Gå til innhold

Er så jævlig lei av BLM


Milky

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Rainstorm said:

Det er to forskjellige former for rasisme: systemisk rasisme og individuelle rasistiske handlinger. 

Når de nå sier at "Det er ikke rasisme" så er det fordi det ikke er systematisk. Alle kan bli utsatt for fordommer, stereotypier og hets basert på sin farge. Men den systemiske rasismen handler om maktstruktur. Den rasismen som skjer mot gruppen uten makt er verre fordi den kommer til uttrykk i institusjonen. Mens den rasismen som skjer mot gruppen med makt gjør vondt men får ikke vidtfavnende konsekvenser.

Den rasismen du opplevde som etnisk hvit nordmann fikk den konsekvenser for jobbdeltakelsen din? For bosituasjonen? For inntekten din? For utdanningsmulighetene? Hvis nei: det er dette de mener når de sier det ikke er rasisme. Fordi mange har begynt å kalle det rasisme kun når det skjer systemisk som følge av en maktstruktur. 

 

 Vi har visst en forskjellig oppfatning av hva systematisk rasisme er.

 

Ifølge en nylig rapport fra Statistisk sentralbyrå (SSB) har den norske staten brukt 65,8 milliarder kroner over en tiårsperiode fra 2006 til 2016 bare på å få flyktninger i arbeid i Norge.

Bare i fjor brukte eksempelvis kommunene, gjennom Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi), hele 17 milliarder på bosetting og introduksjonsordninger for flyktninger.


 

https://www.ssb.no/utdanning/artikler-og-publikasjoner/tidligere-deltakere-i-introduksjonsordningen-2005-2016

 

Hvis en gruppe som mottar 65,8 milliarder kroner mer enn resten av befolkningen blir utsatt for systematisk rasisme, så har vi en veldig forskjellig oppfatning av hva systematisk rasisme er.

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, esperanza00 skrev:

Begynner å bli ganske provosert nå. Jeg synes det er kjempefint at folk demonstrerer og snakker ut om de forferdelige handlingene som flere svarte blir utsatt for, da hovedsakelig Floyd saken som alle snakker om.

men blir jævlig forbanna når folk skal si: er du stille så er du med på det. Er du stille så er du en rasist, hvis du ikke snakker om det eller bruker stemmen din er du en del av problemet. What?

hvordan blir jeg en rasist av å ikke velge å uttale meg på sosiale medier om dette? Har ikke noe behov for det. Skjer tusenvis av forferdelige handlinger hver dag. Barn blir mishandlet og drept, folk dør av fattigdom, IKKE BARE SVARTE blir undertrykt men også andre som latinoer. Så ALL LIFE MATTERS, ikke bare svarte. Hvis dette hadde skjedd mot en hvit person eller en kineser eller noe annet. Hadde det vært mer greit siden vi tydeligvis er priviligerte? I tillegg, så har jeg noe forståelse for at politi er mer mistenksomme mot fargede, da de gjør mer kriminelle ting. Er bare å se på statistikken. Undertall av usa er svarte og flertall fengslede er svarte. Også må man huske på at han Floyd gjorde faktisk en kriminell handling da han ble tatt, han betalte med falske sedler. Så det var ikke en uskyldig svart person minding their business som plustselig blir overgrepet. Her ser man, han gjorde en kriminell handling og det var rett av politiet å ta han. Derimot var det HEEELT feil måte, helt unødvendig å slemge han på bakken og presse han til døden. De politimennene fortjener livsstid. 

hva med alle som ikke nevner daglig barnemishanling, skal dere også si at vi er barnemishandlere eller at vi synes det er greit? Vi som ikke snakker om fattigdom og ikke donerer penger hver dag, er vi for fattigdom? Vi som ikke snakker om for eksempel latino folk som blir drept og mishandlet hver dag av staten og politiet, de landene har virkelig gått under. Ingen snakker om det? Folk lever jævlig bra i USA. Folk har det værre enn de. Hva er dette for noe tull. SLUTT Å SI AT MAN ER RASIST HVIS MAN IKKE UTTALER SEG. INGEN av disse norske kjendisene som legger masse ut, bryr seg egentlig. Dette er bare for å få flere likes

Se for deg kompisen din har skadet beinet sitt, og du som medmenneske kommer i nød får å hjelpe, du ber tredje parten ringe hjelp, men han nekter fordi " my leggs matter too", det er akkruat sånn du høres ut, selvføgelig er "do all lives matter", men black lifes matter er en del av det. Akkurat nå trenger de også hjelp, jeg skjønner ikke hvorfor folk skal si mitt liv betyr noe når du ikke har opplevd noe sårbart eller traumatiske hendelser ! jeg som er svart her i Norge har opplevd rasisme daglig ! men jeg tipper 100% at du har ikke lik erfaring som meg. Vet du hva de fleste av etniske nordmenn sier til meg ? dette er ikke noe seriøst, vi bare tuller, du må vel tåle det siden du er en minoritet !  så si meg, hvorfor er du opprørt ! hvordan plager det deg direkte ! .... dette er så trist... man ber ikke om mye... bare forforståelse og kjærlighet 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AfricanQueen skrev:

Se for deg kompisen din har skadet beinet sitt, og du som medmenneske kommer i nød får å hjelpe, du ber tredje parten ringe hjelp, men han nekter fordi " my leggs matter too", det er akkruat sånn du høres ut, selvføgelig er "do all lives matter", men black lifes matter er en del av det. Akkurat nå trenger de også hjelp, jeg skjønner ikke hvorfor folk skal si mitt liv betyr noe når du ikke har opplevd noe sårbart eller traumatiske hendelser ! jeg som er svart her i Norge har opplevd rasisme daglig ! men jeg tipper 100% at du har ikke lik erfaring som meg. Vet du hva de fleste av etniske nordmenn sier til meg ? dette er ikke noe seriøst, vi bare tuller, du må vel tåle det siden du er en minoritet !  så si meg, hvorfor er du opprørt ! hvordan plager det deg direkte ! .... dette er så trist... man ber ikke om mye... bare forforståelse og kjærlighet 

Haha hvis begge hadde hatt skadet ben skal man hjelpe begge ikke bare den mørkhudede. Sier ikke at blm ikke er en del av det, sier at alle de sndre ikke blir inkludert. Hva vet du om hva jeg har opplevd? Har skrevet flere ganger i tråden her at jeg selv er en mørkhudet latina som har sett og gått igjennom forferdelige ting i hjemlandet før jeg flyttet hit. Bare fordi jeg ikke opplever rasisme i norge betyr ikke at du er den eneste som har rett til å si noe om denne saken. 
 

hele poenget med innlegget var å si at man er ikke en rasist hvis man velger å ikke demonstrere og sånt. For det er ganske mange som mener det. Hele poenget er at svarte er ikke de eneste i verden som blir behandlet rasistisk men sist jeg sjekket er de de eneste som skadet hvite tilbake under dempnstrasjoner! De drar virkelig alle hvite under samme kam og tror at alle er rasister. Har et selskap ikke 100 shades mørk foundation ja da er man en rasist. Demonstrerer man ikke? Rasist. Skjlnner man hvorfor politi er mer ops på fargede da de er mer kriminelle? Rasist. Legger man ikke ut et svart bilde på insta? Rasist

de skal hele tiden være stakkarslige og ha alle til å synes synd på dem. Også er de minst like rasister tilbake. Men driter i slle sndre raser

som sagt er jeg selv latina og har full forståelse for at latinoer også blir lettere tatt av politi osv. Hvorfor? Fordi mange latinoer er tyver, ulovlige i andre land, narkotrafikanter osv. Betyr ikke at jeg vil at de skal bli behandlet dårlig men gjør du kriminelle ting så får du tåle det

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AfricanQueen skrev:

Se for deg kompisen din har skadet beinet sitt, og du som medmenneske kommer i nød får å hjelpe, du ber tredje parten ringe hjelp, men han nekter fordi " my leggs matter too", det er akkruat sånn du høres ut, selvføgelig er "do all lives matter", men black lifes matter er en del av det. Akkurat nå trenger de også hjelp, jeg skjønner ikke hvorfor folk skal si mitt liv betyr noe når du ikke har opplevd noe sårbart eller traumatiske hendelser ! jeg som er svart her i Norge har opplevd rasisme daglig ! men jeg tipper 100% at du har ikke lik erfaring som meg. Vet du hva de fleste av etniske nordmenn sier til meg ? dette er ikke noe seriøst, vi bare tuller, du må vel tåle det siden du er en minoritet !  så si meg, hvorfor er du opprørt ! hvordan plager det deg direkte ! .... dette er så trist... man ber ikke om mye... bare forforståelse og kjærlighet 

Og forressten. Du er veller kkke den eneste som blir tullet med. Mange av mine venner kødder også og sier haha utlending eller tulleting som jeg vet de ikke mener vondt. Noen ganger stikker det, men det er bare å enkelt si ifra at man ikke liker det også antar jeg at de stopper. Massevis av utlendinger som er her i norge og prater dritt om norske folk hele dagen lang. Det går begge veier. Mørkudede er akkurat like rasister mot hvite

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rainstorm skrev:

Det er to forskjellige former for rasisme: systemisk rasisme og individuelle rasistiske handlinger. 

Når de nå sier at "Det er ikke rasisme" så er det fordi det ikke er systematisk. Alle kan bli utsatt for fordommer, stereotypier og hets basert på sin farge. Men den systemiske rasismen handler om maktstruktur. Den rasismen som skjer mot gruppen uten makt er verre fordi den kommer til uttrykk i institusjonen. Mens den rasismen som skjer mot gruppen med makt gjør vondt men får ikke vidtfavnende konsekvenser. Den systematiske rasismen kommer til uttrykk i helsevesenet, i utdanningsinstitusjonene, på arbeidsmarkedet. Svarte i USA er overrepresentert i bunnen av den sosiale lagdelingen. 

Den rasismen du opplevde som etnisk hvit nordmann fikk den konsekvenser for jobbdeltakelsen din? For bosituasjonen? For inntekten din? For utdanningsmulighetene? Hvis nei: det er dette de mener når de sier det ikke er rasisme. Fordi mange har begynt å kalle det rasisme kun når det skjer systemisk som følge av en maktstruktur. 

Håper det kunne oppklare litt. Kjipt å høre at du har opplevd vold pga fargen din! 

Det mange ikke tenker på er at alle minoriteter blir utsatt for rasisme og forskjellsbehandling, uansett hvilket land man er i. Er man hvit i et land i Nord-Afrika for eksempel så blir man utsatt for rasisme. Også av politiet. Ikke fordi de stopper deg fordi de tror du har gjort noe galt, men fordi de vet at du mest sannsynlig har penger. Så de stopper deg pga en helt tullete anklage og forlanger å få betalt for å slippe deg fri, ellers havner du i fengsel. De gjør ikke det mot egne innbyggere. 

I India feks er det mye rasisme mot hvite, men vi merker det nok ikke fordi vi ikke snakker indisk når vi er der. Hadde vi bodd der derimot og snakket språket hadde dette blitt åpenbart for oss. 

Alle mennesketyper er rasistiske! Alle! Dersom man ikke ønsker å være offer for rasisme er man nødt til å bosette seg slik at man tilhører majoritetsbefolkningen. Da har man ikke lenger rasisme å skylde på for alt mulig. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Becky said:

 

I løpet av de siste tiårene er det neppe noen amerikansk politisk organisasjon som har fått større negativ oppmerksomhet enn Ku Klux Klan, eller KKK.

 

Ser man på de faktiske aktivitetene til KKK, så virker de ganske beskjedne i forhold til den massive oppmerksomheten. I den lange Wikipedia-artikkelen om KKK, så klarer man bare å fremskaffe 15 drapsoffer fra 1950- og 1960-tallet, alle oppført med navn. Dette er færre enn hva som blir drept i Chicago på en vanlig langhelg.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Ku_Klux_Klan#Later_Klans:_1950.E2.80.931960s

Det viser seg at andre seriedrap fra den samme perioden har fått langt mindre oppmerksomhet. “Zebra-drapene” er lite kjent i USA, og i Norge er det vel knapt noen som har hørt om dem.


Historien om Zebra-drapene høres nesten ut som noe ut av en film, selv om det aldri ble laget noen film om dem. I flere tiår hadde Nation of Islam - de såkalte “svarte muslimene” - forkynt at hvite var “djevler”, et produkt av en gal forskeres kontrollerte avlseksperiment, og at det å drepe slike “djevler” var en påbudt religiøs handling . Så i 1972 bestemte elementer i sekten seg for å omgjøre religiøs dogme til faktisk praksis, og startet en organisert kampanje for å drepe så mange tilfeldige hvite menn, kvinner og barn som de kunne. Angrepene skjedde i hele California, men spesielt sentrert i Bay Area og byen San Francisco. Et av de påståtte motivene var å terrorisere de lokale hvite til slutt å flykte fra byen, og dermed tillate etablering av en svart dominert storby.


De svarte angriperne gikk typisk ut alene eller i par for å begå drapene, og valgte vanligvis ut tilsynelatende sårbare ofre på gata i skumringen eller i mørket. Noen ganger ble ofrene kidnappet og ført tilbake til trygge hus for å bli torturert og drept av hele gruppen, mens kroppene deres deretter partert og kastet.


I følge vitner trengte svarte deltakere hver for seg å drepe totalt ni hvite menn for å bli tildelt den ettertraktede tittelen “Dødsengel”, og det ga dem retten til å få vist sine bilder i de svarte muslimske møterommene, mens dobbelt så mange poeng ble tildelt for slakting av hvite kvinner eller barn, med den begrunnelse at slike drap var mer psykisk vanskelige. Basert på antallet slike særegne drap - velkledde svarte menn som angrep tilfeldig hvite på gaten, anslo polititjenestemenn at det var over 70 slike drap i hele California, men basert på omfattende undersøkelse mente Clark Howard, som skrev boken Zebra om disse drapene, at det virkelige antallet kan ha vært nær 270 dødsofre.

 

Boken Zebra av Clark Howard kan lastes ned gratis fra internet her:

 

https://archive.org/details/Zebra-Clark-Howard/


I mellomtiden har selve hendelsene nesten helt forsvunnet fra det offentlige minnet, noe som er ganske bemerkelsesverdig gitt den massive oppmerksomheten som KKK har fått og fremdeles får.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2020 den 10.48, esperanza00 skrev:

Begynner å bli ganske provosert nå. Jeg synes det er kjempefint at folk demonstrerer og snakker ut om de forferdelige handlingene som flere svarte blir utsatt for, da hovedsakelig Floyd saken som alle snakker om.

men blir jævlig forbanna når folk skal si: er du stille så er du med på det. Er du stille så er du en rasist, hvis du ikke snakker om det eller bruker stemmen din er du en del av problemet. What?

hvordan blir jeg en rasist av å ikke velge å uttale meg på sosiale medier om dette? Har ikke noe behov for det. Skjer tusenvis av forferdelige handlinger hver dag. Barn blir mishandlet og drept, folk dør av fattigdom, IKKE BARE SVARTE blir undertrykt men også andre som latinoer. Så ALL LIFE MATTERS, ikke bare svarte. Hvis dette hadde skjedd mot en hvit person eller en kineser eller noe annet. Hadde det vært mer greit siden vi tydeligvis er priviligerte? I tillegg, så har jeg noe forståelse for at politi er mer mistenksomme mot fargede, da de gjør mer kriminelle ting. Er bare å se på statistikken. Undertall av usa er svarte og flertall fengslede er svarte. Også må man huske på at han Floyd gjorde faktisk en kriminell handling da han ble tatt, han betalte med falske sedler. Så det var ikke en uskyldig svart person minding their business som plustselig blir overgrepet. Her ser man, han gjorde en kriminell handling og det var rett av politiet å ta han. Derimot var det HEEELT feil måte, helt unødvendig å slemge han på bakken og presse han til døden. De politimennene fortjener livsstid. 

hva med alle som ikke nevner daglig barnemishanling, skal dere også si at vi er barnemishandlere eller at vi synes det er greit? Vi som ikke snakker om fattigdom og ikke donerer penger hver dag, er vi for fattigdom? Vi som ikke snakker om for eksempel latino folk som blir drept og mishandlet hver dag av staten og politiet, de landene har virkelig gått under. Ingen snakker om det? Folk lever jævlig bra i USA. Folk har det værre enn de. Hva er dette for noe tull. SLUTT Å SI AT MAN ER RASIST HVIS MAN IKKE UTTALER SEG. INGEN av disse norske kjendisene som legger masse ut, bryr seg egentlig. Dette er bare for å få flere likes

Jeg fulgte deg helt til "livstid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, tranedatter skrev:

Hvorfor "all lives matters" blir feil i denne sammenhengen:

https://www.vox.com/2016/7/11/12136140/black-all-lives-matter

all%20lives%20matter%20cartoon.png

Problemet med denne sammenligningen er at det ikke foregår noe mer rasisme mot svarte enn mot hvite europeere. Og problemer i det svarte miljøet er selvpåført. Afroamerikanere er overrepresentert i kriminalstatistikken fordi de begår flere lovbrudd.

Og Europa er vel det minst rasistiske stedet i verden. Her vil til og med flertallet av politikere skifte ut sin egen befolkning og folk fra den tredje verdens største drøm er å flytte hit. Litt merkelig at de ønsker det når Europa er så rasistisk?

Tror du land som Kongo, Zimbabwe, Japan, Eritrea er mindre rasistiske?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, tranedatter skrev:

Hvorfor "all lives matters" blir feil i denne sammenhengen:

https://www.vox.com/2016/7/11/12136140/black-all-lives-matter

all%20lives%20matter%20cartoon.png

Dette er en idiotisk sammenligning som jeg er møkklei av å se. Den forklarer ingenting. Ingen har da sagt at man ikke til enhver tid skal hjelpe den som trenger det mest - det er jo nettopp det som ligger i all lives matter. All lives matter, og akkurat når det er et black life som er utsatt må man redde det - ikke fordi det er svart, men fordi det er et liv, like viktig som alle andre liv. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett noe som helst demonstrasjoner for andre enn svarte

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, velociraptor skrev:

Dette er en idiotisk sammenligning som jeg er møkklei av å se. Den forklarer ingenting. Ingen har da sagt at man ikke til enhver tid skal hjelpe den som trenger det mest - det er jo nettopp det som ligger i all lives matter. All lives matter, og akkurat når det er et black life som er utsatt må man redde det - ikke fordi det er svart, men fordi det er et liv, like viktig som alle andre liv. 

Ja er enig i at denne sammenligningen er idiotisk. Begge husene  er ikke på fyr. Poenget er jo nettopp at IKKE BARE SVARTE BLIR BEHANDLET RASISTISK. Begge hus skulle vært på fyr der og da skal man slukke begge og ikke bare den ene! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det blir jo helt idiotisk å si at folk som ikke snakker om dette er rasister. Men når jeg sier at det er dårlig gjort at ikke alle raser blir nevnt så er jeg dum fordi nå handler det bare om svarte?? Er ikke det rasistisk mot andre? Er de viktigere da, bare fordi det skjedde en enkel hendelse som gjorde at det tok av. Andre folk opplever akkurat det samme hver dag bare at det ikke blir filmet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter
29 minutter siden, esperanza00 skrev:

Har aldri sett noe som helst demonstrasjoner for andre enn svarte

Vel, da bor du under en sten.

SIAN, Nordfront, og alle mulige (og umulige) organisasjoner ute i Europa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2020 den 10.48, esperanza00 skrev:

Begynner å bli ganske provosert nå. Jeg synes det er kjempefint at folk demonstrerer og snakker ut om de forferdelige handlingene som flere svarte blir utsatt for, da hovedsakelig Floyd saken som alle snakker om.

men blir jævlig forbanna når folk skal si: er du stille så er du med på det. Er du stille så er du en rasist, hvis du ikke snakker om det eller bruker stemmen din er du en del av problemet. What?

hvordan blir jeg en rasist av å ikke velge å uttale meg på sosiale medier om dette? Har ikke noe behov for det. Skjer tusenvis av forferdelige handlinger hver dag. Barn blir mishandlet og drept, folk dør av fattigdom, IKKE BARE SVARTE blir undertrykt men også andre som latinoer. Så ALL LIFE MATTERS, ikke bare svarte. Hvis dette hadde skjedd mot en hvit person eller en kineser eller noe annet. Hadde det vært mer greit siden vi tydeligvis er priviligerte? I tillegg, så har jeg noe forståelse for at politi er mer mistenksomme mot fargede, da de gjør mer kriminelle ting. Er bare å se på statistikken. Undertall av usa er svarte og flertall fengslede er svarte. Også må man huske på at han Floyd gjorde faktisk en kriminell handling da han ble tatt, han betalte med falske sedler. Så det var ikke en uskyldig svart person minding their business som plustselig blir overgrepet. Her ser man, han gjorde en kriminell handling og det var rett av politiet å ta han. Derimot var det HEEELT feil måte, helt unødvendig å slemge han på bakken og presse han til døden. De politimennene fortjener livsstid. 

hva med alle som ikke nevner daglig barnemishanling, skal dere også si at vi er barnemishandlere eller at vi synes det er greit? Vi som ikke snakker om fattigdom og ikke donerer penger hver dag, er vi for fattigdom? Vi som ikke snakker om for eksempel latino folk som blir drept og mishandlet hver dag av staten og politiet, de landene har virkelig gått under. Ingen snakker om det? Folk lever jævlig bra i USA. Folk har det værre enn de. Hva er dette for noe tull. SLUTT Å SI AT MAN ER RASIST HVIS MAN IKKE UTTALER SEG. INGEN av disse norske kjendisene som legger masse ut, bryr seg egentlig. Dette er bare for å få flere likes

Det er bare en hersketeknikk som disse personer bruker. Da jeg så ''White silence is violence'', så skjønte jeg at her har vi rasisme mot den hvite rasen som tydeligvis ingen reagerer på. Sånt kan jeg aldri støtte og stille meg bak. Man er ikke mindre rasist bare fordi man er rasist mot hvite. Er man antirasist, så er man anti rasisme mot alle raser, inkludert den hvite. Derfor skriver jeg ''antirasister'' i '''' når jeg viser til de som hevder de er antirasister, men samtidig er rasister mot den hvite rasen.

De norske Z-kjendisene som vil score billige poeng på dette oppstyret er til å bli kvalm av. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rainstorm skrev:

Det er to forskjellige former for rasisme: systemisk rasisme og individuelle rasistiske handlinger. 

Når de nå sier at "Det er ikke rasisme" så er det fordi det ikke er systematisk. Alle kan bli utsatt for fordommer, stereotypier og hets basert på sin farge. Men den systemiske rasismen handler om maktstruktur. Den rasismen som skjer mot gruppen uten makt er verre fordi den kommer til uttrykk i institusjonen. Mens den rasismen som skjer mot gruppen med makt gjør vondt men får ikke vidtfavnende konsekvenser. Den systematiske rasismen kommer til uttrykk i helsevesenet, i utdanningsinstitusjonene, på arbeidsmarkedet. Svarte i USA er overrepresentert i bunnen av den sosiale lagdelingen. 

Den rasismen du opplevde som etnisk hvit nordmann fikk den konsekvenser for jobbdeltakelsen din? For bosituasjonen? For inntekten din? For utdanningsmulighetene? Hvis nei: det er dette de mener når de sier det ikke er rasisme. Fordi mange har begynt å kalle det rasisme kun når det skjer systemisk som følge av en maktstruktur. 

Håper det kunne oppklare litt. Kjipt å høre at du har opplevd vold pga fargen din! 

Og der er også en del av problemet, den anerkjennes ikke. Jeg forholder meg faktisk til den klassiske terminologien rundt rasisme, ikke nyrasisme definert av venstresiden.

Så hva tenker du om slaktingen av hvite mennesker i Sør-Afrika? Sånn siden du glatt hopper over det?

Jeg blåser i fargen folk har på huden sin, og behandler ikke folk annerledes basert på det. Samtidig, hva gjør dagens unge svarte for å bedre situasjonen selv? Det er også der noe av problemet ligger. Politivold er aldri greit, og burde aldri være greit. Derimot kan man jo se på opptøyene i USA med ANTIFA i spissen. Hva godt gjør det for situasjonen? For det er ikke noe ukjent fakta at svarte er over-representert i kriminalstatistikken i USA. Da burde man kanskje gjøre noe med det innad egne rekker. Det blir feil å bare trekke frem slaveriet, spesielt når det kun er en del av sannheten som trekkes frem. Det trekkes ikke frem egne forfedere som solgte sine egne som slaver på grunn av stridigheter mellom stammene i Afrika på samme tidspunkt. Det blir om å gjøre å glemme de faktaene som ikke ser like godt ut i dagens lys.

Forøvrig har jeg opplevd systematisk rasisme definert etter din definisjon: slet med å få meg bolig, slet med å få meg jobb, dette påvirket inntektene mine etc. Og ja, dette var direkte knyttet til det faktum at jeg ER hvit. Derimot kan jo ikke hvite si sånt, for per definisjon er vi så priviligerte.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring, og innlegg fra utestengt bruker, samt svar til dette. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2020 den 17.07, deedee_ skrev:

Det handler ikke bare om sosiale medier da, men om du er nøytral generelt (noe som det virker som du er, ifølge retsen av denne avhandlingen din) så er du en del av problemet. 

Ja, alle liv betyr noe. Men sånn som det er idag, så virker det absolutt ikke slik. Mørkhudete mennesker i USA har blitt systematisk undertrykket hundrevis av år, og så lenge dette skjer, så kan man ikke si at alle liv betyr noe, fordi livene til disse menneskene betyr tydeligvis ikke like mye som hvite liv. Derfor Balck Lives Matter. På samme måte som vi har Pride, og 8 Mars. Vi feirer ikke Pride fordi LGBT folk er viktigere enn hetero folk, vi feirer det fordi mange fortsatt ser på homofile som en synd!

Det er klart at det finnes mye urett i verden, og at mange folk har det vanskelig i forskjellige stadier i livet. Forskjellen for oss som ikke er mørke i huden, er at hudfargen vår ikke er en av faktorene som gjør livet vanskeligere. For folk som er mørke i huden, så har de mindre muligheter og blir møtt med hat og fordommer BARE pga av hudfargen deres. Grunnen til at det f.eks er så mye kriminalitet blant svarte folk i USA er pga systematisk rasisme. 
 


På grunn av dette gjør samfunnet det veldig vanskelig for disse menneskene å "bygge seg opp i livet". 

 

Det er enormt synd at svarte har blitt diskriminert siden slavetiden. Som vi ser av landende de ble hentet fra mot sin vilje, så klarer de seg enormt bra hvis de blir behandlet på lik linje med alle andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt egentlig mer bitter og mindre tolerant etter all hærverket og plyndringen.

BLM har ødelagt for seg selv. 

Endret av Betasuppe
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Betasuppe skrev:

Har blitt egentlig mer bitter og mindre tolerant etter all hærverket og plyndringen.

BLM har ødelagt for seg selv. 

En ting er voldsvenstres vante fremtoning. Bare det at den moderate venstresiden ikke evner å ta et oppgjør med den forteller ekstremt mye om mentaliteten som rår; Rett og slett at det er greit så lenge volden fremmer den "gode" sak.

Det som er mest positivt er at flere og flere begynner gjennomskue det ensidige og unyanserte budskapet venstresiden og deler av media ønsker å drive frem i slike saker. Det virker som at hvis man anser formålet å være "godt", så er det akseptert at man lar være å nevne statistikk og fakta som nyanserer bildet.

Når det nå begynner å komme krav om at historiske minnesmerker/kulturminner mv. skal fjernes/redigeres basert på ytre venstres definisjonsmakt er det på tide å sette ned foten. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...