Gå til innhold

Samboer og nabodama har så god kjemi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde aldri jeg skulle bli hun irrasjonelt sjalu dama med utroskapsparanoia. Jeg vet at typen min elsker meg og kan ikke forestille meg at han gjør noe vondt mot meg. Men etter at vi og et par i blokka fikk barn nesten samtidig som etterhvert starta i samme barnehage samtidig har han fått veldig godt kontakt med denne moren. Jeg ser at de har så god kjemi! Ler mye av hverandre, ser på hverandre med gnistrende øyne, holdt på å si at de fullfører hverandres setninger, men det er kanskje å dra det litt langt. Hadde riktignok ikke overrasket meg. Hjelper ikke at hun er dødspen og min rake motsetning heller (brunette, jeg er blond, formfull, jeg er slank...)

Ja, jeg har snakket med han om det og han har forsikret meg om at han ikke føler noe for henne, men jeg har vegret meg mot å be han ha mindre kontakt med henne. Men selv om jeg ikke har bedt om det, har jeg lagt merke til at han unngår henne litt mer. Likevel, når de først er sammen ser jeg fortsatt de samme tegnene.

Hva skal jeg gjøre? Nytter ikke å være så sjalu!!

Anonymkode: 130a6...25a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje prøve å ufarliggjøre det litt? Si at du har lagt merke til at han nå unngår henne litt mer, og at det ikke var hensikten. At du ser kjemien, og at det er ok så lenge man er seg det veldig bevisst og ikke lar det gå over i «ulovlige» fantasier (som er ufarlige om det gjelder typ Jennifer Lawrence, men kanskje ikke den pene nabokona som er et par hakk mer oppnåelig).

Om han innrømmer for seg selv og deg at det er slik vil det bli mindre spennende. Å være i forhold er jo ingen garanti mot å bli litt betatt av andre, der er hva man gjør med det som teller. Jeg tror de som tenker at sånt aldri vil skje gjerne overtolker slike følelser om de likevel oppstår. De tenker at dette jo MÅ være den store kjærligheten når de som aldri skulle se på andre blir litt fjollete rundt den nye, kjekke kollegaen.

Om man er bevisst på at slikt kan skje og at det ikke betyr noe annet enn litt spenning i hverdagen (så lenge det blir med tanken) er det lettere å bare la det skli over.

Anonymkode: 803ac...ef8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli venn med henne du også, da er det enda mindre sjans for at noen gjør noe mot deg. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn som hun naboen. En del av mennene har også sagt til sine koner på tull selvfølgelig "hvorfor kan ikke du være like blid og positiv som______" :)

heldigvis har jeg ikke møtt på noen ultrasjalu partnere. Jeg er en blid og sprudlende person, det er veldig vanlig at menn liker å snakke med meg og "henge". Jeg er easy going, elsker fotball, er aktiv, er alene og selvstendig og fikser det meste selv. Jeg har blitt veldig god venn med faren til min sønn sin kamerat. Han prøver å overtale meg til å begynne med et mobilspill slik vi to og barna kan dra på tur og spille dette spillet. Vi kjenner hverandre veldig godt, altså jeg og dette paret, barna våre er bestevenner, og jeg er overhodet ikke i tvil om at dette er vennskapelig, det vet konen også. Men ser for meg at noen fra utsiden kan tenke sitt, da vi på sett og vis er så nære venner at det er naturlig å se til hverandre sine barn når vi er ute på noe og slike ting.. 

Men poenget er, han lyser opp når han ser meg, oppsøker meg alltid for å en prat, stopper og tar seg tid til en prat når vi møter på hverandre, og det "gnistrer" i øynene som du sier.. han er jo mann, så om han har fantasert om å ligge med meg kan selvfølgelig være tilfelle. Menn er vel enkle slik?

Din mann har garantert tenkt på naboen når han runker, det er jo ikke grise. Det er bare en fantasi. 

Anonymkode: 854cd...c5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har snakket med han om det og han har forsikret meg om at han ikke føler noe for henne, men jeg har vegret meg mot å be han ha mindre kontakt med henne. Men selv om jeg ikke har bedt om det, har jeg lagt merke til at han unngår henne litt mer. Likevel, når de først er sammen ser jeg fortsatt de samme tegnene.

Hva skal jeg gjøre? Nytter ikke å være så sjalu!!

Anonymkode: 130a6...25a

Skjønner deg KJEMPEGODT!

Brunetter er SKUMLE!

De føler seg hele tiden underlegne blondinene, siden blondinene er mer snille, vennlige og er mer populær. Men, i stedet for at de utvikler personligheten sin litt, og farger håret blondt, eller noe, så forsøker de heller å utkonkurrere blondinene ved å legge seg etter mannen deres, gå til fysiske angrep eller lignende.

Bevis:

Følg nøye med, for her skjer begge deler i løpet av sekunder!

Jeg hadde nektet han å treffe brunetter. Holder han seg unna de, så kan du puste ut og slappe lettet av :nigo:

Endret av ~ m a u d e ~
Det var litt på spøk ;)
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn er vel enkle slik?

Din mann har garantert tenkt på naboen når han runker, det er jo ikke grise. Det er bare en fantasi. 

Enkle menn liker enkle damer (runkeobjekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en sånn som hun naboen. En del av mennene har også sagt til sine koner på tull selvfølgelig "hvorfor kan ikke du være like blid og positiv som______" :)

heldigvis har jeg ikke møtt på noen ultrasjalu partnere. Jeg er en blid og sprudlende person, det er veldig vanlig at menn liker å snakke med meg og "henge". Jeg er easy going, elsker fotball, er aktiv, er alene og selvstendig og fikser det meste selv. Jeg har blitt veldig god venn med faren til min sønn sin kamerat. Han prøver å overtale meg til å begynne med et mobilspill slik vi to og barna kan dra på tur og spille dette spillet. Vi kjenner hverandre veldig godt, altså jeg og dette paret, barna våre er bestevenner, og jeg er overhodet ikke i tvil om at dette er vennskapelig, det vet konen også. Men ser for meg at noen fra utsiden kan tenke sitt, da vi på sett og vis er så nære venner at det er naturlig å se til hverandre sine barn når vi er ute på noe og slike ting.. 

Men poenget er, han lyser opp når han ser meg, oppsøker meg alltid for å en prat, stopper og tar seg tid til en prat når vi møter på hverandre, og det "gnistrer" i øynene som du sier.. han er jo mann, så om han har fantasert om å ligge med meg kan selvfølgelig være tilfelle. Menn er vel enkle slik?

Din mann har garantert tenkt på naboen når han runker, det er jo ikke grise. Det er bare en fantasi. 

Anonymkode: 854cd...c5f

Wtf

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke at det gjør noe at en blir sjalu iblant. Sjalusi skal ikke være en forbudt følelse eller noe som får en til å skamme seg. Men det kan ikke oppstå "hele tiden" eller for alt og ingenting!! Da blir det bare ødeleggende for forholdet.

Jeg kan skjønne at du blir sjalu her, men ikke dermed sagt at det er grunn til det! Men tror de fleste ville kjent litt på det i en slik situasjon faktisk. Bra at du tok det opp med mannen din, og han er jo fin som unngår mer 🙂 de har nok bare en kjemi som kan oppstå mellom folk uavhengig av kjønn. Ikke bekymre deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen guttevenner som jeg lyser opp litt ekstra når jeg ser, og det samme tipper jeg samboeren min har med jentevenner. Det finnes mennesker man bare klikker litt ekstra med uten at det trenger å være noe mer enn det. Som en annen kommenterte her, så er det ikke unormalt eller farlig å få litt ekstra kjemi med noen, så lenge man ikke begynner å fantasere og overtenke det. I perioder trenger man kanskje også andre mennesker for å dekke enkelte behov, for eksempel for sosialisering og for å nettopp bli lyst opp. Man kan ikke alltid sette den oppgaven på egen partner, det er mye å kreve. Så man finner seg venner som kan dekke disse behovene. Vi mennesker trenger det, så prøv å være glad på samboeren din sine vegne for at han har fått en venninne som gjør at han kanskje får mer overskudd i småbarnshverdagen 😊

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har en datter på 7 år og datterens bestevenninne har en mor som er veldig smilende, flørtende og imøtekommende mot kjæresten min. 

De har mye kontakt med hverandre i og med at jentene er gode venninner. Det som forundrer meg er at det er alltid moren han har kontakt med, og ikke mannen hennes . Av og til ringer hun bare for å pludre uten at de skal lage noen avtaler på vegne av døtrene, og det liker jeg ikke fordi jeg er ikke trygg på henne. 

Jeg møtte henne første gang for 2 år siden i barnebursdagsselskap, og da snakket jeg høflig med henne. Kvelden etterpå inviterte hun kjæresten min bort på et glass vin og fortalte at hun hadde besøk av en venninne, men jeg ble ikke invitert.  Mannen hennes var bortreist og det er han ofte i helgene på grunn av jobben.

Jeg fikk da for meg at enten skulle hun prøve seg på han, eller så skulle hun prøve å spleise han med venninnen sin. Det var jo helt på trynet i og med at hun hadde blitt kjent med meg dagen før. Hvorfor hun ikke inviterte meg må gudene vite.

Jeg og kjæresten er særboere men likevel synes jeg at hun kunne invitert meg. 

Heldigvis takket kjæresten min nei til denne invitasjonen for jeg tror han syntes det var litt rart at jeg ikke var invitert, men han sa ikke noe til meg hvorfor han ikke ønsket å gå. Jeg vil ikke være den sjalu kjæresten så jeg spurte ikke han. 

I vinter var vi på fjelltur vi tre voksne og jentene, da så jeg flere ganger i løpet av fjellturen at hun tok opp lommespeil og sjekket sminken og påførte mer lipgloss,  og passet på å gå sammen med han og skravle nesten hele turen. 

Jeg tror ikke at kjæresten min og hun har noe på gang, men han liker vel rett og slett å snakke med henne og tilbringe tid i hennes selskap. 

Mannen hennes er mye bortreist så jeg tror hun savner mannlig selskap og oppmerksomhet. 

 

Anonymkode: 7d2a7...474

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min har en datter på 7 år og datterens bestevenninne har en mor som er veldig smilende, flørtende og imøtekommende mot kjæresten min. 

De har mye kontakt med hverandre i og med at jentene er gode venninner. Det som forundrer meg er at det er alltid moren han har kontakt med, og ikke mannen hennes . Av og til ringer hun bare for å pludre uten at de skal lage noen avtaler på vegne av døtrene, og det liker jeg ikke fordi jeg er ikke trygg på henne. 

Jeg møtte henne første gang for 2 år siden i barnebursdagsselskap, og da snakket jeg høflig med henne. Kvelden etterpå inviterte hun kjæresten min bort på et glass vin og fortalte at hun hadde besøk av en venninne, men jeg ble ikke invitert.  Mannen hennes var bortreist og det er han ofte i helgene på grunn av jobben.

Jeg fikk da for meg at enten skulle hun prøve seg på han, eller så skulle hun prøve å spleise han med venninnen sin. Det var jo helt på trynet i og med at hun hadde blitt kjent med meg dagen før. Hvorfor hun ikke inviterte meg må gudene vite.

Jeg og kjæresten er særboere men likevel synes jeg at hun kunne invitert meg. 

Heldigvis takket kjæresten min nei til denne invitasjonen for jeg tror han syntes det var litt rart at jeg ikke var invitert, men han sa ikke noe til meg hvorfor han ikke ønsket å gå. Jeg vil ikke være den sjalu kjæresten så jeg spurte ikke han. 

I vinter var vi på fjelltur vi tre voksne og jentene, da så jeg flere ganger i løpet av fjellturen at hun tok opp lommespeil og sjekket sminken og påførte mer lipgloss,  og passet på å gå sammen med han og skravle nesten hele turen. 

Jeg tror ikke at kjæresten min og hun har noe på gang, men han liker vel rett og slett å snakke med henne og tilbringe tid i hennes selskap. 

Mannen hennes er mye bortreist så jeg tror hun savner mannlig selskap og oppmerksomhet. 

 

Anonymkode: 7d2a7...474

Hadde blitt så forbanna. De må da ta deg med i samtalen?  Så du må se til alle barna mens de bare tar livet med ro?

Anonymkode: a3c38...d77

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde aldri jeg skulle bli hun irrasjonelt sjalu dama med utroskapsparanoia. Jeg vet at typen min elsker meg og kan ikke forestille meg at han gjør noe vondt mot meg. Men etter at vi og et par i blokka fikk barn nesten samtidig som etterhvert starta i samme barnehage samtidig har han fått veldig godt kontakt med denne moren. Jeg ser at de har så god kjemi! Ler mye av hverandre, ser på hverandre med gnistrende øyne, holdt på å si at de fullfører hverandres setninger, men det er kanskje å dra det litt langt. Hadde riktignok ikke overrasket meg. Hjelper ikke at hun er dødspen og min rake motsetning heller (brunette, jeg er blond, formfull, jeg er slank...)

Ja, jeg har snakket med han om det og han har forsikret meg om at han ikke føler noe for henne, men jeg har vegret meg mot å be han ha mindre kontakt med henne. Men selv om jeg ikke har bedt om det, har jeg lagt merke til at han unngår henne litt mer. Likevel, når de først er sammen ser jeg fortsatt de samme tegnene.

Hva skal jeg gjøre? Nytter ikke å være så sjalu!!

Anonymkode: 130a6...25a

Hvorfor kan du ikke be om mindre kontakt med henne? Det er like viktig at han tar hensyn til deg som du gjør til han. 

Anonymkode: 25f96...8d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjempegod kjemi med flere damer, alt fra ungjenter til damer på 75-80 år. Noen folk (mann/dame) trives men bedre med enn andre. Sånn er det bare, ingenting seksuelt over det. Og nei, jeg tenker ikke på noen av de når jeg runker..... latterlig altså . 

Anonymkode: b3e5b...3f4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde blitt så forbanna. De må da ta deg med i samtalen?  Så du må se til alle barna mens de bare tar livet med ro?

Anonymkode: a3c38...d77

Jeg passer ikke barna men hun snakket ikke så mye til meg. Det var jeg som tok kontakt med henne på slutten av fjellturen, så tvang jeg meg inn på henne og gikk sammen med henne de siste kilometrene mens kjæresten min og ungene gikk bak.

Jeg tror hun trenger bekreftelse fra andre men fordi hun er mye alene, og så liker hun kanskje kjæresten min bedre enn sin mann som hun har vært med i 10-15 år? Ikke vet jeg, men det er respektløst å oppføre seg sånn selv om man har behov for oppmerksomhet fra andre med. 

Anonymkode: 7d2a7...474

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en blid og sprudlende person, det er veldig vanlig at menn liker å snakke med meg og "henge".

Du liker å henge med gifte menn? Er du like blid og sprudlende mot damer? Jeg vet om noen som er akkurat som du beskriver deg selv. De er glade i oppmerksomhet fra menn, og liker å «konkurrere» mot koner og kjærester.

«De ronker til meg og synes at jeg er blidere og kjekkere enn damene sine.» Ok. Sympatisk. 

Anonymkode: d7aea...3e8

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vet jeg, men det er respektløst å oppføre seg sånn selv om man har behov for oppmerksomhet fra andre med. 

Ja. Veldig. Jeg synes menn bør si fra tvert når damer oppfører seg slik, jeg vil faktisk gå så langt som å si at en mann som ikke tydelig avviser en kvinne som egler seg på ham på den måten, er ikke kjærestemateriale. 

Sånne damer skal bare utkonkurrere andre damer fordi det gir dem en boost. 

Anonymkode: d7aea...3e8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 14.7.2020 den 20.12):

Ja. Veldig. Jeg synes menn bør si fra tvert når damer oppfører seg slik, jeg vil faktisk gå så langt som å si at en mann som ikke tydelig avviser en kvinne som egler seg på ham på den måten, er ikke kjærestemateriale. 

Sånne damer skal bare utkonkurrere andre damer fordi det gir dem en boost. 

Anonymkode: d7aea...3e8

:klappe:

Det er ikke å gå langt en gang.

Det burde være en selvfølge.

Og det burde være en av de første tingene man tester en mann på; at han er i stand til å si nei til mennesker, generelt, og til damer som prøver seg, spesielt. 

Endret av ~ m a u d e ~
10. oktober 2022
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, SoWhat? said:

Wtf

noe som er rart?

At en mann kan være venner med en kvinne uten å pule henne? helt nytt konsept for deg?

Eller rart at en alenemamma kan ha venner? hva er det som er så wtf i din verden?

Anonymkode: 854cd...c5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du liker å henge med gifte menn? Er du like blid og sprudlende mot damer? Jeg vet om noen som er akkurat som du beskriver deg selv. De er glade i oppmerksomhet fra menn, og liker å «konkurrere» mot koner og kjærester.

«De ronker til meg og synes at jeg er blidere og kjekkere enn damene sine.» Ok. Sympatisk. 

Anonymkode: d7aea...3e8

Det har jeg vel ikke sagt, at de runker til det ene og andre. 
Jeg er genuint glad, positiv og blid. Har du et problem med det?
Jeg er trent, tar vare på meg selv, trenger ikke en mann for berkeftelse, da hadde jeg skaffet meg det for lengst. Har ikke vært fysisk med en eneste en av de, er er kamerater. 

Jeg er enda bedre venninne med konen enn jeg er venner med han. 

Jeg har mange slike vennepar, kan gå på pub med mannen og se fotball feks, eller han ber om skyss til fest, en annen gang er det han som kjører meg og konen på fest eller noe annet. 

Skjønner ikke hvorfor alt skal sykeliggjøres eller gjøres om til noe seksuelt. 

Jeg er på quizlag med kamerater som er gift også. Hvorfor er dette så ille?

 

Anonymkode: 854cd...c5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Romilo said:

Bli venn med henne du også, da er det enda mindre sjans for at noen gjør noe mot deg. 

Ja, jeg er vennlig med henne og liker henne, men føler ikke at jeg får den store responsen. Det klikker liksom ikke mellom oss. 

 

14 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje prøve å ufarliggjøre det litt? Si at du har lagt merke til at han nå unngår henne litt mer, og at det ikke var hensikten. At du ser kjemien, og at det er ok så lenge man er seg det veldig bevisst og ikke lar det gå over i «ulovlige» fantasier (som er ufarlige om det gjelder typ Jennifer Lawrence, men kanskje ikke den pene nabokona som er et par hakk mer oppnåelig).

Om han innrømmer for seg selv og deg at det er slik vil det bli mindre spennende. Å være i forhold er jo ingen garanti mot å bli litt betatt av andre, der er hva man gjør med det som teller. Jeg tror de som tenker at sånt aldri vil skje gjerne overtolker slike følelser om de likevel oppstår. De tenker at dette jo MÅ være den store kjærligheten når de som aldri skulle se på andre blir litt fjollete rundt den nye, kjekke kollegaen.

Om man er bevisst på at slikt kan skje og at det ikke betyr noe annet enn litt spenning i hverdagen (så lenge det blir med tanken) er det lettere å bare la det skli over.

Anonymkode: 803ac...ef8

Dette skal jeg prøve. Hva tror du om å gjøre det med en ertete tone? Erte han litt med at han har fått seg en ny flørt, reservekjæreste osv.?

Anonymkode: 130a6...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...