Gå til innhold

Greit å si at barnet ikke skal sove i barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Minsten her er umulig å legge, han sovnet ikke før kl.23.30 i kveld, det er enda vanskeligere å få han opp om morgenen. Dette er hovedsaklig fordi de lar han sove fra kl.11-14.30 i barnehagen, dette er altfor lenge. Jeg har sagt ifra flere ganger, både skriftlig og muntlig om at han bare skal sove en time og da kun fra 11-12, men det når ikke frem. Når jeg henta 14.10 i dag lå han i vogna og sov. Blir så oppgitt! Er det greit å si at de ikke skal legge han? 
 

 

Anonymkode: 9d2e3...57e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er barnet? 

Anonymkode: 0a119...978

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit av barnehagen å ignorere beskjedene dine. Ta det opp med leder. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det greit at du sier ifra!!

Anonymkode: b582d...794

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er barnet? 

Anonymkode: 0a119...978

2 år og 2 måneder. 

Anonymkode: 9d2e3...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Huset skrev:

Ikke greit av barnehagen å ignorere beskjedene dine. Ta det opp med leder. 

Har som sagt tatt dette opp, to ganger muntlig og så sendte jeg e-post til pedagogisk leder. Uten at det har hjulpet.

Anonymkode: 9d2e3...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har som sagt tatt dette opp, to ganger muntlig og så sendte jeg e-post til pedagogisk leder. Uten at det har hjulpet.

Anonymkode: 9d2e3...57e

Snakk med styrer. Si at du ikke blir hørt.

Anonymkode: b582d...794

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Klart du sier ifra. Og jeg hadde også klaget på at beskjeden hadde blitt ignorert. Hadde ikke vært redd for å bli litt streng. 

Snakk med styrer. Jeg hadde dialog med bhg hver dag i perioden dagduppen skulle kortes ned og skje tidligere. Det var viktig mht søvnmønsteret på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig at de ignorerer beskjeden din? Det er så stor forskjell på barnehager, dette høres ut som en dårlig barnehage. Hilsen pedagogisk leder som kan love deg at det ikke er normalt. 

Anonymkode: 5276b...8b2

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt uakseptabelt. Både at de lar barnet sove så lenge når det er så stort, de vet dette ødelegger nattesøvn. Og at de ignorerer beskjeder fra deg, og ikke har dialog og samarbeid med foreldre. Her er det bare å gå rett til styrer. Be om et lite møte eller ta en telefon.

Anonymkode: cb69b...02a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sove fra 11-12er vel vanskelig å få til når det er midt i maten , kanskje de ser at barnet ditt har behov for å sove mer eller at set er vanskelig å vekke. 
 

Anonymkode: 7fe58...ff1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å sove fra 11-12er vel vanskelig å få til når det er midt i maten , kanskje de ser at barnet ditt har behov for å sove mer eller at set er vanskelig å vekke. 
 

Anonymkode: 7fe58...ff1

Det er det ikke opp til barnehagen å bedømme.

Anonymkode: c44d8...0aa

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å sove fra 11-12er vel vanskelig å få til når det er midt i maten , kanskje de ser at barnet ditt har behov for å sove mer eller at set er vanskelig å vekke. 
 

Anonymkode: 7fe58...ff1

Selvsagt har barnet behov for å sove mer når det grunnet denne lange dagduppen kun sover fra 2330-06.30 om natta. Han er kjempevanskelig å vekke kl.06.30 om morgenen. 
 

Når barnehagen var stengt la jeg han kl. 19.30 og han våknet av seg selv, uthvilt kl.06.30 neste dag. Men da fikk han kun sove en time på dagen. Det var helt fantastisk, jeg selvsagt videreformidlet dette både skriftlig og muntlig til barnehagen.

 

Anonymkode: 9d2e3...57e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her måtte jeg sette krav til barnehagen. Forklarte de at han skulle kun sove 1 time og helst ikke etter klokken 13. Her kunne han holde på til klokken ble 10 og halv 11 på kvelden. Det går utover barnehagedagen hans og ender med en ond sirkel. 
Nå er han 3 år og har sluttet nesten helt å sove lur. Nå er det kun ved behov. Har hvilestund fortsatt, men sover ikke. 
 

Si at hvis de ikke gjør slik de sier så tar du det videre opp i ledelsen. Hører ikke barnehageleder på deg så hadde jeg snakket med barnehagekordinator i kommunen. 

Anonymkode: 9b38c...45e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt har barnet behov for å sove mer når det grunnet denne lange dagduppen kun sover fra 2330-06.30 om natta. Han er kjempevanskelig å vekke kl.06.30 om morgenen. 
 

Når barnehagen var stengt la jeg han kl. 19.30 og han våknet av seg selv, uthvilt kl.06.30 neste dag. Men da fikk han kun sove en time på dagen. Det var helt fantastisk, jeg selvsagt videreformidlet dette både skriftlig og muntlig til barnehagen.

 

Anonymkode: 9d2e3...57e

Nå må du huske at tempoet i en barnehage er betydelig høyere enn hjemme, så han trenger nok mer enn en time i bhg.

Men gå i dialog. Prøv med 1,5 i bhg f.eks 

Anonymkode: ad217...b99

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du huske at tempoet i en barnehage er betydelig høyere enn hjemme, så han trenger nok mer enn en time i bhg.

Men gå i dialog. Prøv med 1,5 i bhg f.eks 

Anonymkode: ad217...b99

De fleste barn på 2 år trenger ikke 3.5 timers hvil, selv ikke i barnehagen. Nå hjelper det ikke med dialog med barnehagen da Ts sier at hun gjentatte ganger har sagt i fra, men at barnehagen overkjører henne og insisterer på at barnet skal sove 3.5 timer.

Anonymkode: c44d8...0aa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste barn på 2 år trenger ikke 3.5 timers hvil, selv ikke i barnehagen. Nå hjelper det ikke med dialog med barnehagen da Ts sier at hun gjentatte ganger har sagt i fra, men at barnehagen overkjører henne og insisterer på at barnet skal sove 3.5 timer.

Anonymkode: c44d8...0aa

Ts legger krav til når og hvor lenge barnet skal sove. Kanskje barnehagen ser på det annerledes - at barnet blir utslitt, trøtt, ikke fungerer.

Derfor- dialog. Ikke overkjørende beskjeder som ikke er til barnets beste 

Anonymkode: ad217...b99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts legger krav til når og hvor lenge barnet skal sove. Kanskje barnehagen ser på det annerledes - at barnet blir utslitt, trøtt, ikke fungerer.

Derfor- dialog. Ikke overkjørende beskjeder som ikke er til barnets beste 

Anonymkode: ad217...b99

Barnehagen skal ikke bestemme slik!! Ts kjenner da vel for pokker ungen sin best. 

Anonymkode: ec157...da3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts legger krav til når og hvor lenge barnet skal sove. Kanskje barnehagen ser på det annerledes - at barnet blir utslitt, trøtt, ikke fungerer.

Derfor- dialog. Ikke overkjørende beskjeder som ikke er til barnets beste 

Anonymkode: ad217...b99

Det hjelper ikke hvordan bhg ser på det. Ungen er ikke trøtt om kvelden! Dette bestemmer foreldrene, ikke bhg!

Anonymkode: d843c...57e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen skal ikke bestemme slik!! Ts kjenner da vel for pokker ungen sin best. 

Anonymkode: ec157...da3

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke hvordan bhg ser på det. Ungen er ikke trøtt om kvelden! Dette bestemmer foreldrene, ikke bhg!

Anonymkode: d843c...57e

Barnehagen skal ta avgjørelser som er for barns beste. Å la en skittrøtt unge gå rundt som en zombie halve bhgdagen er ikke til barnets beste. 

Derfor: DIALOG. Herregud, jeg har da aldri støttet at en 2 åring skal sove 3,5 timer, men argumentet "ja men han sover 1 time her hjemme" holder ikke når det er to vidt forskjellige arenaer. 

Rart det der, når det kommer til dårlig bemanning så mener foreldrene at de ansatte MÅ gå i bresjen for å bedre barns hverdag. Men når det gjelder andre ting så skal de ansatte bare smile og akseptere, selv om avgjørelsen ikke er til beste for barna. 

Anonymkode: ad217...b99

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...