Gå til innhold

Utseendet til "blandingsbarn"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er norsk, far er asiatisk. Våre barn ser norske ut. Litt søtere form på øynene men ikke noe typisk asiatisk. Samme øyefarge som far, ellers like bleik som meg og lys i håret. Er egentlig glad for det, syns det er skummelt mye rasisme ute og går. 

Anonymkode: 05fcb...20b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En unge jeg vet om er halvt norsk og halvt asiatisk. Han ser helt norsk ut, blond men med litt smale øyne. Hvis jeg skulle prøve å plassere han ville jeg sikkert gjettet samisk eller noe sånt.  Mulig den asiatiske forelderen er halvt asiatisk selv, for hen er ganske lys. 

Anonymkode: 7dc8a...469

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 14.6.2020 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle det være trist? Både min mann og jeg er helt norske, men sønnen vår ligner bare på pappaen. Som en miniversjon. Gjør med da ikke trist for det. Er jo fortsatt like mye min unge 😅

Anonymkode: fe7e4...f47

Ja, jeg ville syns det var trist hvis mine biologiske unger ikke hadde noen trekk fra meg i det hele tatt. 
Det er en av grunnene til at jeg aldri kunne fått et blandingsbarn. Utseendemessig ville mine gener tapt.

Anonymkode: ac2fc...793

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ville syns det var trist hvis mine biologiske unger ikke hadde noen trekk fra meg i det hele tatt. 
Det er en av grunnene til at jeg aldri kunne fått et blandingsbarn. Utseendemessig ville mine gener tapt.

Jeg er fra Marokko og barnet mitt likner på sin norske del av familien. Har ingen verdens imot det, vi lagde jo barnet sammen :)

Anonymkode: dda76...1d7

• Liker 7
Skrevet
På 13.6.2020 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Synes de fleste "bastarder" ser bra ut, (friske/sunne). Tror egentlig det er bra for menneskeheten at det mixes litt. Har vært altfor mye innavl i menneskets historie.

Anonymkode: dc459...96d

Bastard er av fransk og viser egentlig til barn født utenfor ekteskap.

Befolkningene rundt omkring på kloden har lenge vært så tallrike at innavl ikke har behøvd være noe problem på aldri så mange generasjoner. Utfordringene man har hatt med innavl har bakgrunn i sterkt klassedelte samfunn der man gifter seg innad i familien for å beholde ressursene man sitter på i slekta. Ingen har vært så endogamiske, og dermed innavlet, som kongehusene - og det til tross for at de har hatt tilgang til store befolkninger i lavere klasselag de hadde kunnet velge å tilføre slekten en (til tider sårt tiltrengt) variasjon av gener fra.

AnonymBruker
Skrevet

Min mann er fra Colombia (ganske mørk i huden) og jeg er norsk, bleik og blond.. Barna våre er mørkblonde med grønne øyner. To er litt gyldne i huden og nr tre er helt bleik. Og alle ligner på meg som liten 😀

Anonymkode: dad90...1ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 6/13/2020 at 8:13 PM, AnonymBruker said:

Hvit "taper" stort sett alltid.

"Hvit" er taperen i verden ja 😅

Lyse gener "taper" vel Ikke noe i det lange løp? (er det blå øyner du tenker på??) De mørke genene blir jo "vannet" ut de også etterhvert, om etterkommerene får barn kun med folk med "lyse gener"? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 13.6.2020 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Er ikke det litt trist?

Det er vel ikke tristere enn at sønnen er som snytt ut av nesa på faren sin når begge er etnisk norske. 

Anonymkode: 99d10...cb2

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste ser asiastiske ut (snakker utifra min egen krets). Men jeg kjenner 1 som har asiastiske trekk bare at han er blond med blå øyne. Ganske kult egentlig! 

Anonymkode: f9b0e...d63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Hvit" er taperen i verden ja 😅

Lyse gener "taper" vel Ikke noe i det lange løp? (er det blå øyner du tenker på??) De mørke genene blir jo "vannet" ut de også etterhvert, om etterkommerene får barn kun med folk med "lyse gener"? 

Hvis man som svart får barn med en hvit og dette barnet får barn med en hvit, og det barnet får barn med en hvit osv. så vil de svarte genene etter hvert bli borte ja, men i første ledd så er de hvite genene taperen.

Det er jo et tap å måtte leve et sted man ikke er utviklet for å leve. Det er ikke uten grunn at vi har lys hud. Eller at de som er fra Afrika har svart hud.  Evolusjon og tilpasning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg hvit men fra sørlige delen av Europa jeg har svart hår osv. Mens mannen er blond og norsk. Sønnen vår er blond og helt lik pappa ser ikke ut som om jeg er mor. Mens datteren vår er helt lik meg bortsett fra håret som er mørkerødt hos henne. Så gener er veldig pussige. Husker jeg alltid pleide å ta t-banen med en mor med to jenter. De var vel rundt 7-9 år gamle. Far var helt mørk i huden og snakket afrikansk (som jeg hørte da) mens mor var helt norsk. Kjørte med samme ut bane i flere år så husker de veldig godt så de omtrent daglig. Det var før t-banen begynte å gå så ofte. Så poenget var jentene var relativ mørke i huden. Hadde fregner afrikansk hårtype og de var tilnærmet helt blonde. Utrolig nydelige jenter jeg aldri har sett maken til. De var rett og slett helt unike.

Anonymkode: c0802...9fc

AnonymBruker
Skrevet

Så ei jente som var halvt hvit og halvt asiatisk, hun var sykt pen. Lignet litt på kylie jenner faktisk 

Anonymkode: caab0...192

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er halvt hvit selv men ikke asiatiske gener, hører ofte jeg er penere enn normalt pga trekk

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mann er fra Colombia (ganske mørk i huden) og jeg er norsk, bleik og blond.. Barna våre er mørkblonde med grønne øyner. To er litt gyldne i huden og nr tre er helt bleik. Og alle ligner på meg som liten 😀

Min mann er også fra Colombia og vi venter vår første. Så er spent på hår og øyenfarge 😅 Trodde først at det var omtrent sikkert at det ville bli mørkt men ser ut som mine bleike gener kan komme godt frem likevel. 

Anonymkode: bd0f5...72c

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ei jente som var halvt hvit og halvt asiatisk, hun var sykt pen. Lignet litt på kylie jenner faktisk 

Skulle tro hun lignet mer på halvsøstrene til Kylie Jenner. I motsetning til henne er jo de faktisk av halvt europeisk og halvt asiatisk avstamning.

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hvorvidt blandingsbarn ser mest ut som den ene eller den andre siden, tror jeg kommer an på hvilken av sidene man spør. Hvite vil ofte mene barna ser mest asiatiske (eller hva de nå er) ut, mens asiatiske motsatt ofte vil synes de ser mest hvite ut. Man legger mest merke til det som ser mest "fremmed" ut.

Gjest Peanut
Skrevet (endret)

Samboeren min er halvt sørøstasiat/ halvt norsk og han ser mest sørøstasiat ut  :sleep: Beste i verden da :strix:

Endret av Peanut
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ei som har mor fra Sør-Korea og norsk, hvit far. Visste ikke engang at hun var halvt asiatisk før vi ble bedre kjent.

Anonymkode: 03816...594

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

At det går an å være så korka uopplyst. Akkurat det samme kan skje om barnet sitt har hvit far. Og uansett arver barnet 50 % av dine gener. Om ikke dine barn ligner deg, så kan dine barnebarn gjøre det. Personlighet er forøvrig også sterkt arvelig. 

Anonymkode: 99d10...cb2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis man som svart får barn med en hvit og dette barnet får barn med en hvit, og det barnet får barn med en hvit osv. så vil de svarte genene etter hvert bli borte ja, men i første ledd så er de hvite genene taperen.

Det er jo et tap å måtte leve et sted man ikke er utviklet for å leve. Det er ikke uten grunn at vi har lys hud. Eller at de som er fra Afrika har svart hud.  Evolusjon og tilpasning.

Hvordan er de hvite taperen? Skjønner ikke helt..  de svarte genene vil også være "tapere"? Siden barnet blir hverken svart eller hvit?

Og du.. "et tap å måtte leve et sted man ikke er utviklet for" 😂Så blandingsbarn vil ikke være tilstrekkelig utviklet for å leve i Norge? Oh lord. 🙄 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...