Gå til innhold

Hvorfor være trofast?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Romilo said:

Da ville jeg kanskje bare lufte åpent forhold, men at dere ikke forteller hverandre hvem dere ligger med... og har regler, som at det ikke skal ligges med noen i deres seng, feks

Ja, kanskje det er løsningen. Finne en form for åpent forhold som ikke er for arrangert/tar vekk all spenningen.

Anonymkode: 98d6e...e78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Andre argumenter enn samvittighet eller frykten for å bli oppdaget?

Jeg er så lei av å gå rundt med følelsen av ikke å ha levd, ha crush som jeg ikke kan gjøre noe med, fantasier som jeg ikke har opplevd, den deprimerende følelsen av at det aldri mer i livet mitt kan skje noe spennende, spontant, vilt når jeg minst venter det. Jeg vet at jeg skulle ha greid å holde det skjult og dårlig samvittighet er vel noe som går over.

Anonymkode: 98d6e...e78

Kjærlighet og respekt. Er selv utro pga. disse mangler for partner. Men var trofast i 20 år og kommer til å være trofast med neste partner.

Anonymkode: 95feb...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke der spenningen sitter, var ikke det jeg mente. Åpent forhold blir så arrangert. Det er det som tar vekk spenningen. Hei, nå skal vi ha sex fordi jeg har fått lov av kjæresten min. Spenningen ligger i det naturlige med to mennesker som møtes og alt kan skje.

Anonymkode: 98d6e...e78

Er jo egentlig ingenting arrangert over åpent forhold, annet at du har avklart med partneren din. Det nye med nye mennesker, og spenningen i flørten er jo der på akkurat samme måte.

Men fantasien du har om dette er kanskje litt enklere i hodet ditt enn på ekte. Du vet jo ikke om de nye du innleder med egentlig er ute etter noe monogamt og hva de føler om hva du holder på med. Du kan komme til å såre flere enn bare partneren din.

Hvis du bestemmer deg for å si det til verken partner eller nye flørter kan du også komme opp i kompliserte situasjoner. Kommer helt an på hvem du starter noe med, og hva de selv tror og er ute etter.

Anonymkode: 9952e...b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Andre argumenter enn samvittighet eller frykten for å bli oppdaget?

Jeg er så lei av å gå rundt med følelsen av ikke å ha levd, ha crush som jeg ikke kan gjøre noe med, fantasier som jeg ikke har opplevd, den deprimerende følelsen av at det aldri mer i livet mitt kan skje noe spennende, spontant, vilt når jeg minst venter det. Jeg vet at jeg skulle ha greid å holde det skjult og dårlig samvittighet er vel noe som går over.

Anonymkode: 98d6e...e78

Kan du ikke få utløp for villskap på en annen måte enn å ligge rundt? Gjør noe annet spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ville ligge rundt, hvorfor er du i et forhold?

Anonymkode: ef9a5...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvorfor være trofast I et følelsesløst og sexløst Forhold viss det har blitt slik? Mange tyr først til utroskap for å prøve det først, fordi det er enklere enn samlivsbrudd. Jeg var utro først, og samlivsbrudd etterpå. Jeg vil anbefale samlivsbrudd først

Anonymkode: 0a09d...3bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Andre argumenter enn samvittighet eller frykten for å bli oppdaget?

Anonymkode: 98d6e...e78

For å kunne se meg selv i speilet.

Anonymkode: b1cfc...1d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke svare for hvordan det hadde føltes om det faktisk skjedde og jeg fikk vite det. Men jeg har tenkt endel på i det siste og tror faktisk at jeg ikke hadde blitt så skuffa, lei meg eller sur. Mer lettet over at vi er på samme planet, hvis du skjønner?

Anonymkode: 98d6e...e78

Da er det jo like greit med åpent forhold da. Blir litt oppgitt av deg. Du går jo bare i ring. Du vil at hun skal nekte deg det, slik at jakten og hemmeligheten blir spennende. Samtidig så er det faktisk ok begge veier, dette med å ligge med andre. 

Anonymkode: 3a08e...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det samme som deg TS. Ble forelsket i en kollega, viste seg at han følte det samme. Bestemte oss for å gjøre noe med det. Man lever bare en gang. Hvorfor gå rundt å tenke "hva hvis"?. Blir sikkert halshugget her nå, men det er den beste beslutningen på lenge.

Anonymkode: 2d073...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det samme som deg TS. Ble forelsket i en kollega, viste seg at han følte det samme. Bestemte oss for å gjøre noe med det. Man lever bare en gang. Hvorfor gå rundt å tenke "hva hvis"?. Blir sikkert halshugget her nå, men det er den beste beslutningen på lenge.

Anonymkode: 2d073...f70

Så ble det dere og du levde lykkelig i alle dine dager?

Anonymkode: 3a08e...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Da går jeg ut ifra at det er helt greit for deg at dama di er utro mot deg, eller!?

Anonymkode: b89da...1a9

Hva er det som får deg til å automatisk tro at TS er en mann? Ifølge statistikken er det ikke en signifikant forskjell mellom kjønnene når det gjelder utroskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Andre argumenter enn samvittighet eller frykten for å bli oppdaget?

Anonymkode: 98d6e...e78

Ja, selvfølgelig!

Andre mennesker er EKLE!

Det er det ultimate argumentet mot utroskap. 

Hvorfor i alle dager skulle jeg nedverdige meg til å innlede et eller annet stusslig, ugudelig forhold til en av taperne, når jeg har fått selve DRØMMEPRINSEN?

Forstår selvfølgelig at mennesker som har fått utdelt dårlige kort - vedrørende intelligens, utseende, kropp, sjarm og moral - benytter seg av både dumpster diving og andre krekslige måter å få seg litt fysisk samkvem, men hallo, ingen mennesker med reelle valgmuligheter, ville ha valgt noe sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke legge opp til et spennende liv sammen med partneren sin? Min mann elsker å overraske meg, og sammen finner vi på nye og noen ganger spennende ting sammen. Vi har mer enn nok sammen med hverandre og ingen av oss hadde klart å utsette og risikere forholdet for tilfeldig sex. Ikke at vi har lyst til det heller, vi sitter for stor pris på hverandre. Jeg personlig kunne ikke klart å se mannen i øynene etterpå om jeg hadde hatt sex med en annen, det samme sier mannen. Hvorfor må spenning inneholde sjanse til å såre den andre? I verste fall ødelegge den andre?

Anonymkode: d0c63...658

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Så ble det dere og du levde lykkelig i alle dine dager?

Anonymkode: 3a08e...bee

Nei vi er fremdeles sammen med våre respektive partnere, men treffes jevnlig flere ganger i uken. 

Anonymkode: 2d073...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene er at jeg ikke tenner på andre mens jeg er i forhold. Ikke har jeg behov for sex på si heller. 

Anonymkode: f1c78...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ettersom den du skal ha det "spennende med" og kjæresten begge vil ha et følelsesliv medfører dette at du kan såre to menn. Hvorfor skal andre betale for at du skal være underholdt? Kan du ikke ta motorsykkellappen eller noe om du kjeder deg? 

Anonymkode: abdb8...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Andre argumenter enn samvittighet eller frykten for å bli oppdaget?

Jeg er så lei av å gå rundt med følelsen av ikke å ha levd, ha crush som jeg ikke kan gjøre noe med, fantasier som jeg ikke har opplevd, den deprimerende følelsen av at det aldri mer i livet mitt kan skje noe spennende, spontant, vilt når jeg minst venter det. Jeg vet at jeg skulle ha greid å holde det skjult og dårlig samvittighet er vel noe som går over.

Anonymkode: 98d6e...e78

Grunnleggende respekt for partner og partners følelser? Lojalitet? Nei?

Anonymkode: a243e...c01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner faktisk godt hva du mener jeg... det blir etterhvert meningsløst.. lite spenning og en mister seg selv ... har det sånn jeg å.

 

Anonymkode: 2dc3a...fea

Sitter ikke med noen fasit, men undres at kanskje man da kan søke spenning en annen plass? Nå vet jeg ingenting om deg, men kan det være at man da har feks en for meningsløs jobb, ingen hobby som gir spenning og bekreftelse, føles meningsfullt etc. At hvis du hadde hatt andre elementer i livet ditt som gav deg spenning og noe meningsfullt, så hadde ikke det behovet for å søke etter spenning hos andre partnere vært der? 

 

Anonymkode: d6fab...271

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Grunnleggende respekt for partner og partners følelser? Lojalitet? Nei?

Anonymkode: a243e...c01

Jo, kanskje hvis du kommer med argumenterer for det så. Nei? 👍😂

Anonymkode: 98d6e...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...