Gå til innhold

Hva slags type grupper/mennesker har du dømmende holdninger til?


tussi84

Anbefalte innlegg

Overvektige, sjuskete folk

Hysteriske, overbeskyttende helikopter-foreldre 

Antivaksine-tilhengere

Religiøse mennesker som prakker på andre religionen sin. 

De som tar to parkeringsplasser

De som skriver "hvem farge liker du? “ “hvem sjokolade er best?“

Trump-tilhengere

 

Anonymkode: 88e2e...a37

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som er homofober/transfober og rasister. Veldig ofte bor disse folka på bygda og bor hjemme hos foreldrene til de er langt over 20 år, når de flytter er fortsatt foreldrene av deres nærmeste naboer. 

Anonymkode: 13fa7...ddb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Thomasine skrev:

Skjønner hvorfor folk ikke tør skrive under et profilnavn...ville ikke jeg gjort heller...tenk om noen gjenkjente dere med slike holdninger...?

Tror jeg telte 13-14 som skriver under et profilnavn...resten er folk som gjemmer seg bak "Anonym bruker"...

Må være spesielt å være så perfekt at man kan tillate seg å lire så mye dritt ut av seg....😉

😂

Fordi profilnavnet ditt sier så fryktelig mye, eller? Dette skjønner jeg ikke vitsen med på KG, at noen henger seg opp i AnonymBruker funksjonen når de aller fleste uansett har brukernavn som ikke sier NOE om hvem de er! Hva er forskjellen liksom.. Dette er ikke Facebook. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2020 den 9.25, missnorway94 skrev:

Fordi profilnavnet ditt sier så fryktelig mye, eller? Dette skjønner jeg ikke vitsen med på KG, at noen henger seg opp i AnonymBruker funksjonen når de aller fleste uansett har brukernavn som ikke sier NOE om hvem de er! Hva er forskjellen liksom.. Dette er ikke Facebook. 

😉

Med profil kan du følges og finnes...om nødvendig. Mange her på KG som har holdninger som i det minste burde holdes for seg selv...ikke meg i mot å stenge for noen av dem...blir mye ræl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Thomasine skrev:

😉

Med profil kan du følges og finnes...om nødvendig. Mange her på KG som har holdninger som i det minste burde holdes for seg selv...ikke meg i mot å stenge for noen av dem...blir mye ræl...

Greit nok det, men husk du er på skråblikk og generaliseringer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske dømmende, MEN før jeg skriver resten så vit at:

a) Jeg er IKKE perfekt   b) Jeg vet det finnes gråsoner og at det ikke er svart/hvitt   c) Jeg sier aldri noe av dette høyt

 

- Psykisk uføre: Tenkt å ha en 100% fungerende kropp! Så digg! Fikk selv amputert ben under kneet da jeg var i tenåra (bilulykke), men det har aldri hindret meg i å jobbe 100%. Må bare tilpasse meg litt. Man må gjøre en innsats selv. Ikke grin over dårlig oppvekst/traumer, men ta deg sammen og tenk at du bor i Norge og alle de mulighetene du har her! Ikke la det være opp til alle oss andre å betale for at du skal ha penger til hjem, få barn, dra på ferie osv.. Vær nyttig for samfunnet!

- Rusmisbrukere, ME/fibromyalgi, overvektige, innvandrere etc..: Samme som over. Ikke vær en belastning for samfunnet så sant det er opp til deg og du kan gjøre noe som helst i din makt for å være til nytte. Hvertfall ikke få barn om du ikke kan støtte deg selv engang. Kan godt slenge inn de som tar sykemld i tide og utide her. 

- ..nå blir jeg sikkert skutt men..alle som ikke er veganere: Egoistiske mennesker som utnytter dyr og ressurser kun fordi det smaker godt og de er for late til å gjøre noe med det selv.

 

Jeg har overhodet ikke noe problem med homofile/crossdressere/tatoverte/annen hudfarge/religiøse og videre alle andre som har en mening eller livsstil som ikke direkte påvirker meg eller min levemåte. Nå har jeg jo fordommer mot alle som ikke er veganere da, men de påvirker mye i forhold til forurensing og en enorm ressursbruk som tar fra fattige mennesker andre steder i verden samt de framtidige generasjonene, så slik vil jeg jo si det påvirker meg. 

Kort og godt syntes jeg man skal ta ansvar for seg selv og sitt liv. Være en berikelse for samfunnet, miljøet og de rundt seg. Ingen er feilfri, men det er uansett målet man burde strebe mot. 

 

Anonymkode: bb7f7...f6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke så godt folk fra Oslo. De opptrer ofte arrogant, de er lite selvironisk, innrømmer sjelden feil, og de er blærete. 

Anonymkode: c1e53...54b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på de som er sjalu på ungene til kjæresten å prøver å for sure samarbeidet med moren om ungene. Tenker egentlig at det bare er søplefolk som burde holde seg til menn uten barn. 

Anonymkode: a45b7...75c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 20.53, AnonymBruker skrev:

Jeg dømmer innerst inne menn med tatoveringer i ansiktet.... Altså fy faen 

Anonymkode: 17bd6...393

Ikke bare menn, men alle som har tatoveringer i ansiktet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 20.34, Jdz skrev:

...men orddelingsfeil er greit?

Eller særskriving som det heter. Orddeling er noe annet.

Anonymkode: 3e6f5...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaW

Jeg er nok dømmende overfor utagerende mennesker; barn, voksne eller gamle...vil ikke ha noe med sånne å gjøre.

Min empati er lik null for folk som viser aggressivitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Jeg er fordomsfull hele tiden. Hun er sikkert sånn, han er den typen, de er muslimer og har annen kultur enn oss etc. Jeg setter folk i bås, som regel ubevisst. Har ikke nødvendigvis negative tanker om folk, men danner meg inntrykk og holder meg til likesinnede 

Anonymkode: 7ac0b...b6d

Enig. Sånn gjør jeg og. Desverre så en nok alle sånn. Folk tør ikke innrømme at de dømmer. Og som du sier man kan sette folk i bås uten at det betyr at man tenker negativt om den. 

Anonymkode: c2c0e...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske dømmende, MEN før jeg skriver resten så vit at:

a) Jeg er IKKE perfekt   b) Jeg vet det finnes gråsoner og at det ikke er svart/hvitt   c) Jeg sier aldri noe av dette høyt

 

- Psykisk uføre: Tenkt å ha en 100% fungerende kropp! Så digg! Fikk selv amputert ben under kneet da jeg var i tenåra (bilulykke), men det har aldri hindret meg i å jobbe 100%. Må bare tilpasse meg litt. Man må gjøre en innsats selv. Ikke grin over dårlig oppvekst/traumer, men ta deg sammen og tenk at du bor i Norge og alle de mulighetene du har her! Ikke la det være opp til alle oss andre å betale for at du skal ha penger til hjem, få barn, dra på ferie osv.. Vær nyttig for samfunnet!

- Rusmisbrukere, ME/fibromyalgi, overvektige, innvandrere etc..: Samme som over. Ikke vær en belastning for samfunnet så sant det er opp til deg og du kan gjøre noe som helst i din makt for å være til nytte. Hvertfall ikke få barn om du ikke kan støtte deg selv engang. Kan godt slenge inn de som tar sykemld i tide og utide her. 

 

Anonymkode: bb7f7...f6b

Å mangle et halvt bein gjør det da ikke vanskelig å jobbe? Ja, litt tilrettelegging og tilpassing, men det er da ikke noe som tilsier at du ikke kan jobbe 100% "bare" på grunn av det. Og du burde sette pris på at du ikke vet hvor jævlig psykisk sykdom kan være, å ha PTSD etter traumer er grusomt, jeg ville heller ha hogd meg i beinet med en øks enn å ha det sånn som det er når det er ille. Det handler ikke om å "ta seg sammen", det endrer hjernen. Sett pris på at du er så heldig å ha en kropp som fungerer, selv uten en del av et bein. 

"Ikke vær en belastning for samfunnet så sant det er opp til deg". Og da drar du inn syke mennesker? Sykdom er faktisk ikke et valg, bare for å nevne noe åpenbart. Og det er fortsatt ikke snakk om å "ta seg sammen", er man syk så er man syk. 

Anonymkode: 55971...474

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke er bra mennesker. Merker med en gang om det er et godt menneske eller ikke. Noen er direkte onde. 

Anonymkode: 343e0...6dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnmøringer. De høres sytete og dumme ut. 

Anonymkode: 9320b...758

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

KG folk! Og da spesifikk alle de ekle mennene her inne. 

Anonymkode: ca480...298

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sunnmøringer. De høres sytete og dumme ut. 

Anonymkode: 9320b...758

Du glemte å ta med nordlendinger i samme slengen.

Anonymkode: 813e6...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 19.27, tussi84 skrev:

- overvektige, spes de med fedme 

- alkoholikere/rusmisbrukere

-  folk som røyker/snuser

- personer med mye inkasso gjeld/bet anmerkning 

 

Disse ser jeg ned på. Fordi de påfører problemer på seg selv (bevisst eller ubevisst) og det virker ikke som de har konsekvenstenkning i det hele tatt. Men jeg ser ned på de på den måten at jeg synes at det er dumt at de har gjort seg sånn, men jeg vil gjerne at de skal komme deg opp og bli friske igjen. De som er på vei tilbake ser jeg på som alle andre, fordi de fortjener respekt.

Når jeg mener de med fedme mener jeg de som har synlige funksjonsnedsettelser på grunn av fedmen. Vanskeligheter med å gå vanlig, i trapp, får ikke plass på busseter osv. 

 

Anonymkode: de115...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Reality-tv deltakere

- De fleste influencere

- Generasjon Z-ere

- Utlendings-gjenger av gutter som henger rundt og tar seg til rette

Anonymkode: 46c82...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...