Gå til innhold

Grønnsaker til spaghetti carbonara?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enhver rett blir kjedelig uten grønnsaker, men hva passer til spaghetti carbonara? 

Blomkål tror jeg. Hva annet? 

Anonymkode: f655c...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker å ha asparges i 😊

Anonymkode: 37544...3fb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asparges, grønne erter, brokkoli i mindre biter.. Brukte også en skål dampet rosenkål fra kjøleskapet i romjula, delte de opp litt først. 

Sist jeg lagde så ble det hva vi hadde, og det var grønne etter og gulrøtter i tynne strimler. 

Anonymkode: 3bc06...fbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En salat til forrett, og så carbonara slik den skal være. 

Anonymkode: d0182...e5e

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har kyllingbiter i også? Og funker det med fullkorn pasta? Prøver å bli litt sunnere.....

Ikke ts 

Anonymkode: cf22d...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen som har kyllingbiter i også? Og funker det med fullkorn pasta? Prøver å bli litt sunnere.....

Ikke ts 

Anonymkode: cf22d...465

Jeg bruker bestandig den carbonarasausen til knorr sammen med kylling og fullkornspasta. Det er langt fra ekte carbonara med egg og parmesan men det duger 👏🏼 

Anonymkode: 1b4b6...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har kyllingbiter i også? Og funker det med fullkorn pasta? Prøver å bli litt sunnere.....

Ikke ts 

Anonymkode: cf22d...465

Da ville jeg heller bare laget noe sunt, og droppet å kalle det carbonara. 

Anonymkode: d0182...e5e

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erter er vel ganske vanlig å tilsette?

Anonymkode: f9e18...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erter, spinat, mais, små gulrot biter er noe som går igjen her:) Jeg pleier å ha i laks innimellom, det synes jeg er godt:)

Anonymkode: 74cab...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Erter, spinat, mais, små gulrot biter er noe som går igjen her:) Jeg pleier å ha i laks innimellom, det synes jeg er godt:)

Anonymkode: 74cab...506

Altså, det er ikke carbonara. Jeg vedder den høyre armen min på at du også lager en helt annen saus enn eggeplommer, parmesan og svart pepper. 

Anonymkode: d0182...e5e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erter i carbonara? 😂

Anonymkode: 011ea...4a4

Det ligger mange oppskrifter på Carbonara ute på nett, og veldig mange av de har erter i ja.

Anonymkode: f9e18...4b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger mange oppskrifter på Carbonara ute på nett, og veldig mange av de har erter i ja.

Anonymkode: f9e18...4b4

Da er det ikke carbonara.

Anonymkode: 011ea...4a4

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå elsker jeg "carbonara", og går faktisk ALDRI lei ,  så jeg trenger jo egentlig ingenting ekstra eller ved siden av, men det er likevel ofte jeg kaster i noe sopp ,   har en "standard salat", eller stekt azzburgers ved siden av. Gjerne noen stØkker bæguetts med smør/olivenolje også :sikle:

Har prøvd med erter også. Det funker, men ikke akkurat noe som hever retten, imo :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er det ikke carbonara.

Anonymkode: 011ea...4a4

Mulig det, sikkert carbonara med erter da?
Jeg lager det aldri med erter selv.
Lager egen versjon med kun bacon og egg iblandet finrevet Jarlsbergost. Kaller det ikke carbonara akkurat, men orker ikke fløte oppi, blir alt for mektig.

Anonymkode: f9e18...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte carbonara har ikke mange ingrediensene: eggeplommer (noen bruker også hele egg), litt pastavann, parmesan eller pecorino, bacon/pancetta og nykvernet pepper. Til det kan du servere en grønn salat om du ønsker, eller ha en grønnsaksbasert forrett. 

Du står selvfølgelig fritt til å tilsette alskens grønnsaker og andre ingredienser, men da er det ikke en carbonara. Dette lærte jeg raskt da jeg flyttet til Italia for 6 år siden. 

Anonymkode: f598d...be3

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det, sikkert carbonara med erter da?
Jeg lager det aldri med erter selv.
Lager egen versjon med kun bacon og egg iblandet finrevet Jarlsbergost. Kaller det ikke carbonara akkurat, men orker ikke fløte oppi, blir alt for mektig.

Anonymkode: f9e18...4b4

Nei, det blir en random pastarett med erter. Fløte hører heller ikke hjemme i en autentisk carbonara.

Anonymkode: 011ea...4a4

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, det er ikke carbonara. Jeg vedder den høyre armen min på at du også lager en helt annen saus enn eggeplommer, parmesan og svart pepper. 

Anonymkode: d0182...e5e

Ikke i tradisjonell forstand nei! :hoho: Jeg bruker toro-posen, jeg hater å lage mat:) En italiener hadde sikkert henrettet meg:P

Anonymkode: 74cab...506

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...