Gå til innhold

Hvorfor være trofast?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ideelt sett ja. Jeg skulle ønske åpent forhold var en god løsning for meg, men for meg er det noe som tar vekk all spenning. Og da er det jo ikke en løsning når spenningen er en såpass viktig del av det jeg ville ha søkt hvis jeg var utro.

Anonymkode: 98d6e...e78

Så spenningen sitter i hemmeligheten og det å muligens såre noen? Da bør man faktisk ikke finne seg forhold. 

Anonymkode: 3a08e...bee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Så spenningen sitter i hemmeligheten og det å muligens såre noen? Da bør man faktisk ikke finne seg forhold. 

Anonymkode: 3a08e...bee

Nei, det er ikke der spenningen sitter, var ikke det jeg mente. Åpent forhold blir så arrangert. Det er det som tar vekk spenningen. Hei, nå skal vi ha sex fordi jeg har fått lov av kjæresten min. Spenningen ligger i det naturlige med to mennesker som møtes og alt kan skje.

Anonymkode: 98d6e...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Andre argumenter enn samvittighet eller frykten for å bli oppdaget?

Jeg er så lei av å gå rundt med følelsen av ikke å ha levd, ha crush som jeg ikke kan gjøre noe med, fantasier som jeg ikke har opplevd, den deprimerende følelsen av at det aldri mer i livet mitt kan skje noe spennende, spontant, vilt når jeg minst venter det. Jeg vet at jeg skulle ha greid å holde det skjult og dårlig samvittighet er vel noe som går over.

Anonymkode: 98d6e...e78

Hvorfor i all verden holde sammen når det er slik?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke der spenningen sitter, var ikke det jeg mente. Åpent forhold blir så arrangert. Det er det som tar vekk spenningen. Hei, nå skal vi ha sex fordi jeg har fått lov av kjæresten min. Spenningen ligger i det naturlige med to mennesker som møtes og alt kan skje.

Anonymkode: 98d6e...e78

Du er tydeligvis ikke enig i deg selv. Du liker det hemmelige i det og det skaper spenningen. Spenningen ligger ikke der for deg om det er et åpent forhold. Selv med åpent forhold så er det møter der alt kan skje. 

Anonymkode: 3a08e...bee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Andre argumenter enn samvittighet eller frykten for å bli oppdaget?

Jeg er så lei av å gå rundt med følelsen av ikke å ha levd, ha crush som jeg ikke kan gjøre noe med, fantasier som jeg ikke har opplevd, den deprimerende følelsen av at det aldri mer i livet mitt kan skje noe spennende, spontant, vilt når jeg minst venter det. Jeg vet at jeg skulle ha greid å holde det skjult og dårlig samvittighet er vel noe som går over.

Anonymkode: 98d6e...e78

Du spør: Hvorfor være trofast?

Jeg spør: Hvorfor være utro? Hvorfor gå inn i et forhold om man ikke klarer å holde seg til en person? Hvorfor blir du ikke singel om du vil ligge med eller flørte med andre?

 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke

Anonymkode: 98d6e...e78

Ønsker du selv å bli lurt og forrådt? 

Hvis du svarer nei, så vet du jo allerede svaret. Det du ikke vil at andre skal gjør mot deg, skal du heller ikke gjøre mot andre.

 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er tydeligvis ikke enig i deg selv. Du liker det hemmelige i det og det skaper spenningen. Spenningen ligger ikke der for deg om det er et åpent forhold. Selv med åpent forhold så er det møter der alt kan skje. 

Anonymkode: 3a08e...bee

Synes fortsatt det blir noe for arrangert over det :) Er enig med meg selv der.

Anonymkode: 98d6e...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ideelt sett ja. Jeg skulle ønske åpent forhold var en god løsning for meg, men for meg er det noe som tar vekk all spenning. Og da er det jo ikke en løsning når spenningen er en såpass viktig del av det jeg ville ha søkt hvis jeg var utro.

Anonymkode: 98d6e...e78

Er det ikke spennende nok å være singel? Da kan du gjøre akkurat som du vil, når du vil, uten å såre andre.

 

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uatskillelig said:

Du spør: Hvorfor være trofast?

Jeg spør: Hvorfor være utro? Hvorfor gå inn i et forhold om man ikke klarer å holde seg til en person? Hvorfor blir du ikke singel om du vil ligge med eller flørte med andre?

 

Ja, det er tydeligvis ikke så lett for alle å svare på spørsmålet jeg stiller...

Anonymkode: 98d6e...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har vært i et forhold i 10 år og dessverre ble det slutt der. Jeg har opplevd at damer har lagt an på meg når jeg har vært på byen og har syntes det har vært kjekt. Jeg har aldri vært utro, men ofte stilt dette spørsmålet til meg selv: Jeg opplever lite spenning og det er kun tryggheten jeg har, men hva går jeg glipp av? 

- Nå var jo ekskona mi utro, så hun søkte vel etter spenning selv (jeg er ikke bitter ovenfor henne og kunne aldri selv ha vært utro) men man lever bare en gang og det å gå rundt å være sint er ikke ei greie for meg. 

Vel, over til det som handler om det å være singel. 
Jeg har kjent på den ''spennende'' nye tilværelsen hvor jeg har havna til køys med damer jeg har hatt en viss interesse for tidligere. Spenningen varte i hele 2 mnd før jeg nå lengter etter å være i et trygt og stabilt forhold. 
Er det verdt det å være trofast om du har noen du er skikkelig glad i, så er svaret definitivt JA! 

Også er det ei greie til. Du sårer den personen du er sammen med så langt inni hjerterota og klarer du da å være glad i deg selv etterpå? 

Anonymkode: 09635...604

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Uatskillelig said:

Er det ikke spennende nok å være singel? Da kan du gjøre akkurat som du vil, når du vil, uten å såre andre.

 

Jo, det er spennende nok å være singel 😛 Hadde ikke vært noen tråd om det ikke var fordi jeg ikke vil være singel, vil være med typen min.

Anonymkode: 98d6e...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vel, jeg har vært i et forhold i 10 år og dessverre ble det slutt der. Jeg har opplevd at damer har lagt an på meg når jeg har vært på byen og har syntes det har vært kjekt. Jeg har aldri vært utro, men ofte stilt dette spørsmålet til meg selv: Jeg opplever lite spenning og det er kun tryggheten jeg har, men hva går jeg glipp av? 

- Nå var jo ekskona mi utro, så hun søkte vel etter spenning selv (jeg er ikke bitter ovenfor henne og kunne aldri selv ha vært utro) men man lever bare en gang og det å gå rundt å være sint er ikke ei greie for meg. 

Vel, over til det som handler om det å være singel. 
Jeg har kjent på den ''spennende'' nye tilværelsen hvor jeg har havna til køys med damer jeg har hatt en viss interesse for tidligere. Spenningen varte i hele 2 mnd før jeg nå lengter etter å være i et trygt og stabilt forhold. 
Er det verdt det å være trofast om du har noen du er skikkelig glad i, så er svaret definitivt JA! 

Også er det ei greie til. Du sårer den personen du er sammen med så langt inni hjerterota og klarer du da å være glad i deg selv etterpå? 

Anonymkode: 09635...604

Hva betyr det egentlig å være glad i seg selv? Kanskje jeg ikke er det fra før av..

Takk for bra svar :)

Anonymkode: 98d6e...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er spennende nok å være singel 😛 Hadde ikke vært noen tråd om det ikke var fordi jeg ikke vil være singel, vil være med typen min.

Anonymkode: 98d6e...e78

Hvorfor vil du være med typen din om du samtidig vil ligge med andre?

 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes fortsatt det blir noe for arrangert over det :) Er enig med meg selv der.

Anonymkode: 98d6e...e78

Alt som er planlagt er kjedelig... Helt  enig. 

Anonymkode: 2dc3a...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Uatskillelig said:

Hvorfor vil du være med typen din om du samtidig vil ligge med andre?

 

Hvorfor vil du ha forrett når du også vil ha hovedrett? Det var en ekkel sammenlikning av meg, men jeg forstår faktisk ikke spørsmålet. Det går da an å ha lyst på flere ting!

Anonymkode: 98d6e...e78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes fortsatt det blir noe for arrangert over det :) Er enig med meg selv der.

Anonymkode: 98d6e...e78

Så du er enig i at sårer en partner for litt spenning i hverdagen? Hvorfor syns du det er riktig å gjøre når du kunne latt det være?

Anonymkode: 3a08e...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Romilo said:

Hadde du vært okei med at partneren din lå med andre bak ryggen din? 

Kan ikke svare for hvordan det hadde føltes om det faktisk skjedde og jeg fikk vite det. Men jeg har tenkt endel på i det siste og tror faktisk at jeg ikke hadde blitt så skuffa, lei meg eller sur. Mer lettet over at vi er på samme planet, hvis du skjønner?

Anonymkode: 98d6e...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke

Anonymkode: 98d6e...e78

Fordi det ikke er slik et anstendig og godt menneske behandler sin partner. Å inngå et forhold med noen er i de fleste tilfeller også underforstått at da holder man seg til hverandre, og ingen andre, en slags sosial kontrakt. Med mindre åpent forhold er eksplisitt diskutert og godkjent av begge parter, da. Men det er ikke så utbredt.

Er man et par, har man i dagens samfunn en sosial kontrakt å forholde seg til, og det er at man ikke går og har sex og romantiske følelser og seksuelle erfaringer med andre enn sin partner. Du kan også risikere å dra med deg seksuelt overførbare sykdommer hjem, og ikke alle er like hyggelige å få. Noen er ikke mulige å kurere, som syfilis og aids. Og i disse dager; korona, som kan være potensielt livsfarlig.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke svare for hvordan det hadde føltes om det faktisk skjedde og jeg fikk vite det. Men jeg har tenkt endel på i det siste og tror faktisk at jeg ikke hadde blitt så skuffa, lei meg eller sur. Mer lettet over at vi er på samme planet, hvis du skjønner?

Anonymkode: 98d6e...e78

Da ville jeg kanskje bare lufte åpent forhold, men at dere ikke forteller hverandre hvem dere ligger med... og har regler, som at det ikke skal ligges med noen i deres seng, feks

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...