Gå til innhold

Hva koster det å skyte en elefant?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men Ts, hvis du googler ser du at kontrollert jakt på elefanter faktisk nå er ønsket av myndighetene i flere afrikanske land. Hvor var du da de auksjonerte bort lisenser i Botswana? 

Det er altså, i følge disse landene, veldig ønskelig at du drar ned og skyter en. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Forskjellen er kanskje at man ikke spiser elefanten? 

Nå sier myndighetene i 3-4 afrikanske land at de ønsker en kontrollert jakt på elefanter. Faktisk ble lisenser auksjonert bort i Botswana tidligere i år. Ts skulle ha slengt seg på der. 

Joda, man spiser elefant. I det sørlige Afrika blir kjøttet blir bl.a. tørket og saltet til såkalt biltong. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Leo skrev:

Joda, man spiser elefant. I det sørlige Afrika blir kjøttet blir bl.a. tørket og saltet til såkalt biltong. 

Det visste jeg ikke! Bra det blir brukt til noe fornuftig da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Men Ts, hvis du googler ser du at kontrollert jakt på elefanter faktisk nå er ønsket av myndighetene i flere afrikanske land. Hvor var du da de auksjonerte bort lisenser i Botswana? 

Det er altså, i følge disse landene, veldig ønskelig at du drar ned og skyter en. :) 

 

Jeg visste ikke noe om det, derfor var jeg ikke der. Men det er bra at de ønsker det nå. Jeg har og lest at pengene hjelper reservatene, så dette er vinn-vinn.

21 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det visste jeg ikke! Bra det blir brukt til noe fornuftig da. 

Der ser du, kanskje du ikke skulle vært så negativ. Det er nå ingen forskjell på å skyte en elefant i forhold til å slakte en ku.

Anonymkode: 846e8...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg visste ikke noe om det, derfor var jeg ikke der. Men det er bra at de ønsker det nå. Jeg har og lest at pengene hjelper reservatene, så dette er vinn-vinn.

Der ser du, kanskje du ikke skulle vært så negativ. Det er nå ingen forskjell på å skyte en elefant i forhold til å slakte en ku.

Anonymkode: 846e8...0c7

Det er ganske stor forskjell, siden tørket elefantkjøtt neppe utgjør en stor del av kostholdet til den gjengse sørafrikaner. Spesielt ikke siden elefantjakt inntil nylig har vært forbudt (tror jeg). Men det er fint at du ønsker å bruke elefanten til matauk, da. Tørket kjøtt er jo lett å frakte med seg hjem uten at det blir dårlig også. Eller du tenker kanskje å gi bort hele elefanten? Eller hvilke planer har du for den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det er ganske stor forskjell, siden tørket elefantkjøtt neppe utgjør en stor del av kostholdet til den gjengse sørafrikaner. Spesielt ikke siden elefantjakt inntil nylig har vært forbudt (tror jeg). Men det er fint at du ønsker å bruke elefanten til matauk, da. Tørket kjøtt er jo lett å frakte med seg hjem uten at det blir dårlig også. Eller du tenker kanskje å gi bort hele elefanten? Eller hvilke planer har du for den? 

Ja, har planer om å gi bort kjøttet, men ønsker å ta med elfenbenene hjem.

Anonymkode: 846e8...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke trolling som mange nevner, jeg er oppriktig interessert i dette. Dere vet ikke noe om meg, men jeg har hatt det vanskelig de siste årene og derfor tenkte jeg å belønne meg selv. Grunnen til at jeg vil skyte en elefant er at det er det største dyret jeg vet om. Man skal ikke dømme andre så fort, men respektere at vi alle er forskjellige.

Anonymkode: 846e8...0c7

Så for å belønne det selv så må et uskyldig dyr tas livet av? Mennesker altså, slutter aldri å sjokkere meg med egoisme. 

Anonymkode: 79187...e94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det er ganske stor forskjell, siden tørket elefantkjøtt neppe utgjør en stor del av kostholdet til den gjengse sørafrikaner. Spesielt ikke siden elefantjakt inntil nylig har vært forbudt (tror jeg). Men det er fint at du ønsker å bruke elefanten til matauk, da. Tørket kjøtt er jo lett å frakte med seg hjem uten at det blir dårlig også. Eller du tenker kanskje å gi bort hele elefanten? Eller hvilke planer har du for den? 

Storviltjakt i Afrika er ikke noe man driver med alene så så det vanlige er at kjøttet fordeles blant de som har deltatt på jakten mens skytteren beholder skinn, horn etc. hvis han eller hun ønsker det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Leo skrev:

Storviltjakt i Afrika er ikke noe man driver med alene så så det vanlige er at kjøttet fordeles blant de som har deltatt på jakten mens skytteren beholder skinn, horn etc. hvis han eller hun ønsker det. 

Det er helt utrolig! Jeg trodde virkelig ikke at det var så mye kompetanse på storviltjakt i Afrika på KG! :fnise: Kudos! 

men Ts, dette er jo fantastisk. Nå vet du nesten alt om hvordan du skal få skutt en elefant. Det gjenstår bare hvordan du skal få med deg elfenben hjem (Google eksport-import, kanskje), men mulig Leo her vet noe om det òg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det er helt utrolig! Jeg trodde virkelig ikke at det var så mye kompetanse på storviltjakt i Afrika på KG! :fnise: Kudos! 

men Ts, dette er jo fantastisk. Nå vet du nesten alt om hvordan du skal få skutt en elefant. Det gjenstår bare hvordan du skal få med deg elfenben hjem (Google eksport-import, kanskje), men mulig Leo her vet noe om det òg. 

Ja, det var nok lurt å starte denne tråden. Bra du spiser ordene dine.

Anonymkode: 846e8...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det er helt utrolig! Jeg trodde virkelig ikke at det var så mye kompetanse på storviltjakt i Afrika på KG! :fnise: Kudos! 

men Ts, dette er jo fantastisk. Nå vet du nesten alt om hvordan du skal få skutt en elefant. Det gjenstår bare hvordan du skal få med deg elfenben hjem (Google eksport-import, kanskje), men mulig Leo her vet noe om det òg. 

Leo vet noe om det også! :ler: (Profilbildet mitt har jeg selv tatt nettopp i Botswana ;)

Når man har kjøpt og betalt en jaktlisens på lovlig vis følger det normalt med eksporttillatelse for trofeer som horn, skinn etc. fra lovlig felte dyr. Det vanlige er da at dette blir tatt vare på og først går til en preparant før det sendes videre til Norge. Ofte kan det gå opptil ett år før man får trofeene, og av og til blir de borte underveis, men det er ikke noe egentlig problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Leo skrev:

Leo vet noe om det også! :ler: (Profilbildet mitt har jeg selv tatt nettopp i Botswana ;)

Når man har kjøpt og betalt en jaktlisens på lovlig vis følger det normalt med eksporttillatelse for trofeer som horn, skinn etc. fra lovlig felte dyr. Det vanlige er da at dette blir tatt vare på og først går til en preparant før det sendes videre til Norge. Ofte kan det gå opptil ett år før man får trofeene, og av og til blir de borte underveis, men det er ikke noe egentlig problem. 

Dette blir bare bedre og bedre. Fantastisk! 

Og nydelig profilbilde! 

Ts, nå er det bare å kjøre på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.7.2020 den 19.02, Leo skrev:

Leo vet noe om det også! :ler: (Profilbildet mitt har jeg selv tatt nettopp i Botswana ;)

Når man har kjøpt og betalt en jaktlisens på lovlig vis følger det normalt med eksporttillatelse for trofeer som horn, skinn etc. fra lovlig felte dyr. Det vanlige er da at dette blir tatt vare på og først går til en preparant før det sendes videre til Norge. Ofte kan det gå opptil ett år før man får trofeene, og av og til blir de borte underveis, men det er ikke noe egentlig problem. 

Takk for gode svar! Var det med å jaktet på løven?, skjøt du den selv?, hva betalte du?

Anonymkode: 846e8...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for gode svar! Var det med å jaktet på løven?, skjøt du den selv?, hva betalte du?

Anonymkode: 846e8...0c7

Nei, jeg har ikke jaktet på verken løve eller elefant annet enn med fotoapparat, men jeg har bl.a. vært på noen steder i Botswana (Før de totalforbød jakt for noen år siden) og Zimbabwe hvor de også arrangerte jakt i tillegg til mer ordinær safari. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En i familien min skøyt en løve og betalte 100.000 for det. Han stoppet den ut og har den i stua. Han er evig singel og det skjønner jeg godt. Noe så jævlig. 

Du vet at elefanter har følelser? De sørger over hverandre, de kan gråte, de har gravplasser til sine nermeste der de går å sørger. 

Sånne som deg...... (har ikke lov å si det på kg) 

Anonymkode: 3ed44...4b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2020 den 15.58, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke trolling som mange nevner, jeg er oppriktig interessert i dette. Dere vet ikke noe om meg, men jeg har hatt det vanskelig de siste årene og derfor tenkte jeg å belønne meg selv. Grunnen til at jeg vil skyte en elefant er at det er det største dyret jeg vet om. Man skal ikke dømme andre så fort, men respektere at vi alle er forskjellige.

Anonymkode: 846e8...0c7

Du har hatt det vanskelig og ønsker å belønne deg selv med å drepe et dyr? :klo:

 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2020 den 17.52, AnonymBruker skrev:

Ja, har planer om å gi bort kjøttet, men ønsker å ta med elfenbenene hjem.

Anonymkode: 846e8...0c7

Det er ulovlig å smugle elfenben over grensen.

 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 14.59, Uatskillelig skrev:

Du har hatt det vanskelig og ønsker å belønne deg selv med å drepe et dyr? :klo:

 

Jeg har hatt det veldig vanskelig de siste årene, derfor er det på tide at jeg får en god opplevelse. Jeg tenker den ultimate opplevelsen er å felle et stort majestetisk dyr.

Anonymkode: 846e8...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...