Gå til innhold

Hva koster det å skyte en elefant?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke trolling som mange nevner, jeg er oppriktig interessert i dette. Dere vet ikke noe om meg, men jeg har hatt det vanskelig de siste årene og derfor tenkte jeg å belønne meg selv. Grunnen til at jeg vil skyte en elefant er at det er det største dyret jeg vet om. Man skal ikke dømme andre så fort, men respektere at vi alle er forskjellige.

Anonymkode: 846e8...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke trolling som mange nevner, jeg er oppriktig interessert i dette. Dere vet ikke noe om meg, men jeg har hatt det vanskelig de siste årene og derfor tenkte jeg å belønne meg selv. Grunnen til at jeg vil skyte en elefant er at det er det største dyret jeg vet om. Man skal ikke dømme andre så fort, men respektere at vi alle er forskjellige.

Anonymkode: 846e8...0c7

Hvorfor har du ikke googlet storviltjakt i Afrika da? Det var veldig lett. 

Og jo, du troller, ganske dårlig også. Men - svar på spørsmålet ditt finnes altså. Det er mange nordmenn som reiser for å jakte i Afrika, det trodde jeg alle visste. Du får kontakte et byrå og spørre om prisen. 

Søker du på engelsk får du som sagt enda flere treff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev:

Hvorfor har du ikke googlet storviltjakt i Afrika da? Det var veldig lett. 

Og jo, du troller, ganske dårlig også. Men - svar på spørsmålet ditt finnes altså. Det er mange nordmenn som reiser for å jakte i Afrika, det trodde jeg alle visste. Du får kontakte et byrå og spørre om prisen. 

Søker du på engelsk får du som sagt enda flere treff. 

Jeg ville og lage en tråd for jeg tenkte at andre med erfaringer kunne snakket. Er interessert i om det er noen her som har gjort det.

Anonymkode: 846e8...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke trolling som mange nevner, jeg er oppriktig interessert i dette. Dere vet ikke noe om meg, men jeg har hatt det vanskelig de siste årene og derfor tenkte jeg å belønne meg selv. Grunnen til at jeg vil skyte en elefant er at det er det største dyret jeg vet om. Man skal ikke dømme andre så fort, men respektere at vi alle er forskjellige.

Anonymkode: 846e8...0c7

Du har hatt det vanskelig i det siste og vil BELØNNE deg med å skyte et utrydningstruet dyr? Det største dyret er blåhval. Jeg respekterer ikke deg som menneske om dette er et faktisk ønske nei.

Anonymkode: 9f221...c8c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke trolling som mange nevner, jeg er oppriktig interessert i dette. Dere vet ikke noe om meg, men jeg har hatt det vanskelig de siste årene og derfor tenkte jeg å belønne meg selv. Grunnen til at jeg vil skyte en elefant er at det er det største dyret jeg vet om. Man skal ikke dømme andre så fort, men respektere at vi alle er forskjellige.

Anonymkode: 846e8...0c7

Manndommen vokser ikke i takt med størrelsen på dyr man dreper. Du bør nok lete etter andre måter å belønne deg selv på enn å utføre en av de mest forkastelige handlingene du kan finne på å gjøre. Jeg tror du vil finne veldig mye skam og fordømmelse etter en slik handling. Er det ikke bedre å belønne seg med en opplevelse man kan skryte litt av?

Anonymkode: e0107...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville og lage en tråd for jeg tenkte at andre med erfaringer kunne snakket. Er interessert i om det er noen her som har gjort det.

Anonymkode: 846e8...0c7

Vel, det skrev du ikke i HI. 

Litt merkelig å tro at kvinneguiden skulle være rett forum for erfaringsutveksling om elefantskyting, jeg tror jeg ville forhørt meg på et jakt- og fiskeforum eller lignende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor noen vil jakte på elefant. Hva er gleden av å klare å treffe et enormt dyr som ikke prøver å gjemme seg? 

Poenget med jakt er jo selve jakten. Om man kun ønsker et dyr drept så kan man jo like gjerne bare betale noen andre for å drepe dyret. 

Anonymkode: bca95...a39

Det handler jo om fellingen, å ilegge dyrets død til sitt eget navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke trolling som mange nevner, jeg er oppriktig interessert i dette. Dere vet ikke noe om meg, men jeg har hatt det vanskelig de siste årene og derfor tenkte jeg å belønne meg selv. Grunnen til at jeg vil skyte en elefant er at det er det største dyret jeg vet om. Man skal ikke dømme andre så fort, men respektere at vi alle er forskjellige.

Anonymkode: 846e8...0c7

Håper Elefanten tramper på deg før du rekker å skyter den.

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville og lage en tråd for jeg tenkte at andre med erfaringer kunne snakket. Er interessert i om det er noen her som har gjort det.

Anonymkode: 846e8...0c7

Bla bla bla

Anonymkode: 5b52b...143

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, jeg vil komme med et sitat av Odd Reitan:

 

Sitat

Du må behandle alle med verdighet og respekt og sørge for at alle som er i din nærhet, føler seg minst så betydningsfulle som de er.

Mange i denne tråden er veldig slemme. Jakt er en naturlig del av det å være menneske, og nå er tiden inne for at jeg og for oppleve det. Jeg har lyst til at det skal være en så majestetisk jakt som mulig.

Anonymkode: 846e8...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her, jeg vil komme med et sitat av Odd Reitan:

 

Mange i denne tråden er veldig slemme. Jakt er en naturlig del av det å være menneske, og nå er tiden inne for at jeg og for oppleve det. Jeg har lyst til at det skal være en så majestetisk jakt som mulig.

Anonymkode: 846e8...0c7

Jeg har googlet og sitter nå på veldig mye informasjon om hvor man kan skyte elefant, hvilket kaliber man bruker, hvordan man jakter den og hvordan man skyter den best.  Prisene er lett tilgjengelig. 

Hva har du funnet ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her, jeg vil komme med et sitat av Odd Reitan:

 

Mange i denne tråden er veldig slemme. Jakt er en naturlig del av det å være menneske, og nå er tiden inne for at jeg og for oppleve det. Jeg har lyst til at det skal være en så majestetisk jakt som mulig.

Anonymkode: 846e8...0c7

Bullshit. Man jakter ikke for gøy. Det er ingen selvfølge at man skal få skyte en elefant. Hadde mistet all respekt for deg om jeg kjente deg. 

Anonymkode: 9f221...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg har googlet og sitter nå på veldig mye informasjon om hvor man kan skyte elefant, hvilket kaliber man bruker, hvordan man jakter den og hvordan man skyter den best.  Prisene er lett tilgjengelig. 

Hva har du funnet ut? 

Regner med du har funnet denne siden:

https://www.huntinafrica.com/elephant-hunting

 

På den siden er prisen rundt 450 000 NOK. Det er noe jeg kunne vært villig til å betale. Jeg har hatt det vanskelig de siste årene og ikke reist så mye, så jeg har klart å spare endel penger. I tillegg har jeg ikke lån på leiligheten.

Anonymkode: 846e8...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med du har funnet denne siden:

https://www.huntinafrica.com/elephant-hunting

 

På den siden er prisen rundt 450 000 NOK. Det er noe jeg kunne vært villig til å betale. Jeg har hatt det vanskelig de siste årene og ikke reist så mye, så jeg har klart å spare endel penger. I tillegg har jeg ikke lån på leiligheten.

Anonymkode: 846e8...0c7

Se der, du fant informasjon nesten helt selv!!! 

Hvorfor lager du ikke en tråd på et jaktforum? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Catalina Culès said:

Jeg har bare lyst å spy av folk som vil drepe dyr for moro skyld. 

Helt enig.

Selv forstår jeg ikke folk som mener at det er forferdelig med pels og jakt på eksotiske dyr samtidig som det er helt akseptabelt å fiske bare for å få tiden til å gå  Et liv er tross alt et liv, og om torsken ikke er utrydningstruet, er det ikke synonymt med at den synes det er så artig å dø fordi noen med fiskestang kjeder seg.

For min del er jeg ikke vegetarianer, men jeg hadde aldri klart å drepe dyrene selv - vel vitende om at det var jeg som var dommer over deres liv eller død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hoppetaujenta said:

At noen i det hele tatt kan fundere på dette og ha lyst til å ta livet av et flott dyr, er meg uforståelig. :angry:

Spiser du kjøtt? I så fall er du en hykler. Jeg ser ingen forskjell i verdien på livet til en elefant, en ku eller en gris. Alle her inne som synes det er forferdelig å drepe en elefant/løve, men likevel bidrar til å drepe uskyldige dyr som kuer, griser, kyllinger osv hver bidige dag burde skamme seg. Like kvalmt. 

Anonymkode: db6c2...717

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Bix said:

For min del er jeg ikke vegetarianer, men jeg hadde aldri klart å drepe dyrene selv - vel vitende om at det var jeg som var dommer over deres liv eller død.

Selvom det ikke er du som står med kniven er det du som betaler en annen til å gjøre det. Det er minst like ille... du er nettopp dommer over deres liv det sekundet du betaler for kjøttet i butikken og holder forespørselen oppe. 

Anonymkode: db6c2...717

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser du kjøtt? I så fall er du en hykler. Jeg ser ingen forskjell i verdien på livet til en elefant, en ku eller en gris. Alle her inne som synes det er forferdelig å drepe en elefant/løve, men likevel bidrar til å drepe uskyldige dyr som kuer, griser, kyllinger osv hver bidige dag burde skamme seg. Like kvalmt. 

Anonymkode: db6c2...717

Forskjellen er kanskje at man ikke spiser elefanten? 

Nå sier myndighetene i 3-4 afrikanske land at de ønsker en kontrollert jakt på elefanter. Faktisk ble lisenser auksjonert bort i Botswana tidligere i år. Ts skulle ha slengt seg på der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener dette er galt: Dette er faktisk noe Trumps sønner har drevet med!, sønnene til lederen av den frie verden!

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor dere er så slemme mot en real fyr som har hatt det vanskelig de siste årene, og nå ønsker å oppleve noe stort.

Dere forstår det kanskje ikke, men det er noe stort å felle et så mektig dyr som en elefant. Jeg synes jeg fortjener å oppleve det etter den tøffe tiden jeg har hatt.

Anonymkode: 846e8...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten forklaring på det over: Vet ikke om Trumps sønner har skutt elefanter, men de har drevet med trofejakt.

Anonymkode: 846e8...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...