Gå til innhold

Utseendet til "blandingsbarn"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjenner ei (hun er norsk/hvit) som har to barn med en fra Mongolia. Helt nydelige unger, og de asiatiske genene er uten tvil de dominante. Men jeg synes de får mer nordiske trekk jo større de blir, spesielt gutten. Begge to så 100 % mongolske ut de første årene, og selv om de fortsatt har mongolske trekk som øynene deres (både fasong og øyenfarge), ansiktstrekk og hudfarge så ser man nå mer og mer at de har blandede gener. Hårfargen deres har lysnet veldig blant annet. 

Har også en kollega (norsk/hvit, veldig nordisk utseende også - typ veldig hvit hud, blond, blå øyne osv) som har 2 barn med sin filippinske kone. Barna deres er riktig nok ikke så gamle enda, eldste går på barneskolen og yngste i barnehagen. Begge barna ser 100 % filippinske ut og er så lik sin mor som man får det. Ser INGEN nordiske trekk der, og både kona og barna er litt mørkere i hudfargen enn hva som er gjennomsnittlig for filippinere, alle tre med svart hår, mørke øyne osv. Nydelige barn! 

Anonymkode: 89ce8...045

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 13.6.2020 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Kjenner dere noen som er halvt asiatisk og halvt norsk/hvit?

Hvordan er deres utseende?

Ser de mest asiatiske ut, eller ser de veldig norske ut?

Anonymkode: ed4c1...acb

Jeg er halvt asiatisk og halvt norsk, og folk skjønner ikke at jeg er utenlandsk før de ser etternavnet mitt. Har faktisk kjent folk i flere år uten at de har skjønt at jeg er halvt utenlandsk. I tillegg høres etternavnet norsk ut, selv om det er asiatisk og det gjør det heller ikke lettere 🤣 Søsteren min ser derimot veldig asiatisk ut med nesten svart hår og brun hud. Jeg har lys hud og fregner, og brunt hår, og i tillegg er jeg 170 høy. Flesteparten av asiatere (og søsteren min) er jo mellom 150-160 høye. 

Anonymkode: 1ed68...3c1

Skrevet
På 13.6.2020 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner flere jenter som er halvt norsk/halvt filippinsk. Superpene alle sammen. 🤩

Anonymkode: c1dd1...e8f

Enig i at blandings jentene blir penest.

Anonymkode: 2bee0...f37

Skrevet (endret)

Synes de er utrolig pene og attraktive. Mannen min er halvt thai/norsk og thai genene er mest dominante hos han. Som barn så han ikke norsk ut i det hele tatt. Han har en bror som ser mer norsk ut. Mannen min har tatt etter moren, mens broren har tatt etter faren.

Endret av Skildpadde
Skrevet
På 15.6.2020 den 19.19, Expandable86 skrev:

Fra et nøytralt ståsted syns jeg blandingsbarn ofte er veldig fine. Mange fine variasjoner.

For min egen del ville jeg trolig ikke kjent meg igjen i egne barn, om jeg fikk barn med en asiat eller afrikaner. Siden det er viktig for meg, er ikke det aktuelt.

Vet du jeg har en bekjent som har en bror som har barn med en sør dame fra sør amerika og den gutten ser helt norsk ut med lys hud og blå øyne ! Hun må ha hvite gener bakover i slekta siden barnet er blitt hvit.?

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-5203685/Black-mother-asks-midwife-mine.html?fbclid=IwAR1qXNW0_LP78gKgsoTDnsK8nHAFttETstlQxzD-GuBC5N0pzyHxRNltypg

Skrevet

Det er vanlig at blandings barn med asiatere blir mørke enn oss og ligner mest på dem. Min fetter er gift med en thai dame og begge jentene deres er mørke med "svarte" øyne og litt lysere hud enn moren.. Men den yngste ligner mest på far med hans ansiktrekk og form på munnen.

Skrevet

Jeg (norsk) har barn med en fra Marokko og vi har en mørk jente (brunt hår, brune øyne) og en lys jente(blond med grønne øyne). De har begge ganske medium hud, blir ikke så lett solbrent men jeg synes de ser ganske norske ut.

Anonymkode: 6b868...698

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du jeg har en bekjent som har en bror som har barn med en sør dame fra sør amerika og den gutten ser helt norsk ut med lys hud og blå øyne ! Hun må ha hvite gener bakover i slekta siden barnet er blitt hvit.?

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-5203685/Black-mother-asks-midwife-mine.html?fbclid=IwAR1qXNW0_LP78gKgsoTDnsK8nHAFttETstlQxzD-GuBC5N0pzyHxRNltypg

Befolkningen i Sør-Amerika har en klar majoritet av folk med europeisk opphav. Kun Bolivia har en befolkning der mer enn halvparten ikke er av helt eller delvis europeisk opphav.

Skrevet

Pene med  mest asiatisk  utseende. 

Anonymkode: 1793f...0da

Skrevet

Kjenner et søskenpar med asiatisk og norsk opphav. Den ene ser mest norsk ut, dog med hår som er typisk asiatisk, men også godt kan være norsk. Den andre har litt tydeligere asiatiske trekk. Nydelige unger begge to. 

Anonymkode: 2617b...10d

Skrevet

Alle jeg vet om (talte 16 uten å være nøyaktig) ser mest asiatiske ut. 

Anonymkode: 0954c...bce

Skrevet

Han har mørke, mandelformede øyne, litt mørkere hudfarge, men ikke mye. Brunt hår, men ikke veldig mørkt.

Skrevet

Venninnen min er fra et asiatisk land, hun fikk to barn med en nordmann. Barna har blondt hår og blå øyne, men selve øyeformen er asiatisk hvis man kan si det sånn. Jeg er sikker på at de kommer til bli veldig vakre som voksne, et slikt utseende ser man jo ikke ofte! 

Anonymkode: f9b0e...d63

Skrevet
På 13.6.2020 den 20.13, AnonymBruker skrev:

Utrolig nydelige blir de hvertfall ❤️ De jeg kjenner har mørkt hår og litt brunere hud, men «nordiske» øyne (altså formen på øynene) Føler at asiatiske gener er ganske sterke? Sånn at de ikke får fått feks blondt hår om mor/far er asiatisk og den andre parten er nordisk. 

Anonymkode: 50306...baf

Har sett andre varianter og, asiatiske øyne men lyserosa hud.

Anonymkode: 2fd14...822

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig at blandings barn med asiatere blir mørke enn oss og ligner mest på dem. Min fetter er gift med en thai dame og begge jentene deres er mørke med "svarte" øyne og litt lysere hud enn moren.. Men den yngste ligner mest på far med hans ansiktrekk og form på munnen.

Hvor mørk i huden mener du? Thailand består av forskjellige folkeslag så "thai damer er mørke" passer ikke for alle. Har du bare sett de i Norge er det ikke rart når sikkert 90% av thaidamene som kommer hit er hentet fra steder som Pattaya der jenter fra bygda kommer for å jobbe i "utelivsbransjen".

Anonymkode: 2fd14...822

Skrevet

De får asiatiske farger på hår, øyne og hud. Med mer nordiske trekk. Så de ser litt ubestemmelige ut, ser like godt latin-amerikanske ut.

Generasjonen etter der, med 25% asiat og 75% nordisk er også spennende, da er det mer åpent. Barnet kan få nordiske farger med litt asiatiske trekk. Eller asiatiske farger med mye nordiske trekk.

Anonymkode: 601b2...7bb

Skrevet

I jobben min ser jeg mer miks nå enn før, og  noen er enkle å se fordi jeg får klasseliste og ser det på navnet kombinert med utseende, mens andre tar det lang tid, siden det er vanskelig å se. 

En gang trodde jeg en var spansk pga utseende og navn, men han har filippinsk, men med spansk bestefar. 😄

Et annet år gikk det helt til skoleslutt før han sa han var miks. 

Å være en miks kan være en fordel jobbmessig, hvis de snakker og skriver flere språk. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste sør-amerikanere er jo opprinnelig europeiske, så det er jo ikke så veldig rart.

Den svarte dama i lenken har jo fått barn med en hvit mann, så burde jo ikke være et kjempesjokk at barnet ble hvit, selv om det vanligste er at barnet blir lysebrunt.

Og som sagt tidligere i tråden, selv om de fleste hvite mener at barn som er blanding av hvit og svart eller hvit og asiatisk ser mest svart eller asiatisk ut, mener den andre siden ofte at barna ser mest hvite ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...