AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #161 Del Skrevet 9. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fortsatt samme grunnleggere av gruppa. De samme som tillot poster om voldtekt av barn Tvilsomme typer det der 🤮 Som nå liksom skal være skinnhellige og redde barn Anonymkode: bb11e...b21 Jeg er helt enig med deg i det at det finnes tvilsomme typer i gruppa. Jeg vet også om folk som er medlemmer der som oppfører seg veldig bra og slått hardt ned på slike ting. Usikker om de er medlemmer lengre. Grunnleggeren av mannegruppa ottar har gjort mange endringer for å stoppe hets, humor basert på voldtekter osv skal stoppes. Blant annet har han fått inn 8 nye admin i gruppa for bedre overvåkning, strengere grupperegler og lavere terskel for å kaste ut folk. De startet gruppen med noen kompiser og vokst enormt, så til deres forsvar har nok dette gått over hode på dem og de har ikke vært forberedt på så mange medlemmer og hvordan de skal takle dette. Det at de ønsker å forbedre seg ser jeg på positivt. De tillot ikke poster om voldtekt av barn (var forøvrig "vitser" som var veldig drøye og ikke greit.). Det har de ganske strenge regler på. Disse postene ble slettet ganske fort, men det ble tatt skjermbilder av postene. Det blir jo litt som her inne på forumet. Ting som ikke burde blitt publisert, blir publisert. Admin har dermed en rolle å slette dette, men ikke alltid like enkelt å følge med på alt som blir sagt og publisert. Likevel, så betyr det ikke at meninger som blir sagt her inne er representativ for alle medlemmene i kg eller for admin og vi kan ikke skjære alle under en kam. Hadde det kun blitt tatt skjermbilder av de mest voldsomme uttalelsene her, ingen mulighet for andre enn medlemmer å se innlegg så ville også kg blitt hengt ut kraftig og man kunne hatt oppfattelsen av at alle delte samme synspunkt. Det vet vi at ikke stemmer. Anonymkode: d6dff...71b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #162 Del Skrevet 9. juli 2020 35 minutter siden, AnonymBruker said: Det er fortsatt samme grunnleggere av gruppa. De samme som tillot poster om voldtekt av barn Tvilsomme typer det der 🤮 Som nå liksom skal være skinnhellige og redde barn Det er stor forskjell på å tillate poster om usmakelige vitser og å ikke ha moderatorkapasitet til å slette et blant tusenvis. Ja det er kjempe skinnhellig og ta tak i et samfunnsproblem for å få det frem i søkelyset og opp til politisk debatt.. Du bør ha fakta dine i orden neste gang, så slipper du å fremstå som en foruninntatt fjott ;) Anonymkode: 379aa...577 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #163 Del Skrevet 9. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Grunnleggeren av mannegruppa ottar har gjort mange endringer for å stoppe hets, humor basert på voldtekter osv skal stoppes. Blant annet har han fått inn 8 nye admin i gruppa for bedre overvåkning, strengere grupperegler og lavere terskel for å kaste ut folk. De startet gruppen med noen kompiser og vokst enormt, så til deres forsvar har nok dette gått over hode på dem og de har ikke vært forberedt på så mange medlemmer og hvordan de skal takle dette. Det at de ønsker å forbedre seg ser jeg på positivt. De tillot ikke poster om voldtekt av barn (var forøvrig "vitser" som var veldig drøye og ikke greit.). Det har de ganske strenge regler på. Disse postene ble slettet ganske fort, men det ble tatt skjermbilder av postene. Det blir jo litt som her inne på forumet. Ting som ikke burde blitt publisert, blir publisert. Admin har dermed en rolle å slette dette, men ikke alltid like enkelt å følge med på alt som blir sagt og publisert. Likevel, så betyr det ikke at meninger som blir sagt her inne er representativ for alle medlemmene i kg eller for admin og vi kan ikke skjære alle under en kam. Hadde det kun blitt tatt skjermbilder av de mest voldsomme uttalelsene her, ingen mulighet for andre enn medlemmer å se innlegg så ville også kg blitt hengt ut kraftig og man kunne hatt oppfattelsen av at alle delte samme synspunkt. Det vet vi at ikke stemmer. Nettopp. Anonymkode: 379aa...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 9. juli 2020 #164 Del Skrevet 9. juli 2020 Min mening er nok veldig farget av at jeg skulle ønske noen out’a min bestefar når jeg ikke turde selv, før han døde. Da hadde jeg kanskje sluppet høre resten av livet hvilken fantastisk mann han var og hvor mye de savner ham, og måtte nikke med. Kan selvsagt gjøre det selv nå, men har fortsatt ikke baller, og jeg vet om mange som ville lagt meg for hat. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #165 Del Skrevet 9. juli 2020 1 minutt siden, Snop skrev: Min mening er nok veldig farget av at jeg skulle ønske noen out’a min bestefar når jeg ikke turde selv, før han døde. Da hadde jeg kanskje sluppet høre resten av livet hvilken fantastisk mann han var og hvor mye de savner ham, og måtte nikke med. Kan selvsagt gjøre det selv nå, men har fortsatt ikke baller, og jeg vet om mange som ville lagt meg for hat. 💕💕 Så vondt. Forstår deg godt. Anonymkode: d6dff...71b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #166 Del Skrevet 10. juli 2020 Synes innsatsen til MGO er fantastisk! For noen dager siden fikk jeg vite at det bor en pedofil langs mine barns skolevei. Ante ingenting før. Dette skulle vært offentlig! Tipper det er mange pedogriser som skjelver nå, til pass for dem! Anonymkode: 5562c...9d8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #167 Del Skrevet 11. juli 2020 https://en.wikipedia.org/wiki/Think_of_the_children Anonymkode: 24f00...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 11. juli 2020 #168 Del Skrevet 11. juli 2020 På 26.6.2020 den 0.20, AnonymBruker skrev: Mannegruppa Ottar reiser på rundtur i mange norske byer på såkalt "nabovarsling". På snapchat kan du følge gruppen når de offentligjør pedofile og overgripere med fullt navn og adresse. Hva synes du om dette? Anonymkode: 3acf7...174 Politiet og fengselsvesenet er en stor vits i Norge. Det er på grunn av urettferdighet og små tøysestraffer at folk går til steget å offentlig uthenge pedoer. Frem til vi får en mindre evneveik politimyndighet og et mer avskrekkende rettsvesen støtter jeg slike kampanjer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #169 Del Skrevet 12. juli 2020 På 11.7.2020 den 9.00, Den Sagnsomsuste skrev: Politiet og fengselsvesenet er en stor vits i Norge. Det er på grunn av urettferdighet og små tøysestraffer at folk går til steget å offentlig uthenge pedoer. Frem til vi får en mindre evneveik politimyndighet og et mer avskrekkende rettsvesen støtter jeg slike kampanjer. Jepp, helt til de tar feil person, som de allerede har gjort en gang (der de filmet feil hus). Og en vakker dag henger de igjen ut feil person, og som ikke nøyer seg med en unnskyldning. Kan fort ende i vold det der. Anonymkode: 0bfa3...ecb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #170 Del Skrevet 13. juli 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle sammen burde lese denne artikkelen: https://www.nrk.no/kultur/xl/ryktespredning-i-sosiale-medier-1.15042495 Anonymkode: 3078e...393 Har du lest den selv? Handler om en som ble beskyldt uten at det var rot i virkeligheten, altså personen hadde ikke gjort noe ei heller dømt for noe. Det ble også rettet opp med å gå ut med riktig navn, Øygarden. Det mannegruppa gjør er å henge ut personer med navn som har dom på seg. Anonymkode: d6dff...71b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 13. juli 2020 #171 Del Skrevet 13. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Har du lest den selv? Handler om en som ble beskyldt uten at det var rot i virkeligheten, altså personen hadde ikke gjort noe ei heller dømt for noe. Det ble også rettet opp med å gå ut med riktig navn, Øygarden. Det mannegruppa gjør er å henge ut personer med navn som har dom på seg. Anonymkode: d6dff...71b Og tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #172 Del Skrevet 13. juli 2020 On 7/9/2020 at 11:06 AM, AnonymBruker said: Jeg er helt enig med deg i det at det finnes tvilsomme typer i gruppa. Jeg vet også om folk som er medlemmer der som oppfører seg veldig bra og slått hardt ned på slike ting. Usikker om de er medlemmer lengre. Grunnleggeren av mannegruppa ottar har gjort mange endringer for å stoppe hets, humor basert på voldtekter osv skal stoppes. Blant annet har han fått inn 8 nye admin i gruppa for bedre overvåkning, strengere grupperegler og lavere terskel for å kaste ut folk. De startet gruppen med noen kompiser og vokst enormt, så til deres forsvar har nok dette gått over hode på dem og de har ikke vært forberedt på så mange medlemmer og hvordan de skal takle dette. Det at de ønsker å forbedre seg ser jeg på positivt. De tillot ikke poster om voldtekt av barn (var forøvrig "vitser" som var veldig drøye og ikke greit.). Det har de ganske strenge regler på. Disse postene ble slettet ganske fort, men det ble tatt skjermbilder av postene. Det blir jo litt som her inne på forumet. Ting som ikke burde blitt publisert, blir publisert. Admin har dermed en rolle å slette dette, men ikke alltid like enkelt å følge med på alt som blir sagt og publisert. Likevel, så betyr det ikke at meninger som blir sagt her inne er representativ for alle medlemmene i kg eller for admin og vi kan ikke skjære alle under en kam. Hadde det kun blitt tatt skjermbilder av de mest voldsomme uttalelsene her, ingen mulighet for andre enn medlemmer å se innlegg så ville også kg blitt hengt ut kraftig og man kunne hatt oppfattelsen av at alle delte samme synspunkt. Det vet vi at ikke stemmer. Anonymkode: d6dff...71b Så den podcast episoden som er lagt ut i tråden her og bet meg merke i den lille joken om Michael Jackson og Neverland-dokumentaren. For min del illustrer det at de ikke skjønner alvoret i det de driver med. Det andre var hvor lett det ble tatt på konsekvensen av å henge ut uskyldige mennesker. Så for en stund siden en dokumenter som heter "uskyldig dømt" som ligger på Nrk hvor en danske blir dømt i det amerikanske rettsystemet basert på ren løgn og det var også andre saker hvor folk har blitt fullstendig ødelagt av det de har vært utsatt for. Det er et element av underholdning i det MO holder på med som gir en kraftig bismak. Anonymkode: ba39a...990 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #173 Del Skrevet 13. juli 2020 31 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Og tar feil. De tok feil av et hus, og det er rettet oppi. Anonymkode: d6dff...71b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #174 Del Skrevet 13. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så den podcast episoden som er lagt ut i tråden her og bet meg merke i den lille joken om Michael Jackson og Neverland-dokumentaren. For min del illustrer det at de ikke skjønner alvoret i det de driver med. Det andre var hvor lett det ble tatt på konsekvensen av å henge ut uskyldige mennesker. Så for en stund siden en dokumenter som heter "uskyldig dømt" som ligger på Nrk hvor en danske blir dømt i det amerikanske rettsystemet basert på ren løgn og det var også andre saker hvor folk har blitt fullstendig ødelagt av det de har vært utsatt for. Det er et element av underholdning i det MO holder på med som gir en kraftig bismak. Anonymkode: ba39a...990 Du kan ikke sammenligne rettsystemet i USA (som forøvrig er svært ulik fra stat til stat) med Norge. Andre kriminelle i Norge kan/blir hengt ut med både bilde og navn hvor det er større sannsynlighet at de er dømt feil. I overgripssaker skal det ufattelig mye til for å bli dømt, strengere enn drapsdømte. Hva med ofrene? Hvis det å henge ut dømte pedofile overgripere kan hindre en del nye overgrep så hindrer det også at mange liv blir ødelagt. Det er snakk om barn, den mest sårbare gruppen vi har i samfunnet. Ofre for overgrep er overrepresentert i selvmordsstatistikken, ofte havner de utenfor samfunnet og hvis de lever, havner på uføre som eldre. Mange lever et veldig utrygt liv i redsel for overgriperen. Tenker ikke på det da? Anonymkode: d6dff...71b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 13. juli 2020 #175 Del Skrevet 13. juli 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: De tok feil av et hus, og det er rettet oppi. Anonymkode: d6dff...71b Rettet opp i? De har tatt feil, og da forsvinner ethvert bittelille moralske grunnlag de hadde. Forventer vi virkelig at en gjeng bavianer med impulskontroll på nivå med en adhd-kid på 17.mai skal ha den rette interne kvalitetshåndtering til å slippe dem løs? De har alt tatt feil, dette er forbudt og hyklersk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #176 Del Skrevet 13. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan ikke sammenligne rettsystemet i USA (som forøvrig er svært ulik fra stat til stat) med Norge. Andre kriminelle i Norge kan/blir hengt ut med både bilde og navn hvor det er større sannsynlighet at de er dømt feil. I overgripssaker skal det ufattelig mye til for å bli dømt, strengere enn drapsdømte. Hva med ofrene? Hvis det å henge ut dømte pedofile overgripere kan hindre en del nye overgrep så hindrer det også at mange liv blir ødelagt. Det er snakk om barn, den mest sårbare gruppen vi har i samfunnet. Ofre for overgrep er overrepresentert i selvmordsstatistikken, ofte havner de utenfor samfunnet og hvis de lever, havner på uføre som eldre. Mange lever et veldig utrygt liv i redsel for overgriperen. Tenker ikke på det da? Anonymkode: d6dff...71b Jeg siktet mer til konsekvensene av å bli hengt ut som overgriper når man ikke er det eller har gjort slike handlinger. Det beste man kan gjøre for å redusere faren for at overgrep blir begått er å få mennesker som er tilbøyelige til slikt av alle mulige grunner til å snakke om det de går å tenker på med et hjelpeapparat. Skam og stigma er det godes fiende og kommer ikke til å føre til færre fremtidige overgrep. Det MO bør spørre seg selv om er om de er med på å gjøre det lettere for folk å søke hjelp eller om de er med på å bidra til det stikk motsatte. Hvis overgipere er til fare for omgivelsene og ikke er i stand til å endre seg så er det bedre at de forblir i kriminalomsorgens ansvar og ikke grupperinger som MO som opererer uten noen som helst form for retningslinjer. Anonymkode: ba39a...990 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #177 Del Skrevet 13. juli 2020 5 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Rettet opp i? De har tatt feil, og da forsvinner ethvert bittelille moralske grunnlag de hadde. Forventer vi virkelig at en gjeng bavianer med impulskontroll på nivå med en adhd-kid på 17.mai skal ha den rette interne kvalitetshåndtering til å slippe dem løs? De har alt tatt feil, dette er forbudt og hyklersk. Skulle tro du føler deg truffet.... Anonymkode: 457af...7d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #178 Del Skrevet 13. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skulle tro du føler deg truffet.... Harde virkemidler må til for å få de latterlige strafferammene og et sviktende system rundt pedofile overgrep opp til debatt. Om noen hårsåre nek føler seg truffet, så er det deres problem. Anonymkode: 379aa...577 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #179 Del Skrevet 13. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Harde virkemidler må til for å få de latterlige strafferammene og et sviktende system rundt pedofile overgrep opp til debatt. Om noen hårsåre nek føler seg truffet, så er det deres problem. Anonymkode: 379aa...577 Og harde virkemidler må til for de som tar feil og henger ut andre. Jeg håper denne organisasjonen kødder med feil fyr en dag ved en feil. Anonymkode: 0bfa3...ecb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 13. juli 2020 #180 Del Skrevet 13. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Skulle tro du føler deg truffet.... Anonymkode: 457af...7d8 Helt latterlig argument. Hvor mange uskyldige synes du det er greit å stemple som pedofile? Skal vi stoppe der? Om vi tillater argumentet med at det er ok å ta loven i egne hender fordi straffene er for lave, så åpner man også - i prinsippet - opp for alle som føler at loven ikke strekker til. Som f.eks. ABB. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå