Gå til innhold

Hvorfor er sushi-takeaway så dyrt? 1000 kr for at to voksne skal få spist seg mett!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, mr. right skrev:

Storspisere....skjerp dere!!

Hvorfor det? Folk har da for svingende ingen plikt til å spise mindre fordi du synes det? Man spiser til man er mett, passe mett.

Jeg hadde gått sulten fra bordet om jeg skulle nøyd meg med den fislete porsjonen på 6-7 sushi som noen presterer å si gjør dem mette. Det er under halvparten av hva JEG trenger for å bli mett.

Til gjengjeld spiser jeg ikke mer den dagen. Det tipper jeg disse småspiserne gjør. De må nok dytte i seg kvelds også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Million skrev:

Hvorfor det? Folk har da for svingende ingen plikt til å spise mindre fordi du synes det? Man spiser til man er mett, passe mett.

Jeg hadde gått sulten fra bordet om jeg skulle nøyd meg med den fislete porsjonen på 6-7 sushi som noen presterer å si gjør dem mette. Det er under halvparten av hva JEG trenger for å bli mett.

Til gjengjeld spiser jeg ikke mer den dagen. Det tipper jeg disse småspiserne gjør. De må nok dytte i seg kvelds også.

Tror mange er innprentet med at man skal spise sånn eller sånn. Ser mange spiser lunch. Jeg har ikke tid til lunch og er ikke sulten før middag. 6 biter sushi hadde vært en forrett for meg ja

Anonymkode: f777c...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og dama pleide å bruke 2-300, og det holdt helt fint. Dere må være skikkelige storetere, eller voldsomme snobber.

Anonymkode: 847d1...dea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror mange er innprentet med at man skal spise sånn eller sånn. Ser mange spiser lunch. Jeg har ikke tid til lunch og er ikke sulten før middag. 6 biter sushi hadde vært en forrett for meg ja

Anonymkode: f777c...ce5

Da er du heldig med sultfølelsen, eller spiser sen frokost og tidlig middag. Her går det fort 15 timer fra frokost til middag, det er litt lenge for min del ihvertfall ;) Blir gjerne både brunch og lunsj imellom der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2020 den 18.52, AnonymBruker skrev:

Hvor handler du? Jeg er vant med at buffet er dritdyrt sammenlignet med pakkene man kjøper 

Anonymkode: 7c954...b42

Sabrura, sushikjede i Trondheim(pluss et par plasser til tror jeg?). 199kr for buffet. 

Anonymkode: 1ca99...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange typer sushi, dere. En rett kan gjøre meg mett etter 8-10 biter, mens en annen kan gjøre meg mett etter 16 biter. Det spørs hva man spiser. 

Anonymkode: 83a6b...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter

Jeg er storspist og av den grunn overvektig. Tror maks jeg har spist 16 bitet sushi til et måltid... Samme med mannen som er 30 cm lengere enn meg og mye mer fysisk aktiv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er store prisforskjeller mellom restaurantene. Mannen min og jeg pleier å dele Umai Box fra Sushi Bar, disse har 45-50 biter og ligger på rundt 800 kr. De er litt mer eksklusive, men likevel er det ganske dyrt. På Sabrura er det ca halv pris for samme mengde, men jeg synes Sushi Bar har bedre kvalitet, så vi unner oss det når vi skal kose oss skikkelig.

Anonymkode: d9dcb...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Syns det er ganske artig at folk her trenger 30!!! biter med sushi for å bli mett. Jeg trenger bare 8😂 Koster meg rundt 150,-. 

Anonymkode: ff5bb...bf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Nå fikk jeg veldig lyst på sushi :spise:

Jeg spiser meg mett på 12-16 biter, det koster meg ca 200-250 kr ;) mannen i huset liker ikke sushi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sushi til lunsj i dag. Salmon&Tuna box fra Yo! til 135 kroner. 4 Nigiri, 4 futo maki, 1 vanlig maki og 4 sashimi. Ble passe mett, da var det faktisk nesten 11 timer siden forrige måltid (frokost). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, -jk- skrev:

Det ble sushi til lunsj i dag. Salmon&Tuna box fra Yo! til 135 kroner. 4 Nigiri, 4 futo maki, 1 vanlig maki og 4 sashimi. Ble passe mett, da var det faktisk nesten 11 timer siden forrige måltid (frokost). 

Spennende info.

Gleder meg til å høre om a) hvor mange biter du spiste, b) hvor mett du ble og c) hvor mange timer det var siden forrige måltid neste gang du spiser sushi.

Anonymkode: 1f6a6...5aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 biter maki spiste jeg i dag. De 4 siste ble litt i overkant men det gikk da ned. Kostet meg 250 kroner 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Det er store forskjeller på sushi prisen ,var i Oslo i sommer vi spiste oss stappmette 2 voksene og 1 barn (som spiser mye sushi) for 500,her vi bor må vi opp på 1000 for oss 3,da er det 16 biter til hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...