Gå til innhold

Tenker ikke folk før de velger å sette barn til verden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Og dette er gjerne «ressurssterke folk»💅🏼

Anonymkode: cc603...5ee

Og hvorfor er dere bekymret for dem? All statistikk, absolutt all, viser at det går bedre for barn jo eldre foreldrene er, jo høyere utdanning foreldrene har, jo mer stabil økonomi på et visst nivå foreldrene har, hvor sterk tilknytning til arbeidslivet foreldrene har, hvor godt nettverk foreldrene har. Det er forresten de med best råd som har penger til å ha barna mer hjemme fra barnehagen. 

Barn av ressurssterke foreldre (og eldre foreldre) har bedre helse, lever lengre, er mindre kriminelle, gjør det bedre på skolen og tar høyere utdanning selv, jobber mer, kommer til å tjene mer, skiller seg sjeldnere. Barn fra lavinntektsfamilier har et dårligere utgangspunkt når det gjelder alt. Sosiale forskjeller går i arv. Statistisk. 

Finn gjerne statestikk som viser at lavinntektsforeldre har mer empati og omsorg for barna sine enn andre. Det skal du lete lenge etter for å finne tror jeg.

Anonymkode: 3e917...b8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, nå ble 400 000 arbeidsledige eller permittert over natta grunnet noe som ingen kunne forutse. Skal alle av dem som er gravide ta abort? 

Anonymkode: 88e5f...97a

Alle som skal ha barn burde ha økonomi til slike uforutsette ting. Går alt under fordi man mister jobben, har man ikke god nok økonomi. 

Anonymkode: 968ab...2c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, vesla1985 skrev:

kjenner eg blir litt oppgitt her.  Ja jeg har buffer , ja jeg har barn.   Ja  eg er gift. Ja  drømmen hadde vært en jobb.  Vet du.  Jeg tok en utdannelse Jeg tok førskolelærer.   Da jeg tok den kunne en førskolelærer jobbe på skole, barnehage, boliger, barnevern, nav  med mer.  Nå har regjeringen spisset  den utdannelsen så nå skal vi bare være i barnehage.   Mens både lærere, kateketer, barnevernspedagoger og sosionomer kan ta ped og så jobbe i barnehage har ikke jeg samme muligheten.  For min del kan jeg fint jobbe som assistent i en bolig.   Samme løkene har funnet ut at  siden jeg er førskolelærer er jeg overkvalifisert  og  får de ikke. Det samme gjelder også fagarbeider stillinger, mens en er underkvalifisert til å være miljøterapeut.   Ikke alle har gjort dette med vilje.  nå skal jeg studere til høsten 

Hvorfor kan du ikke bare jobbe som førskolelærer?

Anonymkode: cc603...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke bare jobbe som førskolelærer?

Anonymkode: cc603...5ee

eg er helt utmattet etter jobb  derfor.  Det går ikke  er så kaputt  at  det  har  gått ut over familien. eg  knakk totalt.  Hadde det  gått an å gå ned i stillingsprosent  så hadde  det  muligens gått, men det  gjør  det ikke.   Det var ikke min plan at  det  skulle bli sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Det minste en skulle forvente av voksne folk er at de kan brødfø seg selv. Selvsagt er det unntak om folk ikke kan jobbe. Når folk lever av stønader så mener jeg at å få barn er en dårlig ide. En plan om fremtidens økonomien må være i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...