Gå til innhold

Hva slags type grupper/mennesker har du dømmende holdninger til?


tussi84

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som sier «sjøtt, sjino, sjøkken» osv.

Folk som MÅ snu enhver samtale til å handle om seg selv, spesielt når det er skikkelig upassende. Som dette. Person 1: «Jeg var på Ahus i dag, og de sa jeg hadde kreft i begge lungene». Person 2: «Uff, det minner meg om den gangen jeg dro på legevakta På Ahus fordi jeg trodde jeg hadde akutt blindtarmbetennelse, men så var det bare luft i magen. Hadde spist bønner til middag vet du». Sånne folk skye jeg som pesten. 
 

De som er uføretrygdede og stemmer Høyre/FRP, for så å klage når de gjennomfører den politikken de aldri har lagt skjul på at de ønsker å gjennomføre. 
 

De som har arvet penger/status og ser ned på de som ikke har gjort det. 

Anonymkode: e8be4...d1f

Dette !   + alle med extreme standpunker innen politikk og religion.  Fordom og fordom.men jeg har vanskelig for å forstå fanatiske Trump-fans. 

Men som ho bestemor sa : Det finnes noe godt i de fleste mennesker (til og med de som snakker Ålesund-bymål med nasal pipestemme)

Anonymkode: 92b4f...5ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyrevernere som bare driver med føleri. I 100% av tilfellene vet de mye mindre om hvordan ting henger sammen enn motparten.

Anonymkode: d112a...49e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2020 den 17.21, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ned på de som er sjalu på ungene til kjæresten å prøver å for sure samarbeidet med moren om ungene. Tenker egentlig at det bare er søplefolk som burde holde seg til menn uten barn. 

Anonymkode: a45b7...75c

Er du bio moren? 🤔 

Anonymkode: 98b54...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dyrevernere som bare driver med føleri. I 100% av tilfellene vet de mye mindre om hvordan ting henger sammen enn motparten.

Anonymkode: d112a...49e

For det var ikke generaliserende i det hele tatt. Vær glad for de som gjør sitt beste for at barnebarna dine skal ha en planet å leve på uten noen vinning for seg selv. Heller tvert imot. Erting og stikk fra alle kanter. Prøver å holde det så skjult som mulig i hverdagen.

Anonymkode: bb7f7...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt dømmende ovenfor folk som ser ned på andre med lavere sosial status. Folk som er litt snobbete, eller tror de er bedre enn andre. Egentlig folk som dømmer andre uten god grunn. Litt ironisk, jeg dømmer de som er dømmende. Men da blir jeg kanskje litt dømmende selv? 

Anonymkode: 009d8...28d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kultursnobber som skal redde verden og misliker naboen som ikke er like kulturell som han selv. 
Fiffen som er dæsjer og stæsjer uten mål og mening. Helst i Nice eller Marbella, hvis de ikke er bobla oppe i Åsen. Wannabes som har glemt hvor de kommer fra, og kaver etter de forannevnte med kredittkortet sitt.

Anonymkode: 06224...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig ganske mange fordommer mot folk og putter villig vekk folk i kategorier, basert på tilsynelatende uviktige ting. Jeg følger «1+1 =x prinsippet» som er basert på erfaringer jeg har gjort. 
 

Dvs.. jeg er ikke dømmende ovenfor unge aleneforeldre uten jobb , men dersom du f.eks er en veldig sminket, ung alenemor med bleket hår, falske øyenvipper og hverken har jobb eller er under utdanning så er jeg svært skeptisk til prioriteringene og tror også at du er  overfladisk, kunnskapsløs, lat, osv..

Jeg er skeptisk til menn med synlig blekede tenner og litt for velstelt hår = overfladisk fjomp, med dårlig verdier og sannsynligvis elendig musikksmak.  Derimot er jeg veldig positivt innstilt til menn med litt langt hår/ rufsete hår, skjegg og kanskje også briller, dersom de ellers ser normalt nyvaskede ut  = hyggelig, litt nerdete og muligens en kjernekar. 

Jeg tror heller ikke at alle FrP folk er komplett idioter, men om de har navnetatoveringer og drar på countryfestival, er jeg rimelig skeptisk ( jeg tror forresten at alle med navn tatovert inn og som drar på countryfestivaler/ dansebandfestivaler muligens kan vise seg å være FrP ere. )

 

I utgangspunktet er jeg heller ikke skeptisk til SV-folk, men jeg er skeptisk til SV ere som er veldig opptatt av å fremheve hvor politisk korrekte de er ( erfaringsmessig sett er disse ofte like fordømmende ovenfor andre som FrP ere som drar på countryfestivaler 😂. ) 

Jeg er også skeptisk til folk som «bare» hører musikk fra VG lista, veldig fordomsfulle mennesker 😅, folk som baksnakker andre første gang jeg treffer dem, folk som er mer opptatt av at de høres godt og ofte enn av å tenke gjennom det de skal si, De som snakker mye om hvor empatiske og snille de er, 

 

Dersom du  bruker snus og er blodfan av Plumbo, har jeg svært sannsynlig en mer tvilsom formening om resten av egenskapene dine er, enn dersom du er blodfan av Iron Maiden og bruker snus. 

Jeg kunne fortsatt i all evighet..  😂

Jeg har også fordommer mot folk som sier at de ikke har fordommer, - jeg tror at de har liten selvinnsikt. 


Samtidig som jeg gjør dette, så er jeg egentlig ikke direkte dømmende ovenfor grupper av mennesker. ( Jaja...bortsett fra de som deltar i Paradise hotel og lignende programmer 🤔)  Det er godt mulig at jeg ikke vil ha deg helt nært innpå livet om du har store rusproblemer, men jeg dømmer deg ikke som menneske. Jeg går ut fra at folk som ruser seg har sine grunner til å selvmedisinere. Jeg vil nok likevel ikke være opptatt av å opprettholde nær kontakt med fjerne bekjente som sliter med slikt, eller ta vedkommende inn i huset, fordi de ofte vil føre med seg problemer for meg og familien min, i form av tidvis merkelig oppførsel, tyveri og ting som jeg kanskje må hjelpe dem å ordne opp i. - Jeg vet ikke om jeg vil kalle dette dømmende holdning ovenfor folk, men mer en holdning til at rusmidler lager problemer for folk. 
 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har trampoline uten netting.

Folk som er altfor lykkelige i sosiale medier og skriver ukentlige kjærlighetsærklæringer til mannen og barna og beste jentejengen, med bilder der de gjør noe vellykket. Tenker ofte at de gjør ting kun for å poste om det. 

Folk som deler artikler fra document.no på facebook. 

Folk som skylder på skolen for at barna deres ikke kan svømme

Folk med barn som står fram som fattige og ikke har råd til julegaver og samtidig røyker og har fancy frisørsalongfrisyrer

Anonymkode: 816b1...8ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Anti legemedisin/naturmedisin mennesker. Virker som de trenger å bevise at de klarte seg uten profesjonell hjelp. «Jeg lot meg ikke lure av legeindustrien» liksom. Går heller for soneterapi, yoga og leser «Tenk deg frisk» bøker. Helt greit å ikke gå til legen for alt. Men jeg gjennomskuer deres behov for å gjøre noe annerledes enn andre og bevise at det er bedre. Dette kan gå galt. Er oppvokst med mor som var slik. Fikk tilbakemelding fra bhg om at mulig hadde adhd, men jeg skulle ikke ha noen diagnose eller ødelegges på medisiner/narkotika nei. Fikk diagnose i voksen alder og medisin (eget valg) og livet ble bedre på dagen. Blir nesten sint på mamma for at hun skulle røre rundt med dette naturmedisin tullet. 

- Midtpunktfolk. Tror alle er så glade for å se dem. Inviterer seg selv med på alt. Jeg misliker når jeg og ei venninne har en behagelig stemning, men så kommer disse show-menneskene og tror at de er såå underholdende. Tåler dårlig at andre har oppmerksomheten. 
 

- Tynne mennesker som tror at jo tynnere jo bedre form. 
- tynne mennesker som må påpeke at de ikke trener eller spiser sunt. 
 

- vegetarianere/veganere som sier at de er det uten at det var nødvendig å informere.

- Folk som skal avstå fra alt. Ikke kaffe (koffein er ikke bra) ikke snus/røyk (vil ikke ha kreft), ikke alkohol (usunt, trenger ikke rus for å bli glad)

Anonymkode: 079e1...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som skal avstå fra alt. Ikke kaffe (koffein er ikke bra) ikke snus/røyk (vil ikke ha kreft), ikke alkohol (usunt, trenger ikke rus for å bli glad)

Anonymkode: 079e1...01a

Hva er det som er galt med å avstå fra rusmidler, røyking og koffein? 

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2020 den 14.37, Uatskillelig skrev:

Hva er det som er galt med å avstå fra rusmidler, røyking og koffein? 

 

Dette er en tråd hvor man kan lufte ut litt, si hva man mener, uten diskusjonen rundt det som blir skrevet. Jeg personlig drikker ikke alkohol, men brys meg fint lite om hva andre mener om det. Dessuten kunne jeg skrevet ganske mye i den tråden, så om noen har fordommer mot det jeg gjør eller ikke gjør, så er det helt greit, for jeg har det sjæl mot andre. Ikke ta deg nær av noe som står i den tråden her. Slipp løs og ikke bry deg. Don’t worry, be happy 😊 

Anonymkode: 4bf36...02d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2020 den 22.54, Zienna skrev:

Offentlig ansatte.  Spesielt de i administrative stillinger og på kontor.  Innrømmer at jeg lett tror at de har morgenkaffe når jeg ringer kl. 8 og ingen tar telefonen. Formiddagskaffe når de ikke svarer kl. 10.  Lunsj mellom kl 11 og kl. 12.  Og har avsluttet arbeidsdagen når jeg ringer kl. 14 og ingen svarer.   

Solariumsbrune, veltrente jenter med gåsenebb og veskehund.  Ditto gutter.  Innrømmer at jeg ikke tror at disse haster avgårde for å rekke Dagsnytt 18 og Nyhetene.  


 

Haha, denne lo jeg godt av😂

Anonymkode: 5d07f...375

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fordommer mot rasister, egosentriske mennesker som ikke tåler at andre får oppmerksomhet eller føler seg krenket.
Jeg har fordommer mot alle de som slenger dritt i kommentarfelt. 

Jeg har fordommer mot folk som hele tiden MÅ poengtere at de bryr seg MER om dyr enn mennesker (de er som regel såret av andre mennesker, eller sosial uintelligente, eller bitre fordi de ikke kan bestemme som de vil over andre mennesker). 
Jeg har fordommer mot de som klager over dårlig råd, og samtidig sløser og ikke har økonomisk peiling. De tror penger vokser på trær. 
Kunne sikkert skrevet mer.

Anonymkode: 4bf36...02d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke har empati.

Anonymkode: 80705...bcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har jeg fordommer mot mannehorer, som han Pierre i alle realityserier. Det lukter sikkert kjønn av munnen hans, og han har sikkert hatt alle kjønnssykdommer. 

Anonymkode: 4bf36...02d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.7.2020 den 14.37, Uatskillelig skrev:

Hva er det som er galt med å avstå fra rusmidler, røyking og koffein? 

 

Ingenting, ingen skal tvinges. Avstår selv fra alkohol fordi det bare fører til vonde ting.

Men nå mener jeg slike som liksom skal være så sunne. Jeg glemte de som skal avstå fra sukker. Er på besøk og kan ikke forsyne seg med bløtkake en gang fordi det er usunt og /eller de er på evig slankekur.

Anonymkode: 079e1...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den typen som ender opp på ex on the beach, paradise hotel o.l. alle kan kjenne de igjen på avstand og det er lite lekkert.

Ekstremt overvektige, type de som ender opp på 600 ib life. Alle er så selvmedlidende og ynkelige, og greier ikke å fatte hvordan de ble så feite. Nei, det er ikke medisiner som gjør at du veier over 350 kilo. Det er ikke vannvekt, det er rett og slett fett av all drittmaten du trøkker i deg. Jeg har ingenting imot litt smålubne mennesker, selv overvektige, men når det kommer til et punkt at en ikke kan ta vare på seg selv og ikke kommer seg ut av senga blir det altfor mye.

Rånere.

Narkomane.

Prosituerte.

Kvinner som tar abort, kun fordi det ikke passer akkurat da. Jeg har ikke ord på hvor frustrert jeg blir over damer som ønsker å få barn, men ikke ønsker å bli gravid før om et år. Hvis hun blir gravid før så tar hun abort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som brenner for en sak de ikke har satt seg inn i. Alt de gjør er å rope de samme slagordene igjen og igjen. Virker som de er hjernevaska. 

Anonymkode: 97ea5...e04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2020 den 17.25, AnonymBruker skrev:

Folk som MÅ snu enhver samtale til å handle om seg selv, spesielt når det er skikkelig upassende. Som dette. Person 1: «Jeg var på Ahus i dag, og de sa jeg hadde kreft i begge lungene». Person 2: «Uff, det minner meg om den gangen jeg dro på legevakta På Ahus fordi jeg trodde jeg hadde akutt blindtarmbetennelse, men så var det bare luft i magen. Hadde spist bønner til middag vet du». Sånne folk skye jeg som pesten. 

Dette. 

Anonymkode: 815ee...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...