier ikke meg, og jeg eier ikke han. Vi har fri vilje til å ha de vennene vi vil og gjøre det vi vil, innenfor grenser vi har funnet sammen. Skal man aldri kunne være sammen med mennesker av det motsatte kjønn, fordi om man kommer kjempegodt overens? Det hadde blitt vanskelig i min jobb der jeg nesten bare har mannlige kollegaer som jeg er kjempeglad i.

Bruker du å tilbringe mye av din fritid med de mannlige kollegaene?

Anonymkode: 34cee...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...