Gå til innhold

Hvorfor er sushi-takeaway så dyrt? 1000 kr for at to voksne skal få spist seg mett!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var dyrt ja, med tanke på at det er en rett som er kjapp å lage også?

 

Kan vel ikke si at dette alene betyr at det er noen stor odds for at dem driver samarbeid. Heller større odds for at dem følger markedet og den driter i hvor god råd du har. Er fryktelig mote og poppis å spise sushi vettu, samtidig viktig at det er egen sushi kokk fra japan (det er folk nøye på). Da blir det dyrt.

 

Ikke mange som er så nøye på at han som lager burger på mcdonalds er utdannet burgerkokk. Ergo tåler man laber burger til en billig penge.. Dersom en sushi shappe hadde ansatt random folk til å lage sushi hadde dem gått konk på flekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist jeg spiste takeaway-sushi betalte vi i ca 550 kr for 24 biter, noe som gjorde oss begge gode og mette.
Tror du begynne å kjøpe sushi et annet sted. Eller spise mindre.

Anonymkode: dc440...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og slik er det vel alle sushi-steder? Kan det være kartellvirksomhet? Altså ulovlig prissamarbeid?

Den viktigste ingrediensen er jo ris. Jordas billigste råvare omtrent.

Er virkelig fisken/kjøttet så dyrt?

Andre som er enige i dette, at det virker rart?

Anonymkode: 94539...15d

1: Hvor spiser dere sushi? Det er vel neppe Omakase eller Alex sushi siden det er steder hvor besøkende er klar over kvalitet og konsept.

2: Hvor mange biter spiser dere egentlig? Mange anstendige sushisteder med takeaway selger typ familiepakker med 70 biter til 600 spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sist jeg spiste takeaway-sushi betalte vi i ca 550 kr for 24 biter, noe som gjorde oss begge gode og mette.
Tror du begynne å kjøpe sushi et annet sted. Eller spise mindre.

Anonymkode: dc440...02b

Haha! 24 biter er da ikke nok til å mette en person. Skulle vi begge blitt mette måtte vi betalt godt over 1000 kr, så tydelig at ditt råd om å bytte til deres sted ikke er det beste, vil bare bli enda dyrere.

Anonymkode: 94539...15d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag det selv, om du synes det er dyrt å kjøpe. Enkelt og billigere. 

Anonymkode: 48733...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha! 24 biter er da ikke nok til å mette en person. Skulle vi begge blitt mette måtte vi betalt godt over 1000 kr, så tydelig at ditt råd om å bytte til deres sted ikke er det beste, vil bare bli enda dyrere.

Anonymkode: 94539...15d

Jeg tror du må akseptere at dere er litt utenfor normen her. De aller fleste vil ikke engang vurdere å kjøpe så mange som 24 biter til én person. Jeg hadde nok klart å få det i meg, men hadde omtrent trillet etterpå. Og den følelsen av å ha overspist er ikke noe særlig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, M71 skrev:

Sabi sushi sin meny til 1090,- Tror nok det er greit for 4stk :)

Capture.JPG

Vi to kunne fint spist det.

Anonymkode: 94539...15d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter at man må betale mye mer for å bli mett på sushi i forhold til veldig mye annen take-away, men du overdriver kanskje litt med 1000kr? Eller spiser dere et veldig dyrt sted?

Jeg må ha ca 30 biter med sushi for å bli mett (overlever på 24 også, men kan ikke kalles mett), mens jeg blir mett av en normal ènmanns-pizza til ca 100 kroner. 

Kjøper stort sett sushi her: http://www.sushimajorstua.com/, og der får man eksempelvis 32 biter for 278 kr, evt. 60 biter for 549 kr.

Så ja, sushi er dyrt i forhold til mye annen take-away.

(Må legge til at jeg virkelig ikke kan fatte at det er mulig å bli noe som kalles mett på under 20 biter)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fysikeren skrev:

Jeg støtter at man må betale mye mer for å bli mett på sushi i forhold til veldig mye annen take-away, men du overdriver kanskje litt med 1000kr? Eller spiser dere et veldig dyrt sted?

Jeg må ha ca 30 biter med sushi for å bli mett (overlever på 24 også, men kan ikke kalles mett), mens jeg blir mett av en normal ènmanns-pizza til ca 100 kroner. 

Kjøper stort sett sushi her: http://www.sushimajorstua.com/, og der får man eksempelvis 32 biter for 278 kr, evt. 60 biter for 549 kr.

Så ja, sushi er dyrt i forhold til mye annen take-away.

(Må legge til at jeg virkelig ikke kan fatte at det er mulig å bli noe som kalles mett på under 20 biter)

Det som har overrasket meg i denne tråden er hvor lite folk spiser. 

Jeg bruker også mye penger på sushi. Det er fordi de såkalte 'menyene' ikke treffer meg. 

Anonymkode: f777c...ce5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som har overrasket meg i denne tråden er hvor lite folk spiser. 

Anonymkode: f777c...ce5

Samme her!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 15.12, solmåneogstjerner skrev:

Litt av en pris. Bruker ca 4-500 for to voksne, og det er når vi skal spise oss gode og mette. Ofte er det litt igjen også. 

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fysikeren skrev:

Samme her!

3-4 biter, kanskje 5? Jeg spiser nok 20 biter og et par biter til for kosen. 

Anonymkode: f777c...ce5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha! 24 biter er da ikke nok til å mette en person. Skulle vi begge blitt mette måtte vi betalt godt over 1000 kr, så tydelig at ditt råd om å bytte til deres sted ikke er det beste, vil bare bli enda dyrere.

Anonymkode: 94539...15d

Haha du tar feil! Jeg har personlig selv sett en person spise under 20 biter og ble mett! Ser frem til din beklagelse her på Internett.

Anonymkode: c0bcf...f78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Uatskillelig skrev:

Hvor mange biter spiser du? 

Sist gang bestilte jeg 10 biter til ca. 180kr. 

Hvordan kan det bli 1000kr for to stk?

 

Hun korrigerte summen litt i et senere innlegg, og skrev at det var rundet opp, men det var i virkeligheten 800-900 kr for sushi til to hun snakket om. Men det er jo dyrt, det også. Flere hundre kr dyrere enn hva vi betaler her hos oss for sushi til to. Og vi kjøper mange biter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En typisk bit maki inneholder 45 kalorier, så 24 biter blir over 1000 kalorier på et  måltid. Tenker at man kanskje er vant til å spise ganske tung og kjøttfull mat om man ikke blir mett av det. Selv spiser jeg normalt 12-16 biter. 

Anonymkode: b9456...6f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takket være denne tråden har jeg sykt lyst på sushi i dag! 😛

Men den lokale sushi-sjappa har stengt for foodora-levering nå i fellesferien, ser jeg. Søren også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Million skrev:

Takket være denne tråden har jeg sykt lyst på sushi i dag! 😛

Men den lokale sushi-sjappa har stengt for foodora-levering nå i fellesferien, ser jeg. Søren også. 

Kanskje du får ta beina fatt, da? Eller kjøre å kjøpe?

Anonymkode: d7f33...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du får ta beina fatt, da? Eller kjøre å kjøpe?

Anonymkode: d7f33...55e

Kan ikke det. Har feber i dag, og i disse koronatider er det da tilrådet å holde seg hjemme :)

(og jeg har heller ikke bil)

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En typisk bit maki inneholder 45 kalorier, så 24 biter blir over 1000 kalorier på et  måltid. Tenker at man kanskje er vant til å spise ganske tung og kjøttfull mat om man ikke blir mett av det. Selv spiser jeg normalt 12-16 biter. 

Anonymkode: b9456...6f3

Jeg følger resonnementet (delvis ihvertfall), men det handler ikke bare om kalorier, men også metthetsfølelse.

Føler man seg mett av kjøtt? Dette må være høyst personlig for jeg kan fint spise 400g kjøtt + vanlig tilbehør å ikke føle meg spesielt mett, mens en vegetarpizza (vanlig ènmanns fra random take-away sjappe) gjør meg veldig mett. Mulig magen min takler "deig" dårligere enn kjøtt. Samme gjelder 30 biter sushi (selv om det sikkert er flere kalorier enn i pizzaen..).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...