Gå til innhold

Tiltak gjennom nav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Bente1234 skrev:

Mye jeg har funnet ut selv via NAV.no som veiledere ikke har hatt peiling på ..så noen ganger lurer jeg på hvem de ansetter der. 

Du får bare spørre her inne og linke til nicket mitt og så skal jeg svare så godt jeg kan, @straamann er også en fin person å snakke med her inne. Han kan nok også komme med god informasjon.

3 minutter siden, Bente1234 skrev:

 

Jeg står som innlån fra det apoteket jeg er i praksis for. Jeg vet ikke hvem jeg vikarerer for..vet bar at halve staben er helt eller delvis sykmeldt og nå er halvparten borte i tillegg... så det vet jeg ikke konkret. Men skal spørre litt om det der. For skal jeg ha lønn får jeg beskjed fra apoteket om å gå hjem ... de nekter å betale en krone..var spørsmål om det der en gang før også.. og neste lørdag skal jeg være alene farmasøyt på praksis apoteket...de sier det er ett ledd i opplæringa å lære å være alene og takle det som kommer av spørsmål. Men samtidig får man alt ansvaret også. 

 

 Dette er jo helt sjukt.

5 minutter siden, Bente1234 skrev:

 

Jeg syns systemet er ullent. 

Systemet er rottent og NAV er med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Bente1234 skrev:

 Takk for utfyllende svar.

Mye jeg har funnet ut selv via NAV.no som veiledere ikke har hatt peiling på ..så noen ganger lurer jeg på hvem de ansetter der. 

Jeg står som innlån fra det apoteket jeg er i praksis for. Jeg vet ikke hvem jeg vikarerer for..vet bar at halve staben er helt eller delvis sykmeldt og nå er halvparten borte i tillegg... så det vet jeg ikke konkret. Men skal spørre litt om det der. For skal jeg ha lønn får jeg beskjed fra apoteket om å gå hjem ... de nekter å betale en krone..var spørsmål om det der en gang før også.. og neste lørdag skal jeg være alene farmasøyt på praksis apoteket...de sier det er ett ledd i opplæringa å lære å være alene og takle det som kommer av spørsmål. Men samtidig får man alt ansvaret også. 

Jeg syns systemet er ullent. 

Du er i praksis, ikke innlån eller vikar. Du skal ikke fylle noen stillinger. Du skal så absolutt ikke være ferievikar uten lønn. Det her er jo helt på trynet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cordelia skrev:

Du er i praksis, ikke innlån eller vikar. Du skal ikke fylle noen stillinger. Du skal så absolutt ikke være ferievikar uten lønn. Det her er jo helt på trynet.

Det er nok det jeg har blitt og skal de betale lønn blir jeg sittende hjemme og jeg får mindre erfaring i jobben..så litt kinkig det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bente1234 skrev:

Det er nok det jeg har blitt og skal de betale lønn blir jeg sittende hjemme og jeg får mindre erfaring i jobben..så litt kinkig det der. 

Ja, ser jo den, men du skal ikke bli utnyttet heller. Den veilederen din skulle hatt en seriøst alvorsprat, for vedkommende virker skremmende innkompetent.😮 Tror jeg heller hadde ringt et vikarbyrå!

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker litt på det... nå er vi 3 farmasøyter.. fordelt på 2 på dagen og 1 på kvelden.. nå når ferien sparket igang..

Når de andre kommer tilbake er de 3 farmasøyter...vet de har en farmasøyt som bare jobber på lørdager så strengt tatt burde vel hun bli brukt til å jobbe på sommeren før meg?  

Han jeg skal vikarere for på lørdag på andre apoteket ..når han skal ha ferie så leier de inn en ambulerende farmasøyt som så klart kan alt..og tar 450 kr timen og de må dekke kost og losji til den personen..da står det ikke på penger pussig nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cordelia skrev:

Ja, ser jo den, men du skal ikke bli utnyttet heller. Den veilederen din skulle hatt en seriøst alvorsprat, for vedkommende virker skremmende innkompetent.😮 Tror jeg heller hadde ringt et vikarbyrå!

jeg er registrert på de fleste vikarbyrå her i norge med cv'er på plass men kan ikke si jeg merker store pågangen der i fra..ha ha ha..Hva kan ett vikar byrå gjøre i en slik sak? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Bente1234 skrev:

tenker litt på det... nå er vi 3 farmasøyter.. fordelt på 2 på dagen og 1 på kvelden.. nå når ferien sparket igang..

Når de andre kommer tilbake er de 3 farmasøyter...vet de har en farmasøyt som bare jobber på lørdager så strengt tatt burde vel hun bli brukt til å jobbe på sommeren før meg?  

Han jeg skal vikarere for på lørdag på andre apoteket ..når han skal ha ferie så leier de inn en ambulerende farmasøyt som så klart kan alt..og tar 450 kr timen og de må dekke kost og losji til den personen..da står det ikke på penger pussig nok. 

Er jo mat for lokalavisa dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som hjelper er å stå på å søke og stole på seg selv og ikke NAV i hvertfall. Veilederen sitter hjemme på hjemmekontor siden mars..så hun er nok passe drita lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cordelia skrev:

Er jo mat for lokalavisa dette her.

Tipper apoteket har tatt høyde for eventuelle spørsmål. De er en mektig kjede..jeg er bare en liten maur..jeg har nok ikke mye å stille opp imot dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bente1234 skrev:

jeg er registrert på de fleste vikarbyrå her i norge med cv'er på plass men kan ikke si jeg merker store pågangen der i fra..ha ha ha..Hva kan ett vikar byrå gjøre i en slik sak? 

 

Du kan få en lønnet jobb i en periode. Men du må mase på de, ellers ingen respons. Ta en telefon å be de kikke på cven din. De har såpass mange cver at du kan fort bli liggende ute av syne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cordelia skrev:

Er jo mat for lokalavisa dette her.

Jeg skal gjøre meg ferdig som planlagt og så move on. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cordelia skrev:

Du kan få en lønnet jobb i en periode. Men du må mase på de, ellers ingen respons. Ta en telefon å be de kikke på cven din. De har såpass mange cver at du kan fort bli liggende ute av syne.

Takk for tips det kan jeg gjøre... visste ikke at man måtte mase der og... men det skal jeg gjøre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bente1234 skrev:

tenker litt på det... nå er vi 3 farmasøyter.. fordelt på 2 på dagen og 1 på kvelden.. nå når ferien sparket igang..

Når de andre kommer tilbake er de 3 farmasøyter...vet de har en farmasøyt som bare jobber på lørdager så strengt tatt burde vel hun bli brukt til å jobbe på sommeren før meg?  

Han jeg skal vikarere for på lørdag på andre apoteket ..når han skal ha ferie så leier de inn en ambulerende farmasøyt som så klart kan alt..og tar 450 kr timen og de må dekke kost og losji til den personen..da står det ikke på penger pussig nok. 

Ring TrønderAvisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Bente1234 skrev:

 Takk for utfyllende svar.

Mye jeg har funnet ut selv via NAV.no som veiledere ikke har hatt peiling på ..så noen ganger lurer jeg på hvem de ansetter der. 

Jeg står som innlån fra det apoteket jeg er i praksis for. Jeg vet ikke hvem jeg vikarerer for..vet bar at halve staben er helt eller delvis sykmeldt og nå er halvparten borte i tillegg... så det vet jeg ikke konkret. Men skal spørre litt om det der. For skal jeg ha lønn får jeg beskjed fra apoteket om å gå hjem ... de nekter å betale en krone..var spørsmål om det der en gang før også.. og neste lørdag skal jeg være alene farmasøyt på praksis apoteket...de sier det er ett ledd i opplæringa å lære å være alene og takle det som kommer av spørsmål. Men samtidig får man alt ansvaret også. 

Jeg syns systemet er ullent. 

Dersom du ikke går som en ekstra, er det faktisk ikke lov, fordi du da gjør jobben som en vanlig ansatt skulle gjort. Dette må du faktisk melde fra om, for dett er grov utnyttelse av deg, og er IKKE i henhold til reglene. Jeg hadde ikke godtatt dette om noen jeg følger opp hadde blitt behandlet sånn. Da hadde jeg stilt krav til bedriften, eller sagt opp praksisen etter avtale med deg.

- Hilsen en som er ansatt i NAV.

Anonymkode: b3f5d...bee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du ikke går som en ekstra, er det faktisk ikke lov, fordi du da gjør jobben som en vanlig ansatt skulle gjort. Dette må du faktisk melde fra om, for dett er grov utnyttelse av deg, og er IKKE i henhold til reglene. Jeg hadde ikke godtatt dette om noen jeg følger opp hadde blitt behandlet sånn. Da hadde jeg stilt krav til bedriften, eller sagt opp praksisen etter avtale med deg.

- Hilsen en som er ansatt i NAV.

Anonymkode: b3f5d...bee

Apotek 1 er en mektig kjede som sagt..de har nok sitt på det tørre uansett hva jeg mener..så skal se..dukker det nå opp en jobb før jeg er ferdig så har jeg jo lov å bare å avslutte å komme meg i jobb da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Bente1234 skrev:

Apotek 1 er en mektig kjede som sagt..de har nok sitt på det tørre uansett hva jeg mener..så skal se..dukker det nå opp en jobb før jeg er ferdig så har jeg jo lov å bare å avslutte å komme meg i jobb da. 

Jeg ville ringt inn til NAV, og be om å få snakke med en som jobber med tiltak. Det er en egen enhet i NAV som jobber med tiltak, og du har mulighet til å be om å bli satt over dit. Dersom saksbehandler ikke gjør jobben sin, ville jeg begynt der. Deretter ville jeg spurt hva de på tiltaksenheten mener om dette. Du kan også klage på oppfølgningen du har fått, eller be om å få snakke med leder hos den enheten til NAV-kontor du tilhører. Jeg føler opp arbeidssøkere selv, og hadde ikke godtatt dette.

Anonymkode: b3f5d...bee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har egen veileder som jobber med dette har bedt henne ringe meg i morgen da jeg begynner sent på jobb. Jobbe til kl 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med arbeidsformidling i NAV i Oslo. Jeg har fått utallige mennesker ut i varig og fast jobb gjennom arbeidstrening og midlertidig lønnstilskudd. NAV bør sørge for god oppfølging av hver enkelt kandidat og kun inngå samarbeid med seriøse arbeidsgivere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bente1234 skrev:

Apotek 1 er en mektig kjede som sagt..de har nok sitt på det tørre uansett hva jeg mener..så skal se..dukker det nå opp en jobb før jeg er ferdig så har jeg jo lov å bare å avslutte å komme meg i jobb da. 

De er ikke mektigere enn at de kan bli nektet praktikanter. Det blir aldri slutt på skit med mindre folk våger å si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sheva skrev:

Jobber med arbeidsformidling i NAV i Oslo. Jeg har fått utallige mennesker ut i varig og fast jobb gjennom arbeidstrening og midlertidig lønnstilskudd. NAV bør sørge for god oppfølging av hver enkelt kandidat og kun inngå samarbeid med seriøse arbeidsgivere.

Sånn nav ansatte burde være..men har skjønt hun dama her kjenner ene sjefen på apoteket på privaten så da blir vanskelig å gå i mot dem regner jeg med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...