Klossmajor Skrevet 1. oktober 2020 #141 Skrevet 1. oktober 2020 11 timer siden, AlkoMann skrev: Hvordan mener du denne omstridte reklamen berører temaet? 2
AlkoMann Skrevet 1. oktober 2020 #142 Skrevet 1. oktober 2020 2 minutter siden, Klossmajor skrev: Hvordan mener du denne omstridte reklamen berører temaet? SAS påpeker at rase er irrelevant ! Alle er like
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #143 Skrevet 1. oktober 2020 En venninne av meg er halvt asiatisk, og jeg ville antatt at hun var 100% asiatisk om jeg ikke visste at hun hadde norsk far. Det samme gjelder søsteren hennes. Hun har barn med en norsk mann, så deres barn er jo "kvart" asiatiske. Far er helt lys i huden, blå øyne og blondt hår. Likevel har datteren brune øyne, olivenfarget hud og nesten svart hår. Da hun var baby så hun 100% asiatisk ut. Såpass at folk trodde hun var adoptivbarn da hennes helnorske far gikk rundt med henne.. "Mørke" gener er jo dominante, men noen eksempler er mer ekstreme enn andre. Anonymkode: 53067...014
Klossmajor Skrevet 1. oktober 2020 #144 Skrevet 1. oktober 2020 6 minutter siden, AlkoMann skrev: SAS påpeker at rase er irrelevant ! Alle er like Reklamen sier ikke noe om relevans av rase. Den sier ikke at alle er like. Den formidler et budskap om at den positive utviklingen i Skandinavia er et utslag av hva Skandinavia har fått av innflytelse fra utenfor egne grenser. Det er egentlig en oppfordring til å få skandinavere til å fly mer til utlandet.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #145 Skrevet 1. oktober 2020 Trodde jeg hadde forvillet meg inn i en diskusjonstråd på Resett eller Document nå, men så var det Kvinneguiden. Kul diskusjon. Anonymkode: 7686b...a32
Gjest Kristina S. Skrevet 1. oktober 2020 #146 Skrevet 1. oktober 2020 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #147 Skrevet 1. oktober 2020 Barnet til ei asiatisk venninne med norsk mann(blondt hår og blå øyne) har hvit hud, store brune øyne og helt lyst blondt hår. Utrolig kult. Anonymkode: ed4c1...acb
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #148 Skrevet 1. oktober 2020 Syntes «blandingsbarn» er et fælt ord. Jeg er litt i mot at folk blir krenket for alt mulig, men når voksne mennesker kaller barna mine «blandingsbarn» så de hører det, så skulle jeg ønske de tenkte seg om. De er bare barn og rase er et sosialt konstruert konsept. Anonymkode: 8dfa5...200 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #149 Skrevet 1. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes «blandingsbarn» er et fælt ord. Jeg er litt i mot at folk blir krenket for alt mulig, men når voksne mennesker kaller barna mine «blandingsbarn» så de hører det, så skulle jeg ønske de tenkte seg om. De er bare barn og rase er et sosialt konstruert konsept. Anonymkode: 8dfa5...200 De jeg kjenner som er fra andre land har ofte et mye mer avslappet forhold til dette enn nordmenn, nettopp fordi nordmenn er oppdratt til at så mye er fy-fy. Da jeg jobbet i London med en nigeriansk-britisk kvinne som hadde barn med en hvit, britisk mann, sa hun at barna var "mixed race". De betød bare halvt sort og halvt hvit. Anonymkode: 53067...014 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #150 Skrevet 1. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes «blandingsbarn» er et fælt ord. Jeg er litt i mot at folk blir krenket for alt mulig, men når voksne mennesker kaller barna mine «blandingsbarn» så de hører det, så skulle jeg ønske de tenkte seg om. De er bare barn og rase er et sosialt konstruert konsept. Anonymkode: 8dfa5...200 🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Anonymkode: dda76...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #151 Skrevet 1. oktober 2020 Her er barnet 50/50 norsk og kinesisk, men er vanskelig å plassere. Ser ikke kinesisk ut, og heller ikke norsk. Veldig pene trekk uten at det er åpenbart hvor de kommer fra. Fargene er mest kinesiske, men ansikt og høyde er definitivt ikke det. Anonymkode: fc331...39c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #152 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 13.6.2020 den 20.07): Kjenner dere noen som er halvt asiatisk og halvt norsk/hvit? Hvordan er deres utseende? Ser de mest asiatiske ut, eller ser de veldig norske ut? Anonymkode: ed4c1...acb Spør Elliot Rodger. Han slet med akseptere sitt utseende og liv som asiatisk mann fordi han merket den asiatiske moren hans hadde et hat og intoleranse mot asiatiske menn. Det er et reelt problem for mange asiatiske menn. Spesielt de som er sønner av asiat mødre og europeisk fedre. Anonymkode: df4db...fa2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #153 Skrevet 6. oktober 2021 De jeg kjenner ser mest utenlandske ut, jeg er det selv men ser mest norsk ut. Jeg ser nok mer ut som 1/4 utenlandsk ut, men tror ikke det er så ofte at det skjer.. har grønne øyne og brunt hår, veldig norsk nese og ansiktstrekk. Mine søsken og andre jeg kjenner som er halvt asiatisk har bredere nese, noe formet øyne, veldig mørkt/svart hår og mørkebrune øyne! Anonymkode: 94086...159
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #154 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg er halvt norsk og halvt pakistansk, får alltid spørsmål om jeg er fra Spania og litt av hvert Har vært mye gjetting oppigjennom, men har aldri hatt noen som har gjettet riktig. Anonymkode: 130c5...3cc
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #155 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er halvt norsk og halvt pakistansk, får alltid spørsmål om jeg er fra Spania og litt av hvert Har vært mye gjetting oppigjennom, men har aldri hatt noen som har gjettet riktig. Anonymkode: 130c5...3cc Mjo, men pakistanske trekk er ikke like.....tja, jeg opplever det er mer åpenbart med asiatisk. Har et vennepar hvor barna da er halvt pakistansk og halvt norsk utseende, de ser «ubestemmelige» ut. Men de med asiatisk partner - der er det åpenbart. Anonymkode: 15150...415
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #157 Skrevet 6. oktober 2021 "Asiatisk" kan jo være så mangt. Thai? Kinesisk? Persisk? Pakistansk? Jeg har et "blandingsbarn", og barnet har øyefarge og delvis hudfarge fra far, men ellers mine fysiske trekk. Men jeg har sett det omvendte også. Så alt er mulig. Anonymkode: a6233...153 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå