Gå til innhold

Får ikke babyshower? Mindre viktig i vennegjengen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det blir sjelden sånn at alle får akkurat det samme i en vennegjeng. Folk har ulik kapasitet og økonomi, det er forskjell på hvor glade/flinke folk er til å arrangere, og det er sjelden sånn at alle i gjengen er akkurat like gode venner. Mange i gjengen har sikkert også venner utenfor denne gjengen, eller er del av andre vennegjenger. Det er ikke sikkert at alle har akkurat denne gjengen som eneste referanseramme, slik TS tydeligvis har, og dermed kan det hende de ikke har samme syn på at "alle skal få", fordi de sikkert har andre venner de ikke har ordnet slikt for. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å gi for å få igjen. Det handler om rettferdighet og det å være en passe grei venninne som bryr seg. Jeg har det synet at det er flott å gjøre noe for fint for andre, mulig det bare er meg.

Anonymkode: 039e9...59e

Enig!! Skal jo ikke være sånn at kun de venninnene som fikk sin første i tidlig 20-årene da ingen andre hadde barn skal få det... synes både økonomi og barn er litt dårlige unnskyldninger til å ikke stelle i stand noe for en som har vært med på og fikset til «deg»

Anonymkode: cab6f...e39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Babyshower begynner vel å bli litt utdatert? 

Anonymkode: 591f0...23c

Hvor har du det fra?

Anonymkode: cab6f...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man mener vel heller det at tidene går, babyshower blir mer og mer utdatert. For de med to og tre barn blir det veldig mye jobb. Så nei, det er nok ikke slik at vennegjengen kun passer når en gir. Du må se litt mer rundt det. For meg blir det hvert fall feil å gi en babyshower fordi alle må ha det. Har man lyst til å ordne en babyshower og ser gleden i det, så gjør man det. 

Anonymkode: 591f0...23c

Så kult da, at de som startet tidlig skal få, mens de som ikke er 23 når de er gravide ikke skal få fordi «Åhh stakkars de andre som har så mange barn etc». Bør søren meg klare å stille opp for en venninne selvom!!!! Elendig unnskyldning 

Anonymkode: cab6f...e39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kult da, at de som startet tidlig skal få, mens de som ikke er 23 når de er gravide ikke skal få fordi «Åhh stakkars de andre som har så mange barn etc». Bør søren meg klare å stille opp for en venninne selvom!!!! Elendig unnskyldning 

Anonymkode: cab6f...e39

Jeg sier bare at jeg forstår det skjer. Ikke bli sur på meg, jeg ville ikke ha babyshower første gang en gang. Jeg vil heller ikke ha andre gang, men jeg har stilt opp på babyshower for venninner for det  

Anonymkode: 591f0...23c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Klougart said:

Jeg hadde aldri tenkt tanken på å begynne å stelle i stand babyshower midt i Koronasituasjonen. Hvem har tid til det? Hadde for øvrig aldri ønsket meg det selv, eller giddet å delta i et, Korona eller ikke Korona, det må være noe av det kleineste påfunnet i verden med dette hysteriske oppgulpet av en amerikansk tradisjon , men om det oppleves viktig for ts er det vel sikkert vondt å ikke få det. Det koker vel ned til at folk ikke er tankelesere og at dersom du ikke forteller vennene dine at det sårer deg å ikke få et, så er det ikke sikkert de skjønner det heller. 

Hvem har ikke tid til det? Har aldri hatt så mye tid jeg nå som barnehagene er åpne igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk det til førstemann, da var alt så gjevt osv. Nå venter jeg nr 2, hr igjen 1,5 mnd og tviler sterkt på at jeg får noe denne gangen.. Ja jeg vet jeg burde være takknemlig blabla, men man føler litt at nr 2 da ikke er så «viktig» om man kan si det slik..

Anonymkode: e6e36...cc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk det til førstemann, da var alt så gjevt osv. Nå venter jeg nr 2, hr igjen 1,5 mnd og tviler sterkt på at jeg får noe denne gangen.. Ja jeg vet jeg burde være takknemlig blabla, men man føler litt at nr 2 da ikke er så «viktig» om man kan si det slik..

Anonymkode: e6e36...cc4

Babyshower er jo i utgangspunktet ment til førstegangsfødende, da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fem barn - forventet ikke å få BS til alle fem 🤣 Fikk med nr 1 når alt var nytt og man trengte en del utstyr og klær. Med de andre barna fikk jeg en oppmerksomhet med blomster og morgenlevering. 

Anonymkode: 6f88e...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosa Sitron skrev:

Hvem har ikke tid til det? Har aldri hatt så mye tid jeg nå som barnehagene er åpne igjen.

Kommer vel an på hvor stor arbeidsbyrde man har i jobben sin. Jeg har iallefall aldri hatt mindre tid. Men ville jo aldri brukt tid på en babyshower om jeg så hadde hatt det, så sikkert litt vanskelig for meg å sette meg inn i situasjonen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, skjønner at du føler deg utelatt og ja du har lov å ha dine følelser rundt det, kanskje du kan si ifra at du også vil ha en baby shower😇det ordner seg nok skal du se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra?

Anonymkode: cab6f...e39

Det ER utdatert.

Anonymkode: 36e76...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kult da, at de som startet tidlig skal få, mens de som ikke er 23 når de er gravide ikke skal få fordi «Åhh stakkars de andre som har så mange barn etc». Bør søren meg klare å stille opp for en venninne selvom!!!! Elendig unnskyldning 

Anonymkode: cab6f...e39

Mange prioriterer annerledes og har litt viktigere ting å ta seg av når de har fått barn, det er den harde sannheten.

Anonymkode: 36e76...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...