Gå til innhold

Hva koster det å skyte en elefant?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Karpalex
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det veldig vanskelig de siste årene, derfor er det på tide at jeg får en god opplevelse. Jeg tenker den ultimate opplevelsen er å felle et stort majestetisk dyr.

Anonymkode: 846e8...0c7

Jeg tror at du blir skuffet dessverre. Og jeg lurer på om du vet hvordan løvejakt f.eks foregår. Det er inne i et område , hvor dyret ikke kommer seg langt unna. Og disse løvene var en gang en løveunge som ble kjøpt av disse hunting eierne som lar de vokse opp med tanke på en dag å tjene penger på de ved å bli slaktet ned.

For meg er det uforståelig at et normalt menneske kan tenke seg å drepe et utrydningstruet dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har hatt det veldig vanskelig de siste årene, derfor er det på tide at jeg får en god opplevelse. Jeg tenker den ultimate opplevelsen er å felle et stort majestetisk dyr.

Anonymkode: 846e8...0c7

Ser noen tidligere i tråden skrive at det koster mellom 400 og 600 tusen. Temmelig mye penger kun for å få en god opplevelse. 

Hva med å i stedet kjøpe inn sjelden vin og helle den ned i vasken? Virker som like givende som å betale en halv million for å drepe et dyr det ikke krever noen ferdigheter å skyte.

Anonymkode: bca95...a39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det veldig vanskelig de siste årene, derfor er det på tide at jeg får en god opplevelse. Jeg tenker den ultimate opplevelsen er å felle et stort majestetisk dyr.

Anonymkode: 846e8...0c7

Man belønner seg ikke ved å drepe et utrydningstruet dyr vettu!  :dany:

Anonymkode: 9f221...c8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du gjøre alt du har lyst til? Bli voksen. 

Anonymkode: 024f0...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2020 den 12.13, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst til å skyte et eksotisk dyr. Og elefanter er jo noen av de mest eksotiske dyrene.

Men jeg har lyst til å skyte et eksotisk dyr.

Anonymkode: 846e8...0c7

Skyt en som vil skyte ett eksotisk dyr. Det må være eksotisk nok.

Anonymkode: a1e71...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det veldig vanskelig de siste årene, derfor er det på tide at jeg får en god opplevelse. Jeg tenker den ultimate opplevelsen er å felle et stort majestetisk dyr.

Anonymkode: 846e8...0c7

Jeg vet ikke akkurat om jeg vil anbefale elefantjakt selv om jeg nok har et litt mer nyansert syn på det enn de fleste. Det jeg derimot kan anbefale hvis du vil belønne deg selv med en god opplevelse er å reise til for eksempel Botswana for å oppleve natur og dyreliv. I Botswana generelt, og spesielt nord i landet, bor det svært få mennesker og dyrelivet er godt bevart. Det er også snakk om store landområder og milevis med dårlige veier/stier så det er ikke snakk om at det dukker opp fire turbusser og tjue privatbiler hvis noen har sett en løve en dag. Du har også Okavangodeltaet som er helt fantastisk. Det er dyrt, men så vidt jeg forstår er ikke penger noe problem og du får selvfølgelig det du betaler for. Du kan også kjøre rundt på egenhånd, men jeg anbefaler absolutt lokalkjent(e) guide(r). Både fordi det kan være farlig når du ikke er kjent med forholdene og fordi du risikerer å gå glipp av fantastiske opplevelser fordi du ikke vet hvordan og hvor du for eksempel kan finne en leopard. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mange nordmenn som driver med dette: link Så dere trenger ikke være så hatefulle!

Anonymkode: 846e8...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk mange nordmenn som driver med dette: link Så dere trenger ikke være så hatefulle!

Anonymkode: 846e8...0c7

Driter i hvor mange nordmenn som driver med det, det er fortsatt like kvalmt.... 

Anonymkode: 9f221...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...