Gå til innhold

Barnefar er en idiot som nekter sønnen min alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

wow.. Stakkars stakkars gutt sier jeg bare!
Har selv vokst opp med stemor og halvbror, vi har ALDRI blitt satt utenfor.
Skulle man i stemors families besøk? Ja da ble vi invitert med, vi er jo tross alt familie alle sammen.
Fremdeles i dag blir alle søsken, både hele og halve, inkludert i reiser, dog betaler vi voksne selv. Vi er en familie, med helsøsken, halvsøsken, steforeldre og bioforeldre. Familie.
Stemor og far lager her en "oss og dem" holdning, der din sønn ikke er inkludert i familien, han holdes utenfor. Er det greit?
Vil ikke han reise på ferie med sin bror?  For selv om det er forskjellige mødre er det hans bror man snakker om.

Far her er en stor idiot som virkelig ikke ser selv at han har 2 sønner, de er like mye hans blod begge to og de er begge hans familie. Om stemor syns det er bedre å reise på ferie med bare sin sønn, er hun en egoistisk kjerring som bør få passe påskrevet av sin mann, for hennes sønn har en bror som også vil være med på tur med sin pappa og sin bror.

Snakk med sønnen din, fortell han at du liker veldig godt å ha han hos deg og at du gjerne vil ha han mer om han ønsker det, la han føle seg velkommen hos deg, alltid, for han føler seg nok i veien og lite velkommen inni seg pga far, og det kan lett smitte over til hele hans føleleser angående seg selv. Han kan gjerne tro at du syns det er fint å slippe å ha han halve tiden, pga et skadet selvbilde pga far og hans prioriteringer. Si gjerne at hjemmet ditt er mest helt når han er med deg, at det mangler noe når han ikke er der, så vil han vite at hos deg er han alltid velkommen.

Jeg ble skikkelig forbanna på dine vegne TS, for en klovn han eksen din er..

Anonymkode: b34f2...fa3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring med foreldrekonflikter er at man kommer ingen vei med ønsketenkning. Skjønner han det ikke nå, så vil han mest sannsynlig aldri skjønne det. Tvert imot, så vil det nok heller bli verre. Det beste er å innse realitetene og bruke energien på å gjøre det beste ut av det eller gå til sak dersom bekymringen vedvarer

Anonymkode: 1c14d...438

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
4 timer siden, Blondie65 skrev:

Når man finner seg en partner som har barn fra før så velger en også barnet. Hvis du ikke makter å ha med et stebarn å gjøre, ikke makter å behandle det barnet skikkelig - som om det var ditt eget - ja da kan du la være å være sammen med barnets far. 

Jeg ser at du har ignorert følgende setning i innlegget mitt: Det er forskjell på alltid, av og til og aldri!

Av og til må det være mulig å ha med stesønn på hytten. Av og til må det være mulig å ha stesønn med på ferie. Av og til må det være mulig å ha stesønn med på lekeland.

Jeg ser også at du kommenterer i forrige innlegg at stemor og far muligens ikke har råd til å ta med fars barn på ferie og aktiviteter: Er det noe billigere at far reiser på ekstra ferie / tar en ekstra tur på aktivitet bare med eget barn? Ikke fortsett å forsvare en urimelig far som forskjellsbehandler barna sine. Det er ikke noe å forsvare da hans oppførsel er råtten!

Her stokket du kortene . Stemor har sønnen 50  prosent av tiden. Mest sannsynlig bruker hun mye tid , penger og energi på stesønnen.  Vil tro hun tolerere  han og makter ham. At hun vil ha feriene alene , syns jeg er et rimelig krav som far kan gå med på. Altså hun er en stemor , ingen engel. Kanskje hun trenger å hente seg inn i ferier og besøk hos egne foreldre. Dette er ok , men da bør som jeg skrev far ta med sønnen på alene turer .

Jeg tror ikke det er mulig å forvente av steforelset skal behandle stebarn akkurat som sine egne. Det er en utopi for de aller fleste . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
7 minutter siden, Jon Are skrev:

Her stokket du kortene . Stemor har sønnen 50  prosent av tiden. Mest sannsynlig bruker hun mye tid , penger og energi på stesønnen.  Vil tro hun tolerere  han og makter ham. At hun vil ha feriene alene , syns jeg er et rimelig krav som far kan gå med på. Altså hun er en stemor , ingen engel. Kanskje hun trenger å hente seg inn i ferier og besøk hos egne foreldre. Dette er ok , men da bør som jeg skrev far ta med sønnen på alene turer .

Jeg tror ikke det er mulig å forvente av steforelset skal behandle stebarn akkurat som sine egne. Det er en utopi for de aller fleste . 

Du glemmer at far har to sønner og at de er halvbrødre. At det skal være så forfeeeeerdeeeeeeelig slitsomt for stemor aksepterer jeg ikke, hun har valgt en mann med barn. Jeg er fryktelig klar over at forferdelig mange steforeldre tenker som du - det blir ikke rett uansett hvor mange ganger du gjentar det. 

Guttene er halvbrødre, det er naturlig at de går på aktiviteter og er på ferie sammen med sin far og eventuelt sin stemor AV OG TIL!

Hvis det er så slitsomt for far og stemor å ha far sitt særkullsbarn så får de stå for det og endre samværsavtalen slik at denne gutten slipper å gå for lut og kaldt vann hos sin egen familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
På 30.5.2020 den 15.30, Blondie65 skrev:

Hvis nå det er sånn at det er slitsomt å ha med sin eldste sønn på ferie eller det er stemor som krever at det kun skal være "den  nye familien" på ferie, så er det fullt mulig for far å A)  åpne kjeften og sette foten ned B) sette av noen dager i sin ferie til sin sønn uten stemor og C) sørge for at far og eldste sønn eventuelt begge sønner er på lekeland/opplevelser sammen. Forskjellen på alltid, av og til og aldri er ENORM!

Jeg håper karma kommer og biter stemor og far så inn i rævva hardt. 

Har du forresten tenkt på at det kanskje kam være stemor som koster på sitt barn disse turene.   Jeg er ikke enig i at trådstarter sim sønn aldri skal få vøre med på lekeland og div, men man skal være forsiktig med å dømme og trekke forhastede konklusjoner. Ferier og turer til stemora familie sin jeg det er ok at de tar alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
10 minutter siden, Blondie65 skrev:

Du glemmer at far har to sønner og at de er halvbrødre. At det skal være så forfeeeeerdeeeeeeelig slitsomt for stemor aksepterer jeg ikke, hun har valgt en mann med barn. Jeg er fryktelig klar over at forferdelig mange steforeldre tenker som du - det blir ikke rett uansett hvor mange ganger du gjentar det. 

Guttene er halvbrødre, det er naturlig at de går på aktiviteter og er på ferie sammen med sin far og eventuelt sin stemor AV OG TIL!

Hvis det er så slitsomt for far og stemor å ha far sitt særkullsbarn så får de stå for det og endre samværsavtalen slik at denne gutten slipper å gå for lut og kaldt vann hos sin egen familie.

Det tar du feil. Jeg rådet trådstarter til å slippe litt opp. Gi opp feriene  og prøve å få får til å ta alene turer med sin sønn. Hva vet vi om stemor. La henne få ta de turene alene med får og sitt barn. Kanskje det betyr veldig mye. Går hun for aggressivt fram , vil sønnen miste kontakt med far ,.og det er ikke ønskelig.   Respekter det valget,  sørge selv for å gi sønnen fantastiske ferier og be får om å kjøpe skikkelige klær til barn et.  Det er her du misforstår,  jeg ville fokusere på å ha faren inn i livet til sønnen.  Med din strategi , blir det fort null kontakt.og det er iallefall ikke bra. En gutt trenger en farsfigur i livet sitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
6 minutter siden, Jon Are skrev:

Har du forresten tenkt på at det kanskje kam være stemor som koster på sitt barn disse turene.   Jeg er ikke enig i at trådstarter sim sønn aldri skal få vøre med på lekeland og div, men man skal være forsiktig med å dømme og trekke forhastede konklusjoner. Ferier og turer til stemora familie sin jeg det er ok at de tar alene.

Og så da? Stemor har valgt seg en mann med et barn fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hva skal jeg betale ut? Hus, bil og hytte er allerede nedbetalt. Det er det forøvrig hos barnefar også. Så ingen av oss, hverken barnefar eller jeg er i en kjip økonomisk situasjon. Min sønn får bli med meg på ferier, hytteturer, lekeland alt ettersom hva vi har lyst til. Men jeg kan ikke kompensere for barnefar. Min sønn fortjener å bli inkludert hos barnefars familie, han må få lov til å kjenne på at han er en del av fellesskapet der. 
 

Jeg trenger ikke å «finne» en pappa til barnet mitt, slik som du har gjort. Barnet mitt har allerede en pappa. 

Anonymkode: d7d50...553

Nettopp din sønn har en pappa og fokuset bør være på å slippe opp bitterheten og sinnet over feriene og få får til å prioritere på andre områder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Akkurat nå, Jon Are skrev:

Det tar du feil. Jeg rådet trådstarter til å slippe litt opp. Gi opp feriene  og prøve å få får til å ta alene turer med sin sønn. Hva vet vi om stemor. La henne få ta de turene alene med får og sitt barn. Kanskje det betyr veldig mye. Går hun for aggressivt fram , vil sønnen miste kontakt med far ,.og det er ikke ønskelig.   Respekter det valget,  sørge selv for å gi sønnen fantastiske ferier og be får om å kjøpe skikkelige klær til barn et.  Det er her du misforstår,  jeg ville fokusere på å ha faren inn i livet til sønnen.  Med din strategi , blir det fort null kontakt.og det er iallefall ikke bra. En gutt trenger en farsfigur i livet sitt..

Da må far faktisk begynne å være far fremfor å gjøre så lite som overhodet mulig for sønnen. Men du har vel ikke helt fått med deg at det er god økonomi i begge hjem og at det ikke er andre grunner til denne forskjellsbehandlingen enn en stemor som forlanger at det skal være sånn og en far som ikke bryr seg. 

Jeg gjentar: Denne sønnen får ALDRI være med sin far (og bror) på ferie eller aktiviteter - disse legges ALLTID til de ukene gutten er hos mor (unntatt akkurat denne helgen da ungen er hos farmor mens "kjernefamilien" er på hytten). Det er ikke stemoren som skal ha samvær med barnet til far det er far og sønnER som SAMMEN skal ha samvær med sin far fordi de er brødre. Så kan dette aspeløvet av en stemor hvile seg et annet sted mens det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2020 den 12.50, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, mener du at sønnen min er en belastning for stemor og barnefar? De anser ferie der han er med som en belastning fremfor ferie? Hvordan kan de anse feriene som bare sine, når min sønn bor der 50% av tiden? 
 

Det er ganske mange dager i løpet av ett år han er der. Hvis han fremdeles ikke blir inkludert er dette dårlig gjort.

Anonymkode: d7d50...553

Klart de kan det! Du sliter med P se det fordi du ikke er del av denne familien..

Anonymkode: 7a71c...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Blondie65 skrev:

Da må far faktisk begynne å være far fremfor å gjøre så lite som overhodet mulig for sønnen. Men du har vel ikke helt fått med deg at det er god økonomi i begge hjem og at det ikke er andre grunner til denne forskjellsbehandlingen enn en stemor som forlanger at det skal være sånn og en far som ikke bryr seg. 

Jeg gjentar: Denne sønnen får ALDRI være med sin far (og bror) på ferie eller aktiviteter - disse legges ALLTID til de ukene gutten er hos mor (unntatt akkurat denne helgen da ungen er hos farmor mens "kjernefamilien" er på hytten). Det er ikke stemoren som skal ha samvær med barnet til far det er far og sønnER som SAMMEN skal ha samvær med sin far fordi de er brødre. Så kan dette aspeløvet av en stemor hvile seg et annet sted mens det skjer.

Det kan hende at far styrer de ukene han har begge barna og stemor de ukene de er alene. Far liker kanskje ikke lekeland mm - så da blindet hjemmehelg for begge guttene. Stemor syns kanskje dette er en hyggelig ting. 
 

I tillegg får vi bare Ts versjon... 

Anonymkode: 7a71c...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/29/2020 at 2:01 PM, AnonymBruker said:

 Vi har vært hos FVK, men kom ingen vei, da far er flink til å prate for seg. De mente at det er helt greit så lenge far sørget for mat og klær, det at klærne var brukt spilte ingen rolle. 

Anonymkode: d7d50...553

Mannen har narc tendenser. Ville løpt med gutten og aldri sett meg tilbake.

Anonymkode: 3b55a...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Jon Are skrev:

Jeg har ikke tro på at det går an å behandle stebarn og egne barn likt . Egne barn er jo det kjæreste en har . Det er ikke gitt at en liker stebarna engang. ( ja jeg  vet det ikke burde være sånn, men sine følelser kan en ikke rå med. ) Hos stemor sin familie syns jeg faktisk de er i sin fulle rett til å kun ta med bio barn. Det er det barnet som kommer til å få all oppmerksomhet uansett. Det beste er at får tar med sønn på noen tur han og sønnen, slik at han føler at faren bryr seg.. stesønn har allerede en mor. Det burde ikke vøre en plikt for stemor å ta han med til sine foreldre. 

Nei, man erikke i sin fulle rett til det når sm velger å bli sammen med en som har barn fra før. Hvordan i all verden kan du sitte å forsvare dette?

Anonymkode: 59d8a...a59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man erikke i sin fulle rett til det når sm velger å bli sammen med en som har barn fra før. Hvordan i all verden kan du sitte å forsvare dette?

Anonymkode: 59d8a...a59

Jeg er ikke den som skrev innlegget du siterer- men jeg er helt enig m det..

Man har ingen plikter - eller rettigheter ovenfor partnerens særkullsbarn, annet en normal folkeskikk.

Noen barn oppfører seg dårlig blant enkelte, dersom Ts sønn har vært ufordragelig ovenfor stemor / instemors familie er det helt innenfor å legge opp besøk og ferie med hennes familie de ukene barnet er hos mor..

jeg må også si at jeg tviler på Ts sin historie ... Allerede i overskriften viser Ts hvilket saklighetsnivå hun legger seg på..

 

Anonymkode: 7a71c...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende at far styrer de ukene han har begge barna og stemor de ukene de er alene. Far liker kanskje ikke lekeland mm - så da blindet hjemmehelg for begge guttene. Stemor syns kanskje dette er en hyggelig ting. 
 

I tillegg får vi bare Ts versjon... 

Anonymkode: 7a71c...b73

Poenget er ikke lekeland. Poenget er at far må klare å finne på aktiviteter for sin sønn som bor der 50 % av tiden og noen av disse aktivitetene bør være sammen med halvbroren - dette er uavhengig av hva stemor styrer med i "koselig kjernefamilie" ukene.

Det er ikke bare en helg vi snakker om her - det er en hel uke! Denne hele uken pluss langhelg har far valgt å dumpe sønnen sin hos farmor. Hva er det for en prioritering? Enhver annen forelder (og jeg kjenner mange av begge kjønn som har ungene 50 %) sier nei til aktiviteter som havner i deres uker/helger fordi de prioriterer alle sine barn, uansett hvem som er biologisk mor/far til dem. Hvordan kan denne faren til stadighet prioritere bort aktiviteter med sin eldste sønn?

Ja, vi får bare TS' versjon, som i så mange andre tråder her på KG. Det er den vi må forholde oss til. Nå har jeg prøvd å holde mine svar kjønnsnøytrale - det er et bevisst valg. Jeg kommer ikke til å endre mening når det gjelder steforeldre som velger en partner med barn fra før og som tror det er helt ok å forskjellsbehandle barna slik TS' beskriver. Hadde det vært slik at dette var et voldsomt unntak fra slik virkeligheten ser ut, så hadde jeg kanskje svart annerledes. Men dessverre så ser jeg også dette hos en andel av rævva steforeldre.

Selv hadde jeg ALDRI 

* prioritert bort eget barn

* behandlet stebarn annerledes en eget

* fått barn med en mann som hadde 0 kontakt med eget barn fra tidligere forhold eller som behandlet dette barnet dårlig.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke den som skrev innlegget du siterer- men jeg er helt enig m det..

Man har ingen plikter - eller rettigheter ovenfor partnerens særkullsbarn, annet en normal folkeskikk.

Noen barn oppfører seg dårlig blant enkelte, dersom Ts sønn har vært ufordragelig ovenfor stemor / instemors familie er det helt innenfor å legge opp besøk og ferie med hennes familie de ukene barnet er hos mor..

jeg må også si at jeg tviler på Ts sin historie ... Allerede i overskriften viser Ts hvilket saklighetsnivå hun legger seg på..

 

Anonymkode: 7a71c...b73

Det er ingenting feil med overskriften - den forteller nøyaktig det TS vil ha frem. At du har problemer med å tro at enkelte foreldre kan oppføre seg som rasshøl overfor egne barn får stå for din regning. Dette har jeg dessverre sett på nært hold og det er hjerteskjærende å se på. Unger blir brukt i maktkamp, bidragspliktig krangler på hver en krone, samvær blir sabotert av bostedsforeldre osv. De skulle vært fratatt enhver befatning med barn de som holder på sånn der barna blir enten en diger "ulempe" for utfoldelse eller en "pengemaskin" eller "et maktmiddel" mot tidligere partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...