Gå til innhold

Får ikke babyshower? Mindre viktig i vennegjengen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går rundt med de samme følelsene om dagen faktisk. Det føles skikkelig kjipt, og har grått noen tårer over det. Kan jo selvfølgelig fortsatt bli overrasket, men er i uke 35 og tiden begynner jo å bli knapp. Det er jo ikke selve baby showeren i seg selv som er problemet, men det å føle at man betyr noe og blir satt pris på... 

Anonymkode: 607fe...d07

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føle seg utenfor fordi man ikke får en babyshower? Skjerp deg, du er i voksenlivet. Ikke i barnehagen.

Dette er så typisk kvinnfolk, MÅ være en KOPI! Hyler som et barn når de ikke får det samme som andre i flokken sin.

Anonymkode: e276e...0eb

Dette er så typisk drittsekk

Anonymkode: e990c...260

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette har med korona, og den annerledes hverdagen som har kommet med den, å gjøre!

Vi har to bruder i vår nærmeste gjeng. Den første fikk vi ikke holdt for, og for den andre ble det arrangert et mini-utdrikningslag med meg, to søstre, og et søskenbarn.

Det er nok ingen baktanker med den uteblivende babyshoweren, men sikkert bare en gjeng stressa småbarnsmødre, som har nok med å holde sammen hverdagen i disse tider.

Anonymkode: 05e27...6bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har arrangert de andre, og vært initiativtaker?

Er selv med i en venninnegjeng på 6. Men må si de for meg er noen av mange nære venner, inkludert barndomsvenner, gode kollegaer, familie, studievenner med mer. 

Om de har arrangert for hverandre, og du har vært aktiv med på å arrangere tidligere, så ja, da er det dårlig gjort. Om det har vært andre involverte er det kanskje så enkelt som at ingen føler de er din nærmeste, og at det derfor blir unaturlig å arrangere. 

Anonymkode: 3aa54...0a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet skjønner jeg at du er skuffet. Det er jo enda litt tid igjen, men man bør jo være innenfor med god margin, i tilfelle tidlig fødsel. 

Anonymkode: e94a5...45c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føle seg utenfor fordi man ikke får en babyshower? Skjerp deg, du er i voksenlivet. Ikke i barnehagen.

Dette er så typisk kvinnfolk, MÅ være en KOPI! Hyler som et barn når de ikke får det samme som andre i flokken sin.

Anonymkode: e276e...0eb

Det går an å tenke før man skriver her inne❤️

Anonymkode: 4f300...f65

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper de overrasket deg snart! Hør med partneren din om noen av jentene har vært i kontakt med h*n ang planleggingen av baby shower?

Jeg er så takknemlig for at vi i gjengen min har blitt enige om at man kun får babyshower på første fødte 🙌🏼 

Anonymkode: ec8a9...0ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ts... Har du vært arrangør og initiativtaker til noen av de andre babyshowerene, eller har du vært medhjelper for noen andre som tar initiativ, inviterer og arrangerer? 

Pleier du å arrangere ting, eller er det slik at du alltid kommer til de andre? 

For dersom det over ikke er tilfelle, så forstår jeg godt at du er skuffet. 

Anonymkode: 938bd...642

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg har en veldig tett vennegjeng som har fått flere barn. Hun ene har 2, hun andre har 3 og hun 3 har 1 barn. 

Alle sammen har fått babyshower (til alle barna). Jeg har deltatt i alle sin shower, og hadde egentlig regnet med å få et shower selv.

Vet det er dumt å forvente noe, men det er ikke babyshoweren i seg selv jeg ønsker, men heller det at vi skal behandle hverandre likt. Føler meg veldig utelatt når andre har fått både 2 og 3 showers, mens jeg (etter 6 andre showers for de andre) ikke får noen ting?

Nå skal det sies at jeg er gravid i uke 35, begynner snart i uke 36, så d går jo an at jeg blir overrasket med et party alikevell. Det er bare det at alle andre har fått det mye tidligere i svangerskapet, og ingen event er planlagt i vennegjengen fremover heller. 

Kjenner på følelsen av å være mindre verdt, eller mindre likt i vennegjengen.

Vet ikke heller om jeg har "lov" å føle meg slik.. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 6f0a1...d1a

Jeg ble bedt om å skrive en liste over hvem jeg ønsket å ha i en babyshower veldig tidlig i graviditeten. Måneder gikk å venner som hadde termin samtidig fikk babyshower, jeg var helt sikker på at jeg ikke fikk noe baby shower, ble sikkelig overrasket over at det ble noe! 

Sannsynligvis får du det snart, jeg fikk det tre uker før termin. Så ikke bli skuffet enda, men du har lov til å bli skuffet om du ikke får en uten at noen sier at det er avlyst elns pga corona(siden alle i vennegjengen din har fått det) 

Anonymkode: acbdb...ea7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føle seg utenfor fordi man ikke får en babyshower? Skjerp deg, du er i voksenlivet. Ikke i barnehagen.

Dette er så typisk kvinnfolk, MÅ være en KOPI! Hyler som et barn når de ikke får det samme som andre i flokken sin.

Anonymkode: e276e...0eb

Unnskyld meg, men når ble ekskludering i en vennegjeng noen sinne greit? De er fem venninner, fire av disse har fått opptil flere babyshower, da er det helt, helt, helt feil å ikke gjøre noe for femtemann! Dette har ingenting med «kvinnfolk» å gjøre! Dette handler om å behandle alle i vennegjengen på lik linje og gi alle (som vil ha) babyshower, og det uansett hvor gamle man er!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke normalt å ha det helt på slutten av graviditeten? Litt tidlig å ta sorgene på forskudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til mannen din at du er trist over situasjonen. Kanskje han vet om at de planlegger noe, da vil han nok fortelle deg det siden du er så skuffet og lei deg. Hvis han ikke vet noe så kan du jo få han til å spørre venninnene om de planlegger og om det er noe han kan hjelpe til med. Hvis de ikke hadde planlagt noe så får de en vekker og steller i stand noe.

Anonymkode: 039e9...59e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Er det ikke normalt å ha det helt på slutten av graviditeten? Litt tidlig å ta sorgene på forskudd...

Ts er i uke 35-36. Det betyr at dersom babyen blir født om 1-2 uker så blir den født til termin og er ikke prematur. Så vil si det er på slutten av graviditeten.

Anonymkode: 039e9...59e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føle seg utenfor fordi man ikke får en babyshower? Skjerp deg, du er i voksenlivet. Ikke i barnehagen.

Dette er så typisk kvinnfolk, MÅ være en KOPI! Hyler som et barn når de ikke får det samme som andre i flokken sin.

Anonymkode: e276e...0eb

Fyfaen 🤮

Anonymkode: 28f4d...166

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føle seg utenfor fordi man ikke får en babyshower? Skjerp deg, du er i voksenlivet. Ikke i barnehagen.

Dette er så typisk kvinnfolk, MÅ være en KOPI! Hyler som et barn når de ikke får det samme som andre i flokken sin.

Anonymkode: e276e...0eb

Du hørtes ut som en trivelig person ja... bitter? 😂

Anonymkode: 6f0a1...d1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg har en veldig tett vennegjeng som har fått flere barn. Hun ene har 2, hun andre har 3 og hun 3 har 1 barn. 

Alle sammen har fått babyshower (til alle barna). Jeg har deltatt i alle sin shower, og hadde egentlig regnet med å få et shower selv.

Vet det er dumt å forvente noe, men det er ikke babyshoweren i seg selv jeg ønsker, men heller det at vi skal behandle hverandre likt. Føler meg veldig utelatt når andre har fått både 2 og 3 showers, mens jeg (etter 6 andre showers for de andre) ikke får noen ting?

Nå skal det sies at jeg er gravid i uke 35, begynner snart i uke 36, så d går jo an at jeg blir overrasket med et party alikevell. Det er bare det at alle andre har fått det mye tidligere i svangerskapet, og ingen event er planlagt i vennegjengen fremover heller. 

Kjenner på følelsen av å være mindre verdt, eller mindre likt i vennegjengen.

Vet ikke heller om jeg har "lov" å føle meg slik.. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 6f0a1...d1a

Samme situasjon her. Jeg er bare i uke 31, men kommer til å bli skuffet om jeg ikke får noe innen 4 uker før termin. Corona er heller ingen unnskyldning nå da man faktisk kan være opptil 20 personer med 1 meters avstand. Nå som det er sommer burde det være en enkel sak i hager, på takterrasser og i parker. 

Anonymkode: cab6f...e39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Er det ikke normalt å ha det helt på slutten av graviditeten? Litt tidlig å ta sorgene på forskudd...

Det er normalt å ikke vente til 3 uker før termin, men ta det før ettersom baby faktisk kan komme hvert øyeblikk.

Anonymkode: cab6f...e39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er så typisk drittsekk

Anonymkode: e990c...260

Hvorfor er det drittsekk?

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går an å tenke før man skriver her inne❤️

Anonymkode: 4f300...f65

Ja, jeg tenker jo :) Er jo utrolig umodent og barnslig å syte over å ikke få en babyshower. Da er man altfor umoden til å få barn.

4 timer siden, Live88 skrev:

Unnskyld meg, men når ble ekskludering i en vennegjeng noen sinne greit? De er fem venninner, fire av disse har fått opptil flere babyshower, da er det helt, helt, helt feil å ikke gjøre noe for femtemann! Dette har ingenting med «kvinnfolk» å gjøre! Dette handler om å behandle alle i vennegjengen på lik linje og gi alle (som vil ha) babyshower, og det uansett hvor gamle man er!

Du lever på barneskolen enda mentalt, alle må jo ikke ha det samme. Denne tankegangen du viser er som når man skal invitere alle i klassen på barnebursdag, UANSETT hvor dårlig barna passer sammen.

Anonymkode: e276e...0eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hvert skuffet. Og om du ikke får noen babyshower Ts så hadde jeg vurdert mine vennskap. Utifra hva du forteller burde du faktisk få en babyshower. Handler nok ikke om selve babyshoweren men det å vite at man på en måte betyr noe innad i gjengen. 

Anonymkode: 540ac...9df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde hvert skuffet. Og om du ikke får noen babyshower Ts så hadde jeg vurdert mine vennskap. Utifra hva du forteller burde du faktisk få en babyshower. Handler nok ikke om selve babyshoweren men det å vite at man på en måte betyr noe innad i gjengen. 

Anonymkode: 540ac...9df

Gud hjelpe, kvinner er gærne.

Er det rart kvinnen er så usikker på seg selv.

Anonymkode: e276e...0eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...