Gå til innhold

Hva koster det å skyte en elefant?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at man kan betale for å få skyte en elefant. Det er kanskje ikke så relevant i disse corona-tider, men kanskje neste år. Men hvem tar man kontakt med, og hva koster det ca.?

Anonymkode: 846e8...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4-600.000 avhengig av sted. Vil du på jakt, anbefaler jeg deg mye heller å bli med i et jaktlag i Norge som jakter for å holde populasjoner nede fremfor å jakte dyr du ikke vet om er avlet opp til å bli jaktet på eller ikke. Da får du også god opplæring og en forståelse av hvordan faunaen fungerer. 

Anonymkode: 63975...c42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Blatter skrev:

Hvorfor?? 
 

 

Jeg har lyst til å skyte et eksotisk dyr. Og elefanter er jo noen av de mest eksotiske dyrene.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

4-600.000 avhengig av sted. Vil du på jakt, anbefaler jeg deg mye heller å bli med i et jaktlag i Norge som jakter for å holde populasjoner nede fremfor å jakte dyr du ikke vet om er avlet opp til å bli jaktet på eller ikke. Da får du også god opplæring og en forståelse av hvordan faunaen fungerer. 

Anonymkode: 63975...c42

Men jeg har lyst til å skyte et eksotisk dyr.

Anonymkode: 846e8...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så grusomt. Om noen jeg kjente hadde vært villig til å punge ut en halv mill for å reise til et land for å drepe et dyr så hadde ikke vi vært venner lengre. Om du har så mye penger til overs kan du kanskje bruke de til å gjøre noe godt for verden? Tenk så langt de pengene hadde strukket til i et barnehjem i Tanzania. Har selv jobbet frivillig på to forskjellige der og kan skrive under på at det hadde endret hverdagen for flere titalls barn.

Anonymkode: a7351...4f2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en god ide om du vil gå dameløs livet ut.

Anonymkode: 2d492...018

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Nå husket jeg på den nydelige løven som ble skutt av en tannlegejævel. 

Anonymkode: 2082c...fc4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sjelen din

Anonymkode: 143b7...fd6

Og all respekt

Anonymkode: 407ef...e2a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe så grusomt. Om noen jeg kjente hadde vært villig til å punge ut en halv mill for å reise til et land for å drepe et dyr så hadde ikke vi vært venner lengre. Om du har så mye penger til overs kan du kanskje bruke de til å gjøre noe godt for verden? Tenk så langt de pengene hadde strukket til i et barnehjem i Tanzania. Har selv jobbet frivillig på to forskjellige der og kan skrive under på at det hadde endret hverdagen for flere titalls barn.

Anonymkode: a7351...4f2

Det er jo flere jegere som har stått frem i media med "trofeene" sine og det har kommet drapstrusler mot dem. Jeg tror den ene jegeren begikk selvmord pga av dette.

Eneste grunnen til å jakte, er hvis en trenger mat, eller må holde en bestand nede. Elefanter er utrydningstruede.

Anonymkode: 9e197...99b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen i det hele tatt kan fundere på dette og ha lyst til å ta livet av et flott dyr, er meg uforståelig. :angry:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drepe utrydningstruede dyr for moro skyld?   Det må være noe grunnleggende galt med deg!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som driver med jaktreiser til Afrika, men også safari reiser. Er ikke elefant de jakter på og dreper, men andre type dyr. hvilke tanker folk har og hvordan folk er villig til å betale i dyre dommer for det er helt uforsåelig, Tror det går mer i bøfler, antiloper o.l

Anonymkode: 68949...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at man kan betale for å få skyte en elefant. Det er kanskje ikke så relevant i disse corona-tider, men kanskje neste år. Men hvem tar man kontakt med, og hva koster det ca.?

Anonymkode: 846e8...0c7

Skammelig av deg og idiotisk trolling tråd.

Elefanter er noen fantastiske å majestetiske dyr som ikke fortjener å blir skutt fordi du har lyst til det. 

Anonymkode: 5b52b...143

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor noen vil jakte på elefant. Hva er gleden av å klare å treffe et enormt dyr som ikke prøver å gjemme seg? 

Poenget med jakt er jo selve jakten. Om man kun ønsker et dyr drept så kan man jo like gjerne bare betale noen andre for å drepe dyret. 

Anonymkode: bca95...a39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at man kan betale for å få skyte en elefant. Det er kanskje ikke så relevant i disse corona-tider, men kanskje neste år. Men hvem tar man kontakt med, og hva koster det ca.?

Anonymkode: 846e8...0c7

Nice try. 

Hvis du virkelig var interessert hadde du bare googlet «storviltjakt i Afrika» eller lignende, eventuelt på engelsk. Det finnes mange nordmenn som drar til Afrika for å skyte store dyr. Det er bare å google, som sagt, du får opp mange turarrangører. 

Her er en artikkel som kom opp da jeg søkte: 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/2r8Vq/norsk-storviltjeger-i-afrika-forsvarer-kendall-jones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en som driver med jaktreiser til Afrika, men også safari reiser. Er ikke elefant de jakter på og dreper, men andre type dyr. hvilke tanker folk har og hvordan folk er villig til å betale i dyre dommer for det er helt uforsåelig, Tror det går mer i bøfler, antiloper o.l

Anonymkode: 68949...7ce

Elefanter eller hva som helst av "de store" troféene.... det er motbydelig.  Drap på sjeldne dyr for status og moro?

Fy Faen!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...