Gå til innhold

Greit å si at barnet ikke skal sove i barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har som sagt tatt dette opp, to ganger muntlig og så sendte jeg e-post til pedagogisk leder. Uten at det har hjulpet.

Anonymkode: 9d2e3...57e

Mente ikke pedleder men leder i bhg. Det er der det overordnede ansvar ligger.

Anonymkode: 7c08c...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Totalt uakseptabelt av barnehagen.
Først styrer - blir det ikke endring da klager du til kommunen.

rareste jeg har hørt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke greit av barnehagen nei, da bør de heller sette av noen minutter for en samtale med dere om søvnen hans,for kan være de ser at han ikke funker resten av ettermiddagen med maks til 12 og 1 time. Men igjen, 3,5 time er mye for en så stor unge,her var jeg en på ca samme alder,han sover nå maks 1,5 time i barnehagen, og det funker godt i barnehagen. Ja, han sover godt i vogna si, og elsker hovedrunden. Men de er også enig i at nattesøvnen er viktigst for et barn. Noe pedlederen selv poengterte når jeg tok opp sovinga. Her er det enda vanskelig å legge 2åringen, men vi justerer underveis, og har en dialog med barnehagen om søvnen hans.

Men jeg tenker også som skrevet lengre opp, er noe annet for ungen å gå i bhg og få hjemme.så kanskje du kan begynne å trappe ned, og ikke rett på 1 time. Prøv ei ukes tid med Max 2 timer, så ser du, er det for mye, så 1,5 time. Og fortsett slik til du ser hvordan det går på kveld og natt. Nattesøvnen er viktigst at barnet får uansett. 

Anonymkode: 20183...259

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Barnehagen skal ta avgjørelser som er for barns beste. Å la en skittrøtt unge gå rundt som en zombie halve bhgdagen er ikke til barnets beste. 

Derfor: DIALOG. Herregud, jeg har da aldri støttet at en 2 åring skal sove 3,5 timer, men argumentet "ja men han sover 1 time her hjemme" holder ikke når det er to vidt forskjellige arenaer. 

Rart det der, når det kommer til dårlig bemanning så mener foreldrene at de ansatte MÅ gå i bresjen for å bedre barns hverdag. Men når det gjelder andre ting så skal de ansatte bare smile og akseptere, selv om avgjørelsen ikke er til beste for barna. 

Anonymkode: ad217...b99

Ikke rart barnet blir zombie i barnehagen om det sovner veldig sent på kvelden, så her må faktisk barnehagen høre på foreldrene. Så lang dagdupp og så sent på dagen kan ødelegge døgnrytmen totalt for en toåring. TS har jo forsøkt dialog, men når barnehagen ikke vil høre må hun jo stille krav. Det er ikke til det beste for barna med lang dupp på dagen og en ødelagt natt, da må man jobbe for å snu det og det gjør man ved å endre på dagduppen. Heldigvis har jeg aldri opplevd at barnehagepersonalet har motarbeidet oss når det kommer til dette, da alle vet at overgangen til mindre dagsøvn i den alderen er utfordrende for barna, men at det gjerne retter seg fint når barnet kan få komme til barnehagen med en god natts søvn bak seg. 

Anonymkode: f6a85...90b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i barnehage hadde vi en liste med hvor lenge hvert barn skulle sove. Vi la alle barna samtidig etter første måltid (det var vel ca. 11) og så vekket vi dem 1 etter 1 etter som tidene på listen (alt fra 30 minutter til 2 timer). Hvor lenge de skulle sove forsto jeg det som at det var foreldrene som hadde gitt beskjed om. Noen av barna var trøtt når vi vekket dem, andre ikke. Vi vekket dem likevel og så fikk de sitte litt på fanget og våkne til mens vi kledde på dem og sånn :) 

Ta opp dette med styrer, at de må vekke barnet. 

Anonymkode: 7497b...acb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Barnehagen skal ta avgjørelser som er for barns beste. Å la en skittrøtt unge gå rundt som en zombie halve bhgdagen er ikke til barnets beste. 

Derfor: DIALOG. Herregud, jeg har da aldri støttet at en 2 åring skal sove 3,5 timer, men argumentet "ja men han sover 1 time her hjemme" holder ikke når det er to vidt forskjellige arenaer. 

Rart det der, når det kommer til dårlig bemanning så mener foreldrene at de ansatte MÅ gå i bresjen for å bedre barns hverdag. Men når det gjelder andre ting så skal de ansatte bare smile og akseptere, selv om avgjørelsen ikke er til beste for barna. 

Anonymkode: ad217...b99

Da får de for pokker høre på mor å prøve å la ungen sove bare en time først da. Det er i allefall ikke til ungene beste slik de holder på!

Anonymkode: d843c...57e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3,5 time midt på dagen for en 2-åring høres altfor mye ut, ja, hadde helt klart sagt i fra. Min er 1,5 år og sover maks halvannen time, så barnehagen her vekker henne senest ett de gangene hun ikke våkner av seg selv. Rart at barnehagen ikke respekterer dine ønsker her. 

Anonymkode: 0fe14...5dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3,5 time midt på dagen for en 2-åring høres altfor mye ut, ja, hadde helt klart sagt i fra. Min er 1,5 år og sover maks halvannen time, så barnehagen her vekker henne senest ett de gangene hun ikke våkner av seg selv. Rart at barnehagen ikke respekterer dine ønsker her. 

Anonymkode: 0fe14...5dd

TS har ikke sagt at barnet sover 3,5 timer i barnehagen, men hva klokka var da barnet sov når hun kom.

Jeg skjønner godt at ikke alle barnehager har muligheter til å rette seg etter hvilke klokkeslett hver enkelt forelder mener at hvert enkelt barn skal sove. 
 

Et barn på rett over to år trenger som regel å sove mer enn én time på dagtid. 
 

Hvor lenge er barnet i barnehagen, TS? Leveres åtte og hentes 17? Isåfall kan jeg skjønne at barnet blir dødtrøtt og trenger å sove endel i barnehagen.

Anonymkode: 0ae4c...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Minsten her er umulig å legge, han sovnet ikke før kl.23.30 i kveld, det er enda vanskeligere å få han opp om morgenen. Dette er hovedsaklig fordi de lar han sove fra kl.11-14.30 i barnehagen, dette er altfor lenge. Jeg har sagt ifra flere ganger, både skriftlig og muntlig om at han bare skal sove en time og da kun fra 11-12, men det når ikke frem. Når jeg henta 14.10 i dag lå han i vogna og sov. Blir så oppgitt! Er det greit å si at de ikke skal legge han? 
 

 

Anonymkode: 9d2e3...57e

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har ikke sagt at barnet sover 3,5 timer i barnehagen, men hva klokka var da barnet sov når hun kom.

Jeg skjønner godt at ikke alle barnehager har muligheter til å rette seg etter hvilke klokkeslett hver enkelt forelder mener at hvert enkelt barn skal sove. 
 

Et barn på rett over to år trenger som regel å sove mer enn én time på dagtid. 
 

Hvor lenge er barnet i barnehagen, TS? Leveres åtte og hentes 17? Isåfall kan jeg skjønne at barnet blir dødtrøtt og trenger å sove endel i barnehagen.

Anonymkode: 0ae4c...848

Åååånei? 🙄

Anonymkode: ec157...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å sove fra 11-12er vel vanskelig å få til når det er midt i maten , kanskje de ser at barnet ditt har behov for å sove mer eller at set er vanskelig å vekke. 
 

Anonymkode: 7fe58...ff1

Njæ, nå har du ikke lest hovedinnlegget. Hun skriver at de lar sønnen sove 11 til 14:30, så da har de åpenbart ikke mat klokken 11. Det er bare snakk om å vekke barnet tidligere, ikke legge det tidligere.

Her har dere dessverre havnet i en ond sirkel. Barnet sover lenge på dagtid, sliter med å sovne til kvelden, sover derfor ikke nok timer på natten, og trenger så å sove lenge på dagen. Løsningen er å vekke han tidligere, slik at dere kan få han i seng tidligere, slik at han får nok søvn på natten. Kan nok ta noen dager med tilvenning, og det krever samarbeid mellom dere og barnehagen.

Mitt barn var vant med å sove fra 10:30-13:00, men siden barnehagen har lunsj kl 11 måtte vi prøve å forskyve dette. Vi flyttet sovetiden et kvarter hver dag, og barnehagen tilpasset med å gi barnet mitt tidligere lunsj frem til hun hadde samme leggetid som de andre barna. 

Anonymkode: 3f66d...c37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har ikke sagt at barnet sover 3,5 timer i barnehagen, men hva klokka var da barnet sov når hun kom.

Jeg skjønner godt at ikke alle barnehager har muligheter til å rette seg etter hvilke klokkeslett hver enkelt forelder mener at hvert enkelt barn skal sove. 
 

Et barn på rett over to år trenger som regel å sove mer enn én time på dagtid. 
 

Hvor lenge er barnet i barnehagen, TS? Leveres åtte og hentes 17? Isåfall kan jeg skjønne at barnet blir dødtrøtt og trenger å sove endel i barnehagen.

Anonymkode: 0ae4c...848

Men hvis barnet er dødstrøtt, hvorfor sovner det ikke før 23 på kvelden? 

Anonymkode: 3f66d...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Åååånei? 🙄

Anonymkode: ec157...da3

korrigert.

Endret av Deterbaremeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn sluttet å sove på dagtid da det var akkurat like gammelt som ditt barn. 4,5 timer soving på dagen er jo helt sinnsykt mye! Ta kontakt med leder, det er absolutt ikke greit. Høres ut som de ansatte bare synes det er deilig med unger som sover ..

Anonymkode: a09dc...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det ikke opp til barnehagen å bedømme.

Anonymkode: c44d8...0aa

Det er det faktisk!! Eller nå er dette barnet 2 år og 2 mnd. Men i min bhg bestemmer barnehagen hvor lenge barnet skal sove frem til de er 2 år. Det er mange foreldre som vil kutte ned på søvnen fordi de ikke gidder å bruke tid på å legge dem, og skal ha dem til sengs veldig tidlig. Dette ødelegger barnehagedagen for barnet! Hvis barn sover så lenge er det fordi de er slitne og trenger søvn. 
merk også at det ofte tas pauser mens barna sover, og 11-12 er midt i lunsjen. Så foreldrer kan ikke kreve at barn skal sove under maten! 

 

Anonymkode: b4c5f...7bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis barnet er dødstrøtt, hvorfor sovner det ikke før 23 på kvelden? 

Anonymkode: 3f66d...c37

Hørt om overtrøtt?

Anonymkode: b4c5f...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørt om overtrøtt?

Anonymkode: b4c5f...7bd

Vel, i så fall funker det ikke å ha timesvis med soving på dagtid, hvis ungen likevel ender opp med å bli overtrøtt til kvelden. 

Anonymkode: 3f66d...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvor lenge er barnet i barnehagen, TS? Leveres åtte og hentes 17? Isåfall kan jeg skjønne at barnet blir dødtrøtt og trenger å sove endel i barnehagen.

Han er i barnehagen fra kl.07.45-14.30 eller fra kl.08-15.00. Så når de lar han sove fra kl.11-14.30 så sover han halve dagen i barnehagen faktisk. 

Anonymkode: 9d2e3...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg tatt opp med styrer.

3,5timer er altfor lenge for en over 2 år. Jeg hadde krevd 1,5time.

Jobber selv i barnehage, og selv om Vi ikke kan legge barna til forskjellig tid, så vekker vi dem alltid til forskjellig tid. Noe sier meg at disse ansatte i denne barnehagen ikke gidder å jobbe.

Anonymkode: 7d34d...f95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det faktisk!! Eller nå er dette barnet 2 år og 2 mnd. Men i min bhg bestemmer barnehagen hvor lenge barnet skal sove frem til de er 2 år. Det er mange foreldre som vil kutte ned på søvnen fordi de ikke gidder å bruke tid på å legge dem, og skal ha dem til sengs veldig tidlig. Dette ødelegger barnehagedagen for barnet! Hvis barn sover så lenge er det fordi de er slitne og trenger søvn. 
merk også at det ofte tas pauser mens barna sover, og 11-12 er midt i lunsjen. Så foreldrer kan ikke kreve at barn skal sove under maten! 

 

Anonymkode: b4c5f...7bd

Barnehagen pleier å legge barna kl.11, ikke jeg som bestemmer det. Det er deres sovetid. Jeg vil bare at barnet skal vekkes kl.12.00/12.30 istedenfor 14.30 som han nå gjør. 
 

Ja, han er trøtt i barnehagen fordi denne lange dagduppen ødelegger nattesøvnen hans. Derfor er han trøtt på dagen. Han er inne i en vond sirkel. Dette har jeg prøvd å forklare barnehagen både på e-post og ved dialog.

Jeg har ikke noe imot å bruke tid på legging. Men ikke greit at han ikke sovner før kl.23.30

 

Anonymkode: 9d2e3...57e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis barnet er dødstrøtt, hvorfor sovner det ikke før 23 på kvelden? 

Anonymkode: 3f66d...c37

Fordi barnehagen lar ungen sove for mye i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...