Gå til innhold

Får ikke babyshower? Mindre viktig i vennegjengen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyshower begynner vel å bli litt utdatert? 

Anonymkode: 591f0...23c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo enda skje, tenker jeg :) ikke ta sorgene på forskuddbi allefall. Det sagt, så har vi utsatt en babyshower pga corona.

Anonymkode: e07f0...4da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det drittsekk?

Ja, jeg tenker jo :) Er jo utrolig umodent og barnslig å syte over å ikke få en babyshower. Da er man altfor umoden til å få barn.

Du lever på barneskolen enda mentalt, alle må jo ikke ha det samme. Denne tankegangen du viser er som når man skal invitere alle i klassen på barnebursdag, UANSETT hvor dårlig barna passer sammen.

Anonymkode: e276e...0eb

Huff, du sliter med noe tungt om dagen. Men det løser seg nok snart om du får et smil om munnen. Hjelper iallfall ikke å oppføre som en drittsekk. 

Anonymkode: f4973...a92

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud hjelpe, kvinner er gærne.

Er det rart kvinnen er så usikker på seg selv.

Anonymkode: e276e...0eb

Snarere tvert i mot du som er "gæren", svarene dine bærer preg av noen med narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Er det morsomt å fremstå usympatisk? 

Anonymkode: f4973...a92

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt klart rett til å bli skuffa ❤ 

Jeg håper at HVIS de utsetter til etter fødsel pga corona, at de gir seg et lite hint om det. Kjipt å føle seg utenfor som du gjør nå.

Folk kan gjerne kalle deg barnslig, men du har stilt opp for de andre venninnene dine, det er deres tradisjoner så syns du også fortjener det da ❤ 

Håper du snart blir sikkelig overrasket 🥳

Og gratulerer så mye med mageboer 💙

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig å klage, ennå 4-5 uker til termin. (jada, babyen kan komme før, men det er i såfall ikke venninnene sin feil)

Vent og se. Hvis det ikke skjer noe fremover, så får du min fulle  sympati.

Gi oss gjerne en oppdatering om hva som skjer fremover.

Anonymkode: 5476c...bdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare si at jeg følte på akkurat det samme, var sent ute i svangerskapet og følte meg ikke verdsatt. Ikke det at det er så utrolig viktig eller at jeg bryr meg om en babyshower, men alle har det, og når da ikke jeg får det så blir jeg litt lei meg. Så jeg ser den!

MEN.... jeg skulle til venninnen min og «bake pepperkaker til jul», og der var hele vennegjengen som hadde ordnet babyshower til meg! Jeg var dønn sikker på at det ikke kom til å skje, men de klarte å overraske meg likevel 😝 Det er fortsatt tid! 

Anonymkode: 68ea2...a23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ts her! 

Takk for at dere tar dere tid og gir meg gode råd og innblikk 😊💕 

Jeg ville jo egentlig med dette innlegget finne ut av om jeg bare var hormonell -og om jeg kanskje har overtenkt dette med babyshoweren.

Det er godt å få bekreftet at følelsene jeg har ikke er helt urimelige.

Som mange av dere skriver så kan det veldig godt være at jeg blir overrasket før fødsel alikevell, det er bare det at jeg frykter omvendt, og at jeg da prøver å "forberede" meg på en måte?  Godt å bare få luftet litt ut noen ganger.

Til dere andre - alle har lov å ha bekymringer/meninger/følelser om ting selv om du kanskje ikke er opptatt av det jeg er opptatt av. 

Som nevnt er det ikke selve showeren som er "såret", men heller det å føle seg annerlede/mindre verdsatt enn andre.  Selvom dere neppe bryr dere om akuratt det jeg skriver nå.

Og somregel har en mye negativt å si, så har du det kanskje ikke så greit med deg selv, som igjen kanskje betyr at du har lignende tanker om andre ting du bryr deg om. Så derfor sier jeg til deg/dere at jeg håper det ordner seg for dere også. 💕

Anonymkode: 6f0a1...d1a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du lever på barneskolen enda mentalt, alle må jo ikke ha det samme. Denne tankegangen du viser er som når man skal invitere alle i klassen på barnebursdag, UANSETT hvor dårlig barna passer sammen.

Anonymkode: e276e...0eb

Så du mener at denne vennegjeng passer fint sammen når det er babyshower for venninnene til Ts, men når det er snakk om babyshower for Ts så passer de plutselig ikke sammen? Denne tankegangen din har såpass logisk brist at den er banal og på nivå med barnaskolen som du selv liker så godt å trekke frem.

Anonymkode: 039e9...59e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner etter hvert om de er ekte venner eller ikke.

Anonymkode: f7ec5...60f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at denne vennegjeng passer fint sammen når det er babyshower for venninnene til Ts, men når det er snakk om babyshower for Ts så passer de plutselig ikke sammen? Denne tankegangen din har såpass logisk brist at den er banal og på nivå med barnaskolen som du selv liker så godt å trekke frem.

Anonymkode: 039e9...59e

Man mener vel heller det at tidene går, babyshower blir mer og mer utdatert. For de med to og tre barn blir det veldig mye jobb. Så nei, det er nok ikke slik at vennegjengen kun passer når en gir. Du må se litt mer rundt det. For meg blir det hvert fall feil å gi en babyshower fordi alle må ha det. Har man lyst til å ordne en babyshower og ser gleden i det, så gjør man det. 

Anonymkode: 591f0...23c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man mener vel heller det at tidene går, babyshower blir mer og mer utdatert. For de med to og tre barn blir det veldig mye jobb. Så nei, det er nok ikke slik at vennegjengen kun passer når en gir. Du må se litt mer rundt det. For meg blir det hvert fall feil å gi en babyshower fordi alle må ha det. Har man lyst til å ordne en babyshower og ser gleden i det, så gjør man det. 

Anonymkode: 591f0...23c

Nå er jo babyshower for den gravides del og ikke dem. Det er ikke så veldig mye styr nei selv med flere barn, utrolig hva man får til om man gidder og om man bryr seg. Nå har Ts gitt gave til alle barna og da synes jeg hun fortjener å få gaver tilbake hun også. Jeg synes ikke det er riktig at det bare skal gå én vei bare fordi de har barn og det er mest komfortabelt og praktisk for dem å bare få og ikke gi.

Anonymkode: 039e9...59e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo babyshower for den gravides del og ikke dem. Det er ikke så veldig mye styr nei selv med flere barn, utrolig hva man får til om man gidder og om man bryr seg. Nå har Ts gitt gave til alle barna og da synes jeg hun fortjener å få gaver tilbake hun også. Jeg synes ikke det er riktig at det bare skal gå én vei bare fordi de har barn og det er mest komfortabelt og praktisk for dem å bare få og ikke gi.

Anonymkode: 039e9...59e

Ja, men det er fremdeles andre som steller i stand og betaler for det. Så det er jo opp til de om de orker, gidder og tar seg råd til dette. Som sagt da, etter 2 og 3 barn så ser jeg grunnen til at de lar være. Ikke for å være slemme med vilje, men ork og økonomi har mye å si. 

Som sagt ista, tiden går og det blir litt utdatert uansett hvor mye ts har bidratt med før. Jeg har ikke det synet at jeg gir for å få igjen, mulig det bare er meg. 

Anonymkode: 591f0...23c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er fremdeles andre som steller i stand og betaler for det. Så det er jo opp til de om de orker, gidder og tar seg råd til dette. Som sagt da, etter 2 og 3 barn så ser jeg grunnen til at de lar være. Ikke for å være slemme med vilje, men ork og økonomi har mye å si. 

Som sagt ista, tiden går og det blir litt utdatert uansett hvor mye ts har bidratt med før. Jeg har ikke det synet at jeg gir for å få igjen, mulig det bare er meg. 

Anonymkode: 591f0...23c

Det handler ikke om å gi for å få igjen. Det handler om rettferdighet og det å være en passe grei venninne som bryr seg. Jeg har det synet at det er flott å gjøre noe for fint for andre, mulig det bare er meg.

Anonymkode: 039e9...59e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sagt at du ønsker deg det?

jeg har sagt til mine nærmeste at jeg gjerne kunne tenkt meg det for kosen, og feiring av det kommende barnet. Selv er jeg i uke 35, og jeg merker at noe er planlagt når søstrene mine blunker til hverandre hver gang en babyshower er nevnt - men vet ikke når det er.. en shower kan fortsatt skje! Her jeg bor er det mer vanlig i slutten av svangerskapet, noen rekker til og med å få ungen før showeren finner sted😅

Anonymkode: 4e070...e7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du lever på barneskolen enda mentalt, alle må jo ikke ha det samme. Denne tankegangen du viser er som når man skal invitere alle i klassen på barnebursdag, UANSETT hvor dårlig barna passer sammen.

Anonymkode: e276e...0eb

Er det noen som lever mentalt på barneskolen her så er det du! Og enten så arrangerer man babyshower for alle (som ønsker det) i gjengen eller så blir det ingen som får det! og når EN står igjen så dropper man ikke å arrangere det fordi det begynner å gå ut på dato eller fordi det er for travelt for de med både to og tre barn! er man virkelige venner så tar man seg tid til det uansett! Hadde TS derimot sagt at hun på ingen som helst måte ikke ville ha noe form for babyshower hadde det vært annerledes, men hun har ikke kommet med den uttalelsen, dermed bør de andre gjøre dette for henne slik hun har vært med å stelle istand for de!

Det er forresten som den andre som siterer svaret ditt til meg, tankegangen din er banal og hører ikke hjemme noen sted!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87

Kjære TS, du har lov å føle akkurat det du føler! 

Håper det ordner seg og det dukker opp en baby shower! Det fortjener du!

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri tenkt tanken på å begynne å stelle i stand babyshower midt i Koronasituasjonen. Hvem har tid til det? Hadde for øvrig aldri ønsket meg det selv, eller giddet å delta i et, Korona eller ikke Korona, det må være noe av det kleineste påfunnet i verden med dette hysteriske oppgulpet av en amerikansk tradisjon , men om det oppleves viktig for ts er det vel sikkert vondt å ikke få det. Det koker vel ned til at folk ikke er tankelesere og at dersom du ikke forteller vennene dine at det sårer deg å ikke få et, så er det ikke sikkert de skjønner det heller. 

Endret av Klougart
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt, og jeg skjønner det du sier om at det handler mest om å føle at man betyr noe for noen. Og det ER fort gjort i en venninnegjeng at slike følelser kan bli såret. Vi har vært gjennom noen slike runder ang faddere, forlovere og slikt. Da blir man jo litt "rangert". Det blir det samme med babyshower hvis du ikke får det. 

Er det ingen av jentene du kan betro deg litt til og være ærlig med om det? 

Anonymkode: e155b...61f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vondt å lese. Det går ikke an å gjøre sånn forskjell i en vennegjeng - virkelig ikke.

Kjære ts, det er heldigvis tid igjen og jeg håper du hvert øyeblikk får en stor overraskelse ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...