Gå til innhold

Er så jævlig lei av BLM


Milky

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan vites det i heletatt at drapet var rasistisk motivert. Kona til den siktede politimannen er avbildet i vg i dag og ser ikke engang hvit ut.
 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Virker sim svarte synes det er greit å oppføre seg sånn. De er akkurat like mye rasister. Det hater masse på hvite folk og drar alle under samme kam. Hvorfor skal folk rane butikker og sånt under demonstrasjonen? Det er å være akkurat like kriminell.

og blir jæv irritert over at de prater om «vi har i hundrevis av år blitt diskriminert». Nei du som er 25 år gammel har ikke blitt diskriminert i hundre år. De later som at de har gått gjennom helt jævlige ting hele livet bare fordi de er svarte og det er ikke sannheten. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, esperanza00 skrev:

Ts her. Virker sim svarte synes det er greit å oppføre seg sånn. De er akkurat like mye rasister. Det hater masse på hvite folk og drar alle under samme kam. Hvorfor skal folk rane butikker og sånt under demonstrasjonen? Det er å være akkurat like kriminell.

og blir jæv irritert over at de prater om «vi har i hundrevis av år blitt diskriminert». Nei du som er 25 år gammel har ikke blitt diskriminert i hundre år. De later som at de har gått gjennom helt jævlige ting hele livet bare fordi de er svarte og det er ikke sannheten. 

De raner bare butikker der det er hvite mennesker som jobber. Så roper de blackpower. De ser ikke at de lager enda større forskjeller og hat når de driver på slik. Trist

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, deedee_ skrev:

Det handler ikke bare om sosiale medier da, men om du er nøytral generelt (noe som det virker som du er, ifølge retsen av denne avhandlingen din) så er du en del av problemet. 

Ja, alle liv betyr noe. Men sånn som det er idag, så virker det absolutt ikke slik. Mørkhudete mennesker i USA har blitt systematisk undertrykket hundrevis av år, og så lenge dette skjer, så kan man ikke si at alle liv betyr noe, fordi livene til disse menneskene betyr tydeligvis ikke like mye som hvite liv. Derfor Balck Lives Matter. På samme måte som vi har Pride, og 8 Mars. Vi feirer ikke Pride fordi LGBT folk er viktigere enn hetero folk, vi feirer det fordi mange fortsatt ser på homofile som en synd!

Det er klart at det finnes mye urett i verden, og at mange folk har det vanskelig i forskjellige stadier i livet. Forskjellen for oss som ikke er mørke i huden, er at hudfargen vår ikke er en av faktorene som gjør livet vanskeligere. For folk som er mørke i huden, så har de mindre muligheter og blir møtt med hat og fordommer BARE pga av hudfargen deres. Grunnen til at det f.eks er så mye kriminalitet blant svarte folk i USA er pga systematisk rasisme. 
 


På grunn av dette gjør samfunnet det veldig vanskelig for disse menneskene å "bygge seg opp i livet". 

 

Hvorfor kan ikke jeg være nøytral? Skal jeg tvinge meg selv til å mene noe jeg ikke har noe mening om? Selvom du ikke uttaler deg om en handling betyr ikke det at du vil at andre skal ha det vondt. Har ikke noe så si om personen er svart eller gul eller lilla. Det bør være likt for alle

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, -lykke- skrev:

Takk for innlegget! Jeg ble helt matt av å lese hovedinnlegget til Ts og den videre responsen. Det viser så tydelig at de ikke forstår problematikken (systematisk rasisme og white privilege). 

Blir matt jeg og, alle trådene her inne på KG som handler om dette flommer over av slike mennesker, aner ikke hvilket hull alle disse har klatret opp i fra, fordi jeg kjenner absolutt ingen slike mennesker i virkeligheten. Men det viser vel bare hvor priviligert jeg er, som har vært så naiv og tenkt at disse menneskene finnes jo ikke. 😕 

Endret av deedee_
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, esperanza00 skrev:

Hvorfor kan ikke jeg være nøytral? Skal jeg tvinge meg selv til å mene noe jeg ikke har noe mening om? Selvom du ikke uttaler deg om en handling betyr ikke det at du vil at andre skal ha det vondt. Har ikke noe så si om personen er svart eller gul eller lilla. Det bør være likt for alle

Er ikke min feil at andre ikke mener liv er verdt like mye. Jeg mener alle er verdt like mye. Ikke bare svarte. ALLE. Så jeg skal ikke ta hat fordi jeg ikke sier imot rasistiske folk. Hvis noen aktivt foran meg sier noe så sier jeg selvfølgelig ifra. Men hva skal jeg gjøre når det skjer ting i et helt annet land? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, esperanza00 skrev:

Hvorfor kan ikke jeg være nøytral? Skal jeg tvinge meg selv til å mene noe jeg ikke har noe mening om? Selvom du ikke uttaler deg om en handling betyr ikke det at du vil at andre skal ha det vondt. Har ikke noe så si om personen er svart eller gul eller lilla. Det bør være likt for alle

Du kan selvsagt være nøytral, men da må du også godta at du er en del av problemet!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg er ikke en del av problemet. Hvis dere vil mene det så er det bare å gjøre det:) jeg har god samvittighet. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde sovet bedre om natten og hatt et bedre liv hvis du hadde tenkt mer på hva du kan gjøre istedenfor å hate på nøytrale folk som ikke er involvert og ikke har noe med saken å gjøre

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten så er jeg søramerikansk og mørkhudet og har aldri opplevd noe av dette.. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, esperanza00 skrev:

Haha jeg er ikke en del av problemet. Hvis dere vil mene det så er det bare å gjøre det:) jeg har god samvittighet. 

Det er du! Når du ikke klarer å anerkjenne Black Lives Matter bevegelsen, så er du det. Det er det hele bevegelsen handler om. Demonstrasjonene, alt som har skjedd de siste dagene er på grunn av folk som deg. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, deedee_ skrev:

Det er du! Når du ikke klarer å anerkjenne Black Lives Matter bevegelsen, så er du det. Det er det hele bevegelsen handler om. Demonstrasjonene, alt som har skjedd de siste dagene er på grunn av folk som deg. 

Det kan du bare mene.. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, deedee_ skrev:

Du kan selvsagt være nøytral, men da må du også godta at du er en del av problemet!

Snakk om å dømme. En er ikke en del av noe problem selvom man er nøytral. En er en del av problemet om en mener at mennesker er mindre verdt pga hudfarge. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, deedee_ skrev:

Det er du! Når du ikke klarer å anerkjenne Black Lives Matter bevegelsen, så er du det. Det er det hele bevegelsen handler om. Demonstrasjonene, alt som har skjedd de siste dagene er på grunn av folk som deg. 

Wow! 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

De svarte går nå å banker hvite mennesker i USA, pga de er hvit. De har dradd ut kjøpmenn fra butikkene og banket de til døde, pga de er hvit. Hvorfor i helvete er dette greit bare pga hva en politimann gjorde? Dessverre virker det som at noen av de største rasistene har mørk hudfarge, men det er vist nok ikke rasisme i folks øyne. 

Hvor har du kilder på at hvite butikkeiere er banket  til døde?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Aureka skrev:

Hvor har du kilder på at hvite butikkeiere er banket  til døde?

USA nyheter , bilder og linker via Facebook osv . 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...