AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #101 Skrevet 16. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er de hvite taperen? Skjønner ikke helt.. de svarte genene vil også være "tapere"? Siden barnet blir hverken svart eller hvit? Og du.. "et tap å måtte leve et sted man ikke er utviklet for" 😂Så blandingsbarn vil ikke være tilstrekkelig utviklet for å leve i Norge? Oh lord. 🙄 Anonymkode: dad90...1ff Et barn av en hvit forelder og en asiatisk eller brun/svart forelder vil i de aller fleste tilfeller ikke se ut som et hvitt barn. Du tror virkelig ikke at det er en ulempe å være svart i Norge, eller å være hvit i Ghana? Virkelig? Ingen ulemper i det hele tatt? En blanding vil ofte ha en lys brun farge og dermed ikke absorbere d-vitamin slik hvit hud gjør og således ikke være tilpasset klima og solforhold her nord og samtidig være for lys for klima og solforhold i Afrika. Anonymkode: ac2fc...793
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #102 Skrevet 16. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Et barn av en hvit forelder og en asiatisk eller brun/svart forelder vil i de aller fleste tilfeller ikke se ut som et hvitt barn. Du tror virkelig ikke at det er en ulempe å være svart i Norge, eller å være hvit i Ghana? Virkelig? Ingen ulemper i det hele tatt? En blanding vil ofte ha en lys brun farge og dermed ikke absorbere d-vitamin slik hvit hud gjør og således ikke være tilpasset klima og solforhold her nord og samtidig være for lys for klima og solforhold i Afrika. Anonymkode: ac2fc...793 Altså, for en asiatisk vil ikke en halv-asiatisk se asiatisk ut. På sammen måte som han for deg ikke vil se norsk ut. Og joda. Etter disse innleggene ser jeg jo tydelig at å være svart i Norge kan ha ulemper. Fordommer og ignorant folk er nok ikke greit å leve med. Men isolert sett, bør det være null stress.. Og du...folk med mørk hud er dårlig tilpasset klimaet her?! 🙄 Så nordmenn bør ikke reise til syden da, for å snu det på hodet?? Vi tåler kun pissregn og snøstorm og 12 dager med sol i året? 😂 D-vitamin mangel er vel den vitaminmangelen størsteparten av Norges befolkning lider av? Å leve halve året uten sol er ikke sunt for noen, brun, svart eller hvit.. merkelig argument! Prøv igjen 😆 Anonymkode: dad90...1ff 12
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #103 Skrevet 16. juni 2020 På 15.6.2020 den 19.29, AnonymBruker skrev: Ikke noe dessverre med det, jeg ville heller sagt heldigvis... Jeg er blandingsbarn og er utrolig glad for at jeg ser mer ut som min asiatiske mor enn min norske far Anonymkode: 2d11b...73b Så og si hele verden er jo asiater. Nordisk utseende er jo mye mer sjelden, og verdt å ta vare på. Anonymkode: d2f29...b8a 3
Klossmajor Skrevet 17. juni 2020 #104 Skrevet 17. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, for en asiatisk vil ikke en halv-asiatisk se asiatisk ut. På sammen måte som han for deg ikke vil se norsk ut. Og joda. Etter disse innleggene ser jeg jo tydelig at å være svart i Norge kan ha ulemper. Fordommer og ignorant folk er nok ikke greit å leve med. Men isolert sett, bør det være null stress.. Og du...folk med mørk hud er dårlig tilpasset klimaet her?! 🙄 Så nordmenn bør ikke reise til syden da, for å snu det på hodet?? Vi tåler kun pissregn og snøstorm og 12 dager med sol i året? 😂 D-vitamin mangel er vel den vitaminmangelen størsteparten av Norges befolkning lider av? Å leve halve året uten sol er ikke sunt for noen, brun, svart eller hvit.. merkelig argument! Prøv igjen 😆 Anonymkode: dad90...1ff Det er en sannhet i det. Mørkere hud trenger lenger tid på å danne D-vitamin fra sollys enn lysere hud. Det er bare ren fakta. Alvorlig mangel på D-vitamin er mye høyere blant innvandrerbefolkningen enn øvrig befolkning i Norge. Selv om hudtype har noe å si, er nok livsstil en vel så medvirkende årsak. Folk med lys hud er fra naturens side dårligere tilpasset områder med sterk sol. Særlig folk med rødlig hår har en hud som er sårbar. Man kan godt hevde naturen har gjort dem mer tilpasset et mindre solfylt klima enn et liv i det mer solfylte Syden. De aller fleste nordmenn har imidlertid en hudtype som kan tilpasse seg Sydens klima nesten like godt som de innfødte. Britene har en høyere befolkningsandel med mer sårbar hud. 5
Klossmajor Skrevet 17. juni 2020 #105 Skrevet 17. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Så og si hele verden er jo asiater. Nordisk utseende er jo mye mer sjelden, og verdt å ta vare på. Anonymkode: d2f29...b8a Asiater har jo da også en veldig stor variasjon i utseende. Det gir egentlig lite mening å snakke om asiatisk utseende som en samling med felles trekk som skiller de fra befolkningen i andre verdensdeler. 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #106 Skrevet 17. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, for en asiatisk vil ikke en halv-asiatisk se asiatisk ut. På sammen måte som han for deg ikke vil se norsk ut. Og joda. Etter disse innleggene ser jeg jo tydelig at å være svart i Norge kan ha ulemper. Fordommer og ignorant folk er nok ikke greit å leve med. Men isolert sett, bør det være null stress.. Og du...folk med mørk hud er dårlig tilpasset klimaet her?! 🙄 Så nordmenn bør ikke reise til syden da, for å snu det på hodet?? Vi tåler kun pissregn og snøstorm og 12 dager med sol i året? 😂 D-vitamin mangel er vel den vitaminmangelen størsteparten av Norges befolkning lider av? Å leve halve året uten sol er ikke sunt for noen, brun, svart eller hvit.. merkelig argument! Prøv igjen 😆 Anonymkode: dad90...1ff Vel, nå har det seg faktisk sånn at det er sant da. Tror du virkelig det ikke er noen evolusjonsmessige årsaker til at vi ser ut som vi gjør og at vi ser sånn ut basert på hvor vi bor? Som Klossmajor sier, briter er enda "skjørere" enn det vi er, og hva har de? De har enda mindre sol enn det vi har! Samt at de britiske øyer også har den største andelen av folk med rødt hår. Og hva har de? Jo de har den sarteste, mest lettbrente huden av alle! De britiske øyer har da "aldri" sol, og de trenger da hud som absorberer d-vitamin enda bedre. Anonymkode: ac2fc...793 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #107 Skrevet 17. juni 2020 Datteren min er halvt norsk og halvt indonesisk. Hun har helt lys, nordisk hud, men blir raskt brun i sola. Håret var kullsvart ved fødsel, men er nå lysebrunt. Hun har brune øyne, ganske store, men mer mandelformet enn typisk norske. Så en god miks Anonymkode: bbf59...867 1
StovnerJune Skrevet 21. juni 2020 #108 Skrevet 21. juni 2020 Jeg kjenner en del med blandingsbarn og jeg har to selv, og jeg synes de nesten alltid ser mer mørke ut enn hvite.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #109 Skrevet 21. juni 2020 Kjenner et søskenpar der far er norsk lys blond hår og blå øyne, mor er fra sør-korea, de barna har hennes farger og øyne, men hans utseendet ellers. Lett å se at de er halvt asiat pga øynene. Anonymkode: 57824...8f8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #110 Skrevet 21. juni 2020 På 15.6.2020 den 19.29, AnonymBruker skrev: Ikke noe dessverre med det, jeg ville heller sagt heldigvis... Jeg er blandingsbarn og er utrolig glad for at jeg ser mer ut som min asiatiske mor enn min norske far Anonymkode: 2d11b...73b Det er liksom helt greit å si,men at noen ymter frempå her om at de synes det er synd at barna ikke har nordiske trekk aka ligner på sin norske forelder, da er det rasisme plutselig. Anonymkode: 57824...8f8 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #111 Skrevet 21. juni 2020 Jeg er halvt norsk og halvt filippinsk. Ser mer nordisk ut enn asiatisk. Men ikke helt norsk. Ser kanskje mer spansk/italiensk ut? Anonymkode: 8dc57...16c 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #112 Skrevet 22. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er halvt norsk og halvt filippinsk. Ser mer nordisk ut enn asiatisk. Men ikke helt norsk. Ser kanskje mer spansk/italiensk ut? Anonymkode: 8dc57...16c Spanjolere/italienere har ikke asiatiske trekk, noe som blandingsbarn fra Filippinene vanligvis har. Anonymkode: dda76...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #113 Skrevet 22. juni 2020 On 6/17/2020 at 7:31 AM, Klossmajor said: Det er en sannhet i det. Mørkere hud trenger lenger tid på å danne D-vitamin fra sollys enn lysere hud. Det er bare ren fakta. Alvorlig mangel på D-vitamin er mye høyere blant innvandrerbefolkningen enn øvrig befolkning i Norge. Selv om hudtype har noe å si, er nok livsstil en vel så medvirkende årsak. Folk med lys hud er fra naturens side dårligere tilpasset områder med sterk sol. Særlig folk med rødlig hår har en hud som er sårbar. Man kan godt hevde naturen har gjort dem mer tilpasset et mindre solfylt klima enn et liv i det mer solfylte Syden. De aller fleste nordmenn har imidlertid en hudtype som kan tilpasse seg Sydens klima nesten like godt som de innfødte. Britene har en høyere befolkningsandel med mer sårbar hud. Men er d-vitaminmangel et argument for å unngå "blandingsbarn"?! Det er vel bare å ta ekstra vitamintilskudd (og håpe en slipper den verste rasismen), så går det nok bra for de fleste! 😅 Anonymkode: dad90...1ff 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #114 Skrevet 22. juni 2020 Ser at flere angripes med en gang de skriver kommentarer med ordet dessverre osv... Jeg må få si at jeg synes ikke blandingsbarn er pene. Det er min helt ærlige mening og det må jo være lov. Anonymkode: 7dab7...d47
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #115 Skrevet 22. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser at flere angripes med en gang de skriver kommentarer med ordet dessverre osv... Jeg må få si at jeg synes ikke blandingsbarn er pene. Det er min helt ærlige mening og det må jo være lov. Anonymkode: 7dab7...d47 Du må ha et trist liv som knytter negative følelser til noe så fint og uskyldig som små barn. Anonymkode: 9e749...c03 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #116 Skrevet 22. juni 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er d-vitaminmangel et argument for å unngå "blandingsbarn"?! Det er vel bare å ta ekstra vitamintilskudd (og håpe en slipper den verste rasismen), så går det nok bra for de fleste! 😅 Anonymkode: dad90...1ff Nei, argumentet var ikke d-vitaminmangel i seg selv. Mer det at man ikke er tilpasset til å bo noe sted. For å bo i Norge er man avhengig av tilskudd, dersom man velger å bosette seg i det afrikanske landet den andre forelderen er fra så er man alt for lys for å bo der. Evolusjon har skjedd av en grunn. Ingenting er tilfeldig. Anonymkode: ac2fc...793
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #117 Skrevet 22. juni 2020 På 16.6.2020 den 15.43, AnonymBruker skrev: Min mann er også fra Colombia og vi venter vår første. Så er spent på hår og øyenfarge 😅 Trodde først at det var omtrent sikkert at det ville bli mørkt men ser ut som mine bleike gener kan komme godt frem likevel. Anonymkode: bd0f5...72c Jeg er også gift med en colombianer. Eldste mann er gyldenbrun med mørkebrunt hår og lysebrune øyne. Jenta vår er like mørk i huden som far, men med lysebrunt hår og lysebrune øyne. Yngstemann er nokså blek i huden, med helt sort tykt hår og mørkebrune øyne. Gener er rare greier, og virker som det slår litt tilfeldig ut. Men alle variantene her er veldig vakre<3 Anonymkode: 19eec...849 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #118 Skrevet 22. juni 2020 Barnet mitt er blanding av norsk og afrikansk og thai. Gyllenbrun hud, ellers ingen trekk fra moren, ganske nordisk trekk, men øynene er grønne. Det overrasket oss, for jeg har brune øyne, mens faren har blå. Anonymkode: 208b8...773
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #119 Skrevet 22. juni 2020 Min svigerdatter har mor fra Thailand og far fra Norge. Nydelig jente med klare asiatiske trekk. Hun har tre søsken. To av de kan du ikke se at har asiatiske gener. Så det er vel litt tilfeldig hvordan det slår ut. Anonymkode: 77024...841 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #120 Skrevet 30. september 2020 En kollega av meg har filippinsk mann, han har svart hår, mørkebrune mandelformede øyne, gyllenbrun hud. Kollegaen min har mørk blondt hår, store lysegrønne øyne, helt lys hud (blir aldri solbrun, bare solbrent). Datteren deres har helt lys hud, mørkebrunt hår og store mørkebrune øyne. Og hun er helt fantastisk nydelig, virkelig en oppsiktsvekkende pen unge. Fått det beste fra begge foreldre (moren hennes er misunnelig på de lange, mørke vippene, selv har hun som skandinaver flest lyse vipper og "må" bruke maskara hver dag.) Den anonyme brukeren som sa at blandingsbarn ikke er pene er jo helt på jordet. Fakta er jo at de, helt objektivt, som regel er penere enn sitt opphav. De får som sagt det beste fra begge. Anonymkode: 4e395...2d3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå