Gå til innhold

Uønsket oppmerksomhet fra faren til kompisen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Alterego666
På 15.7.2020 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at det blir vanskelig for dem å ikke gjøre noe når de får vite noe sånt. Ser for meg at mamma drar rett til politiet og anmelder det, og at pappa tropper opp på døra der... 

 

Jeg siterer siste post så du blir varslet, TS. Vi er mange som lurer på hvordan det går med deg. Alt bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg siterer siste post så du blir varslet, TS. Vi er mange som lurer på hvordan det går med deg. Alt bra?

(Man blir ikke varslet som ab uansett, i alle fall ikke jeg, er vel snakk om innstillinger). 

Jeg tenker også på deg Ts. Du er en modig fyr. 

Anonymkode: 796db...f70

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så trivelig at dere tenker på meg! Beklager sent svar, men jeg har ikke vært innom på en stund. Det går bra med meg! Ting har stabilisert seg litt, og det går mye bedre. Han fortsetter nå litt i samme duren, men ingenting som før. Sender meg ting, men som er helt "ufarlige", med et lite hint kanskje. Sånn typ morsomme vidoeoer som det vel er mest vanlig at jevnaldrende sender hverandre. Har vært hos kompisen min som normalt, og kjenner meg forsåvidt komfortabel med det selv om jeg er ukomfortabel med faren. Han skal alltid gi meg en klem og jeg har ikke helt visst hvordan jeg skal avvise han på det når det er folk rundt, så der har han "vunnet" en god del, med sånne ekle nakketrykk, eller at han skviser armen min, som gjør at det koker inni meg, men jeg må bare smile pent. Det har vært noen hendelser hvor jeg har sagt i fra når vi har vært "alene". For eksempel en gang han overrasket meg i gangen når jeg kom (jeg går som regel bare rett inn) og da avviste jeg han klart og tydelig. Han ble sur, men da informerte jeg han nok en gang irritert om at jeg ikke vil at han skal drive å klemme meg, og jeg sa at jeg synes det er ukomfortabelt å være alene med han, og da ba han meg roe meg ned "50 hakk". Jeg gikk bare forbi han og han prøvde å holde meg igjen. Hjertet banket litt da, men jeg er ikke redd for at han skal gjøre meg noe, og det er ikke så mye han faktisk får gjort, hvertfall ikke når familien hans er der. Og en annen gang hvor han kom inn i stua når vi satt og spilte. Han stilte seg bak sofaen og tok både meg og kompisen min i nakken (jeg HATER når han gjør det!), og han stryker meg med tommelen bak øret. Jeg hadde så lyst å reise meg å dra derfra da. Kompisen min reagerte heldigvis ganske fort på det, virket som han syntes det var rart, og spurte hva han ville.

Ellers har det vært småting, som at han snur på capsen min, ber meg smile litt/slutte å være så sur, på tide å klippe håret osv. Når det er andre der oppfører vi oss som vanlig, men det er nesten værst, for da må jeg oppføre meg ordentlig, og han benytter sjansen flittig. Det er ganske slitsomt når jeg har mest lyst til å be han dra til helvete. Jeg vet ikke hva baktanken hans er med disse kommentarene/handlingene. Kan godt hende han faktisk mener det humoristisk, men det får meg til å tenne på alle plugger.

Jeg har fortalt foreldrene mine at jeg har blitt seksuelt trakassert av en mann. Jeg har ikke fortalt alt og jeg har ikke fortalt hvem, men jeg har fortalt at jeg har vært og snakket med politiet for å få råd. Mamma vil at jeg skal anmelde det. Det var utrolig godt å få snakket med dem, men også slitsomt da de selvfølgelig har mast om hvem dette er og at jeg må anmelde det. Det var godt å slippe å ta på seg en maske, eller lyve når de ser at det er noe som er galt. Jeg kunne bare slippe løs følelsene og innrømme at livet har vært tungt i det siste. Jeg ser at de er veldig bekymret, som jeg synes er vondt og som gir meg dårlig samvittighet, men jeg forsikrer dem om at det er over, og nå kan jeg hvertfall gi dem en grunn til at jeg oppfører meg rart og halvveis har flyttet hjem igjen.

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ubehagelig fyr....Jeg får frysninger av han. Din historie har gjort inntrykk på meg, TS. Jeg har ofte tenkt på hvordan det går med deg.

Er glad for at det går bra med deg, til tross for han ubehagelige fyren...Og jeg er også glad for at du har sagt ifra til dine foreldre, de kan være viktige støttespillere for deg!

 

Du er veldig sterk og du gjør en veldig god jobb, fortsett med det! 😊👏

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering! Det er nok mange som har tenkt på deg og lurt på hvordan det går.

Nå som han vet at du har kontaktet politiet så har habile noe annet valg enn å legge seg på den linja han har; å oppføre seg på en måte så du ikke kan ta han på noe, men stadig teste grensene og se hva du vil finne deg i. Ingen, absolutt ingen tenåringsfedre står og tar sønnens kompiser i nakken og stryker dem bak øret med tommelen. Du må ikke tenke at dette er over, for du merker jo selv hvordan holder på og sjekker hva du finner deg i.

Jeg er veldig glad for at du har fortalt foreldrene dine om dette, for det er ganske heavy greier som potensielt kan utvikle seg til noe virkelig livstruende. Du burde ikke finne deg i disse små testene hans, for det gir han bare vann på mølla. Dette er seriøst kattens lek med musa, for dette er en mann som antakelig har holdt på med varianter av dette i hele sitt liv.
Du burde holde litt mer avstand, for din egen del, men samtidig så er jeg glad for at du ikke har mistet noen venner eller det har blitt ordentlig drama blant kompisene. Men du må være på vakt, for alt han gjør er kalkulert og med fullt overlegg. I det du slapper av så har han deg presset opp i et hjørne, tar opp noe på telefonen sin eller psyker deg helt ut igjen. 
 

Jeg mener absolutt ikke å skremme deg, men om du kan slippe unna mer ubehageligheter ved å høre på oss som ikke kom oss unna våre overgripere så er det jo godt for noe. ♥️

Anonymkode: 3bce9...b9c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det går bedre med deg Ts! Er enig med personen over, faren tester grenser. Han leker med deg og prøver å finne ut hvor langt han kan gå, samtidlig som han også gjør sitt beste for å få deg til at du er dramatisk og overreagerer (nå må du roe deg ned 50 hakk). For en kvalm fyr! Han har definitivt gjort dette mot andre. Måten han tester på, dytter grenser og prøver å overbevise deg om at DU er den som gjør feil i å reagere, får meg til å tenke på grooming. Han prøver å 'normalisere' berøring. 

Om han rører deg sånn når andre er rundt, bare rykk unna. Om noen stiller spørsmål med det, bare si at du ikke liker å bli tatt på. Jeg selv liker ikke å bli tatt på (aspergers), og min familie vet at de ikke skal drive å ta på meg. 

Håper du ikke svarer når han sender deg ting. La han sende, men ikke svar. Om det noen gang eskalerer igjen, så kan du vise hvordan han har tatt kontakt igjen og igjen og igjen uten å få svar. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, miss summers skrev:

Jeg har så lyst til å treffe den mannen 😡 

Da er vi to..Håper jeg ikke kjenner han..

TS, har du fått snakket med en psykolog eller terapeut om dette? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Takk for at du kommer tilbake, TS.

Godt at du klarer å stå opp mot overgriperen og samtidig opprettholde vennskapet med kameraten din.

Du er modig som forteller foreldrene dine!

Én ting å vurdere: Når du er sammen med overgriperen kan du gjøre opptak med mobiltelefonen. Du kan også la ham vite at du gjør det.

Lykke til. Du er modig og en god venn og sønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Ti.09 skrev:

For en ubehagelig fyr....Jeg får frysninger av han. Din historie har gjort inntrykk på meg, TS. Jeg har ofte tenkt på hvordan det går med deg.

Er glad for at det går bra med deg, til tross for han ubehagelige fyren...Og jeg er også glad for at du har sagt ifra til dine foreldre, de kan være viktige støttespillere for deg!

 

Du er veldig sterk og du gjør en veldig god jobb, fortsett med det! 😊👏

 

6 timer siden, Ti.09 skrev:

Da er vi to..Håper jeg ikke kjenner han..

TS, har du fått snakket med en psykolog eller terapeut om dette? 

Tusen takk! Jeg setter veldig stor pris på det! 

Jeg har ikke fått snakket med noen enda, men jeg har vært hos fastlegen som har henvist meg, så det blir etterhvert. Legen var forresten veldig støttende og hyggelig, så det ble en veldig god opplevelse selv om jeg hadde gruet meg noe vanvittig til å ta den samtalen med han.

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for oppdatering! Det er nok mange som har tenkt på deg og lurt på hvordan det går.

Nå som han vet at du har kontaktet politiet så har habile noe annet valg enn å legge seg på den linja han har; å oppføre seg på en måte så du ikke kan ta han på noe, men stadig teste grensene og se hva du vil finne deg i. Ingen, absolutt ingen tenåringsfedre står og tar sønnens kompiser i nakken og stryker dem bak øret med tommelen. Du må ikke tenke at dette er over, for du merker jo selv hvordan holder på og sjekker hva du finner deg i.

Jeg er veldig glad for at du har fortalt foreldrene dine om dette, for det er ganske heavy greier som potensielt kan utvikle seg til noe virkelig livstruende. Du burde ikke finne deg i disse små testene hans, for det gir han bare vann på mølla. Dette er seriøst kattens lek med musa, for dette er en mann som antakelig har holdt på med varianter av dette i hele sitt liv.
Du burde holde litt mer avstand, for din egen del, men samtidig så er jeg glad for at du ikke har mistet noen venner eller det har blitt ordentlig drama blant kompisene. Men du må være på vakt, for alt han gjør er kalkulert og med fullt overlegg. I det du slapper av så har han deg presset opp i et hjørne, tar opp noe på telefonen sin eller psyker deg helt ut igjen. 
 

Jeg mener absolutt ikke å skremme deg, men om du kan slippe unna mer ubehageligheter ved å høre på oss som ikke kom oss unna våre overgripere så er det jo godt for noe. ♥️

Anonymkode: 3bce9...b9c

Ja, jeg føler jo litt på det at han tester ja, og kanskje har et behov for å statere hvem det er som har "kontroll" på hvem. Han vet og jeg vet, men det er ikke noe jeg kan bevise. Jeg visste jo, og han vet at jeg skjønte at hva den strykinga var. Det var derfor det gjorde meg så forbannet. Han kunne like gjerne sagt "jeg vet du ikke vil, men hva skal du gjøre med det egentlig?". 

Håpet mitt er at han går lei. Det er jo som sagt begrenset hva han får ut av disse "småtingene". Jeg føler at jeg klarer å balansere det nå, og føler meg trygg på at han ikke får gjort meg noe. Hvis jeg må gi han en klem av og til i påsyn av sønnen eller moren, så går det fint hvis det betyr at jeg kan ha et normalt forhold til kompisen min. Det er jo begrenset hva han får til å gjøre for han må jo holde seg på den stien hvor ting kan bortforklares. Begynner han med noe mer tydelige greier som tidligere, så har han mer å miste nå enn tidligere, og jeg kommer ikke til å finne meg i noe sånt. Det der bak sofaen var helt på grensa, og det var faktisk rett før jeg reiste meg opp. 

Jeg setter utrolig pris på innspillene dine! Jeg føler jeg har kontroll, men er også fullstendig klar over at jeg ikke må bli for naiv med denne fyren. Jeg har likevel helt ærlig litt vanskelig for å tro at han kommer til å gå noe mye lenger enn han har gjort tidligere, at han skal overfalle meg eller noe sånt. Men jeg kommer heller ikke til å sette meg selv i en posisjon hvor han får muligheten.

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonymous33 skrev:

Så godt å høre at det går bedre med deg Ts! Er enig med personen over, faren tester grenser. Han leker med deg og prøver å finne ut hvor langt han kan gå, samtidlig som han også gjør sitt beste for å få deg til at du er dramatisk og overreagerer (nå må du roe deg ned 50 hakk). For en kvalm fyr! Han har definitivt gjort dette mot andre. Måten han tester på, dytter grenser og prøver å overbevise deg om at DU er den som gjør feil i å reagere, får meg til å tenke på grooming. Han prøver å 'normalisere' berøring. 

Om han rører deg sånn når andre er rundt, bare rykk unna. Om noen stiller spørsmål med det, bare si at du ikke liker å bli tatt på. Jeg selv liker ikke å bli tatt på (aspergers), og min familie vet at de ikke skal drive å ta på meg. 

Håper du ikke svarer når han sender deg ting. La han sende, men ikke svar. Om det noen gang eskalerer igjen, så kan du vise hvordan han har tatt kontakt igjen og igjen og igjen uten å få svar. 

Tusen takk for omtanken!  

Det er jo det jeg har mest lyst til, å rykke unna, og jeg gjør det, men når familien hans er til stede så er jeg redd for at det blir rart og at det skal bli åpenbart at noe er galt. Det er sikkert dumt av meg å tenke sånn, for jeg beskytter jo han, men jeg beskytter også meg selv fra at det blir styr. 

Jeg svarer han aldri. Har vel svart han på konkrete spørsmål, men da bare "ja", "nei", "ok". 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alterego666 skrev:

Takk for at du kommer tilbake, TS.

Godt at du klarer å stå opp mot overgriperen og samtidig opprettholde vennskapet med kameraten din.

Du er modig som forteller foreldrene dine!

Én ting å vurdere: Når du er sammen med overgriperen kan du gjøre opptak med mobiltelefonen. Du kan også la ham vite at du gjør det.

Lykke til. Du er modig og en god venn og sønn!

Takk selv 😊 

Det er absolutt et godt tips, og jeg kommer til å bruke det dersom det oppstår en situasjon hvor jeg tror jeg kan få bruk for det. Problemet er bare at hendelsene ofte dukker opp ut av det blå. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg føler jo litt på det at han tester ja, og kanskje har et behov for å statere hvem det er som har "kontroll" på hvem. Han vet og jeg vet, men det er ikke noe jeg kan bevise. Jeg visste jo, og han vet at jeg skjønte at hva den strykinga var. Det var derfor det gjorde meg så forbannet. Han kunne like gjerne sagt "jeg vet du ikke vil, men hva skal du gjøre med det egentlig?". 

Håpet mitt er at han går lei. Det er jo som sagt begrenset hva han får ut av disse "småtingene". Jeg føler at jeg klarer å balansere det nå, og føler meg trygg på at han ikke får gjort meg noe. Hvis jeg må gi han en klem av og til i påsyn av sønnen eller moren, så går det fint hvis det betyr at jeg kan ha et normalt forhold til kompisen min. Det er jo begrenset hva han får til å gjøre for han må jo holde seg på den stien hvor ting kan bortforklares. Begynner han med noe mer tydelige greier som tidligere, så har han mer å miste nå enn tidligere, og jeg kommer ikke til å finne meg i noe sånt. Det der bak sofaen var helt på grensa, og det var faktisk rett før jeg reiste meg opp. 

Jeg setter utrolig pris på innspillene dine! Jeg føler jeg har kontroll, men er også fullstendig klar over at jeg ikke må bli for naiv med denne fyren. Jeg har likevel helt ærlig litt vanskelig for å tro at han kommer til å gå noe mye lenger enn han har gjort tidligere, at han skal overfalle meg eller noe sånt. Men jeg kommer heller ikke til å sette meg selv i en posisjon hvor han får muligheten.

Anonymkode: 3ed62...840

Jeg må være helt ærlig å si at jeg synes du er litt naiv, TS. Det sier jeg i beste mening. Jo, jeg tror denne personen kan være kapabel til nettopp det du beskriver. Jeg kan gi deg et scenario. Dere er ute på byen, og du har drukket for mye. Kompisen din ber faren sin om å komme å hente dere. Han kjører hjem sønnen og snill som han er skal han kjøre deg hjem også... Slikt skjer og denne mannen er garantert på konstant leting etter muligheter. Det ser vi jo på det du skriver. Han kommer til å bruke det han kan i mot deg, og får han mulighet så er jeg ikke i tvil om at han kommer til å gå hele veien. 

 

Anonymkode: 0d46a...348

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2020 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Faren til en veldig god venn har ved et par anledninger vært skikkelig ekkel i sommer. Har vært der en god del å grillet og vi tre har også vært å fisket sammen. Da har han liksom strøket seg mot meg, tatt på meg (litt diskre, men likevel), og hvisket ting i øret på meg. Jeg kjenner at jeg ikke orker å dra dit mer, og tør nesten ikke møte kompisen min heller i tilfelle vi ender opp med å dra hjem til han. 

Jeg har kjent kompisen min og familien hans siden jeg var liten, og faren hans har aldri vært sånn tidligere. Jeg kom ut som homofil for et par år siden (er 22 nå), så det har sikkert med det å gjøre, men vet ikke om det er genuint fra hans side, eller om han rett og slett mener å være ekkel. Han er jo gift med kompisens mor, og jeg har aldri hørt at han har noen interesse for menn. 

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Vil virkelig ikke miste vennen min, men orker ikke faren hans mer. 

Anonymkode: 3ed62...840

Jeg skjønner ikke poenget med å "komme ut" som homofil. Var det så viktig at gud og hvermann måtte vite om din seksuelle preferanse? Kunne du ikke klart deg fint uten at eksempelvis denne faren hadde denne kunnskapen? 

Men, men. Gjort er gjort. Uansett høres dette ut som uakseptabel oppførsel, og da ser jeg ikke problemstillingen. Det er bare å holde seg unna og takle konsekvensene av det. Jeg skjønner ikke at du i det hele tatt lurer på dette, og skjønner heller ikke hva du legger i begrepet "venn" hvis du mener at du vil miste vennen din hvis du ikke orker faren hans.

Am I right?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er bare at hendelsene ofte dukker opp ut av det blå. 

Ser den. Lær deg hvilke opptaksmuligheter telefonen din har, og ha det i beredskap når du er i situasjoner hvor han kan dukke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg må være helt ærlig å si at jeg synes du er litt naiv, TS. Det sier jeg i beste mening. Jo, jeg tror denne personen kan være kapabel til nettopp det du beskriver. Jeg kan gi deg et scenario. Dere er ute på byen, og du har drukket for mye. Kompisen din ber faren sin om å komme å hente dere. Han kjører hjem sønnen og snill som han er skal han kjøre deg hjem også... Slikt skjer og denne mannen er garantert på konstant leting etter muligheter. Det ser vi jo på det du skriver. Han kommer til å bruke det han kan i mot deg, og får han mulighet så er jeg ikke i tvil om at han kommer til å gå hele veien. 

 

Anonymkode: 0d46a...348

Jeg må dessverre si meg helt enig. Det siste jeg vil er å skremme deg, men det er mennesker som akkurat dette, som mangler respekt for andre og gjør det til en sport å krenke andre, som kan komme til å plutselig gå alt for langt og skade noen.


Han kan komme til å bruke det at du ikke vil lage rar stemning mot deg slik at du havner i en situasjon du ikke kan komme ut av uten å lage ramaskrik.
I mellomtiden kan han ha fortalt sønnen sin og de andre i vennegjengen at du ovenfor ham har gjort nøyaktig det han har gjort mot deg, at det er ekstra vanskelig siden han jo ikke selv er homofil, og når du da sitter i fella så kan han fort hevde at du prøvde deg og at han måtte forsvare seg mot deg.

Han har ikke gitt seg, bare endret taktikk, så om han bare gir seg så blir jeg overrasket. Alt tyder på at dette er viktigere for ham enn noensinne. Antakeligvis så har han endel undertrykte seksuelle følelser som i tillegg kan fyre opp flammene, så jeg vil igjen be deg trå meget varsomt, aller helst gi det hele litt mer avstand.

Jeg ønsker deg alt godt. Ta vare på deg selv ♥️

Anonymkode: 3bce9...b9c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må være helt ærlig å si at jeg synes du er litt naiv, TS. Det sier jeg i beste mening. Jo, jeg tror denne personen kan være kapabel til nettopp det du beskriver. Jeg kan gi deg et scenario. Dere er ute på byen, og du har drukket for mye. Kompisen din ber faren sin om å komme å hente dere. Han kjører hjem sønnen og snill som han er skal han kjøre deg hjem også... Slikt skjer og denne mannen er garantert på konstant leting etter muligheter. Det ser vi jo på det du skriver. Han kommer til å bruke det han kan i mot deg, og får han mulighet så er jeg ikke i tvil om at han kommer til å gå hele veien.

Anonymkode: 0d46a...348

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må dessverre si meg helt enig. Det siste jeg vil er å skremme deg, men det er mennesker som akkurat dette, som mangler respekt for andre og gjør det til en sport å krenke andre, som kan komme til å plutselig gå alt for langt og skade noen.


Han kan komme til å bruke det at du ikke vil lage rar stemning mot deg slik at du havner i en situasjon du ikke kan komme ut av uten å lage ramaskrik.
I mellomtiden kan han ha fortalt sønnen sin og de andre i vennegjengen at du ovenfor ham har gjort nøyaktig det han har gjort mot deg, at det er ekstra vanskelig siden han jo ikke selv er homofil, og når du da sitter i fella så kan han fort hevde at du prøvde deg og at han måtte forsvare seg mot deg.

Han har ikke gitt seg, bare endret taktikk, så om han bare gir seg så blir jeg overrasket. Alt tyder på at dette er viktigere for ham enn noensinne. Antakeligvis så har han endel undertrykte seksuelle følelser som i tillegg kan fyre opp flammene, så jeg vil igjen be deg trå meget varsomt, aller helst gi det hele litt mer avstand.

Jeg ønsker deg alt godt. Ta vare på deg selv ♥️

Anonymkode: 3bce9...b9c

Det er utrolig vanskelig å vite hva jeg skal gjøre. Det har vært en lettelse at jeg har kunnet vært med kompisen min som normalt, og kanskje jeg finner meg i for mye, eller setter for mye på spill fordi det betyr så mye for meg.  Jeg vet at jeg er naiv. Jeg tror hele tiden at det skal bli bedre, men så blir det ikke det. 

Jeg setter utrolig pris på at dere er ærlige, og jeg blir ikke skremt, men det er likevel en liten tankevekker jeg kanskje trenger. Som sagt så er det likevel vanskelig å vite hva jeg skal gjøre, og dessuten så vil han sikkert alltid finne en mulighet uansett om jeg holder meg borte fra hjemmet deres eller ikke. Så lenge kompisen er der så er det jo ingen fare. Det er jeg hvertfall sikker på. Jeg sørger alltid for å ikke være alene med han, nettopp fordi jeg vet at han sikkert kommer til å gjøre noe dumt da. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint blokke ham i alle medier. Det stresset det blir av at han kan kontakte deg, er uheldig. 
 

Og frk.jus. Seriøst? Vi lever i 2020. Er han homofil, og føler for å dele det med andre, er det jo noe fint som han ikke skal skamme seg over. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, frk.jus skrev:

Jeg skjønner ikke poenget med å "komme ut" som homofil. Var det så viktig at gud og hvermann måtte vite om din seksuelle preferanse? Kunne du ikke klart deg fint uten at eksempelvis denne faren hadde denne kunnskapen? 

Men, men. Gjort er gjort. Uansett høres dette ut som uakseptabel oppførsel, og da ser jeg ikke problemstillingen. Det er bare å holde seg unna og takle konsekvensene av det. Jeg skjønner ikke at du i det hele tatt lurer på dette, og skjønner heller ikke hva du legger i begrepet "venn" hvis du mener at du vil miste vennen din hvis du ikke orker faren hans.

Am I right?

Jeg har ikke kommet ut på den måten. Jeg har forklart det tidligere i tråden, men siden den er lang kan jeg forklare det igjen. Da jeg kom ut som homofil var det til moren min og mine nærmeste venner, i dag er det bare faren min som jeg også har fortalt dette til. Jeg har aldri fortalt faren til kompisen at jeg er homofil, det er det kompisen min som har gjort. Det var viktig for meg at mine nærmeste visste. Det er ikke godt å gå og skjule en så stor del av seg selv, og jeg har hatt behov for støtte og for å kjenne meg akseptert som jeg faktisk er.

Jeg ser hvor du kommer fra, men saken er nok litt mer kompleks enn at det er så enkelt som at jeg må holde meg unna og godta konsekvensene. Det er mye følelser involvert. Hvis du virkelig vil skjønne hvorfor det ikke er så enkelt så kan du lese tråden.

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...