Gå til innhold

Greit å si at barnet ikke skal sove i barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

En toåring trenger vel 11-12 t søvn/døgn.

Dvs at en toåring som sover 3,5t dupp pluss 6,5 t natt (23.30-06.00) får 1-2t for lite søvn/døgn. Dersom det å begrense dupp til 1-1.5t gjør at barnet sover 10t/natt, får barnet totalt 11-11.5t søvn/døgn.

Forskning viser at god nattesøvn er viktigere enn dagsøvn mtp barns utvikling. 

Derfor må små barns døgnrytme justeres av de voksne slik at barnet får de beste søvnforutsetninger for god utvikling der barnet ikke selv regulerer dette.

Anonymkode: 489b6...987

Hvilken forskning?

Anonymkode: 8a98b...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken forskning?

Anonymkode: 8a98b...9a5

Det er mye forskning som viser at alle mennesker deriblant barn bør etterstrebe normal døgnrytme. 

Anonymkode: 9d2e3...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er mye forskning som viser at alle mennesker deriblant barn bør etterstrebe normal døgnrytme. 

Anonymkode: 9d2e3...57e

Og samtidig trenger barn å sove for å renske hjernen for inntrykk,  for å kunne få en god kognitiv utvikling. DERFOR trenger små barn dupper på dagtid 

Anonymkode: ad217...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og samtidig trenger barn å sove for å renske hjernen for inntrykk,  for å kunne få en god kognitiv utvikling. DERFOR trenger små barn dupper på dagtid 

Anonymkode: ad217...b99

Jeg har ikke noe imot duppen på dagtid med soving i 3,5 timer er ikke greit, han sover minst halve dagen sin i barnehagen. 

Anonymkode: 9d2e3...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått svar fra styrer som har bekreftet at det er helt i orden at mitt barn sover i 1-1,5 timer i barnehagen. Hun skulle snakke med de ansatte i barnehagen slik at dette blir fulgt opp ;)

Hun var enig i at soving i 3,5 timer er altfor lenge og forstod at dette gikk utover nattesøvnen :) 

Takk for diskusjonen! Dette løste seg fint. Nå gjenstår det å se hvor flinke de ansatte i barnehagen er til å følge opp denne avtalen gjort mellom meg og styrer. 

Anonymkode: 9d2e3...57e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...